dinsdag 21 mei 2013

Bofbibs

Een rokje maken ... héééle fijne bezigheid!
Zeker als dat rokje dan ook perfect past.
Wat niet zo evident is ...
Zeker niet met mijn al evenmin evidente maten.
Wanneer je in 1 lijf 3 verschillende maten tegenkomt,
probeer dan maar eens een passend kledingstuk te maken
met een standaard patroon.
Lukt dus voor geen meter ...

Maar dat is nu verleden tijd!
Holééé!!
Nee nog steeds geen perfecte maat.
En nee, streef ik zelfs niet naar,
zoals een blogdinneke me zei:
'lijkt me dodelijk vermoeiend om perfect te blíjven, nietwaar?'
(zonder het de spuigaten laten uit te lopen natuurlijk :-))

Nee, dan weet ik inderdaad ook wel leukere bezigheden ...
Zoals
een rok op maat leren tekenen :-)

Zelf kan ik dit nog niet.
Maar voorlopig ben ik wel verder geholpen door mijn
lief breiclubmaatje Martine.
Tijdens een gezellige zaterdagnamiddag
kregen Kathleen en ik de beginselen mee van een grondpatroon tekenen,
en aan de hand daarvan tekende ze een patroon voor een rokje
aangepast aan mijn 'rondingen'
waar ik verschillende mogelijkheden mee heb.
 En dit is mijn eerste resultaat ...

Mja... poseren is niet mijn sterkste kant :-)
Stof: Julija's Shop
Afgewerkt met siersteekje en onderaan biaslint met kantje
Patroon: op maat gemaakt :-)

Dank je wel Martine
voor deze superservice!
Ik heb nu helemaal de smaak te pakken!


En op deze foto kan je mijn rokje in de praktijk zien :-).
Zoals je bij Rita al kon lezen,
ontmoette we elkaar op de rommelmarkt van Gistel.
Weer best een beetje spannend,
(en ik liep haar in eerste instantie ook compleet voorbij :-))
maar het is absoluut voor herhaling vatbaar!
Rita is een hele fijne, gezellige dame!

Links zie je mijn ventje aan het snuisteren.
Ons 'karretje' bleef jammer genoeg zo goed als leeg, de buit was povertjes
(enkel een paar katoenen lapjes voor mijn lampen in wording)
Maar we hielden er wel een hele gezellig ontmoeting aan over.
Fotograaf: Jos, Rita's man


Een hele fijne ontmoeting
én een rokje dat perfect om mijn achterkant past
... zo ben ik dus letterlijk en figuurlijk een bofbibs :-)
(weer een heerlijk Nederlands woord dat ik leerde van Esther)

"Leer van andermans fouten.
Het leven is te kort om ze allemaal
zelf te maken."
- BZN -

58 opmerkingen:

  1. wat leuk is dat ,zomaar een blog vriendinnetje tegen komen .je rokje staat super zomers mooi gelukt toch gr mery

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Superleuk je rokje en ik heb hetzelfde probleem ook 3 maten in 1 lijf, ppfff daarom naai ik ook nooit voor mijzelf omdat het nooit naar mijn zin is:-(
    Leuk om een blogdame in het echt te ontmoeten, ik ga zo even bij haar langs. Groetjes Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo,

    Hihi, ik vind u toch een beter model voor je rokje dan je plant daar hoor , die staat er maar stijfjes bij :-)
    Leuk ség dat je eindelijk een passend rokje hebt, ik denk dat er nog veel meer gaan volgen nu hé.
    Ik ben in elk geval benieuwd naar de verschillende resultaten ervan dan hoor.
    En super dat je iemand hebt ontmoet vanuit blogland, altijd wat spannend hé , zo een eerste kennismaking.

    Groetjes, Jaimie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. YES GIRL, YOU NAILED IT!!!!
    Op naar het volgende rokje.....

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gave titel, gave rok !!!
    Prachtig die uiltjes :-)
    Staat je super leuk !!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk rokje! Nu je het ideale patroon hebt zullen er nog velen volgen zeker?!
    Ik heb ook zo'n patroontje, licht a-lijn met vooraan en achteraan 2 nepen in.
    In de naailes hebben we eens een avondje patroontekenen gedaan en dan een patroon op eigen maten getekend.
    (Dit heb ik wel nog niet gebruikt).
    Groetjes!
    Nancy Stikplezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig!! En perfectie, dat bestaat niet. Dus wees maar lekker onperfect, dat mooie rokje is super en vous va comme un gant, Madame :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. haha op die middelste foto zit jij daar misschien verstopt tussen de struiken Trui?:)
    Ik vind je super goed staan met jouw nieuwe rokje!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. oooow dat zie ik nu pas, wat een gekke foto hahahahahaha!

