maandag 25 maart 2013

25 maart = 'Dikke Trui'en dag'

Het is bewezen ...
Mister Creatuur en ik zijn géén ezels,
wij stoten ons namelijk meer dan 1 keer aan dezelfde steen.

Sooo stupido! ...
We vergaten de stand van de mazout te checken ...
... euhm ... voor de derde keer op rij denk ik (bloos bloos).
Gevolg ...
geen chauffage,
bij 2° celcius en een snijdende wind!
Gevolg ...
'Wij doen onze uiterste best mevrouw,
maar we kunnen de vraag niet bijhouden,
hopelijk kunnen we vandaag nog mazout brengen,
anders zal het maar morgen zijn'

Biiiibbbbeerrrr....
Gelukkig is het school...
Gelukkig bestaan er elektrische vuurtjes
(hoewel we maar ééntje hebben)  ...
En dekentjes ...
En lekkere warme soep ...
en kan ik dan op 25 maart,
wanneer het hoog lente zou moeten zijn,
mijn allerdikste vest nog eens aandoen,
die ik vorige winter haakte, voor ik aan mijn blog begon ...

Ik startte achter op de rug, en haakte verder in spiraalpatroon.
Geweldig veel wol kroop er in deze vest, niet te doen.
En uiteraard had ik er tekort.
Gelukkig vond ik een vriendelijke winkeljuffrouw,
die samen met mij zocht naar een oplossing,
en zo kreeg mijn vest een speciaal tintje,
door de schelpjesafwerking met hele lichte groene wol.
En ik content ...
... vooral nu, want hij is lekker warm :-)

Deze foto werd vorig jaar gemaakt, nu mag je er een dikke sjaal,
een warm dekentje en rode kaken van de koude bijtellen.
Ook voor Zizi werd gezorgd,
In een dekentje gedraaid, lekker warm bij het vuurtje,
... het beestje ... verstaat er geen snars van natuurlijk :-)


 Dank jullie wel voor alle fijne reacties op mijn vorig blogbericht
en felicitaties aan mijn dochters adres,
ik heb ze met veel plezier doorgegeven.

Zo, nu ga ik me proberen in het zweet te werken,
strijken, poetsen, gymnastiek, ...
en hopen dat ik vanavond in een lekker warm huis,
gezellig in het zeteltje
al jullie blogjes kan bijlezen, ik loop een beetje achter.
En is het niet warm,
dan zullen we wat anders moeten verzinnen om warm te blijven,
en ik denk niet dat dat blogjes lezen zal zijn :-)

Fijne én warme werkweek gewenst!

45 opmerkingen:

  1. je blog straalt warmte uit ha ha ha

    wat een prachtig vest zeg staat je goed
    enne zizi ligt er heerlijk bij♥♥♥

    lieve en vooral warme groet jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. MOH!!!! Ik blaas een beetje Parijse warmte naar jullie toe:) (Hier is het ongeveer 8 gr, ook niet super, maar toch...). Warme groet!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heb even moeten googlen wat mazout nou precies is... Ach ach, het is toch treurig dat we nu, nu de lente officieel is begonnen, nog moeten stoken om een beetje warmte in huis te krijgen. Vorig jaar liep ik al in een t-shirtje rond... Je vest is super. Een geluk bij een ongeluk dat je je daar nu nog lekker in kunt wikkelen.

    Warme groetjes ;)
    Rosalie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. oh een warm dekentje en een warm kersenpitje en dan voor de computer blogjes lezen, kan ook heel gezellig zijn!!
    Maar ik duim dat de mazoutman jullie vandaag nog kan helpen.
    Maren (hoemmelke.blogspot.com)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jaaaa kersenpitje .... had ik nog niet op gedacht!!! Merci voor de tip :-)

      Verwijderen
  5. I know the feeling, hier was afgelopen weekend de verwarmingsketel kapot. Strijken, poetsen en heel veel dekentjes kunnen helpen! (en lang in bed blijven liggen, maar dat was hier geen opties met 2 kleine kapoentjes... :-))
    Ik duim mee dat het vanavond weer warm is!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gniff Zizi laat het zich wel gevallen zo zeg♥
    Wat een beauty van een vest zeg vieuwwwww i love it ♥
    Lieve groet hester

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Brrr te koud! Ik zat vorige week ook zomaar zonder verwarming en warm water dus ik voel met je mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ook ik heb eerst even moeten googlen naar een paar woorden.............dacht na de eerste regels dat het over de auto ging en dat jullie ergens gestrand waren. Haha. Maar al gauw begreep ik dat het om de verwarming ging! Oeh vervelend, succes. Hoop dat het snel verholpen is.

