maandag 18 februari 2013

Zwolle-verslagske

Zooo Blogland, mijn trouwe, lieve volgers,
en nieuwe volgertjes (en dat zijn er heel wat, welkom allemaal!!) ...
Ik ben t'rug van weggeweest ...
Ahhh weggeweest?
Voor wie het nog niet wist, hmm, is er nog zo iemand? :-) ...
Ik ben naar de hobbybeurs geweest in Zwolle.
En niet zomaar naar de beurs geweest, neeheee,
we maakten er een heuse uitstap van, mijn (handwerk)vriendinnetje en ik.

In mijn vorige blogberichtje konden jullie al zien hoe fijn de weg naar ginder wel was :-)

We boekten een heuse B&B, Onder de Peperbus en vonden het bovenste kamertje wel leuk
... maar vergaten de kleine nuance op de website, 
nl. "Let op, de toegang is steil en vraagt enige behendigheid!"
Je kan je al voorstellen hoeveel plezier we gehad hebben.
(ik lach namelijk steeds in moeilijke, gênante, kritieke toestanden ;-))

Een ronduit petieterig klein kamertje onder het dak, bereikbaar met een echt kiekenladdertje,
maar wel met een mooi terrasje (waar het absoluut geen weer voor was ;-))
Maar we hadden the time of our life.
Maar oké, de beurs dus,
want jullie zitten natuurlijk allemaal op jullie puntje van jullie stoel,
vol verwachting van wat ik allemaal gescoord heb, niet?
Mijn armen en schouders hebben het geweten,
sleur, zeul met de tasjes en pakketjes
(en dus vooral naar boven, het kippenladdertje op, én weer naar beneden),
maar het was de moeite waard :-)
Mijn 'onthouding van aankopen' van augustus tot nu,
werd ruimschoots goedgemaakt.

Wel, ik hou het spannend! hahahaaa!
Jullie krijgen allemaal snapshots te zien,
de rest volgt bij het verwerken van al die mooooie, zooooooo mooie stofjes, lapjes, knoopjes, boekjes, lintjes, wolletjes, bolletjes, .... zucht ... vrije tijd, waar ben je!!!???
 Maar niet getreurd, ik geniet al van er naar te kijken ook :-)

DE buit :-)
 Maar zo'n beurs, tjonge jonge, vrijdag was het heel leuk,
op het gemakje rondneuzen, workshopje gedaan, ...
maar zaterdag, jeeeemineeee,
de meute was echt losgelaten,
duwen, trekken, sleuren, gewoon de spullen uit je handen rukken bijna,
echt niet te doen, ik schaam me in sommige mensen hun plaats.
Gelukkig bleef ik beschaafd
(hoewel ik me moest inhouden om niet eens lekker terug te duwen)
en kwamen we er zonder kleerscheuren vanaf,
maar echt, je kon over de koppen lopen,
"handwerk terug in", jajaa, ik kan het geloven! 

Een blik op het beursaanbod.
Vooral veel kleurtjes met als resultaat jeukende handjes :-)
 Iets meer over de workshop...
we volgden patchwork met foundationpiecing.
Wat een woord hé :-)
Hier kan je er alles over lezen, wij zijn in elk geval verkocht!
Zooo leuk om te doen, met de hand of met de naamachine.
We maakten een eerste stukje, de rest kunnen we thuisafwerken,
popel, popel!


En nu ga ik strijken ...
back to real life noemen ze dat dan :-)
(maar dan straks toch nog een beetje blogjes lezen, ik heb het zooo gemist!)

