maandag 18 maart 2013

We are golden

Een golden weekend ...
... waarin ik eerst en vooral een foto nam van mijn 'volledige hobbykamer',
om jullie te tonen dat ik niet in een kamertje apart zit, maar midden in mijne living.
Ik heb mezelf geïnstalleerd aan de zonnige kant, met zicht op de tuin.
En het was dus meer dan nodig om op te ruimen,
want ik kan geen deur toetrekken achter mijn gat :-)


Een golden weekend ...
... waarin ik eerst, bij de klanken van de Sound of Music (in samenzang met mezelf :-)),
een grote berg strijk wegwerkte en met een zucht van verlichting de kast inzwierde ...
... om dan een nieuwe was te draaien ...
... waarin ik al mijn moed bij elkaar schraapte en weer herstelwerkjes deed ...
Maar ik het dus wel verdiende om er verder een creatief weekend van te maken.

Een golden weekend ...
... waarin we verwend werden door een superlekker vieruurtje door Mister Creatuur.
Toch fijn een kok in huis te hebben die deze job enkel uitoefent als hobby :-)

Eerst gezond met een fruitspies en fruitdrankje,
daarna lekkere zelfgemaakte popcorn ...

Een golden weekend ...
... waarin ik deze leukerd afwerkte,
maar hij nog niet in volle glorie op toneel durft verschijnen want
hij zit nog in zijn blote kont op mijn naaitafel ...


Naar een patroontje van ZijMaaktHet (Aapje Jacobus)
Zijn broek is in de maak ...
 
Een golden weekend ...
... waarin we het meesterwerk van Mister Creatuur in gebruik konden nemen.
Wij kochten dit TV-kastje een hele tijd geleden op een rommelmarkt voor 10 euro,
een lelijk bruin gelakt ding.
Nu is het deze fantastisch mooie TV-kast geworden.
Dank je wel mijn ventje!



Een golden weekend ...
... waarin we naar een toneelstuk gingen kijken waarin een goede vriendin zich ontpopte
tot topactrice! Wat een prestatie!
En waarna we met een groepje vrienden nog gezellig nakaartten.

Een golden weekend ...
... waarin ik weer een paar stukjes bijlegde aan mijn puzzel van Jan Van Haasteren.
Een hele toepasselijke puzzel trouwens, kijk maar ... :-)
(dank je wel Els om mijn puzzelvirus weer aan te wakkeren)



Een golden weekend ...
... waarin ik de (kwijtgeraakte) draad weer oppakte en aan mijn conditie begon te werken.
Ik ben geen fitness-madam on stage, durf dat echt niet,
dus daarmee ben ik een Wii Fit Plus-madam.
En nog verrekte handig, je doet dit wanneer je wil, hoe lang je wil,
je wordt goed begeleid en vooral gratis!
(uiteraard eerst een Wii hebben natuurlijk :-))
En zo blijft het nog fun ook en kan er niemand met me lachen als ik sta te stuntelen
(uitgezonderd mijn kroost en ventje dan, maar die zijn dat al gewend om te lachen met mij).

Met het donkergroene pakske aan ben ik op de Wii :-)

Anyway ... een fijn weekend, waarin alles harmonisch verliep!
Een goede basis voor een prettige werkweek!

Tijd maken,
Tijd hebben,
Tijd geven!
- BZN

52 opmerkingen:

  1. Heerlijk om te zien en lezen, wat een super weekendje voor jullie. Helaas is breien niet mijn sterkste kant, wat zijn het toch leuke aapjes !Het kastje ziet er wow uit zeg !!!! En hij kan nog koken ook ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een heerlijk weekend dus!!! Wat heeft dat kastje voor de tv een verandering ondergaan zeg!!! In één woord: WAAAAAAAAAAAAAAAAAAUW! Het is echt heel mooi geworden zeg!! Je kunt zeker trots zijn op je vent! Mijn vent heeft twee linkerhanden, helaas... Gelukkig ben ik zelf wel van dat soort dingen! Het is geweldig leuk om dingen onder je handen op te zien knappen!

    Geniet nog maar even lekker na van een heerlijk weekend! Doe ik ook ;)

    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat een lekker plekkie zeg, heel fijn ! En ook gezellig in de woonkamer. Die kast is mooi geworden, echt super!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wowwww wat een leuk weekend.....mooie woonkamer gezellige foto's kast mooi opgeknapt.....................


    lieve groet jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Awel dat ziet er daar een warm en gezellig nest uit, nen echte 'thuis'!
    Alhoewel interieurs in de boekskes er altijd superknap uitzien, denk ik vaak dat ge daar toch niet echt in kunt leven.... (tenzij ge kuis en opruimverslaafd bent)
    Dat aapske ziet er guitig uit, die vindt dat plezant om met zijn blote billen op je tafel te zitten!
    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijk! Ik word er helemaal jaloers van.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Terecht een golden weekend moppie!!!!!

