dinsdag 26 februari 2013

Creatief pleidooi

Ik had niet alleen een hele fijn zondag, waarvan je hier al een verslagje kon lezen,
maar ook nog een paar creatieve uurtjes te goed.

En zo werd Winston geboren...
Winston is een gratis patroontje van Tessa van Riet-Ernst.

En zie je zijn staartje? Ik kreeg van CreaThea deze tip...
... en liet knoopjes maken die ik nu aan al mijn haak- en breiwerk kan naaien, leuk hé!

Winston is een krak in troost brengen, in knuffeltjes geven, in lief en leed delen,
dat zie je toch zo aan zijn toetje, dus hij is al onderweg naar 2 mensen
die wel een beetje troost kunnen gebruiken.

Ook maakte ik mijn eerste Patchwork Foundation Piecing-stukje af,
dat ik begon op de workshop in Zwolle, en verwerkte het tot een beursje met klemsluiting.

Meer info over Foundation Piecing vind je hier.
Het stofje van de achterkant kreeg ik van Janina voor mijn verjaardag, past er perfect bij.
Binnenstofje ligt al een tijdje in mijn lappenmand.
En dan nog een deel zakdoekhoesjes
(ondertussen mogen ze mij toch al een deeltje van de winst uitbetalen bij de Colruyt
wat aankoop van papieren zakdoekjes betreft, vind ik :-)).


Ik kan het niet laten, vind het nog steeds een heel leuk presentje
en ik moet toch mijn naam als zakdoekhoesjeskoningin hoog houden niet?
Hoewel er een hele creatieve kaper op de kust is,
maar dan wel in prachtige gehaakte zakdoekhoesjes, kijk hier maar eens.
Ik deel graag mijn plaatsje van zakdoekhoesjeskonigin met dit lief blogdinneke,
zoals ze het zelf zo mooi kan zeggen :-)
Als jullie goed kijken, hebben jullie nu al een paar stofjes uit Zwolle de revue zien passeren.
Al de hoesjes zijn al de deur uit, en aangezien het spreekwoord
'de kleren (stofjes in ons geval) maken de man (uiteraard dé vrouw)'
heb ik geprobeerd (door al een tijdje hun blog te volgen en al het een en ander te weten ben gekomen)
een passend zakdoekhoesje te maken voor de bestemmelingen.
Hopelijk vallen ze in de smaak.

En ik voel jullie al weer denken... wanneer doet ze het toch allemaal???
Wel... ik beken... ik heb een winkel gevonden die tijd verkoopt.
Ik besteed al mijn huishoudgeld aan tijd. Ik sjoemel met de lengte van uren,
en creëer zo extra tijd om al mijn hobby's te doen...

Geloven jullie het? Hahah, anders maak ik jullie wel wat anders wijs :-)
Neeheee... zo ben ik niet. Ik zou het wel graag geloven en
misschien is dat wel een van mijn grootste wensen, extra tijd.

Maar ik beken wel wat anders. Ik heb een poetshulp en ik ben daar fier op :-)
Ik moet dus niet zelf zwabberen en stofzuigen, dat doet iemand voor mij.
En mijn Mister Creatuur heeft gelukkig de fantastische hobby "Koken".
We hebben niet alleen heel vaak een feestmaal op onze tafel,
de boodschappen worden ook door hem gedaan.
Naast mijn werkzaamheden als zelfstandige layouter@home, zonder vaste werktijden,
ook niet altijd even makkelijk (lees efficiënt en disciplinevast),
bestaat mijn taak er vooral uit het huis op orde houden (en probeer maar eens met een hele bende,
en vooral met een overcreatieve moeder aan het (half)hoofd, ik beken opnieuw.
De berg wasgoed van zeven personen de baas kunnen, dat is ook mijn taak,
maar ik kan gerust liefdevol naar een wasmand strijk kijken, en mijn haakwerk vastnemen.
Het strijkwerk wordt trouwens gedaan bij de TV, al luid meezingend met Mama Mia,
één of andere musical, of gewoon een mooie natuurdocumentaire.
Maar bovenal heb ik natuurlijk mijn "moederrol", alles wat rond en bij kindertjes hoort.
Gelukkig bulken ze niet van de buitenshuisafspelende hobby's, waardoor dit ons wel behoorlijk gespaard blijft, uitgezonderd verjaardagsfeestjes enzo... en uitstapjes natuurlijk,
maar dat is ook niet elk weekend, wie kan dat betalen? ;-)
De grote kids trekken al behoorlijk hun plan, daar zijn het dan meer nachtelijke ritten,
wanneer ze niet meer thuis geraken met bus-trein-fiets of het veel te slecht weer is
om een hond door te jagen, maar dan ben ik nu ook niet meer in die aard actief
dat ik er werk moet laten voor staan, tenzij ik aan mijn naaimachien zit, dan ben ik niet te stoppen,
ook niet om 2 uur 's nachts. En daar is misschien nog een groot voordeel,
ik ben een mens die gelukkig niet héél veel slaap nodig heeft. Met 6 à 7 uren slaap,
spring ik 's morgens klaarwakker uit mijn bed (dat springen is ook al fel geminderd, gezien
de gevorderde leeftijd van tram 4, maar het gedacht is al veel waard).
We verdelen het goed, mijn mister Creatuur en ik ... we zien dat het goed is
(als er niks misloopt natuurlijk, zo'n 10x per week, maar waar niet hé,
daar hoef ik geen blog over te schrijven of jullie gaan allemaal lopen :-))