62 opmerkingen:

  1. Héhe..je bent terug! Fijn! (alhoewel je eerder dus dichterbij was..) heerlijke score zie ik..ben benieuwd naar je volgende blogs!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ziet er allemaal heel leuk en gezellig uit!
    En dat standje van SUZ(?)......amai, ik zou dat nogal leegkopen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je hebt het niet meer gezien nadat ik gepasseerd was hé ;-)

      Verwijderen
  3. Allemachtig ik lig helemaal in een deuk ! Of eigenlijk was jij het die in een deuk/scheur lag ha! Mens wat een mini kamertje, maar ik kan me voorstellen dat jullie onwijs veel plezier gehad hebben. En wat een buit !!!! Maar als je gaat, dan wel goed hè. Ik ben heel benieuwd wat dit allemaal gaat worden (een zakdoe......ik maak het niet af hihi). Dat foundationpiercing patchwork (what!) ziet er behoorlijk ingewikkeld uit, niks voor mij. x Syl

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahaha, ik heb stof mee voor minstens 500 stuks van die zakdoe.... dinges :-) Maar ik ga er maar 300 maken hoor ;-)

      Verwijderen
  4. Whaw wat een buit!!! En die B&B ziet er zo tof uit. Ben al reuze benieuwd naar je projectjes...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. whihihi leuk leuk dat kamertje met jullie 2......jullie zouden bijna de spullen binnen hebben moeten laten en zelf op het balkonneke slapen...jemig wat heb je ingeslagen zeg......................maar na al die maanden geheelonthouding was er nu de uitbarsting qua kopen ☺☺ en allemaal zo mooi om te zien zeg

    jullie hebben genoten dat is duidelijk en ik geniet nu lekker mee......en ja sommige mensen vinden duwen FIJN.....je zou ze alsof ze alleen op de wereld zijn

    lieve groet jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ohhhhh wat een mooie stofjes en wat zit er voor leuks in de zakjes... knopen? Ik vind het allemaal prachtig en vooral het verhaal over jullie verblijf... dat vergeet je nooit meer!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. o jaaa! Ik zie een boel moois hoor. Prachtige stofjes en printjes en idd heeel veel kleurtjes. Fijn dat het zo goed geslaagd was. Ik zie het ook al helemaal voor me hoe jullie met zn tweetjes het trapje op en af moesten met alle tassen :)
    Enne met strijken bedoel je toch je nieuwe stofjes strijken he?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh, er zit mooie dingen tussen wat je hebt gekocht. Ik ben benieuwd wat je er allemaal meegaat doen, we zullen het zien.. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat hebt ge goed gezien dat we op het puntje van onze stoel aan het wachten waren.
    Veel mooie dingen gekocht. Die knoopjes van de eerste fotocollage middenste foto zijn heel leuk. Iemand had een foto geplaatst op een blog van het kraampje. Hebben die ook geen website ?

    Allé Trui, ge kunt nu weer gaan nadenken wat ge van al dat moois gaat maken. En wij genieten mee.

    Liev groetjes,

    CreativEls

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ohjee, ik heb het even opgezocht, die hebben inderdaad een website: http://www.dressitup.com/. Gevaarlijk! :-)

      Verwijderen
  10. Oh wat ga jij een fijne tijd tegemoet met zoveel fijns en moois om van na te genieten, zelfs van achter de strijkbout, toch ;)

    Groetjes,
    Rosalie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Allemachtig wat een toestand met dat trappetje naar boven ik zie het al voor me jij te trap op klimmende met je koffer en dan ook nog eens met al je aankopen (en dat zijn er een hele boel zeg heeeeeeeeeeeeeeeerlijk).
    Volgende keer alle kleine lettertjes lezen hoor hahaha.
    Maar ja als het maar geslaagd was, en dat was het zeker zo te zien.
    groetjes joke

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Haha, dat is wel een heel bijzondere B&B! Heeft de pret allerminst gedrukt, zo te horen. Mooie buit, zeg! Jij kunt weer even vooruit, met de buit! Veel handwerkplezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Plezant dat je terug bent! En een leuk verslag met mooie foto's. Klinkt als een heerlijk uitje, alleen jammer van die drukte toestanden! Gelukkig moest je niet vechten voor die mooie buit ;-) Alvast veel plezier ermee!!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Kijk wat jou blog teweegbrengt (eh bracht)http://prutselz.blogspot.nl/2013/02/er-was-eens.html

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Owwwwwwwwwww wat een schitterend verslag ..... en wat een heerlijke dingen heb je gescoord meis! Dat kan alleen maar puur genieten zijn geweest :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wow wat een verhaal! Je hebt prachtige dingen gescoord zeg, vieuwwwwwwwwwwwww.
    En er zijn altijd mensen bij die zo geduldig zijn he, zoooooooo fijn..grrr.

