donderdag 14 maart 2013

Opgeruimd staat netjes

5 uur heb ik er over gedaan ...
5 uur
waarin ik eerst een hele grote stal heb gemaakt van mijn living,
en in mijn haren heb staan krabbelen
hoe ik dit allemaal weer netjes geordend moest krijgen.
5 uur
van opperste verbazing en verrukking
over welke schatten ik allemaal in huis heb
om ze dan vol liefde in passende dozen, valiesjes en blikken bussen te stoppen.
Stofjes
Wol
Lintjes
Knoopjes
Garen
Patroontjes
...
Mijn hobbyrek is in orde gezet
(en afgesnoept van de TV, want was eerder het TV-rek ;-))
Mijn naaitafel opgeruimd
en klaar om terug vol te leggen
en te genieten ...


 En zagen jullie dit schattige visje op mijn naaitafel?
Maak kennis met het eerste gehaakte diertje van Dorien,
af en toe onze nummer 8 aan tafel (Sjobbe's liefje dus :-)).
Het is me gelukt het haakvirus door te geven aan haar
en gaf voor Kerstmis een haakpakket kado.
Ze is er meteen ingevlogen met dit als resultaat!


 Zou het mij ook lukken met het vriendje van Jitske?
Hij keek me in elk geval met grote argusogen aan toen ik het hem vroeg :-)
Dat zou pas een overwinning zijn niet? :-)

53 opmerkingen:

  1. Wauw, wat een geweldige vis. Met echte "kus lippen" (hi, hi)
    En ik ben stik jaloers op je prachtig opgeruimde kamer. Geniet er van!!!
    En ja wie weet kan je Jitske haar vriend aan het haken krijgen...
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb ook opgeruimd maar ik ben helemaal zo ver niet geraakt

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hahaha hup vriendje ik zeg: gaat je lukken volgens mij barst jij van het enthousiasme, aanstekelijke enthousiasme
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  4. of je laat hem eens opruimen;)

    goed werk zeg!! ziet er heerlijk uit..motiveert vast weer enorm om van alles te gaan doen.. sjobbe heeft een goeie'n 1 aan de haak geslagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mijn frustratie over mijn rommel-woonkamer is plots nog groter geworden!!! GRRR!!! Wat ben ik jaloers zeg! tof dat je het haakvirus doorgegeven hebt! En ze maakt er al direct iets moois van.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nou, mijn zoon kan ook een beetje haken, en laatst zat ik op de bank met zoon en een vriend van hem te haken, papa keek niet erg blij toen hij thuis kwam en ons zag haken, hi,hi.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. haha nou dat is wel een hele uitdaging! Want vond dochter van je voorstel aan haar lief?
    Leuk om even zo bij je binnen te kijken :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk! en fijn zo'n opgeruimde kamer, nu lekker aan de slag daar zou ik zeggen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heerlijk zo'n opgeruimde kamer. Leuk dat het haakvirus doorgegevn is, dat heb ik hier nog niet voorelkaar haha.
    Groetjes, Amarins

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hahaha... vriendlief aan de haak krijgen? .. nou ja, als iemand het kan.... (of je het daarna ook mag bloggen is vraag nr 2)

    Fijn dat alles weer z'n plekje heeft, oh..die blikjes ;) en de koffertjes! Heerlijk plekje heb je daar. (wie wil daar nou niet bij aanschuiven ;) ?)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dan blog ik het gewoon stiekem hé :-) ik heb nu een geruisloos fototoestel (toch om het aan te leggen). Dan leg ik me ergens op de loer :-)

      Verwijderen
  11. alles netjes om opnieuw erin te vliegen. en leuk visje. knap gehaakt voor de eerste keer zeg.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dat is leuk weer eens zo opgeruimd. En dan kom je inderdaad weer een en ander tegen waarvan ge misschien niet wist dat ge nog had; of ge begint alweer na te denken wat ge er allemaal van kunt maken. Inspirerend dus !.
    Tof dat Sjobbes vriendin interesse heeft voor het haken. Heel mooie vis die ze maakte.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wauw, goed werk verricht! :-O
    Dat heeft ze knap gemaakt, hier ook een hakende schoondochter! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wauw, wat heb jij het netjes voor elkaar. Mijn breimandje, bolletjes en ander haakspul heb ik weggewerkt onder een tafeltje waar een kleedje tot de grond overheen hangt. Maar daar raakt de plaats op dus misschien ook ergens wat plankjes reserveren net als jij en het keurig ordenen. Wat zie ik tussen jouw spulletjes een leuk haasje staan.

