maandag 25 februari 2013

Zondag met een 'Z'

Het begon al 's morgens.
Mr. Creatuur en ik gingen naar een rommelmarkt in een oud pand.
Blijkbaar was de organisator ook een fervent verzamelaar,
boven onze hoofden hingen er hele verzamelingen fietsjes, kranen, "kortewoag'n" (rara?) ...
Allemaal antieke spulletjes ... zelfs sommige standhouders waren antiek, kijk maar :-)


We waren heel zuinig, bravo wij.
 Dit was de buit.

Een oud herenhemd om vlagjes te maken.
Een rokje voor de mooie stof, blijkt dochterlief het rokje zelf leuk te vinden.
Een oud blik waar vroeger pleisters in zaten, nu hebben we domme kartonnen doosjes :-)
... wordt mijn voorraaddoos voor kleine spulletjes ...
en een hoop katoenen onderleggertjes ...
... én bakjes voor de serre, dus ook Mister Creatuur was tevreden.
Ik hoor jullie nu al denken, 'what the hell' moet Trui nu met die
katoenen onderleggertjes???

Wel, al een hele tijd kijken we op een paar kale peertjes aan ons plafond
(met niet te veel naar boven te kijken stoort het natuurlijk niet echt :-)).
Want wij zijn namelijk nogal 2 'zindelijke peren' wat lampenkappen betreft.
Dus waarom iets omhoog hangen waar we niet 100% tevreden mee zijn?

Maar nu, ja nu hebben we het gevonden!
Het zal nog een beetje verzamelwerk worden,
en daarna nog werk om het te maken, maar we zijn het er over eens,
dit worden onze lampenkappen!

Uit het magazine 'Landleven', 18e jaargang nr 2
 Thuisgekomen had Jitske een lekkere spinaziequiche gemaakt
dus gelijk met de voetjes onder tafel!

En dan was het moeder-dochter-tijd!
Want wij gingen naar LES MISÉRABLES kijken ...
en wij vonden het F A N T A S T I S C H !!


In 1998 ging ik in de Antwerpse Schouwburg naar deze musical kijken,
met mijn favoriet Hans-Peter Janssens in de hoofdrol.
Ondertussen zag ik al meerdere musicals, maar deze is me steeds bijgebleven.
CD werd toen dol gedraaid, Sjobbe en Jitske kregen
'Hoor het zingen op de straat' met de paplepel ingegeven ...
Gisteren herbeleefde ik het opnieuw,
maar dan wel op het grote doek en in het Engels.
Ik zag mijn dochter even erg onder de indruk zijn als haar mama 14 jaar geleden.
Voor wie geen fan is van musicals of van kostuumfilms,
ga vooral niet kijken,
al de anderen ... haast je naar de cinéma,
het is de moeite waard!

Prettige werkweek!
en kijk... de lente doet echt haar best, hang on girls!




53 opmerkingen:

  1. leuk weekend precies :D ik ben die musical destijds ook gaan kijken en de cd heeft daarna thuis ook héél vaak opgestaan. grappig toch, hoe mensen gelijkaardige herinneringen delen ;). veel plezier met de lampenkappen-in-wording!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De wereld is vaak kleiner dan we denken :-) Die cd zit nu nog in de auto en wordt op tijd nog eens opgezet, binnenkort waarschijnlijk ook de Engelse versie :-)

      Verwijderen
  2. Leuk om te lezen dit! Mooie buit, al zeker het blikje :)
    En ja ik begrijp dat dialect woordje :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. O,wat een goede vangst, vooral dat blikje, leuk!En ik ben dol op Les Misérables ik zag hem een aantal jaren terug als musical en moet hem nu echt in de bios gaan zien dus!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. kwijl...............die KNOPEN ♥♥♥
    wow jullie hebben leuke dingen gescoord zeg...en dan dat ouwe manneke hihi geweldig
    tis een fantastische zondag geweest dat lees ik wel

    en die lamp die het moet gaan worden WOWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWW

    lieve groet jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. leuke buit ! en ben benieuwd hoe je lampen er straks uitzien.
    Het voorbeeld beloofd veel goeds !

    liefs, Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk hé, zo naar de rommelmarkt gaan en dan van alle snuister dingen vinden. Ik hou daar ook van. Ik denk trouwens dat ik die rommelplaats gezien heb op tv.
    Wat je gaat maken van de lapjes, is echt mooi. Je moet maar op het idee komen. Succes er mee.
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een gave lamp gaat dat worden, Trui! Dat pleisterdoosje is ook al zo leuk. En huppetee gelijk 's avonds maar even naar de film... een erg leuke en geslaagde dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Owww al die knopen vieuwwwwwwwwwwwww ♥ en die lampenkappen!!!! LOVE it.
    Jullie zijn zeer goed geslaagd zeg, helemaal super!!
    En die oude man owwwwwwwwwwwwwwww wat lief hihih
    Jullie hebben een fijne dag gehad kan ik wel lezen,heerlijk geniet er nog maar lekker van na.
    Lieve groetjes van Hester

