dinsdag 9 april 2013

Lunchbag met pootjes

Onlangs maakte ik voor Jitske een 'lunchbag met vleugels' ...
Ook op dit blogbericht kreeg ik enthousiaste reacties,
waarvoor dank trouwens, altijd fijn om te lezen!

Maar een van de reacties was de volgende:
""Owwwwwwww die tas .... 
die wil ik ook wel voor mijn nachtdiensten als ik voor mijn eigen nachtelijke picknick
moet zorgen hihihihi""

Deze reactie kreeg ik van Moos.
Moos is een fijne trouwe volgster en ook op mail een toffe meid,
enfin, een echt blogdinneke, zoals jullie Hollandse meiden dat zo mooi kunnen zeggen
(mijn vocabulaire is enorm uitgebreid sinds ik blog ;-)).
 En ware het nu niet,
dat Moos een tijdje geleden jarig was
(en ik dat volledig over het hoofd had gezien),
en dat ik haar ook om een gunst had gevraagd.
Ik won namelijk een hele tijd geleden zo'n authentiek Mooshuisje-sleutelhanger.
En ik raakte het kwijt
en ik niet blij :-(.
En omdat Moos zo'n vriendelijke madam is,
durfde ik opnieuw een huisje te vragen
en Moos zou Moos niet zijn als ze daar dan ook heel mooi haar werk van maakte.

"Voor wat, hoort wat"
dacht deze blogmadam.
Ik haalde de toile cirée weer boven én een poezenstofke
(ik ben namelijk verliefd op haar Sjors... euhm ... Sjors is de kat hé van Moos! :-))
en zette me weer achter mijn stikmachien met dat geweldig transportvoetje ...
en dit is het resultaat ...

Ik maakte de lunchbag opnieuw volgens dit patroon en
met de deskundige aanpassingen van Ladybug & Co.
De toile cirée en poezenstof kocht ik op de hobbybeurs in Zwolle.
En van waar nu die pootjes?
Omdat ik er stiekem nog 2 hertjes instopte,
die ik op een kringloopzoektocht tegen het lijf liep.
Want Moos, die is gek van hertjes ...

En of  Moos er nu blij mee was??
Dat kan je hier lezen ...

 En dus dit beroemde Mooshuisje was de aanleiding,
mijn 2de exemplaar wel te verstaan.

Ze maakte er een leuk pakketje van.
Vond Zizi ook... ik kon nog net de chocolade redden, als je goed kijkt, zie je vast wat hondentanden staan :-)
 "Een gelukkig mens
is er twee waard"
- BZN -

45 opmerkingen:

  1. Helemaal mee eens.
    Wat is er mooier dan elkaar gelukkig te maken!
    Je hebt werkelijk weer een prachtige tas gemaakt en een prachtig stofje gebruikt.

    Groetjes, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  2. haha tanden in de chocolade ~!!

    en het is zo prachtig wat je hebt gemaakt dat is toveren Trui en als iemand er blij mee is dan is die lieve Moos het wel !!

    helemaal leuk :-)
    liefs, Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. prachtige tas zeg!
    enne.. ik heb er ook een tik van gekregen.. van moos dr hobby met hertjes.
    als ik er eentje tegen kom of zie.. denk ik gelijk oww een moos!
    das immers engels voor ook een soort hert.. eland of wapiti of hoe die ook heet!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtig tasje! Gaat dat goed met de transportvoet om toile-cirée te stikken, Trui?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja héél goed, dan heb je ook een boventransport dus dat trekt de toile cirée er extra goed door. Aanrader!

      Verwijderen
  5. Jeetje, goed gelukt dames! Erg mooi. Zag de tas ook bij Moos al voorbij komen. Heel leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. o wat lief van Moos voor jou en van jou voor Moos!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wauw Trui, wat een mooie tassen. Ik zal toch eens mijn naaimachine van onder het stof moeten halen.
    Gelukkig heb je de chocolade kunnen redden van Zizi. Is nl heel slecht voor honden. Witse heeft over laatst een hele resem paaseitjes opgegeten. Een dag op dieet moeten zetten... Al goe dat het zo gene kleine woef is als Zizi...
    't Zijn toch kapoenen hé (die we ni kunnen missen :-) )
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  8. owwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwww lieverd ik heb het gelezen, eerst al een voorproef op FB ♥♥ en toen het blog whaaaaa ik zag het is een echte TRUI ♥♥♥ en wij hollanders zijn er gek op.....je maakt zulke bijzondere dingen....zoals mijn ( en wie al nog niet meer ) zakdoekhoesje...geloof me die koester ik whaaaaaa....en de meiskes ook

    en dit hier zijn geen woorden voor, moos heeft altijd praat zat....ik wed die stond met een mond vol met tanden hihihi

    je bent zeker een echte blogdin, en niet voor de heb....gewoon voor alles

    liefssss jenneke owww en die hertjes zijn ook erg lief

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Jaaaaa, de de tas zag ik al bij Moos voorbij komen!!! Hij blijft te gek, helemaal gaaf!!! Ik zou willen dat ik zo handig met de naaimachine overweg kon!