    Jeetje, wat kan die meid haken zeg! Die vis is fantastisch!

    groetjes saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Volgens mij gaat het je ook wel lukken met het vriendje hoor! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een leuke vis! Zó en jij bent druk geweest, ik vind het een hele gezellige hobbykamer. Ik zie daar leuke spullen staan! Groetjes Talitha

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Bij mij is dat sneller opgeruimd ik heb niet zo veel:)

    Dat vriendje gaat er zeker komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Nog vergeten heel goed gedaan van je mooie dochter!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ha,ha,ha....benieuwd of je die knul ' aan de haak'kan slaan;-)....leuk,heb weer genoten!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Proficiat met het opruimen wat een karwei,ik kan er van mee spreken .Wij hadden allemaal kasten met lades om mijn hobby spullen in op te bergen,maar man lief had meer werk met de lades terug te plakken omdat ze altijd door zakten van het gewicht.Nu hebben we 2 driedeurkasten met leg planken ,ik vind nogal iets in die lades.Ik zal nog een paar dagen nodig hebben om alles op zijn plaats te krijgen pfpfpfpfpfpf.Dorien haar gehaakte visje is heel mooi,doe zo verder Dorien .Groetjes Marie-Claire

    BeantwoordenVerwijderen
  21. nou lekker
    nu MOET ik ook opruimen als iedereen dat gaat doen !!
    :-)
    ziet er heel gezellig uit, en zo'n schoondochter mag blijven natuurlijk haha

    liefs, ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Heerlijk toch, zo`n grote opruimaanpak, ik ben er dol op! En top, dat visje!!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Da's knap van je, zoveel mensen besmetten met het handwerkvirus. En het zou natuurlijk helemaal megaknap zijn als je het vriendje ook nog zover kon krijgen. Meld het ons zeker!!
    Enne.... ik begin nu te snappen waarom je niet bij je thuis durfde af te spreken. ;-) Maar je had je niet hoeven te schamen hoor, ik heb zelfs 2 plekken waar het een puinhoop is. Hihi. Volgende keer beter. Laat het even weten wanneer het weer toonbaar is. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wauw, mooi lief zeg!
    Zoon maakt goeie keuzes, blijkbaar ;-)))

    BeantwoordenVerwijderen
  25. ik vind die vis mega knap en mooi gehaakt ♥♥ kan ze trots op zijn!!
    en wat een bezigheden heb je allemaal gedaan zeg knap en wat een rust zal dat creeeren

    lieve groet jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  26. je eigen gezellige hoekje met uitzicht op de tuin, zaaaalig. En Dorien doet het meteen heel goed , knap gedaan van haar!!groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Dit is de zaligste vorm van opruimen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Schattig visje! Ziet er weer keurig uit. Voor hoelang ;) Succes met netjes werken!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. joehoe!! een grote lente schoonmaak! En weer ruimte voor nieuwe projecten!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Wat een fijne ruimte om lekker bezig te zijn en zo opgeruimd ook haha!
    Ik ben ook bezig om die hobbyruimte annex kastenruimte (2x3 meter of zo pfff) een béétje meer op te ruimen. Ik heb al een hele vuilniszak vol eruit getrokken om weg te gooien. Dus eigenlijk ben ik ook best goed bezig. Dat visje is te schattig. Ik ben benieuwd hoe het brouwsel van Jitskes boyfriend eruit zal komen te zien, áls je hem al zover krijgt. Er is wel een periode geweest dat het hip was om als jongen te breien, dus wie weet! Goed weekend meis!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Jee wat ongelofelijk knap van haar he, ga zo door!
    Je bent heel goed bezig geweest, 5 uur..om nu een stuk rust te creeeren, ziet er zeer gezellig uit!
    Lieve groet Hester