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ja die lamp !!! Tofffff.
    En Les Misérables, een van de mooiste musicals die ik ooit heb gezien. En ook ik heb 'm gezien in Antwerpen, dt moet dan ook haast 1998 zijn geweest. Laura is met René naar de film geweest, ik heb de film nog niet gezien. Lau was zwaar onder de indruk, zo mooi. Ik zag 't niet zitten om Christian mee te nemen dus wij hebben wat anders leuks gedaan en ik wacht op de dvd. Ik heb wel diverse dvd's van de musical (Engelse cast), geweldig !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wie weet waren we daar wel samen dan! :-) Ja Jitske was ook erg onder de indruk (én ik best ook hoor). De DVD komt hier zeker ook, maar ik ben wel blij dat ik het eerst op het grote doek gezien heb.

      Verwijderen
  10. Wat een heerlijk zondagsuitje! Wat een leuke spulletjes! En wat gaat dat een supergave lamp worden!

    Groetjes,
    Rosalie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ohhh zulke lampenkappen vind ik prachtig!Je ziet ze ook wel eens op Pinterest...gaaf hoor Trui!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Jij bedoelt met kantoenen onderleggertjes de ouderwetse gehaakte kleedjes.....wat leuk ! Ik heb er zelf ook nog een aantal in mijn kast die gehaakt zijn door mijn moeder.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik heb die verzamelaar met de fietsjes aan het plafond onlangs ergens op tv gezien. Hij dacht er rijk van te worden...wel moedig dat je met dit sneeuwweer nog ging rommelmarkten. Ik heb mijn geplande rommelmarktbezoekje geannuleerd. Dat pleisterdoosje had ik ook wel willen vinden!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mijn moeder heeft net laten weten dat die verzamelaar onlangs in "Iedereen Beroemd" is geweest :-) Alé, we zijn bij een Bekende Belg geweest en we wisten het niet eens :-)

      Verwijderen
  14. die lamp is echt heel erg leuk,super zeg

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Oei, er loopt meteen een koude rilling over mijn rug, bij het zien van de laatste foto... arme plantjes...
    Zo'n lampenkap is natuurlijk prachtig! Mijn schoonzus heeft er een tijdje terug ook 2 gemaakt. Super dat Jitske een quiche voor jullie klaar had, mjammie!
    Je hebt zo te lezen weer een prima weekend gehad, heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh, heb je daar toevallig een foto van, van je schoonzus haar lampen? Ben wel benieuwd naar een exemplaar, niét uit de boekjes :-)

      Verwijderen
  16. Wat een mooie buit! :-) Die lampen worden vast geweldig, ik ben benieuwd!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hahaaa, heb je die tweedehands-meneer niet eens gekocht!?
    Mooie buit hoor; ben heel benieuwd hoe de lampen worden!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahaha néé, hij vroeg teveel voor de staat waarin hij zich bevond, hahaha, foei :-)

      Verwijderen
  18. Wat een heerlijke Zondag! Je hebt mooie spullen gevonden hoor. Ik heb ook eens getracht om zo'n lamp te maken, maar dat is niet gelukt.... Waarschijnlijk niet de juiste verhoudingen voor de lijm gebruikt. Je kunt ook leuke schaaltjes maken van die onderleggertjes, dat ging mij in elk geval beter af ;-) Ik ben benieuwd! Fijne week! Liefs, Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ha.....die lamp zal ongetwijfeld heel mooi worden, het effect als het licht aan gaat is verbluffend mooi....allemaal doilies op het plafond zie je dan!
    En zo'n driewielertje heb ik hier thuis ook staan.....helemaal hetzelfde!
    :)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. superleuke vondsten, geweldige lampenkap en de film wil ik ook wel zien, ik ging toevallig ook in 98 naar de musikal kijken (mijn zus ging hem zaterdag kijken en het boekje van toen lag gisteren bij mijn ouders op tafel met de ticketjes er nog in, anders had ik niet meer geweten wat jaar hoor)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben hem toen ook met mijn zus gaan kijken. Heb nu zoveel reclame gemaakt voor de film bij haar, dat ik waarschijnlijk nog eens een zussenuitje zal hebben en nog eens gaan kijken :-)