      Verwijderen
  9. ooooooow wat een toppie rokkie!!!! Super, X
    En nu ik jouw leuke kapsel zie weet ik.....vrijdag gaat dat gruwelijke bobje eraf! Dank voor je inspiratie
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Haha trui dat poseren gaat je goed af hoor en je hebt prima rondingen !!
    heel erg tof !!

    liefs, Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  11. leuk rokje!! En bofbibs...dat vind ik ook een leuk woord!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een mooi rokje.dat stofje is ook super leuk. Het staat je heel goed nu nog lekker een zonnetje erbij .

    BeantwoordenVerwijderen
  13. whaaaa wat een allergave foto's van je en je rok is het einde

    liefs jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  14. heerlijk een passend rokje. Ik heb helaas ook 3 verschillende maten, die nogal sterk uiteenlopen :S

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Owwwwwwwww meis wat een heerlijk blogje weer.
    Enne wat een onwijs kick rokje (vooral ook zo met die gympies eronder)!!!!!!
    Superrrrrrrrrrrrrrrr!!!!!!

    En die foto's .... als ik jou zie dan spat de vrolijkheid en enthousiasme van het scherm af .... je bent een heeeeeerlijk wijfie hihihihihihi

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Een ontzettend leuk rokje en het staat je erg goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Top rokje gemaakt door een toppertje, doe je goed ! Ik had 'm stiekem al gezien bij Rita hihi. Gezellig hè dat jullie elkaar tegen kwamen :-) x Syl

    BeantwoordenVerwijderen
  18. een gezellige ontmoeting in je rokje met je bofbips. hihi. leuk gemaakt, het staat je goed. veel rokplezier, want ik heb het gevoel dat er nog zullen komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. knap gemaakt zeg!!!
    liefs, mimi xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Voor dees rok hebt ge echt de perfecte maat!
    Vrolijk boeltje :)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Jouw bibs boft zeker ;-)! Ik heb hetzelfde "probleem"... helaas kan ik niet naaien!
    Je ziet er mooi uit hoor! Liefs van Mirjam.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een leuk rokje! Ik zou willen dat mijn naaimachine zo'n mooie siersteek had :)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. o dat lijkt me zo handig als je je eigen kleren op maat kunt maken. Oef en ik zit dit te typen terwijl ik een stuk chocolade in mn mond prop..... (ehm ja okee dan...)
    Wat sneu van het lege karretje en wat leuk van de ontmoeting. De middelste foto is echt heel grappig. Ik moest echt even 2x kijken hoe dat nu zat!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Topwerk! Deze zomer kom ik maar es een cursusje doen bij jou! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Joepie, al goe dat je het rokje kan aanpassen, anders was er weer een dieet dat er moest worden gevolgd.Pfff en wie doet dat nu graag... En het ziet er weer geweldig uit. Ik denk dat er nog rokjes zullen volgen...
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Tof, dat je nu een patroon hebt dat op je lijf geschreven is. Wil ook graag een rokske voor mezelf maken maar durf er niet aan te beginnen, bang dat ik zwaar ontgoocheld word door de confrontatie met maten en niet passen enz....
    Maar eigenlijk moet ik dat opzij schuiven en gewoon eens proberen hé.
    Dat van jou is supergeslaagd. Apart stofje maar mooi passend in zijn geheel.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. De spreuk is toch ook weer een goeike!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. He Trui, wat heerlijk zo'n perfect passend rokjespatroon en gaaf rokje! De foto's zijn geweldig! Zo leuk!
    Ik heb de ideale manier gevonden voor perfecte kledingpatronen...na vele niet passende mislukkelingen. Ik knipte een goed passend maar verwassen bloesje op de stiklijnen door en zie daar, ik had een perfect patroon voor een blouse, maakte er drie en ze zitten geweldig. Nu nog over bloggen....eerst even mijn 'fotoblogvrees' overwinnen.
    En keileuk om een blogmaarje in 'real life' te ontmoeten! Ziet er gezellig uit daar op de rommelmarkt, ondanks dat er niet veel gekocht is.
    Groetjes,
    Janina

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wat een super rokje, echt leuk gedaan!
    Groetjes, Amarins

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Leuk rokje en het staat je anders geweldig hoor! Je bent een leuke enthiousiaste vlotte meid en dat straal je ook uit.