    Groetjes Kiek

    BeantwoordenVerwijderen
  9. bij deze stuur ik je wat extra warmte toe!;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een mooi vest!!! wat warmte vanuit het Brabantse land!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. oelala en dat met die kou, gelukkig heb je een lekker vessie en dekentjes. Lekker bij elkaar kruipen en dat komt goed :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ai! Hopelijk ben je snel weer warm!! Misschien dat heel hard haken helpt om warm te worden? ;)
    Succes!!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ook ik moest even googelen.
    Wat vervelend, ik hoop dat het snel verholpen is.
    Maar uh, Trui,..... misschien moet je alvast een extra voorraad dekens naaien/haken; jullie worden tenslotte alleen maar ouder en dan neemt de kans op vergeten toch toe (wij bewonderen ze graag hier):p

    Maar voor vandaag: veel knuffelen is een goede remedie tegen kou ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooi vest! En inderdaad: veel dekens haken, is altijd handig!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Jeetje wat vervelend. Ik hoop dat het gauw weer in orde is. Tot die tijd lekker bij elkaar op de bank onder de dekens. Ik vind je vest heel mooi. Lieve groet Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik haakte ook eens zoiets ... en geniet er nog altijd heel veel van !

    BeantwoordenVerwijderen
  17. bibberrrrrrr arme jullie!!! Maar wat een heerlijk vest wat zul je deze nu xtra koesteren zeg
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  18. ik duim voor veel warmte én snel :)
    liefs Els

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ow keeeee .... mazout ... geen idee wat het is/was hihihihi
    Google ....

    Mazout is een biercocktail van cola en bier.[1] De drank is vooral in België populair.
    Mazout is in andere landen bekend onder verschillende namen. In Duitsland noemt men het Diesel, in Engelstalige gebieden een Broadway en in Nederland een Snorretje.[2]
    In België is mazout enkel verkrijgbaar als mix tussen cola uit fles en bier van het vat. In Duitsland is Diesel wel op fles verkrijgbaar

    Ik ga er dus maar vanuit dat de chauffage niet op een biercocktail brandt ... dus het zal wel de diesel zijn hihihihihi

    Maar das knap balen meis!!!!! Ik hoop dat de meneer (of mevrouw) met de mazout (zoooo eeen leuk woooord hihihihi) snel komt!!!!!

    Dikke warme knuf .... ook voor Zizi!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Oei, dat is niet goed nee. Gelukkig kunnen jullie je nog verwarmen en vanavond lekker dicht bij elkaar op de bank. Jij met die warme en knappe vest aan. :-) Ik duim mee voor een snelle levering!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een mooie stola en jullie hondje... oh zo lief!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wauw Trui, war een mooie vest is dat. Alleen niks voor deze madam ongeduld om te maken. Ja ...dat ken ik...vergeten de mazout te checken...ook al drie keer meegemaakt, alleen onze buurman levert de mazout en dat kan gewoonlijk wel op de zelfde dag...oef!
    Hou U warm en grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Eerst maar eens op Google gezocht naar mazout...nooit van gehoord, maar vandaag wel weer een nieuw woord geleerd :)
    Super trui/vest!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. haha 'mazout' zegt mij ook niets! Maar door verder te lezen kon ik wel en beetje bedenken wat het zou kunnen zijn :)
    Oef koud dus! Normaal gesproken zou het deze tijd van het jaar niet zo erg zijn he......
    Nog een keer fijn je vest aan! en wat sta je weer lekker vrolijk op de foto, blijerd!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ook ik moest even opzoeken wat mazout was haha, maar ik vermoede al dat het iets met een kachel moest zijn want je had het immers koud.
    Gelukkig heb je een prachtig vest gehaakt zeg, en dat zal je wel warm houden.
    Mocht het vanavond nog steeds koud zijn............... Tja dan wordt het vroeg naar bed en lekker dicht tegen elkaar aan kruipen,.......
    groetjes joke

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Gaaf vest! Mooi groen, nu buiten ook nog zo'n kleurtje ;) Fijne week!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. hahaha...ook ik dacht "huh mazout?"
    Wat een gaaf vest!! Leuk model en de kleur staat je prachtig (stond dan op deze foto van vorig jaar, maar zal nu nog wel zo zijn..LOL)! Grtzz..Maddy