    Wat een heerlijkheden en prachtstukken zie ik weer voorbij komen!
    En je hobbykamer .... geweldig!!!!!!!!!

    Snel een broekie maken hoor .... veel te koud nog voor blote billen hihihihihi

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een heerlijk weekend! Super! Je eigen hobby plekje maar toch bij het gezin, een man die kan koken (Jaloers) en een mooie kast voor je tv. Geniet van de week, lieve groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Enfin, jij loopt weer met een goed gevoel, compleet opgeladen rond ;-)
    Ow, die Jacobus... die duwt me nog eens de breinaalden in mijn handen... die van jou is alvast heel mooi geworden!
    Je man is ook al van alle markten thuis, zeg en ik moet zeggen: met goed resultaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Klinkt als een gouden weekend. ;) Fijne nieuwe week gewenst. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Leuke foto`s, leuk weekend! fijne week miss Creatuurtje.

    groetjes,
    Annemiek

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heerlijk, zo'n weekend!!
    De puzzels van Jan van Haasteren blijven leuk, ik heb er al heel wat gelegd.
    Gek, maar ik doe dit alleen in de wintermaanden. Daarna lekker prutsen in de tuin.
    Fijne week!

    Groetjes Patricia
    (http://decreatieveuil.blogspot.com)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Trui, volgens mij heb jij de goede 'flow' helemaal te pakken! Heerlijk zeg, geniet ervan :)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. allemaal even geweldig!
    dat puzzelen is graag gedaan, hier ligt het even stil, is nog te lastig voor Karel en ik wacht dan maar braaf tot hij terug mee doet ;)
    en jij hebt ook niet te klagen van je ventje he: wat een wonderen verricht die: geweldig!!
    geniet van een zalige week, liefs Els

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ahhh klinkt als een zeer goed weekend. Dat kastje is wel zeer goed gelukt zeg! Hoelang duurt de post van NL naar Belgie? Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Dat soort week-enden hou ik van, waar je met een voldaan gevoel op terug kunt kijken en het moeten en mogen mooi in balans zijn:-)) hihihi...ik ben ook zo een thuis Wii-fitter (met de luxaflex dicht..LOL) en mag graag 'Just Dance' doen met mijn dochter...meestal is het dan meer dat we 'Just Dubbel' liggen...van het lachen:-)), maar ach het houd je soepel! Geniet lekker na...Grtzz..Maddy

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ja das genieten van zo een weekend. Wij gaan ook regelmatig op jacht naar leuke spullen voor een klein prijsje. Top zoals die tv-kast is geworden. Wij zijn dit weekend naar de retro dag in de kringloopwinkel geweest. Verslag staat op de blog.
    Grtjs
    Daniêlle

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ahhhhh....een echt droomweekend dus!
    Ik wens je alvast een even geweldige wek toe....:)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Dat kan je wel zeggen een golden weekend. Na al dat soort klusjes kan je achteraf echt content zijn dat die zijn gedaan he!

    Wat is dat tv kastje prachtig geworden zeg en dat voor maar 10 euro. Daar word je toch happy van.

    Hopelijk zet het golden weekend zich deze week voort.

    Groetjes, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  20. heerlijk zo'n handige meneer creatuur hihi.
    en och.. hobby-en in de living ik zie een hele hele grote living :-)
    en bedankt !! nu wil ik ook mn van Haasteren puzzels doen...
    :-)

    liefs, Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Fijn weekend dat kan je zo zien... kast is inderdaad zeer mooi geworden!
    Lieve groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  22. wat een fijn weekend,wat een fijne werkplek heb je en wat is dat kastje mooi geworden,super hoor

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Het kastje onderging een ware metamorfose!En dat ventje van jou soigneert jullie nogal. Hopla met de beentjes met de Wii, dat is plezier verzekerd!!groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Bespeur ik daar een ondeugend aapje? Hij ziet er alvast heel mooi uit. Ben benieuwd naar zijn outfit.
    En dat kastje, hoe jullie dat klaargespeeld hebben! Het is zo mooi geworden!
    Dat er nog veel golden weekends mogen volgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat lekker om zo op je weekend terug te kunnen kijken. En wauw wat heb jij een gave werkplek met een view! Ik snap wel dat daar zulke mooie dingen ontspruiten na het wegwerken van een berg wasgoed :) Dat aapje is echt om voor te smelten zo lief.

    Een heel fijne, zonnige week!