    Lieve groetjes Hester

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wauw wat een aankopen. Aan de foto's te zien hebben jullie genoten. Ik ben benieuwd naar alles wat je er van gaat maken....................!

    groetjes kiek

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Heerlijk verslag!
    Je hebt je zo te zien lekker laten gaan en kunt er vast voor een jaar weer tegen (of toch niet? ;-) )
    Leuke workshop heb je gevolgd; nu komt er zeker nóg meer moois om te bewonderen op je blog, joepie!
    Doe die strijk maar even met de franse slag en ga maar weer gauw handwerken, veeeeeel leuker XD

    BeantwoordenVerwijderen
  19. o jullie hebben het leuk gehad zeg en wat een mooie spullen heb je gekocht ben benieuwd wat daar allemaal van gemaakt gaat worden

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Zo hee, ben jij even uit je dak gegaan daar! Jij houd die beurs in je eentje draaiende ;-)
    Leuk hoor, ik was er vorig jaar met een vriendin op de zaterdag, maar da's inderdaad behoorlijk duwen en trekken, echt super vermoeiend. Ik ben zo benieuwd wat je allemaal gaat maken! Fijn om weer een voorraad te hebben liggen joh! En ach dat strijkwerk... dat is toch nooit echt klaar (bij mij althans...) Liefs van Mirjam.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. OOOOOOOO Trui! Er zit hier toch iemand JALOERS te wezen! Op werkelijk alles. Tot aan dat laddertje aan toe. Wat ziet het er allemaal geweldig geweldig uit!
    Fijn dat je weer terug bent in Blogland. (en minder fijn dat je ook weer terug bent in the real world, denk ik)

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Haha,ik dacht dat je dat schitterende stukje patchwork zou strijken. Maar nee, de echte strijk...
    Fijn dat je het goed had. En die mooie stofjes! Misschien een idee om de volgende keer zelf te gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ik zie een stofje waarvoor ik naar Gent ging en wat uitverkocht was maar ik heb het wel in een ander kleurtje.
    Is er geen foto van jou op de kiekentrap?;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  24. wow, wat leuk zeg. Tja, je hebt een heleboel leuke spullen gekocht. weet ja al waar eerst aan beginnen hihi.
    Ook leuke workshops gedaan zeg. Toch een beetje jaloers hier.
    tot blogs en geniet nog fijn na van je leuke reisje.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat een leuke ervaring seg! Ik kan me voorstellen dat je heel wat hebt afgelachen en al die mooie spulletjes die je gekocht hebt... zalig! Die dierlijke trekjes die soms bij mensen naar boven komen, hatelijk hé... snel vergeten is de boodschap! (ik herken je plaastvervangende schaamte). Trui heel veel plezier met al dat moois en wij gaan weer lekker kunnen meegenieten, al die mooie creaties op je blog!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Hoi Trui,wat heb je heerlijk veel ingeslagen zeg!Ohhh ik zou me ook amper in kunnen houden!Dat trapje naar boven,sjeeee...ben je boven stoot je je hoofd aan een schuin dak...ik zou het er benauwd van krijgen,ha,ha.Ohhh ja wat erg van die onbeschofte mensen die staan te duwen,ik heb dat eens ooit meegemaakt op een tuinfair,ha,ha...er was een kraam met van die waxgeurtjes voor in een brandertje en een oud vrouwtje had er gekocht en mocht zoveel geurtjes uitkiezen,er was niets te doen bij dat kraam en ze had ruimte genoeg maar ze stond gewoon tegen me aan te duwen met haar arm dat ik opzij moest gaan,nouuuu zeg en dan zeggen ze ooit de JEUGD van tegenwoordig...ze vond het blijkbaar maar heel vanzelf sprekend dat ze me omdat ze bejaard was aan de kant mocht duwen,ha,ha...en ik heb respect voor oudere mensen,maar dit ging me toch net iets te ver en ondanks dat ik niets nodig had van dat kraam bleef ik koppig staan en verroerde me geen cm en deed net of ik gek was(had wel moeite mijn mond dicht te houden want wilde haar eigenlijk aankijken en vragen "pardon?"),ha,ha.....toen liep ze vanzelf om me heen want er was plek genoeg en ze kon met gemak overal bij,ik was er helemaal verbouwereerd van dat zo'n lief oud dametje(althans zo oogde ze) daar zo moest gaan staan duwen.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Heb zaterdag aan jou gedacht... Wat zou ze allemaal kopen? Wat zou ze kunnen laten liggen? Ik zie veeeel mooie stofjes.. Ben dus benieuwt wat het allemaal zal worden... Kan mij voorstellen dat je een leuke uitstap had zo samen met een vriendin.... Die workshop is ook mooi. Maar daar ga nu eens niet aan beginnen zie... Nochtans vind ik dit zeer mooi. Ik ga donderdag naar de hobbybeurs in Antwerpen. Ben benieuwt wat ik allemaal ga meedoen en ga laten liggen?