    Liefs!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zo ontzettend mooi en lief wat jij voor Moos hebt gemaakt(en Moos weer voor jou!)De hertjes zijn ook to cute en hebben vast haar hart gestolen...jullie zijn zowel een Belgisch als een Nederlands toppertje,ha,ha....;-)


    groetjes
    Angeline

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oh wat leuk zeg! Die tas alleen al. En als bonus ook nog die hertjes, super!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wauw,wat een mooie tas!!!Ik ben ook fan!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Leuke cadeautjesuitwisseling :)
    Enne... mijn woordenschat is ook uitgebreid, wat betreft de zuidelijke woorden, ik vind het leuk hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Supertasje! En voor die hertjes smelt ik toch ook wel 'n beetje...

    Liefs!
    Rosalie

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Waan-zin-nig net zo tof als mijn hippe zakdoekenhoesje!
    En madam dat vind ik nou weer een chique en leuk woord! En stikmasjien hihi
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Heb 'm net bewonderd op Moos'blog ;)
    Grappig hoe het met dat bloggen kan lopen!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Zo fijn dat jullie elkaar blij maken met cadeautjes van eigen hand :)

    Tasje is super hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Je lunchbag is prachtig en het mooshuisje vind ik heel lief .Bedankt van je reactie op mijn blog,dat doet deugd hé als ze langs komen .Met de reacties weten we dat we goed bezig zijn groetjes Marie-Claire

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wauw, prachtig!! Ik vind het zo grappig om te merken dat Vlaams net even anders is dan Nederlands. Ik weet al héél lang dat een la bij jullie een schuifdoosje is (of is dat al niet meer zo?!).
    Jullie hebben in elk geval weer mooie setjes voor elkaar gemaakt! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Een la zit in een schuivenkast. Dat is een ander woord voor een 'schuif' :-) Goed onthouden :-)

      Verwijderen
  20. een hele mooie ruil. ik vind het een leuk zakje.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Supermooie tas en wat een mooi gebaar !

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Het is nu 02.23 uur in de ochtend .... en ik zit met mijn lunchtasje klaar (zegt Moos glunderend hihihihi) ... en heb al heel veel complimentjes gehad :-)

    Ben er zoooooooooo blij mee!!!!!!


    x x x x x

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Aaaah, da's mooi hè... dat jullie elkaar zo blij kunnen maken!
    Zo'n mooi tasje heb je wel echt nodig om je door die nacht te slepen zeg....wat een tijden ;-(

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Leuke setjes hebben jullie voor elkaar gemaakt,
    groetjes Hanneke

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ik zag het bij Moos, dat heb je zoooooooooooo mooi gemaakt en die hertjes, geweldig. Jullie zijn alle twee echt lieve schatjes !

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Je bent weer in de prijzen gevallen Trui, maar dat verdien je dan meestal ook wel :) Top dat je zomaar een nieuw huisje krijgt van Moos, maar nog toffer dat je haar dan ook weer blij maakt met die superleuke tas!
    Het moet gezegd: ook jij bent een toffe madam :)
    Groetjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat een verwennerij over en weer weer!
    En ik zei al tegen Moos: ik kan ook geen hertje meer tegenkomen of ik denk aan haar.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Nou jaa zeg, wat is dat een prachtige tas geworden! Nu kan Moos lunchen (al doet ze dat 's nachts hihi) in stijl! Knapperdeknap hoe jij dingen maakt met die prachige stikmachien en dat geweldige voetje!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wauw, wat een prachtige lunchtas! En lief dat huisje :)

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Nou, dat is nog eens leuk. Wat heerlijk om elkaar zo te verwennen. Het is allemaal prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. amai, schoon die liefde wederzijds! en wat jullie maken :wow!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Wauw! Wat maak jij mooie dingen. En wat een leuk blog.
    Heb je gevonden via Moos en ben meteen volger geworden.
    Liefs * Haakjuffie*

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Ik las bij Moos al dat ze er inderdaad heel blij mee is ;-)
    Maar dan ook niet anders met zo'n leuk pakje, dat heb je weer geweldig gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Dat ziet er mooi uit! en die hertjes, geweldig lief!

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Dank jullie wel lieve 'madammen' allemaal :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je fijne reactie!
Liefs, Trui