zondag 10 maart 2013

Als het dan toch moet, dan met stijl

Ik zou nu weer mijn camera kunnen nemen
en klikker de klik sneeuwfoto's kunnen maken ...
... Alléé zeg, ons gras zag wit deze morgen, bij jullie ook?
Geef mij nu toch maar die krokusjes, stralend in een lentezonnetje ...

Maar bij gebrek aan een lentezonnetje,
werden er binnenshuis dan maar foto's genomen.
Niet minder belangrijk natuurlijk ...

We beginnen namelijk voor de derde keer aan 'een beugelepisode'.
Te beginnen met een buitenbeugel voor 's nachts.
Om het allemaal een beetje aangenamer te maken,
werd beugeltje verpakt in een happy zakje, kwestie van het plezant te houden.
Mijn werk werd beloond met 'Wiieeeuuuwww' en een stralende glimlach ...

Patroontje: Clutch van Elisanna
(dank je wel Janina, ik was nog aan het denken welk zakje ik ging maken,
jij trok me over de streep met jou prachtig exemplaar :-)
Stofjes: onderste stofje Hobbybeurs Zwolle,
bovenstofje al héééél oud maar lekker retro volgens Luna :-)
Muisje uit Gehaakte Applicaties van Brenda Smits

... dat een beugel resultaat geeft,
kan je wel zien aan deze 2 stralende glimlachen :-)


 En ik kreeg gisterenavond een stralende glimlach van dit tafereel.
Vanuit de zetel (met mijn haakwerk uiteraard ;-))
kon ik meegenieten van mijn 2 grote kids, samen met de liefjes
'Dominion' spelend.

En ik zag dat het goed was ... :-)

53 opmerkingen:

  1. Ik zou ook stralen met zo een gaaf tasje zeg........en die muis......die muis ♥ love it.
    Nou bij de 2 oudste staan de tanden al gigamooi zeg.
    En nu de volgende.
    Leuke foto`s heb je staan zeg..om trots op te zijn♥
    Lieve groet Hester

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk om die beugel daar in te doen. Ik vind dat muisje erop helemaal leuk. Het even doorbijten voor ze maar het resultaat mag er dan wel wezen. Mijn kinderen hebben het ook moeten doormaken en die hadden dan niet zo'n mooi zakje als jij hebt gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. o de 2 'grote kids' zien er leuk uit! Van hoe lang geleden zijn de foto's van je banner?! En wat schattig om ze zo te begluren verscholen achter je haakwerkje ;)
    Het beugel tasje is ook mooi geworden. Soms kunnen zulke dingen dan het verschil uitmaken he.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De foto's op mijn banner zijn van april ... misschien wel tijd voor een update :-) ... en het leuke aan het nieuwe fototoestel is dat ze niet horen als ik het aanleg, dus de foto was sneller gemaakt dan ze het doorhadden :-)

      Verwijderen
  4. heeeej dat muisje heb ik ook gemaakt voor op een stuk sprei hihi, die is leuk he

    en wat een gaaf tasje zeg ♥ de oudste had ook een buitenboord ...nu slotjes hopende op de laatste maanden....de jongste moet deze maand gaan happen beginnen we ook weer hiihi

    wat een enorme leuke foto;s ook met de liefjes

    lieve groet jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat gezellig die laatste foto en wat een tasje!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. stralende gezichtjes. fijne gevoelns en een mooi zakje. meer moet dat niet zijn hé.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een schattig zakje en dat muisje is geweldig. Wat een leuk patroontje.

    Fijn om die happy kids met stralende lach te zien.

    Groetjes, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hier in huis hebben we ook een beugelbekkie. Ik moet Rune regelmatig motiveren om het goed te dragen omdat een mooi gebit zo belangrijk is voor later. Ik zal die stralende glimlachen eens laten zien.
    Heel leuk tasje heb je gemaakt. De stoffencombi is prachtig, die kleuren zijn wow en mooi gepimpt met de applicatie.
    Gezelligheid ten top met z'n viertjes aan tafel. Voordeel van wanneer ze wat ouder worden.

