vrijdag 22 februari 2013

Lunchbag met vleugels

Een tiener in het vijfde middelbaar, een niet al te grote rugzak als boekentas ...
(een grote leren boekentas doet toch niiieeemand meer meeee mama?!).
Op vrijdag heeft ze na school nog muziek en neemt ze extra boterhammetjes mee naar school.
Maar die extra boterhammetjes kunnen niet meer bij in die 'kleine' rugzak.

Aangezien die grote leren boekentas geen optie is
(en eerlijk, ik zou het ook niet willen als ik bijna 17 was),
gingen we voor "The Lunchbag".

Op Pinterest pinde ik dit leuke lunchzakje
(jaja, ondertussen heb ik ook Pinterest maar probeer het niet AL TE verslavend te maken).
Het modelletje sprak me direct aan omdat je dit zakje ook kan sluiten met een strop.
Dankzij wat deskundige aanpassingen van Ladybug & Co was het een waar plezier om maken.
Hier volgen er nog van, want je kan dit zakje tenslotte voor vanalles en nog wat gebruiken.


 Ik gebruikte de gelamineerde katoen van Hexagoon
en als binnenstof een fantastisch stofje dat ik kreeg van Marina.
En héél toepasselijk voor mijn grote meid.
Sinds een paar maanden is ze namelijk 'very in love'
en zweeft zo'n 10 centimeter boven de grond :-).
Héérlijk om die glimlach te zien, wanneer er weer een smsje binnenkomt,
het geluk straalt er vanaf.


 Als afwerking haakte ik er nog een leuk vogeltje bij,
een patroontje dat ik nog vond tussen mijn, euhmm, vééle patroontjes.
Een vogeltje, want mijn grote, verliefde meid
doet al verwoede pogingen om af en toe het nest uit te vliegen.
Gelukkig komt ze nog elke dag weer bij mama terug ...
voorlopig :-)


55 opmerkingen:

  1. ♥ verliefd op je vogel en je tas..wat een plaatje zeg!!
    Lieve groetjes Hester

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooi allemaal!
    Hier in huis ook een verliefde bijna-17jarige....;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh zo mooi. die zou ik ook nog wel willen!!
    En heerlijk een verliefde tiener, en al die smsjes.
    Die van mij is bijna 20 en o zo in love. haha ja ja ze heeft het zelfs al over samen wonen (ben benieuwd hoe lang ze nog bij me blijft)
    groetjes joke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat vogeltje maakt het helemaal af. Gaat het over het meisje op de 4e foto?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel mooi hoe heb je de bodem zo stevig gekregen ... ik ga het zeker pinnen...pinnen is fijn hé!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Schitterend !

    Verliefdheid en uitvliegen is hier nog relatief ver weg... gelukkig maar wat dat uitvliegen betreft, 'k heb ze nog het liefst van al dicht bij mij :-)

    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel mooie lunchbag! Staat bij mij ook ergens op pinterest, denk ik. Ik vind het ook heerlijk om te lezen hoe je over jouw dochter schrijft!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. hihihi
    vogeltje wat zing je vroeg..............is de dag niet lang genoeg ♪♫

    wat een prachtige tas heb je gemaakt zeg met mooi bijpassend volgeltje voor je mooie meis die boven de grond zweeft hihi

    lieve groet jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Is het te doen voor een beginneling? ze is echt wel supermooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een leuke tas is het geworden! Die ga ik even goed onthouden! Wie weet vind ik volgende week op het Stoffenspektakel in Martiniplaza (Groningen) een mooie, passende stof!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Kom nog eens terug... hoe hoog en breed is deze tas?
    Alvast bedankt

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heel mooi en stoffencombi ook. Heerlijk zo een verliefde tiener.
    Tof dat je nu ook op Pinterest zit. Je moet het gewoon accepteren Trui, het is verslavend :-). Ik word volger van jouw Pinterest borden, vind ik heel leuk. Ik heb het al vaak gezegd en doe het nog een keer. Voor mij is Pinterest het beste en leukste onder de Social Media.