Oh ja, en ik kijk zelden gewoon TV, ik ben altijd iets aan het doen, of breien of haken.
Alleen de Scandinavische reeksen, die krijgen me plat en dan eigenlijk vooral
omdat ik nu eenmaal geen Deens, Zweeds of Noors kan verstaan
en dan direct de draad van het verhaal kwijt ben wanneer ik me over mijn haakwerkje buig.
En ze zijn natuurlijk ook supergoed, écht keigoed,
zoals The Bridge, The Killing, ... dus die Scandinavische series zijn hét middel
om gezellig samen in bed, knus tegen elkaar aan, TV te kijken,
want dat mogen we natuurlijk ook niet uit het oog verliezen,
die broodnodige WE-time!

Nee, maar echt, ik heb het al een paar keer gezegd ondertussen.
Het leven heeft mij mijn les al geleerd:
"Geniet van het leven, zoveel je kan!
Doe zoveel mogelijk dingen die je graag doet, binnen je mogelijkheden en
zonder je huisgenoten tekort te doen natuurlijk want hé, we leven écht maar 1 keer!"

En een passende BondZonderNaam-spreuk om mijn pleidooi af te sluiten:

Soms hebben we de nacht nodig
om de sterren te zien!

59 opmerkingen:

  1. Dag Trui,
    Weer zeer mooie creaties die je ons hier toont. En die hoesjes voor de zakdoeken blijven leuk. Die "eigen" knoopjes zijn super tof.

    Zeg, weer iets dat we gemeen hebben. Ik slaap ook maar 6 à 7 uren per nacht. Maar de ochtenden zijn voor mij wel moeilijk, ben geen ochtendmens, ik spring dan ook niet uit bed maar rol er langzaam uit omdat het moet. Ik ben een avond en nachtmens als ge mijn natuur laat doen, maar helaas. Ook hier een trouwe poetshulp alleen zijn de huisgenoten hier minder in aantal. Maar wel buitenshuise hobby's en vooral die van de zoon eist soms heelder weekends op. Maar haak of breiwerk of een goed boek kunnen dan altijd wel mee hé.

    Lieve groetjes,

    CreativEls

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hihihi, wie weet welke gemeenschappelijke dingen er nog uit de kast vallen :-)

      Verwijderen
  2. oh wat een luxe, een poetshulp :-)
    Kijk ook eigenlijk uitsluitend de scandinavische films / series
    en dan ook nog het liefst op Canvas (geen reclame)
    heerlijk.. :-)
    liefs, Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Owww wat heerlijk hé, die Scandinavische series, wij kijken bijna niets anders ! Zo puur natuur vergeleken met bijv Amerikaanse series, geen botox geen plamuur... en ongelooflijk spannend ook. We keken net de serie Johan Falk af, superrr
    Wat heb je weer veel moois gemaakt !! zalig om allemaal te bekijken :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Johan Falk?! Die kennen we nog niet! Hahaha geen botox en plamuur, yep :-)