    Lieve groetjes,
    CreativEls

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja voor Luna is het wel handig dat Sjobbe en Jitske hier al rondlopen, als ze geen zin heeft voor de beugel moet ze maar gewoon eens rondkijken :-) Hup Rune! Dragen hoor dat ding!

      Verwijderen
  9. O Trui, wat geweldig, die onderste foto! Moet heerlijk zijn om te zien als moeder.
    En het muisje is heel lief geworden. (het tasje ook natuurlijk)
    Ik ben weer veilig thuis en ga weer genieten van je blogjes.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Fijn dat je weer veilig thuis bent en dat je weer kan internetten :-)

      Verwijderen
  10. Alsdie van mij dat zien, dan zouden ze nen beugel willen
    Dat ziet er super gezellig uit bij jullie trouwens

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hier nog gene sneeuw gezien maar dat gaat nog komen naar het schijnt ;)
    Wat een leuk zakje voor die beugel,je zou voor minder er eentje willen, hier zijn we aan de blokskes, die blijven er natuurlijk op dus ook geen zakjes ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een super leuk tasje daar zou ik ook blij van worden.
    En wat heerlijk om zo te kunnen genieten van je kids.
    groetjes joke

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoe gezellig bij jullie... leuk tasje gemaakt en inderdaad tanden komen goed:)
    Fijne week!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ja daar krijgen ze een mooi gebit van...zoonlief kijkt nu hij 16 is wel uit naar medio September waarna dan na een dikke 2 jaar zijn plaatjesbeugel verwijdert mag...ook een 3/4 jaar een buitenbeugel gehad voor 14 uur per dag...na school en s'nachts dus en ik de weekenden.Je hebt een geweldig mooi hoesje voor d'r gemaakt en is zeker een wauw waard en wat een gezellige sfeer straalt er weer van je foto's meid!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Zo gezellig daar bij jullie!
    En dien beugel......ja, die helpt zeker....maar jong, das een dure aangelegenheid hoor......hier ook twee kinderen blokskes in de mond en twee die binnenkort starten en nog drie waar het in de toekomst zeker nodig zal zijn ( mijn Kids hebben allemaal een te kleine mond....;). )

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ja, zo´n beugel kan wonderen doen, ik weet nog heeeel goed hoe dolblij ik ermee was, heeeel lang geleden! Leuk tasje!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. wat een prachtig etui kan me voorstellen dat ze blij was ! :-)
    tja en die laatste foto van de kids lekker aan het spellen
    dat is genieten hey :-)
    xxxxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jahhaaa... heel erg genieten! Ik heb meer naar hen zitten kijken dan dat ik gehaakt heb :-)

      Verwijderen
  18. Maar jullie hebben allemaal zo'n geweldige lach!
    Zo'n mooi etui voor je beugel is wel een goede stimulans natuurlijk ....;-)
    Fijn dat je kroost het zo gezellig heeft samen; daar zou ik ook van genieten als moeder....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het was vroeger wel eens anders, zus en broer kwamen niet zo geweldig overeen als ze kleiner waren. Het is dan supertof om te zien hoe het nu wel lukt nu ze wat ouder zijn, ik geniet inderdaad :-)

      Verwijderen
  19. Ja dat kennen we. Eerst nacht beugel en dan in de dag me "blokjes" op hun tanden...
    Alleen, ik heb voor de zoon nooit zo een mooi zakje moeten maken.
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een heerlijk blogberichtje, ik heb genoten van je woorden en foto's:)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. super,ja hier hebben er nu 2 een beugel gehad,nu op het moment niemand meer maar er komt er nog wel 1 aan denk ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een geweldige foto's! :-) Dat tasje is super, logisch dat dat zo'n stralende glimlach oplevert! En wat lijken je dochters onwijs op jou zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Aha, weer een beugelbekkie in tha house... maar ook dat gaat goedkomen. Wat een tof beugeletui ! Die van Laura is paars, van de ortho gekregen, misschien moet ik die maar eens gaan pimpen. Ik heb hier een la vol met ritsen maar zo een ritstasje schrikt me af haha! Je hebt een heerlijk stel daar !

