zondag 3 maart 2013

Jaa... maar... ?

Fé en ik lezen een boek. Dat doen we wel vaker. Het is te zeggen:
Fé (2de op de foto links ;-)) leest een boek luidop,
en ik zit ernaast en luister (en corrigeer indien nodig,
we houden het leerrijk) terwijl ik haak.
Multitasking, remember? Wij vrouwen, weet je wel ... :-)
(Misschien is het jullie al opgevallen, maar de namen Fé en Jitske vallen hier op mijn blog het meest.
Het valt me eigenlijk zelf op :-) Maar ja, dat zijn hier de 2 creatievelingen in huis en Fé plakt zo'n beetje,
naast Zizi aan mijn vel wanneer ze thuis is :-)

Maar mijn andere kids krijgen evenveel aandacht hoor, moesten jullie twijfelen :-)
Alleen, van playmobil spelen en popjes spelen en WIIiiii, en puzzelen
gezelschapsspelletjes, lummelen, films en boekjes kijken enzo, 

daar valt weinig over te bloggen :-)

Enfin, we lezen dus een boek.
En deze keer lezen we Mulan, de disneyfilm, maar dan in boekvorm.
Tot ze bij deze passage komt:
"... wordt doorgegeven van generatie op generatie ...".
"Versta je wat dat wil zeggen Fé?"
"Nee..." en 2 vragende oogjes kijken me aan.
"Wèl (denk denk)..., bijvoorbeeld ons méméetje (overgrootmoeder) had een heel leuk mooi potje.
Op een dag heeft ze dit potje aan haar dochter, oma, gegeven.
Oma heeft dat potje doorgegeven aan papa.
En misschien later, als jij groot bent, krijg jij dit potje van papa.
Zo gaat dit potje van 'generatie op generatie'.
Méméetje is een generatie, oma is een generatie, papa is een generatie, jij bent een generatie,
en later jou kindjes zijn weer een generatie...
dus jij kan dat potje weer doorgeven aan jou kindje ... begrijp je?

Waarop ze me aankijkt en vraagt:
Jaa... maar... het is maar 1 leuk potje, en wat als ik nu 2 kindjes heb...????

Kinderlogica, héérlijk toch?! :-)

Dit 'freubelde' ik tijdens het lezen én erna ook natuurlijk ...
zoveel heeft ze nu ook weer niet gelezen :-)
Uit: Gehaakte Applicaties van Brenda Smits
 En zien jullie het ook?
Mijn foto is niet zo goed als anders :-(.
Mijn fototoestel heeft het namelijk opgegeven (overwerkt denk ik)
... deze foto nam ik met mijn gsm.
Ramp ohhhh Ramp!!!
Hopelijk vind ik nog een winkel die mijn arme, trouwe toestelletje wil vermaken,
anders worden het weer kosten ...
want zonder toestel ... dan kan een mens toch niet bloggen!!??? 
En niet bloggen .... ik moet er niet aan denken :-)

Prettige zondag!!


32 opmerkingen:

  1. ;-) ik haak ook graag terwijl ik voorgelezen wordt door oefenende dochters! En applicatie is allerliefst, groetjes, Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Whaa Trui ik twijfel echt niet aan jou dat je van de een meer zou houden dan van de ander!
    Wat een zalige kinderlogica zeg!
    Heerlijk he samen lezen ♥ ik heb het heel vaak gedaan met Rody.
    Hmmmmmmmm niet zo fijn dat je camera niet meer werkt, ik hoop dat hij nog gerepareerd kan gaan worden.
    Want wij kunnen niet zonder jou blogs!!
    Lieve groet Hester

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geweldige logica en ook de ramp herken ik als echte bloggende fotografiel! Mijn Frits want ja ook de camera heeft een naam is een ruim een jaar gesneuveld ik was accuut in paniek,,,gelukkig was ik bijna jarig pfieuwwwww een nieuwe Frits en nog eens een supersonische ook :)
    Mooie applicatie, wauw
    xe

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig, wat je hebt gehaakt!
    Hier ook geen fototoestel meer :(
    dan maar met de smartphone.
    Hopelijk kan de jouwe nog gemaakt worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nou Trui, ook met je GSM is prima te zien hoe leuk je applicatie is, dus what's the problem? ;-)
    Fijne zondag!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. prachtig haaksel maakte je...onder het lezen met je meiske
    en begrijpelijk dat je die namen dan meer noemt dan de andere...wil niets zeggen hoor ha ha

    leuke logica....en geef daar dan maar eens ff een goed antwoord op ha ha

    lieve groet jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi die kinderlogica <3
    Erg leuk wat je gehaakt hebt!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. tja... daar zit je dan, met zo'n vraag! heerlijk! Ook een leuk haakseltje van jou, kan ongetwijfeld ook doorgegeven worden aan de volgende generatie ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Goed en logisch nagedacht Fé !
    Héle mooie applicatie mama !
    'k Ga iets soortgelijks proberen na te maken, ik zie het schoon staan op Martes nieuwe blauwe zomerkleedje...
    Ook hier komen de twee jongsten het meest aan bod op mijn blogske.
    Ik denk dat dat logisch is, dat heeft totaal niks met meer of minder aandacht/moederliefde te maken !!!
    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ja maar het klopt wel hè wat ze zegt..... daar ontstaan de grootste familieruzies door..... want wíe krijgt nou dat potje?!
    Ik moet je eerlijk zeggen dat het mij niet was opgevallen dat Fé en Jitske vaker genoemde worden dan de rest van de schare....