      Verwijderen
  4. Jij bent weer goed bezig geweest! Mooi allemaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wouw wat een verhaal. Je punt is mooi! De hoesjes zijn ook erg leuk, net als je fantje. De scandinavische series ken ik niet. Misschien maar goed ook. Ik heb helaas wel veel slaap nodig. Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  6. amai, bezig bijtje! wij hebben die scandinavische reeksen ook allemaal gezien. en inderdaad, dat zijn een paar uren geweest waarin ik niet tegelijk iets anders aan het doen was omdat ik anders ook niet kon volgen :). weer iets gemeen met u se :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zou een koptelefoon met een rechtstreekse tolk een oplossing zijn? :-) Fijn dat we dat ook gemeen hebben :-)

      Verwijderen
  7. Ow en dan heb je ook nog tijd voor een heel verhaal..had je net zo goed nog een paar hoesjes kunnen maken..je hebt je ere-naam hoog te houden!Vondt het overigens allemaal wel leuk te lezen..ik wil ook naar die winkel..koop alle tijd dolgraag in die ze hebben..wil jij ze reserveren..en zeg ze dat ik er nu aan kom!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. We gaan wel eerlijk delen hééééé! ;-) Of jij mag de stempeltijd kopen, ik de haak- brei- en naaitijd :-)

      Verwijderen
  8. Wat een mooie creaties allemaal! Het olifantje is zo lief! En de zakdoekhoesjes zien er ook geweldig uit! Is het nu ook wel een periode voor he, ik hoor iedereen om me heen snotteren!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hmmm Trui, ik heb het gevoel dat je een beetje mijn verhaal aan het vertellen bent. Spijtig dat je eerst iets moet voor hebben om te beseffen dat het leven ook wel iets anders is dan werken alleen. Ik kan ook de was liefdevol in de wasmand zien liggen. En de ramen worden "zeker" niet elke week gekuist. Ik zit liever iets leuks te haken of breien. Het naaien staat momenteel op een laag pitje, omdat mijn hobby kamer een puinhoop is, maar zelfs daar kan ik liefdevol naar zien. Now stress, be happy.
    Nog veel handwerkplezier...
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  10. en zo is het! (ff een kort besparend berichtje hier hoor ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ... of "Amen"? Ik vind het fijn dat je me zo volledig gelijk geeft ;-)

      Verwijderen
  11. Wat heb je een prachtig buideltasje gemaakt! En dan nog van die mooie zakdoekhoesjes én nog een Winston én nog een mooi bericht geschreven! :-)
    Je bent een prachtmens! :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oh (zwijmel,zwijmel) wat maak jij toch mooie dingen.

    Ik ben helemaal verliefd op je zakdoekhoesjes. Wat een geweldige stoffen heb je er voor gebruikt. Die met die poesjes... Ik ben gek op katten en op turqouise dus je snapt, ik zwijmel nog even door.

    Groetjes, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hé vinnige mie! Jij was / bent weer goed op dreef. Mooie creaties hoor! En dat schattige knoopje met je logo, geweldig!

    Over die aandelen van de Colruyt zou ik niet twijfelen, even mailtje sturen, toch?!

    Ik heb ook een poetshulp en ben er nog elke week "oh zo blij" mee! Beetje tijd gewonnen, op die manier. En terecht dat je er trots op bent, ikke ook hoor ;-)

    veel liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Leuke dingen heb je weer gemaakt en die knoopjes zijn echt superleuk.
    De spreuk als afsluiter is zo waar, niks meer aan toe te voegen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Oef blij dat ge uitlegt hoe ge aan uw tijd geraakt....
    Ik vond dat gehaakt poppeke al ferm veel om op een zondag klaar te krijgen
    En dan kwam al de rest nog.........

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die creatieve uurtjes waren verspreid over zaterdag en zondag hoor :-)

      Verwijderen
  16. Wat een mooi verhaal... ik wou net hetzelfde schrijven als Kristel hierboven mooie spreuk met heel veel waarheid en prachtige knoopjes!

    Ik ga mijn tijd ook proberen beter te gebruiken:)
    Ik denk altijd dat alles moet gedaan zijn voor ik kan gaan naaien... te gek eigenlijk... ga er meer aan denken!