    Lieve groetjes,
    Rosalie

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Jou weekend was echt van goud zeg, heel leuk om te lezen, dat geeft de mens de moed om alles door een gouden bril te bekijken van werken, koken tot ontspanning toe! Zalig!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Mooi gouden weekend hoor! Handige vent heb jij, dat kassie heeft ie mooi omgetoverd! En nog koken ook! Kijk, dat is wat wij vrouwen willen, haha!
    Vind de foto met de fruitspies erg grappig! Fijne week!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wauw, golden girl! Wat fijn een man met zo'n hobby...;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Hé, wat leuk, zo'n weekend! Met zoveel leuke, mooie, lieve dingen!
    Seg, ik ben ook een wii fit madam (alleen nu even niet met dat gensotter) en je foto insireert me... die haal ik in het weekend weer boven! De step is ook mijn favoriet ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Wauw, knap die kast! Jullie zijn allebei zo creatief!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Amai, elke keer dacht ik van amai
    Maar dat teeveekastje,dat kan ik gewoon niet geloven
    Eerst echt mottig, maar nu amaaaaai

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Wat een heerlijk weekend heb jij achter de rug en wat is die kast een plaatje geworden, echt super!!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Zo'n weekend kan je idd niet anders bestempelen als GOLDEN!! :D

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Echt wel een superweekend achter de rug en wij mogen zomaar mee genieten ;)
    Hier wordt de WII weer druk gebruikt tussen het studeren door, niet door mij maar door de dochter, om effe te ontstressen. Ik het nog Zumba liggen maar nog nooit geprobeerd, misschien toch maar eens werk van maken ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik wist niet eens dat Zumba op de Wii bestond, ga ik zeker eens achter zoeken :-)

      Verwijderen
  35. Ik word bijna verblind door het gouden randje van jouw weekend ;)
    Wat een heerlijke werkplaats heb jij!
    En aapje Jacobus blijf ik echt schattig vinden, ik ben jaloers op jouw breikunsten. Ik kom nog steeds niet verder dan sjaals breien omdat ik zodra ik ga rondbreien de controle over de naalden verlies :(
    Ik vind trouwens die kast echt geweldig mooi geworden! Hoe heeft jouw man dat zo voor elkaar gekregen? Wij hebben hier nog een half afgeschuurde trap en ik weet nog steeds niet hoe ik hem wil verven. Het moet houtkleurig zijn en de nerven moeten zichtbaar zijn. Zoals jullie kast dus eigenlijk. Heb je misschien tips?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hij gebruikte het product DECAPE NET (http://www.decape-net.com/). Is echt wel toverspul maar heel gevaarlijk voor handen en ogen. Maar het resultaat mag er echt wel wezen. Succes met je trap!

      Verwijderen
    2. Klinkt goed! Ik heb de trap nu onder handen genomen met afbijtmiddel, maar dat vergt nog steeds heel veel werk en kracht. Er zitten dan ook meer dan 10 lagen verf en lijm op de trap (lang leve een huurhuis waarbij iedereen er maar een kleur tegen aan gooit). Ik heb er al weet ik hoeveel uren werk ingestopt en als het weer weer wat beter wordt wil ik er toch echt weer aan beginnen. Werken met de deuren dicht gaat niet, want dan wordt je onderhand high van de geur van het afbijtmiddel :p Zo op de foto's lijkt dat decape net wel beter te werken dan ons afbijtmiddel uit de bouwmarkt.
      Nog een vraagje; wat heeft hij er erna opgesmeerd dat het zo'n mooie kleur heeft gekregen? Gewone beits?

      Verwijderen
    3. Dat spul dat hij gebruikt heeft is ook geschikt voor meerdere lagen, we hebben eens een demo gezien. Je moet dat er eerst opsmeren, dan +/- 10 minuten wachten en dan afschrapen (zoals op foto). Wanneer je ziet dat alle lagen nog niet meekomen moet je opnieuw dat spul erop smeren (voor dat je verder doet met schrapen) en dan weer wachten en opnieuw proberen, tot alles meekomt. Daarna heeft hij er niets meer opgedaan, wat je ziet is het resultaat van dat product. Schoon hé :-)

      Verwijderen
    4. Wat gaaf dat dat het resultaat is! En slechts 10 minuten laten inwerken? Het huidige afbijtmiddel heeft 4 uur nodig en pakt dan niet eens alle lagen. Ik ga er nog eens goed over nadenken maar het klinkt echt als geweldig spul :)

      Verwijderen
  36. Dat klinkt zeker als een golden weekend!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Golden weekend met de hoofdletter G!

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Echt wel "goud" op elk gebied, missie! Lekker voor jezelf en je gezinnetje zorgen thuis op het gemak en tussendoor ieder zijn hobby uitoefenen, wat moet een mens nog meer???? Ik niks! Dat is puur genieten!
    En dan Jacobus, die schat, als die zijn broek gekregen heeft, zal hij zeker wel even voor de fotograaf verschijnen om zichzelf te showen :)
    Prachtige kast geworden! Proficiat aan je man, ik heb ook zo eentje in huis, plezant hé!
    Groetjes, rita

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Nou dat verdient GOUD hoor! Het klinkt reuzefijn allemaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Wauw wat geweldig mooi geworden deze tvkast onvoorstelbaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Die kast is de moeite, ode aan je ventje!!!
    Hier ook puzzelfans van de tekeningen van Jan :)

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Jij genoten van je weekend, ik van je herinneringen eraan. :-) Leuke kast ook!

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je fijne reactie!
Liefs, Trui