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ha,ha...leuk he die kinderlogica en daar zitten heel veel van die dingen tussen die zoooo leuk zijn om te onthouden,echter met jou kroost zul je zo nu en dan wel eens het een en ander hiervoor op moeten schrijven wil je het niet vergeten...maar sommige vergeet je nooit meer!
    Je applicatie is erg leuk geworden Trui!Mmmm hopelijk kan je toestel nog gemaakt worden

    groetjes en nog een fijne zondag verder!
    Angeline

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ahhh wat een lief onderzettertje!!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een zalige opmerking van Fé en ja logisch toch! Je haakwerkje ziet er heel mooi uit, zelfs met een gsm-foto! Fijne zondag.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mulan, dat is de lievelingsfilm van de jongste,ontelbare keren gezien en nog niet beu :)
    Gezellig jullie tweetjes, en zo tussendoor komt daar nog een schoon vogeltje van ook :)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Schattig die Fé ! Mooie applicatie gehaakt.
    Ach ja, dat fototoestel....een mens houdt graag vast aan wat hij heeft maar je kan het ook zien als de mogelijkheid tot weer iets nieuws....alleen jammer dat het weer geld kost hé....

    Ook nog een fijne zondag.

    Lieve groetjes,

    CreativEls

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Heeeeeeeeerlijk die logica hihihihihi
    Enne levert een prachtig haakwerkje op hahahahahaha zo tussen tijdens en na het lezen!

    Bij mij is het dat mijn gsm mooiere foto's maakt dan mijn camera ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. dat klinkt weer zalig gezellig! en wat een slim kind :)
    en een heel lief vogeltje!
    succes met de 'kodak'!
    fijne week

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Oooo wat heerlijk, zo een kinderlogica. En ondanks dat je de foto met je gsm genomen, vind ik het toch geslaagd.
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Tof die kinderlogica! Blijft verbazen... Je foto is toch goed, ook met je gsm, hopelijk kan je toestel hersteld worden. Je haakwerkje is fluo maar wel mooi.
    Groetjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. ow balen van je camera....
    Ik ben meestal wel genoodzaakt om te bloggen over playmobil, puzzelen, boekjes kijken en lummelen ivm het uitblijven van creativiteit bij zoon.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ja, hoe moet dat nou met dat ene potje ...;-) ?
    Misschien kun je een jurkje haken voor een playmobil poppetje, komt ie toch nog in beeld!
    Hopelijk kunnen ze je camera nog repareren... want zonder, da's niet echt een optie hè?
    Lief haakwerkje heb je gemaakt trouwens!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. kinderlogica vind ik de jiuste logica hihi. leuk haakseltje.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. heerlijk hoe ze voor de dag kunnen komen met leuke opmerkingen.
    Je foto is geslaagd hoor en je haakseltje ook, heel leuk

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Heerlijk kinder logica!!
    En jij maar lekker haken :-)
    Ik maak alle foto,s met mijn iphone!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. super! die vraag zou hier ook volgen ;-)
    & heerlijk samen met je kind lezen, hier blijft het nog bij voorlezen ...
    liefs, mimi xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  26. hahaha...geweldig die kinderlogica en multitasken zijn wij vrouwen keien in! Dat is wel een drama als jouw camera niet werkt...want als jij niet kan bloggen, hebben wij geen Miss Creatuurtje!! Maar je GSM doet het ook prima hoor, als je het niet gezegd had, dan had ik het niet eens gezien...dus je kan gewoon lekker doorgaan met foto's maken én bloggen:-)) Wat een vrolijke applicatie heb je gehaakt!! Grtzz..Maddy

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Mooi gedaan, dat kuikentje. Hopelijk kunnen ze jouw camera nog maken... Maar met iets mindere foto's blijven we je toch volgen hoor... We willen niets missen hier... Veeeeel te leuk!

    Groetjes,
    Jeanine

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Ik vond jouw uitleg al zo slim gevonden...maar uh.. dochterlief was ook wel bijdehand! :D Heerlijk he, die gesprekken, duidelijk en simpel.
    Het is dat ik je nieuwe berichtje al gelezen heb over je camera (tja... het zonnetje schijnt eventjes en ik loop meteen alweer achter!!) anders had ik je hier nog uitgebreid beterschap gewenst..
    (trouwens erg lief werkje wat je zo even on the fly maakt, de lente spat ervan af)

    BeantwoordenVerwijderen
  29. wel feetje heeft wel gelijk he, want waar is mijn potteke nu? trek maar een schoon portretje voor mij dan ben 'k ook al content. dikke zoen van tanteke

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Hallo Trui, wat kreeg ik vandaag toch een geweldige lenteverrassing in mijn bus! Wat een creativiteit! Ik vind het zakdoekenzakje enig. Ik maak zelf ook zoiets, maar deze is toch weer helemaal anders. Heel erg blij mee. En dan krijg ik ook nog die mooie creatie die je hierboven laat zien! Morgen zal ik zelf even een berichtje posten!
    Heel erg bedankt! En tot ziens met bloggen! Lieve groet, Joke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Fijn dat het pakje toegekomen is en dat je er blij mee bent :-) En welkom! Ik kom ook eens bij jou piepen si. Groetjes!

      Verwijderen

Dank je wel voor je fijne reactie!
Liefs, Trui