    We hebben echt maar één leven lieve Trui

    BeantwoordenVerwijderen
  17. ze zijn echt leuk zeg die hoesjes vor de zakdoekjes
    en het verhaal , o. wat zou ik graag het adres van die winkel hebben waar ze tijd verkopen
    Maar tot die tijd doe ik het maar met de uurtjes die ik heb :))

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een heerlijk relaas weer meis .... heb het in 1 adem gelezen hihihihi

    Niks mis met een poetsvrouw hebben hoor!
    Als ik het me zou kunnen veroorloven dan zou ik ook wel willen hihihihi (en ik heb geeneens kinderen)
    We moeten zeker uit het leven halen wat er uit te halen valt meis.
    Door mijn werk zie ik maar al te vaak hoe het ook anders kan lopen ....

    Owwwwww en Winston met mooie Trui-knoop SUPERRRRRRRR :-)
    En de rest van je creaties .... PRACHTIG!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Mooie woorden! En een reuzelief olifantje en dat knoopje; geniaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. die knoopjes wilde ik onderlaatst ook bestellen....moest ik allerlei dingen invoeren die ik niet had :-(...of heb jij ze via een gewone website...ik zat op jeetje hoe heet dat nou esty of die andere

    je olifant is een drolleke ♥
    prachtige zakdoekhoesjes heb je weer gemaakt zeg.....enne thnxx lief blogdinneke voor de reclame hihi

    en wat een verhaal whihihi.....je hebt het al zo druk dus een poetsvrouw is enkel maar handig hoor

    en je spreuk is het einde *
    lieve groet jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Voor vrienden en creatief bezig zijn is er altijd tijd, het voed ons hart ;)
    Je hebt weer veel mensen blij gemaakt ( giteren enzo) met al je moois!
    Maar meest van al met je lieve zelfe :)))))

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een heerlijk verhaal!
    en prachtige knopen Trui!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Winston............zucht zwijmel ♥ Wat een schatje zeg!!!
    Wat een mooi knopen heb je gescoord zeg!!
    Tijd kent geen tijd is mijn motto altijd.
    Enne niks mis met een poetsvrouw,als ik het kon...zou ik het ook doen whaaaaaaaa!
    Lieve groetjes Hester

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ha zakdoekhoesjeskoningin, RESPECT hoor voor wat je allemaal doet en hoe je het allemaal thuis draaiende en verdeeld hebt!!!
    En het olifantje is toch om van de dromen wat een super leuk beestje (ik zet hem op mijn to do list)
    Groetjes joke

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Je hebt helemaal gelijk met je poetsmadam, hoewel ik werk 4 dagen buitenshuis en dag 5 ben ik poetsmadam in mijn eigen huis.....maar ik mag niet klagen manlief werkt ook vaak mee in het huishouden. Ik ben vaak in de avonduurtjes creatief bezig (komt ook omdat ik het al jaren heel erg rustig hebt op werk, maar er komt een outsourcing aan dus ....weg rust) En in het weekend nadat mijn huisje is gesopt mag ik mezelf weer neervleien met een boek of handwerkje.

    geniet ervan miss creatuurtje
    groetjes Annemiek (55 jaar, moeder van 3 kids buitenhuis wonende, en oma van en tweeling)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jij ook hoor, fijne voorstelling van jou. Ik hoop dat die outsourcing niet teveel roet in het eten gooit.

      Verwijderen
  26. Goed hoor Trui! Knap dat je zo met je tijd omgaat, zo haal je tenminste plezier en energie uit je dagen!
    Mooie maaksels ook weer natuurlijk ;-)... Groetjes van Mirjam.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Super mooie dingen weeral en zo mooi in beeld gebracht! Een poesthulp is idd zaaalig, zou ze niet meer kunnen missen... Winston en zijn knoopje, prachtig!! Eerlijk gezegd ben ik wel een beetje veel benieuwd waar je zulk een knoopje kan laten maken, of heb ik iets gemist?
    Ik deel je mening helemaal... doe wat je graag doe en geniet ten volle van het leven.
    Onlangs afscheid moeten nemen van een dierbaar iemand, een keitoffe madam, zij mocht maar 43 j worden... en dan besef je weeral zo goed; geniet, geniet, geniet... en doe wat je graag doet!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb de knoopjes laten maken bij Etsy (http://www.etsy.com/shop/girlsfever?ref=pr_faveshops), ze hebben ook nog andere voorbeelden. Ja, rond mij zijn er ook een paar (jonge) mensen ziek, en dan denk je wel 2x na. We gaan genieten, elke dag hé!

