zaterdag 23 maart 2013

Winterkleedje in de lente

Nè Lente ...
... als gij niet komt 
dan maak ik nog maar een winterkleedje ...

Modelletje 'Luna'
Het werd er eentje uit het boek
met een lap velours dat ik hier bemachtigde,
een stuk oud keukengordijn als voering,
en knoopjes die ik kreeg van Marina ...

Economisch nietwaar?
:-)

En zou ze er nu blij mee zijn, ons Mona??

 
Een kleedje voor Mona,
 een verrassingsontbijt voor Jitske ...
Gisteren werd mijn grote meid al weer 17 jaar!
Haar liefje had een verrassing voor haar,
gewapend met spek, eieren en een mandje broodjes 
stond hij om 5.45u aan onze voordeur ...
De verrassing was compleet,
en geslaagd :-)


 En ondertussen zingt mama stilletjes in zichzelf

Half nog in slaap
aan 't ontbijt
zij en ik aan tafel
Voor ik het weet
Is die mooie tijd voorbij
Later, alleen
zakt de moed me weer in de schoenen
En m'n schuldgevoel kruipt dichterbij ...

Waar zijn de avonturen toch gebleven
De reisjes en de plannen
In 't verschiet
We zijn lang niet aan alles toegekomen
En waarom weet ik niet

't Glipt me door m'n vingers elke keer
Ik wil verloren tijd herwinnen
Maar voel van binnen
't Glipt me door de vingers elke keer
Ken ik haar gedachtenwereld wel
Steeds als ik denk het wordt vertrouwder
is zij weer ouder
't Glipt me door m'n vingers elke keer

Ik zou zo graag
die film stil willen zetten
Zodat de tijd er nooit meer vat op heeft
't Glipt me door de vingers ...
 
Nederlandse Cast Mamma Mia -
'T Glipt Me Door Mijn Vingers

39 opmerkingen:

  1. Proficiat voor de jarige dochter!
    Het kleedje is prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. oh my wat mooi.... de tijd vliegt zo snel en nu is je kleine meisje alweer 17, van harte ! En Mona ziet er zo lief uit in haar nieuwe jurkje!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi stofke, dus ook mooie jurk. Ze kan er nog maar geniet van hebben, Mona.
    Felicitaties aan Jitske. Hiep, hiep, hoera !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat heerlijk als je toch zo goed kleedjes kan maken !! echt prachtig !
    en gefeliciteerd met de 17 jarige :-) leuk setje !!

    liefs, Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat heb je mooi geschreven over je dochter en het vervliegen van de tijd. Het is een prachtmeid! Gefeliciteerd!!
    En het andere meisje in het jurkje is ook een schatje zeg. En het jurkje helemaal top, maar dat ben ik van je gewend ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. oh jeetje, mooie woorden....
    mooie meiden, mooi jurkje, mooie verrassing van schoonzoon ;) Ben niet echt origineel zo te zien! (waarschijnlijk behoefte aan mooi weer!)

    Gefeliciteerd met je dochter, hieper de piep HOERA!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Van harte gefeliess nog met je dochter zeg!!
    Leuke foto`s.
    Wat een beautiful words zeg ♥
    Wat een leuk jurkje zeg.
    Lieve groet Hester

    BeantwoordenVerwijderen
  8. o mooi jurkje hoor en heel moois stofje!
    Hieperdepiep voor dochter :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Gefeliciteerd met je dochter haar verjaardag. En wat een prachtige jurk heb je gemaakt.
    groetjes joke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Gefeliciteerd met je dochter. En pfff die tekst ja. Wat gaat ht inderdaad toch allemaal snel....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En wat een vrolijke andere dochter. Ze lijkt me inderdaad blij met de nieuwe aanwinst :-)

      Verwijderen
  11. Wat een heerlijk verliefd stel! En een dottig jurkje!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. feliesssssssssssssssssssssssssssssss met je oudste meiske, wat gaat de tijd toch hard he..vriendje die heel lief is ☺
    en dat kleine snokse wat zo mooi haar prachtige jurk staat te showen ☺♥

    lieve groet jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  13. prachtig jurkje!!!!
    en gefeliciteerd met de de andere dochter.
    mijn oudste kleindochter wordt dit jaar al 18.. helpppppppppppppp ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat mooi, en wat worden kinderen toch snel groot he. je jurkje is ook prachtig, maar ik hoop toch dat je dochter 'm snel kan verruilen voor een meer zomers exemplaar ;-)!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. wat een geweldig jurkje met een heel mooi stofje.
    En je 17 jarige wat een kanjer al he?

    De tijd gaat voort en je herinneringen blijven. Daar helpt dit blog aan mee. De toekomst gaat ook vast hele mooie dingen brengen die je niet zou krijgen als de tijd stil zou blijven staan.

    groetjes saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Prachtige jurk... voor een vrolijk en blij meisje!