    Lieve groetjes,

    CreativEls

    BeantwoordenVerwijderen
  13. In deze fase van het leven zitten we hier nog niet... maar als ik dit lees, laat maar komen. ;-)
    En wat een leuke tas!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. zo'n mooi tasje. en nog handig ook. geniet van je verliefde meid. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een schitterende tas, super stofje ook. En dan het vogeltje ook nog bijpassend. Leuk hè een verliefde tiener;)
    Fijn weekend. Groetjes Talitha ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een mooie tas! Ik vind die binnenstof echt geweldig, ook al zweef ik geen 10 cm (meer) boven de grond :-)!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. PRACHTIG!! Echt een super stofje, vooral het lunchzakje, zo mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. zalig die verliefdheid!!!Dat zakje is volgens mij toch al een zekere moeilijkheidsgraad, ik vind het superleuk!!fijn weekend lieve Trui!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. oh jij knapperd !!! En wat super om een verliefde dochter te hebben!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Daar hangt met recht een label aan de tas; hij is Fantastisch!! Ik kan zien dat er oprechte inspiratie van je dochter kwam..wordt spontaan verliefd! Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Owwwwwwww die tas .... die wil ik ook wel voor mijn nachtdiensten als ik voor mijn eigen nachtelijke picknick moet zorgen hihihihi
    Hij is geweldig meis!!!!!!!!!

    Wat heerlijk om haar "verliefd" te zien hihihihihi

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ik kan alleen maar zeggen WAUW PRACHTIG en wat zal haar lunch hier goed uit smaken zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. wauw wederom een mooie tas gemaakt joh! Het vogeltje is ook erg lief.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. wat is dat prachtig gemaakt !
    en ik maar denken dat ik je allang volg.. dus niet
    NU dus wel :-)

    Liefs, Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Dat is prachtig gemaakt. Daar kan een meid van 17 fier de straat mee op.
    En ja de vogeltjes worden groot en vliegen af en toe al eens uit. Ja, waar is de tijd naar toe hé dat ge ze nog op uwe arm droeg. Zucht....
    Nog een fijn weekend en de grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  26. De liefde hangt duidelijk in huis bij jullie, heerlijk! En ik ben ook verliefd op je tasje in gewedige stofjes! En dan dat vogeltje, zo lief, en zo symolisch... smelt ...

    fijn weekend met al die kriebels daar!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Mooi!! Lief vogeltje en gave tas (uh lunchzakje..) :D

    Leuk dat dochterlief zweeft... zo'n heerlijk gevoel. Loslaten... ja, pff, beetje bij beetje :)

    BeantwoordenVerwijderen
  28. OH wat ziet dit er leuk uit en dat vogeltje is helemaal te gek. Zo voel je je, zo licht als een vogeltje, je wilt uitvliegen, je zweeft. Heerlijk die verliefdheid.

    Envelopje compleet en dicht ontvangen? Een ander verstuurde envelop was namelijk open gemaakt.

    groetjes saskia

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Saskia, ik zit nog vol verwachting uit te kijken naar je evenlopje, tot nu toe heb ik het nog niet ontvangen.

      Verwijderen
  29. Heel mooi!!! En veel leuker dan een leren boekentas...

    Groetjes,
    Jeanine

    BeantwoordenVerwijderen
  30. In 1 woord FANTASTISCH!!! De stoffen vind ik erg mooi en als finishing touch een gehaakt vogeltje...SUPER!! Lijkt me geweldig als je zoiets moois kan maken.
    Heb je ook wel eens een tas voor jongens gemaakt? Ik ben op zoek naar een leuk, stoer model. Onze jongens zijn 13 en 10 jaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Zo'n lunchzakje wil dadelijk de hele school wel hebben, een nieuwe trend is gezet ;) Echt heel mooi!

    Lieve groetjes,
    Rosalie

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Dank jullie wel voor jullie leuke reacties. Mijn zwevende tiener is er heel blij mee :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Wat een mooi exemplaar! En wat fijn dat mijn uitleg duidelijk was :)

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Zoooooo mooi! Iedereen zal jaloers zijn op zo'n lunchzakje! (ik inclusief)

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Wat ziet dat er mooi uit! Kun je mij vertellen welke maten jij hebt gebruikt? Ik begrijp de maten in inches niet......

    groetjes,
    Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik gebruikte de afmetingen die je vindt op de site. Voor inches doe je het getal ...'' x 2,54 = ... cm en dan rond ik het af naar een getal zonder komma. Lukt het niet, laat dan maar iets weten.

      Verwijderen
  36. Zo'n leuke lunchbag wil ik ook wel hoor, ook ik ben nog altijd verliefd op mijn ventje, is dat een goed excuus miss creatuurtje??? En dan ook liefst zo'n schattig vogeltje erbij, ik zie het helemaal zitten :)
    Dat heb je weer prima gedaan hoor!
    Groetjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Je lunchbag is heel mooi proficiat groetjes Marie-Claire

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Oh super! Wil direct weer 17 zijn. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Wat een prachtig tasje is dat geworden.
    Fantastische stofjes en heel mooi gemaakt. Ik wou dat ik kon naaien al was het maar half zo goed dan zou ik al blij zijn.

    Groetjes, Monique

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je fijne reactie!
Liefs, Trui