      Verwijderen
    2. Ik ben hier ook nog eens komen lezen... je bent zo een lieve... geniet maar heel veel!

      Dikke kus
      Knoop is super mooi:)

      Verwijderen
    3. Mercikes voor de link!
      Wat dat genieten betreft, wij hebben een deal ;-)))

      Verwijderen
  28. Een poetshulp, heerlijk toch!
    Wat is je olifantje schattig. Wat knap gemaakt het beursje, mooi! Jouw zakdoekhoesjes zijn ook heel erg mooi.
    Geniet van je dag. Groetjes Talitha

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Een poetshulp, heb jij geluk! En je olifantje is WAAUW! en dan die knoopjes met je naam, super! Die wil ik ook!!!!! EN bovendien graag het adres waar je je tijd koopt, snel of het is uitverkocht :) Hoe krijg je het geregeld? En waar heb je die leuke man gevonden???
    Je zakdoekhoesjes en tasje zijn geweldig, je doet je naam weer eer aan!
    Groetjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Uit ervaring: Winston is geweldig! (jij hebt tenminste een goede foto van je knoopje..).
    En je hoesje is ook al zo geweldig!
    En je patchwork-tas :wow!!!
    Weinig tv en veel goesting doen al wonderen he!?
    Nog veel creatief plezier en nog een dikke merci!
    liefs Els

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Amai, ik wist niet waar eerst kijken. Allemaal knap gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Vandaag sedert ik terug parttime werk, eerste keer poetsvrouw.
    Zalig zo op mijn vrije dag...Huisje spic en span , geen zorgen , mee met de was en vanavond spaghetti (snel en makkelijk) met een wijntje een filmpje kijken.
    Het leven kan simpel en schoon zijn.
    Carpe diem...elke dag hé maat...je krijgt geen 2e kans om een dag over te doen.
    Katrien x

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Carpe diem Katrien, en die "elke dag", ik doe mijn uiterste best :-) x

      Verwijderen
  33. Die knoopjes zijn echt tof!!!
    Je verhaal trouwens ook :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Hey hi! Leuk dat je langskwam en gezellig blijft hangen :)
    Wat een schattig olifantje! Die gaat vast vele harten verwarmen.

    Ik was al nieuwsgierig bij je zin 'paar creatieve uurtjes te goed' (ohh.... úren..) dan maak je verkouden-zijn nog leuk ook (wat nou stiekem dat plastic ding tevoorschijn halen.. nee showen dat zakje!) en dan gooi je er ook nog een winkeltje bij die tijd verkoopt (hah.. m'n adem stokte)!!

    Kortom: heerlijk bericht :D

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Dank jullie wel voor jullie fijne reacties op mijn pleidooi. Zoals Katrien het zegt: Carpe Diem!

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Zo is even op mijn gemak je blog gelezen, volgens mij verveel je je nooit, leuk zakdoekhoesjes koningin en je hoeft niet eens afstand te doen van de troon, want er is geen prins die dit nadoet!!!
    Geniet van alles wat je doet, is ook mijn motto, kijk naar wat je allemaal kunt en niet naar wat je niet meer kunt is er ook zo een!
    Fijne dag Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Ha Trui hier ben ik nog een keer, ik wil nog eens even kijken naar dat mooie knoopje met je naam er op.
    Dat zou ik ook wel willen, waar kun je dat laten maken???
    groetjes joke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Joke, ik kocht de knopen via Etsy (http://www.etsy.com/shop/girlsfever?ref=pr_faveshops). Hier vind je nog andere voorbeelden.

      Verwijderen
  38. Op zoek naar een leuke tutorial voor zakdoekhoesjes, kwam ik op jouw blog uit...:)
    Wat een mooie creaties.....ik deel je smaak EN je levensvisie helemaal!
    Liefs,
    Debora

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Lieve Trui, dankjewel voor je lieve post!! Toen het zakdoekhoesje uit de envelop plofte wist ik meteen van wie het was! En het kwam nog op een goed moment ook! Heel erg bedankt! En ja, stofje is ook goed uitgekozen, te gek!!
    Ik snotter weer even verder :)

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je fijne reactie!
Liefs, Trui