    Proficiat voor de jarige dochter... zeer mooie tekst met heeeeel veel waarheid!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Supermooie jurk maar ook een prachtig modelletje dat het draagt.
    Gefeliciteerd met de dochter, 17 dat is niet niks en zo'n herkenbare tekst, mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ons middelste ook al bijna zeventien.....
    Het gaat echt wel snel hé

    BeantwoordenVerwijderen
  19. heb je blogje 'uit liefde voor' nog even doorgelezen. Ja, heel herkenbaar. We hebben in het zelfde schuitje gezeten en beide hebben we met onze kanjers weer veilig de kant bereikt.

    groetjes saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Nog gefeliciteerd met jullie grote dochter!
    Het jurkje is mooi! Echt een feestjurk :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ohhh Trui wat een prachtig jurkje heb je gemaakt voor Mona!Toppie en ze straalt helemaal in haar nieuwe jurk!Gefeliciteerd met Jitske,mooie meiden en zoon heb je,een heel leuk en gezellig gezin volgens mij!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een leuk jurkje is het geworden en een heerlijk velours stofje doet het altijd goed.
    Gefeliciteerd met je dochter. Wat een leuke verrassing voor haar dat haar lief zo vroeg met ontbijt op de stoep stond.

    Groetjes, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat een prachtig jurkje heb je gemaakt voor je dochter. Ze staat er zo van te genieten. Prachtig zulke foto's. En natuurlijk nog gefeliciteerd met je andere grote dochter. Een hele fijne zondag, lieve groet Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Het staat haar beeldig! Misschien kan ze het met lenteweer gewoon binnenstebuiten dragen? :-) Leuke verrassing voor je dochter. Proficiat!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Prachtig Trui!
    En gefeliciteerd met je grote meid. (die een lieve vriend heeft, maar het was wel een beetje vroeg zeg)

    BeantwoordenVerwijderen
  26. wat is dat mooi verwoord! een dikke proficiat voor de jarige. En het kleedje voor Mona is super schattig! fijne zondag

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Proficiat aan je jarige dochter, 17 wat een mooie leeftijd :) en proficiat aan de mama die nog snel een winterkleedje maakte voor Mona, zo mooi....
    Ja, dat tweeslachtige gevoel als ze ouder worden, je bent er blij om en tegelijk verdrietig want je geeft ze elke keer meer vrijheid en uit handen hopende dat alles goed verloopt en zonder veel kleerscheuren.
    Groetjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Schattig jurkje voor een al even schattig meisje!
    en natuurlijk...
    proficiat voor de jarige dochter! Ontroerend,zo mooi hoe je verwoordde welke gevoelens dat bij je opwekt! Zó gaat het écht!...

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wat een leuk jurkje! Daar is ze vast blij mee!
    Gefeliciteerd met je grote dochter! De tijd gaat veel te snel he!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Geweldig jurkje (love paisley!) en meer dan geweldig fotomodel!!!
    Nog een dikke proficiat aan de stralende 17-jarige!!
    Fijn weekend, liefs Els

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Toch is dit je niet door de vingers geglipt, deze mooie momenten zijn voor altijd vastgelegd op de gevoelige plaat en op jouw netvlies. Prachtig om je twee meiden, de één groot en de ander nog klein, zo te zien stralen. Van harte proficiat :)

    Lieve groetjes,
    Rosalie

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Natuurlijk is ons Mona blij, dat staat kilometers ver, af te lezen van dat snoetje. En wat moet ne mens nu anders maken dan een winterkleedje?
    Prachtig kleedje trouwens, was ik nog maar klein, dan kon je er ééntje voor mij maken...;-)
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Prachtig kleedje!
    En de tijd gaat snel. Je kan hem niet stilzetten. Gewoon genieten van elk moment. Je moet ze loslaten, maar de band blijft... En ook de herinneringen aan alle mooie momenten die je samen al beleefde...

    Groetjes,
    Jeanine

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Mooie aangrijpende tekst, herkenbaar!
    Gefeliciteerd met je meid, wat ziet ze der stralend uit, jong en onbekommerd, wat wil je als mama nog weer!
    Mooi kleedje voor het tussenseizoen, voor maartse buien en aprilse grillen ideaal :)

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Mooi kleedje, fijn stofje!
    En een dikke proficiat voor de jarige! Wat een leuke oow-het-is-nog-zo-vroeg-met-kleine-oogjes- foto ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Gefeliciteerd met zo'n grote meid!!!
    Ik kan je ook zeggen dat je mijn give away hebt gewonnen!!
    Stuur je mij even een emailtje?

    Groetjes van Ellebel
    (ellensnoek@gmail.com)

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Zalig jurkje:) Dikke proficiat met de jarige!!! Groetjes:)

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je fijne reactie!
Liefs, Trui