      Verwijderen
  21. Leuke vondsten, ik zag die man onlangs ook op "Iedereen Beroemd". Waar is die rommelmarkt precies? Zou ook wel eens een bezoekje willen brengen om die fietsjes te zien hangen. Jullie lampenkampen zien er super uit!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die rommelmarkt is in Zwevezele, als ik het goed voorheb elke 2e en 4e zondag van de maand. Het zijn niet onze lampenkappen hoor, het is het voorbeeld dat ik hoop te bereiken :-)

      Verwijderen
  22. geweldig die antieke man tussen de spullen haha.
    ben benieuwd hoe jouw lampenkap er uit komt te zien als je het af hebt.
    En musical....... daar ben ik gek op.

    groetjes joke

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Klinkt als een heerlijke zondag! Wat een schitterende foto's van al die antiek en oude spullen, ik kom meteen in de sfeer!
    Leuk idee, voor die lampjes!
    Blijf deze wek evenveel genieten (ook al is het natuurlijk waarschijnlijk werkendag ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Kijk, en dan vind ik het dus gewoon jammer dat ik er niet tegen kan, die rommelmarkten. Want anderen komen altijd met leuke dingetjes thuis... Jij ook een fijne werkweek!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat een productieve maar toch relaxte zondag, meer moet dat niet zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. haha ja wat dacht jij als je zelfs al bij een rommelmarkt omhoog moet kijken om dingen te zien moet dat thuis met de lampen natuurlijk ook! Ziet er leuk uit allemaal inclusief het oude mannetje.
    Leuk de de voorstelling zo in de smaak viel net als de spinazie dinges!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Ik heb wel drie teruggescrold naar "kortewoag'n" tot ik hem móest googlen ;)
    dus aha! tof! Alleen al rondlopen daar is leuk, hoewel je waarschijnlijk toch niet met lege handen naar buiten komt...

    Wat mooi dat je samen met je dochter een uitje had, en dan ook nog iets waar je zelf zulke mooie herinneringen aan hebt.

    Ben benieuwd naar de lampenkappen!! :D

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wat een fijne zondag!!ik moet meteen terug denken aan peter pan en hoe tof het was mekaar in real life te zien! moet inderdaad een prachtige voorstelling zijn!!X

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wat een leuke schatten vond je op de rommelmarkt. Dat plan om de lichtpeertjes te pimpen ziet er veel belovend uit. Fijn dat moeder en dochter konden genieten van een mooie filmvoorstelling. Kortom zoals ne zondag moet zijn.
    Leuk dat de lente komt piepen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Tjeeee meis wat zul je je ogen uitgekeken hebben daar op die markt. Ik heb het al met de foto's .... blijf leuke dingen spotten hihihihihi

    Moooooi die lampenkappen! Ben benieuwd hoor!!!!!!

    Leon wil ook graag naar deze film .... ik denk dat jij me over de streep hebt getrokken :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Heel erg benieuwd naar die lampenkappen ...

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Ik had weer veel plezier met al jullie reacties te lezen! Thanks meiden!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Daar dienen die zondagen nu voor zie:) Gezelligheid ten top, groeiende ideeën en lekker lui op de bank met dochterlief, genietend van een prachtige film. Meer van dat zou ik zo zeggen;)

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Had jij even een gezellige zondag zeg, en zoveel leuks gemaakt en gevonden op de rommelmarkt, jij kon je geluk echt niet op dat is wel duidelijk.
    Groetjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Wat een gezellig blog! En wat een super leuke lampenkappen worden dat!
    Je hebt al heel veel volgers zie ik. Welja, ik er pok nog bij dan!

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Als stuinend door je blog (net ontdekt!) kwam ik je plan voor een lamp tegen. Ik heb m al eens een keer gemaakt! http://www.miafaa-met-keintjes.blogspot.nl/2012/12/en-toen-hadden-we-een-nieuwe-lamp.html (oei, das wel een heel lange link maar anders vind je m nooit). Als 'ervaringsdeskundige' kan ik je de tip geven om alles echt helemaal doorweekt van de lijm te maken. Bij mij plakte het goed en bleef het ook heel mooi nadat de ballon eruit was, maar nu (een paar maanden later) begint het hele gevaarte in te storten... Waarschijnlijk toch iets te weinig plak gebruikt. Ik ben heel benieuwd hoe die van jou wordt, succes!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel voor de feedback én het komen volgen :-) Ik laat het zeker en vast nog weten en dus vooral goed pappen met de lijm dus :-)

      Verwijderen

Dank je wel voor je fijne reactie!
Liefs, Trui