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Zo, jij bent even goed bezig geweest, heerlijk weer alles aan kant. En een hakende schoondochter daar droomt iedereen van toch??? Jij kunt weer lekker gaan creëren, fijn weekend meis!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Heerlijk,je krijgt er ook altijd weer zoveel inspiratie van!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Wat een mooi grote werkplek heb je zeg, ik ben er jaloers op.....en nu weer snel bende maken ;-))

    Groetjes,
    Annemiek

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Whooottttt, zo een toffe werkplek.... daar kan ik alleen maar van dromen:) Heerlijk! En netjes opgeruimd!!! Bravooooo:)

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Missie, jij kunt er wat van, je handwerkvirus werkt blijkbaar aanstekelijk, als je het vriendinnetje al kan warm maken en nu ook nog het vriendje (??? :)) dat zou pas een overwinning zijn!
    Keijaloers ben ik op je opgeruimde hobbykamer, dat staat me binnenkort ook te wachten, maar met 1 hand is dat moeilijk! Zo zou ik mijn kamer binnenkort ook willen terugvinden (misschien komen de kabouters?)
    Mijnkamer wordt intussen toch al geverfd en de rest zal binnenkort volgen.... nog even geduld...
    Jij hebt het in elk geval weer fer gepresteerd!
    groetjes, rita

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Jongens die haken zijn pas echte mannen, nem!
    Heel schoon viske!
    En toffe kamer heb jij!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Haha, het valt te proberen! Bij ons ventje zit een jongen in de klas ( ook een jaar of elf) die ook heel goed kan haken;
    zelfs op bestelling! Hij heeft ook een muts voor de juf gehaakt.... super hè?
    En je werkplek ziet er mooi uit hoor ;-).... netjes!
    Groetjes van Mirjam.

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Wat een gezellig visje. Leuke kleuren ook.
    Wat een gezellige plekje heb je nu. Heel veel knutselplezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Wat een mooie werkplek heb je zeg! Hoe lang zou je werkplek er nog zo netjes uit zien? ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Ha, ha, het is altijd te proberen!
    Hoe ziet je werkplek er intussen uit?? Ik ruim mijn werkplek regelmatig op maar evenzo vaak ligt mijn bureau weer bezaaid met stofjes, schaartjes, lintjes etc. etc. Herkenbaar?
    Groetjes Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Eigenlijk heb ik geen hobbykamer. Mijn hobbyruimte is een stukje van de living. Ik zal het in mijn volgende blogberichtje tonen. Maar dank jullie wel voor de leuke berichten ... en nee ... het is al niet meer zo netjes :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Zie ik daar nu zo van die schoon koffertjes staan, teen en tander zulle :)
    Oeps ik den dat ik een heel week nog heb en een kapot gekrabd hoofd eer ik door mijn rommel ben, allé schatten bedoel ik.
    Ik beken, ik kan niet haken, maar Gery en Andreas wel, nem ( wel de gewone kost, maar toch) en ondanks dat ze er wat ruig uit zien, kunnen ze ook stikken ( slaapmutsen voor schoolfuif en zakjes voor kamp, krijgen die twee vanonder mijn machine, het is een begin :))
    Voor zovvel moois als het visje zullen ze toch nog wat moeten oefenen :D

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Hé Trui, hier ben ik weer! Heerlijke opruimactie, zo te zien!
    En wat leuk, dat je de creatieve kriebels daar zo maar in het rond strooit: superleuke vis is dat geworden! Nu we die gezien hebben, vind ik toch écht dat de schoonzoon in wording niet mag achterblijven Zou dat helpen, hem zo een beetje onder druk zetten ;-) 't Zou nogal wat zijn als je dat zou klaarspelen! Maar met jou weet je nooit ;-)

    fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Mooi opgeruimd, maar ga je alle spulletjes nog terug vinden? Dat ziet er een lief meisje uit. En direct zo een mooie vis... Ze zal vlug verslaafd zijn en nog veel meer willen maken...

    Groetjes,
    Jeanine

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Goed gewerkt, nu kan je terug rommel beginnen maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  47. mooi opgeruimd, nu kan je lekker terug beginnen

    groetjes sannie

    BeantwoordenVerwijderen
  48. Wat een gezellig plekje!
    En leuk dat ze het haakvirus allemaal overnemen :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je fijne reactie!
Liefs, Trui