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Geniet van je gezin, het zijn mooie kinderen!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat een tof postje en gezellig tafereel. Prachtig, zakje, lachende kinderen en een tevreden moeder. Heerlijk om lezen! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Elke leeftijd heeft zijn charmes... ik vind de leeftijd van bijna volwassen - al een beetje over het pubergedrag heen - heel erg leuk. Alleen het idee dat het alsmaar dichter komt dat ze uitvliegen vind ik iets minder. Gelukkig met de hogeschool gaat het met stapjes... loslaten is moeilijk maar we doen ons best :-)

      Verwijderen
  26. wat een mooi plaatje aan het einde, fijn zo he
    en het zakje voor de beugel , wat een leukertje , je zou er bijna een beugel voor willen alleen om zo'n zakje te bezitten

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Leuk, je kinderen gezellig thuis MET hun liefje, allemaal samen relaxend aan tafel met een spelletje, wat moet een mama nog meer hebben? Een handwerkje misschien of een nieuw foto-apparaat kan ook helpen zie ik :)
    groetjes, rita

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, het klikt wel zo samen met hun vieren. En zo fijn dat ze graag gewoon thuis een spel spelen samen. En met mijn oud fototoestel had ik inderdaad die foto niet kunnen nemen :-)

      Verwijderen
  28. Allemaal om ter geweldigst!
    liefs Els

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wat een leuke familie heb jij. Gezellig de grown-ups allemaal rond de tafel met hun liefje. Leuk idee zo'n beugelzakje en het ziet er nog geweldig uit ook!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je! Vooral superfijn dat ze een zaterdagavond ook graag thuis zijn :-)

      Verwijderen
  30. Dikke dankjewel voor al jullie hele fijne reacties!!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Fijn tafereeltje. Zo zou ik het ook graag zien, over heeeel wat jaartjes. En gut ja, die beugel.... blij dat ik daar vanaf was!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Je kinderen zo gelukkig zien is toch een heel mooi geschenk!!en die beugel heb ik ook ooit gedragen, niet zo fijn maar achteraf heel tevreden met een mooie rij tanden!!superleuk tasje Trui!!groetjes, X

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Dat is genieten! En een prachtig tasje heb je gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Wat een prachtgezinnetje. Kanjers hoor met die mooie stralende lach! EN dat muisje is zo leuk.
    wat een blogje om blij van te worden. Gezinsgeluk!

    groetjes saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Oh mooi tasje!!
    En wat zijn grote kinderen toch ook leuk he!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Da's pas een beugeltasje in stijl :D Mooie woorden en leuk vooruitzicht! Lijkt me zo bijzonder om te zien hoe je kindjes opgroeien en dan ineens zó groot zijn...
    Fijn dat je iig dit al hebt kunnen vastleggen (natuurlijk ook ter demonstratie hoe nodig een nieuwe camera is!). Genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Toevallig moet bij ons binnenkort (3 April) de tweede aan de beugel (slotjes), daar houd het hier dan wel meteen op, want wij hebben er maar twee...hihihi...als je dan naderhand het resultaat ziet is het de ellende zeker dubbel en dwars waard...kijk die mooie smiles eens!
    Leuk idee om er zo'n 'plesant zakske' voor te maken...dat verzacht het leed wel een beetje. Geweldig lijkt me dat als je, je 'grote' kids daar met hun liefjes ziet zitten...hahaha...ff stiekum een foto gemaakt:-)) Grtzz..Maddy

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je fijne reactie!
Liefs, Trui