donderdag 28 februari 2013

Toch een fluitje van een cent ...

Awel... in dit exemplaar zit veel twijfeltijd,
achterdocht, gefronste wenkbrauwen en vooral lang uitstelgedrag.
Alles lag al een een week of twee klaar geknipt op de naaitafel.
Maar die ronde bodem onderaan, mét paspel, oojeeee, help! ....
Dus nog een beetje uitstelgedrag.
... en nog een beetje ...
maar het moest er nu toch echt wel van komen,
het is een kadootje dat mee mag naar een verjaardagsfeestje.

En toen ging ik naar Antwerpen met Mamarina.
En het was weer een dagje om 'U' tegen te zeggen,
boordenvol vitamienen, uitlaatklepjes, fun, lekker eten,
enfin, hier kan je het verslagje lezen,
ik kan het niet beter vertellen :-)
En dus thuisgekomen ...
vol goede moed en vitamienen gepompt ...
de stoute schoenen aangetrokken
(nog net geen stevige borrel achterover gekapt) en eraan begonnen ...
en potverdikke, was me dat nu een fluitje van een cent!
Zoveel zorgen op voorhand en een makkie (lievelingswoord van Fé!) om te maken,
kruipt wel wat tijd in, maar helemaal niet moeilijk.
Aanrader dus ... uit het boek Stof voor durf-het-zelvers!

Oké, ik heb een Martini on the rocks gedronken ondertussen, een kleintje maar ...  ;-)
Ik wierp me ook nog in de strijd voor de
pennenzak-voor-perfectionisten (ahum ahum) van Oon,
ik was nu toch goed op dreef :-)
Het leuke bovenstofje kreeg ik van Ria aka Aankleedpopje.,
de andere komen uit mijn lappenmand
(de streepjes gebruikte ik ook al voor de piratenvlaggetjes voor Casper)
en werkte het geheel af met fluo-veters en een fluopaspel (Hexagoon).
Stoer genoeg hoop ik!?

En hebben jullie deze leukerd opgemerkt?
Creatie van Fé.
Ze kreeg onder de kerstboom een puniksetje...
en zoals je ziet is ze er goed mee vertrokken...
... extraatje voor bij het kadootje :-)

Uit het boekje Punnikpret

Deze week werd ook ik 2x superblij toen ik mijn brievenbus opendeed.


Het gebloemde zakje kreeg ik van Stannel. Het kwam, samen met een heel leuk briefje,
naar mij toe, een Dream-Make-Share-envelop met prachtige vulling.
Het zakje is meteen omgedoopt tot handwerkzakje, zo'n leuk stofje!
Kennen jullie Dream Make Share al, anders kan je er hier alles over lezen.
De onderste envelop komt van La FeMe en Spruiten.
Saskia heeft duidelijk mijn blog gelezen, dat zie je zo aan de inhoud van haar envelop.
En kijk eens wat een fijn werk dat ze maakte van het kaartje, zo mooi!
Dank jullie wel lieve dames!
En niet vergeten ...
Morgen complimentendag!

Met een gepaste spreuk van BZN:

Geef eens een compliment
op een onverwacht moment!

43 opmerkingen:

  1. jij maakt echt de allermooiste dingen ! zo knap !
    en wat je gekregen hebt .. super Stannel maakt ook al van die supermooie dingen leuke stof ook !!!
    en lief dat het pakje van Saskia zo met zorg is gemaakt. Bofkont dus !!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow wat een prachtige dingen heb je gemaakt zeg, wat een dagje relax al niet kan doen he.
    Leuke spullen gekregen, geniet er maar van.
    Lieve groet Hester