    Groetjes,
    Jeanine

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het kopen was makkelijk, het laten liggen iets moeilijker :-) Veel plezier in Antwerpen!

      Verwijderen
  28. Goed inkopen gedaan zeg! Heerlijk al die mooie spulletjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Welcome back Trui!
    Kzien blieje dajje were ziet.(niemand verstaat da verzeker)
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Wat een leuk verslag ! Nu nog tijd om lekker creatief te zijn... Verheug me al op al je maaksels :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Wat een geweldig leuk verslag om te lezen!!! Je hebt genoeg weer mee naar huis genomen om zoet mee te zijn tot de volgende handwerkbeurs ;) Ben benieuwd naar wat je er van gaat maken!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Jeeee...wat heb je veel gescoord en zulke mooie lappen zie ik daar al allemaal!! Mocht je het huis nog wel in van Mr. Creatuurtje met al je zakken...hahaha.. jij kunt weer een jaartje vooruit:-)) Vooral heerlijk dat je er zo van genoten hebt en als ik dat laddertje bekijk kan ik me voorstellen dat , dat heel wat gegiebel en gestuntel heeft opgeleverd!! Wat jij verteld over dat duw en trekwerk is precies de reden waarom ik niet graag naar dat soort beurzen ga...*gruwel*...nu even nagenieten!! Grtzz..Maddy

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahaha ja hoor, hij had me veel te hard gemist ;-)

      Verwijderen
  33. Oh klinkt als een heerlijk weekendje weg! hihi.
    Ik hoorde het al van mijn mams dat het vrijdag best te doen was...helaas lukte het mij niet om te komen. Maar fijn dat jij het naar je zin hebt gehad. Heb je nog wel van Zwollywood kunnen genieten?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Niet veel Zwollywood gezien, tegen dat we ons kiekenladdertje op waren, na nog lekker gaan te eten natuurlijk, was de energie behoorlijk op :-)

      Verwijderen
  34. ooo wauw erg leuk,dan ben je dichtbij mij geweest,de kids zitten in zwolle op school en fietsen elke dag een uurtje heen en terug,leuk joh.

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Wat een leuke B&B hebben jullie geboekt, ik kan me voorstellen dat julie lol hebben gehad daar! Voor oudere mensen geen optie om daar te logeren! Je hebt ook mooie spulletejs gekocht op de handwerkbeurs. Ik ben er niet geweest, misschien volgend jaar ook maar eens een B&B weekend van maken met een handwerkvriendin.