    Groetjes, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Prachtig stofje voor een rokje! Tja, uiltjes hè! Die doen het altijd goed! Staat je mooi hoor!

    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Super leuk die rok! Staat je goed!! :-) En ik vind je poses cool. x

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Mooi rokje met perfecte pasvorm!
    Rita lijkt me een heel lieve, gezellige vrouw, leuk dat jullie elkaar irl ontmoet hebben :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  34. ik heb ook zo'n ambetante maten om zelf iets voor te maken, maar jou is het gelukt ! En gij kunt wél poseren zenne ! zo'n toffe foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Wauw, wat een supermodelletje en met een superstofje! En je hebt je mooie gepimpte gympen aan, zie ik! :-)
    Ik heb patronen aanpassen geleerd van een vroegere buurvrouw die heel goed naaien kan. Kort bovenlichaam, lange benen, maatverschil... ik weet er alles van! Ik naai zo weinig meer, maar heb toch wel weer eens zin in een leuk rokje of tuniekje ofzo, helemaal als ik zulke inspirerende dingen zie! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Mooi hoor!
    Nu nog een beetje zonneschijn erbij;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Wat bof jij met je bofbibs... En zo een ontmoeting is altijd leuk. Nu nog zomerweer zodat je nog veel kan genieten van je nieuwe rokje...

    Groetjes,
    Jeanine

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Wat een mooi rokje. Zo knap dat je dat kunt maken. Lieve groet Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Heel tof rokje heb je gemaakt. Ik heb er echt bewondering voor, heb totaal geen benul van patronen tekenen, een eenvoudig rokje in elkaar naaien lukt nog als het patroon goed is. Maar verder niet teveel moeilijke dingen vragen! Je rokje past perfect, Martine kent er wat van! En een prachtig stofje! Onze ontmoeting wil ik graag nog herhalen :)
    Je foto's zijn weer heel mooi gebracht Trui zoals altijd!
    Groetjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  40. super leuk rokje,ik heb het ook ooit geleerd maar ik kan het niet meer hoor en ik vond het toen ook niet leuk om te doen,maar knap hoor dat jij daar de tijd voor hebt,leuke foto,s

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Wat een leuk zwierig rokje!! Lijkt me super als je je eigen kleding kunt maken! En je doet het prima als model hoor :) Liefs Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  42. weer zo'n tof verhaal... jij zit duidelijk beter in je vel dan een hele tijd geleden. Keep up the good work. En tot snel!
    Liefs, Veerle

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Wat een leuk verhaal en als ik jou dan in die prachtige collage voorbij zie 'huppelen'(denk ik dan)in je gave rokje dan word ik daar zelf ook helemaal vrolijk van en zeker als ik naar buiten kijk en tegen dat druilerige weer aan moet kijken,ha,ha.....

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Kei leuk! En patroontekenen is ideaal. Ben er jaren geleden mee begonnen en heb er zelfs ooit nog eens 'n echt examen voor gedaan (en behaald ;))

    Liefs,
    Rosalie

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Heel mooi, tof rokje. Ik heb onlangs enkele stofjes gekregen en ga ook eens proberen om een rokje te maken. Benieuwd wat het resultaat zal zijn.
    Ik ga je blog volgen. Heb enkele titels van je boeken genoteerd want ik hou ook van lezen.
    Groetjes,
    Martine

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat fijn, welkom! En veel leesplezier, het boek dat ik nu aan het lezen ben is ook een echte aanrader! Spannend!!

      Verwijderen
  46. heel schoon gedaan zus.. zelf ontwerpen is nog leuker dan bestaande patronen gebruiken.. knap.. ben helemaal "fan".. :-) xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Leuk zo'n ontmoeting! En ook superleuk, dat rokje! Je staat er geweldig mee, dat heb je weeral goed gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  48. Ohjeeee .... wat een hele hoop fijne reacties! Straks loop ik nog naast mijn gepimpte gympies! :-) Dank jullie wel hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  49. Rok staat je heel goed... mooie foto's ik ben achter met bloggen en naaien :)

    BeantwoordenVerwijderen
  50. Mooi rokje! 'k Zit zelf ook met zo'n lijf en probeer al maanden aan een rokje te beginnen. Ondertussen heb ik met de hulp van een oude tante al wel een patroon gemaakt. Of het ook wat gaat worden? Hmmm zien we misschien binnen een paar weken of maanden wel. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja hoor, dat lukt vast. Gewoon aan beginnen, ik spreek van ondervinding :-) Succes en ik kijk uit naar het resultaat! :-)

      Verwijderen

Dank je wel voor je fijne reactie!
Liefs, Trui