    BeantwoordenVerwijderen
  3. o is het morgen pas complimenten dag? dus dan mag ik vandaag nog niet zeggen hoe mooi het pennenzakje en tasje is geworden dus? Hm en de complimenten voor stannel bewaar ik dan ook maar voor morgen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat ben jij verwend! En ja uw creaties zijn weer prachtig, ideaal voor dat mooie stofje.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Super schoon geheel, die veters zijn echt wel tof bedacht van u!
    Fé ge zijt nen kanjer, de mevrouw van de vissen heeft het gezegd en dan is het waar :) (vissen liegen niet, nee ik heb geen martini gedronken, la la la la...)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hm, nu heb ik wel een klein dilemma... het is namelijk totaal niet een onverwacht moment. Nou ja, jammer dan, ook op een verwacht moment is een compliment fijn om te geven en te krijgen toch? ;-)
    Wat heb je de etui en tas weer perfect netjes gemaakt! Jij bent echt dikke maatjes met je naaimachine geworden!
    Maar ik vind het lieveheersbeestje ook prachtig! Goh, van wie zou Fé het hebben?
    Je bent weer heerlijk verwend door de dames, tsja, dat krijg je als je zelf zo graag mensen blij maakt :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het is nu niet helemaal onverwacht maar mijn compliment : ge zijt ne krak met uw machien !!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. jemig trui!!!!!!!! er is ook niets wat je niet kan he!!! ♥♥♥ enorm mooi die stofjes zo bij elkaar
    en wat is dat leuk gepunnikd zeg!

    geniet van je gekregen spullennnnnnnn

    lieve groet jenneke
    complimenten dag leuk leuk

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat geweldig mooi weer allemaal! En leuk ook voor jou, die post! Geniet van een aangename complimentendag morgen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Goh wat mooi! En die stof prachtig! Waar haalt iedereen toch altij die leuke stofjes :-)
    Stannel heeft ook altijd mooie stofjes (net op haar blogje gezien)
    Dat punniken is echt wel mooi, doet me aan mijn kindertijd denken al dat jet toen wel enkel bleef bij de "worstjes" en geen leuke figuurtjes. Chapeau voor Fé!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Trui toch , wat een creaties, ik denk dat ik ook martini's on the rocks ga drinken in de hoop dat ik ook zo een schone dingen kan maken. Jij verdient gewoon het ganse jaar complimentjes!!!Nog eens nen dikke merci voor het pakketje, zoooo schoon!x

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Fluitje van een cent? Het ziet er nog steeds heel ingewikkeld uit, zo mooi zit het in elkaar!
    En al die post! Hoe fijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wauw, dat is super stoer geworden ..Super stofje , kei goed gedaan!!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Trui, Miss Geniaal met de naaimasjien .... That's you baby !!!!

    Verwacht maar veeeeeeel complimentjes hoor ;-)

    En die Fe .... Wow ook al zo knap!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Proficiat voor je mooie maakseltjes! En wat een leuke brievenbus heb jij! Zo'n leuke dingen die erin vallen!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat heb je toch weer een leuk blog bericht, je tas en etui zijn super. En wat heeft Fé een pracht poppetje gepunnikt.
    En ook de post is weer langs geweest met prachtige post
    Heel erg leuk
    groetjes joke

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Een fluitje van een cent? zo ziet het er toch niet uit hoor, echt heel mooi en het lijkt ook zo perfect afgewerkt, chique. Punnikpopje is ook zo mooi en schattig, een opvolger ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Een martini of een cava...Het stikt toch allemaal net iets beter :)
    Die tas is supergeslaagd! Dat piratenstofje is geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik zou die stoute schoenen voortaan lekker aanlaten :D ! Wat een tof stofje, en 't ziet er prachtig uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Fé heeft dat heel mooi gemaakt!

    Je tas en pennenzak leuk hoor!

    Post is fijn hé... ik heb ook al twee keer meegedaan kreeg telkens een kaartje terug om te bedanken voor de kaartjes die ik stuurde daar kan ik pas echt blij van worden:)
    Lieve groet,
    Marina

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Mooie toffe dingen hier weer allemaal. Zowel wat je maakte en kreeg. Dat blauwe tasje ziet er inderdaad leuk en handig uit. En het kevertje van Fe: zo lief...