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Jij hebt je echt wel laten gaan deze keer en hebt er duidelijk van genoten! Ik ben blij in jouw plaats en zoveel aanwinsten heb je bij, heb je ook genoeg tijd meegebracht???? Oeps, vergeten zeker :) Dat vergeet ik ook elke keer weer....
    Het voornaamste is dat het leuk was en jullie je geamuseerd hebben!
    Geniet er nog wat van na telkens je je aankopen bekijkt.
    Groetjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  37. kortom een minivakantie met nog heel veel om nog heel lang van na te genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  38. zo leuk die beurs! behalve dan die vervelende andere bezoekers, gelukkig had je vrijdag al rustig kunnen rondkijken. Ik wou ook gaan, maar vond het te ver. Aan zo'n kleine kamer had ik niet gedacht :)
    Inez

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Tsja, drukke beursen zijn voor mij ook niet te doen als er zoveel graaiende mensen om me heen zijn... wordt ik zeker gek! Maar gelukkig ben je er goed geslaagd! Ben benieuwd wat voor moois je er van gaat maken.

    Liefs Riri

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Wat een mooie spulletjes heb je gekocht.....ben benieuwd wat je er allemaal van maakt! Ik ben zelf afgelopen zaterdag naar een creadag in de Rijnhal in Arnhem geweest. Geen gekke, onbeschaafde toestanden, gelukkig! Daarna helaas in de lappenmand. Nu voor het eerst weer uit bed. Hoop deze week ook weer een berichtje op mijn blog te zetten. Begint al weer te kriebelen als ik je prachtige foto's zie....

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Ik zal jullie proberen niet teleur te stellen en veeeeel creatieve dingetjes maken, echt geen opoffering hoor :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Volgende keer alleen op vrijdag gaan? Klinkt als een heel heel geslaagd weekend, fijn zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Wat kun jij weer heerlijk vooruit met al dat moois. Lijkt wel of sinterklaas is geweest

    Groetjes saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  44. haha Truitje is er weer. Wat een voorraad!! gij gaat nogal dingen kunnen maken;) Die trap gaat haast kaarsrecht naar boven, daar moogt ge ook geen glas teveel gedronken hebben om boven te geraken!!

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Oooo jeetje, wat een zaligheid zo een beurs:) Maar die drukte, daar zou ik dus heeeeel hard voor weghollen;) Toch stiekem jaloers op al die leuke spulletjes hoor! En Zwolle, heerlijk stadje! Toen wij in Nederland woonden kwamen we er regelmatig. Fijne herinneringen zijn dat. Heel veel plezier alvast met het verwerken en koesteren van al je spulletjes!!! Groetjes:)

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Was je zomaar in mijn stadje! Leuk, zo'n fotoverslag! En dat kikkerschilderijtje! *nice* En dat stofje links bovenin zeg.. Daar komen mooie maaksels van!En en en.......ik geniet op afstand met je mee :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Ik zou dus op dat trapke geraken, maar er niet meer af denk ik :)
    Wat een zalige buit, ik kan ook niet tegen trek en duw werk, al een geluk voor mijn portemonné :)

    BeantwoordenVerwijderen
  48. Oh wat een heerlijke buit! En wat gezellig dat kleine kamertje en wat grappig dat laddertje ;-) Leuke outfit trouwens (of is dat je vriendin op de foto?)!

    BeantwoordenVerwijderen
  49. Wauw Trui, wat een aanwinst. Die beurs in Zwolle is duidelijk veeeeel groter dan die van Antwerpen, waar ik donderdag naar toe ben geweest. Heb eigenlijk zo goed als niets gevonden van wat ik zocht. Maar wel genoten hoor. Ben al benieuwd naar je creaties van je nieuwe stofjes. Ja en tijd hé en geduld...
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je fijne reactie!
Liefs, Trui