    BeantwoordenVerwijderen
  28. lekker dicht bij mekaar kruipen zou ik zo zeggen :), dat doet wonderen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Oei bibber, dat is nooit leuk! Fijn dat die mooie vest je goed warm houdt.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. oh.. ik was bijna gaan googlen :D maar snap hem nu helemaal en..neee!! net nu... al moet ik zeggen, met zo'n mooie vest is het bibberen in stijl ;)

    (kruikjes, deken(tje)s, skisokken!!) succes, sterkte en doe m'n best je digitaal wat warmte te sturen! lieve groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Oeps, dat klinkt niet zo goed! Gelukkig hebben wij aardgas en hoef ik dat niet langer te checken, dat is er gewoon altijd :) behalve als er geen electriciteit is, maar ja, dan kan jouw ketel ook niet aanslaan net zomin als de mijne. Hopelijk is het nu al opgelost!
    Je vest is heel mooi, ook de kleurtjes zijn geslaagd! En je ziet, lekker warm :) je kan ook altijd lekker kort bij mister creatuur kruipen natuurlijk...
    Groetjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  32. We hebben het weer WARM !!! Hoewel ik nog helemaal ingepakt zit om op temperatuur te komen, heb ik het aardig warm gekregen van jullie lieve warme reacties :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Wat super dat je zo'n prachtig vest hebt om je lekker warm te houden. Is nu ook echt wel nodig. Groetjes, Amarins

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Haha, ik voel me nu wel weer heel erg hollander (mazout?) maar ben blij in de reacties te lezen dat ik gelukkig niet de enige ben. Hou vol, ooit wordt het lente!

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Mazout?! (dacht ik ook al :-) )
    Súper je vest, lekker warm en Zizi ligt er ook heerlijk bij!
    Je vorige blogbericht heb ik niet gelezen, ik loop ook wat achter. Denk dat ik niet alles meer in ga halen... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Prachtige vest in een prachtige kleur, ik lees dat jullie ondertussen al terug chauffage hebben, gelukkig maar. Ik heb toen het -10° vroor ook zonder chauffage gezeten, gelukkig heb ik nog een pelletkachel en dan nog was het op sommige plaatsen ijskoud.

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Tja die winter moet maar niet zo lang duren hé. T ' is uw schuld ni Trui dat ge uwe meter niet in het oog hield, normaal gezien had dat nu ie meer nodig geweest. Gelukkig kreeg je veel warmte toegestuurd van de bloglezers. Ik hoop dat jullie intussen terug kunnen genieten van echt warmte. En anders kruipt ge maar dicht tegen mekaar aan hé. Die warme vest is heel leuk. Staat jou mooi dat groen.

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Ohhh en dan net uitgerekend met deze kou!!!Warme groetjes van mij en ik hoop dat jullie inmiddels weer een warm huis hebben xx

    BeantwoordenVerwijderen
  39. wat een prachtig vest,heb je het patroon ook nog???

    BeantwoordenVerwijderen
  40. oewoew dat klinkt als bibberrrren, hopelijk volgt die levering snel!
    Leuke trui, die zal nu wel goed van pas komen. En anders maar het voorbeeld van Zizi aannemen? Die zit daar heerlijk voor dat vuurtje!

    Warme groeten!

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Na de woorden mazout en chauffage ff te hebben gegoogled ben ik er dus achter dat jullie centrale verwarming dus stuk is,hahahahaha.Maar ooooo wat erg....die van mij doet het wel en ik heb het nog koud...hoe zullen jullie het dan wel niet hebben.Inmiddels weer opgelost mag ik hopen???!!
    Tja dat tafeltje van mij is gemaakt van pallet hout,heb ook nog een kastje en ombouw van schouw en een buiten tafel van dit hout(van mijn mans werk en die maakt er dus deze leuke dingen van.Maar mocht mijn kacheltje uitvallen dan gaan deze dingen dus wel in de fik he,warmte!!!hahahaha.(heeft nog genoeg pallets op z'n werk liggen....gelukkig...)X

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Oef, ik zit hier iedere avond met dekentjes omdat ik weiger de verwarming al te hoog te zetten en wél een koukleum ben.... maar dat is dus nog niks. Ik hoop dat jullie snel weer in een warm huisje zitten, en dan kan je ook iets anders doen dan blogjes lezen hè ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Haha, de chiromeisjes hier hadden hetxzelfde voor, drie weken geleden
    Maar omdat ze volgend jaar in de nieuwe gebouwen zouden moeten zitten...hebben ze geen nieuwe meer besteld
    Sindsdien al elke zondag ijzig koud.....

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je fijne reactie!
Liefs, Trui