    Groetjes,
    Jeanine

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Prachtig allemaal weer! En dat bovenstofje is geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Je onderschat jezelf veels te vaak Trui jij met jou naaimachine!Gaat mij never nooit zo mooi en netjes lukken,ha,ha...het is wederom prachtig,ook het stof en de kleuren,ziet er toppie uit meid!Daar gaan ze vast heel blij mee zijn,het punnikpopje is ook erg leuk gemaakt!:-)
    Nou en die envelop met inhoud van de Dream make Share enveloppen actie was ook een zeer aangename en mooie plof op jullie deurmat!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. O Trui, wat goed zeg..woonde ik maar in de buurt..ik heb het lef nog niet om zoiets (met rits ook) te maken..O fé doet het goed, wat leuk!!
    Fijne complimenten dag;)

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat maak je toch een mooie dingen met de allervrolijkste stofjes. Je word er gewoon vrolijk van. Lieve groet Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Ja die Trui en haar naaimachine dat gaat goed samen. Daar worden mooie creaties gemaakt. En Fé is ook goed bezig!
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Oh oh wat heb je dat weer mooi gemaakt!!!


    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wauw wat een gave tas en een super etui!!! Goed geslaagd,Trui!!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wauw wat een mooie cadeaus!
    Zowel die dat je zelf gemaakt hebt als die dat je gekregen hebt :)

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Op complimentendag verdien jij een extra groot compliment voor je supermooie creaties!! Bravo:)

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Jij hebt zeker een compliment verdiend met wat je allemaal gemaakt hebt, en dan nog wel een fluitje van een cent zeg je! Ik snap niet hoe je het allemaal kan, alhoewel met een martini zou het me misschien ook nog lukken :) maar kan ik het resultaat wel niet garanderen :) :)
    En dan die leuke cadeautjes die je weer gekregen hebt, SUPER!
    Groetjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Vandaag COMPLIMENTENDAG en mijn eerste compliment gaat naar jou.
    Zo'n groot gezin, veel werk en aandacht voor al dat grotere grut en dan ook nog zoveel creatief tentoon spreiden. Geweldig. Ik ben helemaal weg van dat pennenzakje en die tas. Wat een prachtige stof.
    Heb je hier een adresje voor?

    groetjes saskia

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat stofje heb ik gekregen van Aankleedpopje, ik denk dat het uit Zweden komt dus daar heb ik geen adres van :-) Maar Ria misschien wel?

      Verwijderen
  33. amai, schoon gedaan! en wat een pleidooi voor alcohol ;) ik zou dan voor ne witte porto kiezen maar smaken verschillen :D
    nee, echt: weeral giga chic gedaan, ook van Fé! zo tof, dat er nog creatieve kinderen zijn, toffe kinderen dus.
    het soort kind dat ik in gedachten had toen... (dit wordt binnenkort wel duidelijk hoor, beloofd!).
    jij bent even schitterend als mijn fluo stift (of hoe zeggen ze dat op de radio?)!

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Wat een leuke stof! Van dat pennenetui en de tas. Mooi gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Wat een gezellige duizendpoot ben jij zeg kwam je al een paar keer her en der tegen in blogland,,,vandaag weer bij Jenneke en nu kom ik je volgen, leuk!
    X Esther (Espiratie.blogspot)

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Dank jullie wel voor de 'complimentjes' en de leuke reacties :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Bedankt voor je reactie op mijn blog,je hebt veel leuke dingen gemaakt ,de pennezak,de zak de lieve diertjes en gefeliciteerd met de mooie geschenken groetjes Marie-Claire

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Wauw! Ik zou er zelf niet aan durven beginnen vrees ik. Knap gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Ik kan het niet zo goed zien op mijn telefoon, maar het is vast leuk! ;-)
    Groetjes, Ria.

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je fijne reactie!
Liefs, Trui