maandag 6 mei 2013

"Contentement" ...

Jullie geloven het nooit ...
maar ik heb zo goed als niet gehandwerkt dit weekend!
Wat een raar gevoel is me dat nu seg!

Wat deed ik dan wel?
Ik sleurde met bloempotten, tafels, banken, rekjes, potgrond, kruiwagen, ...
Ik schuurde mos van de tuintafel met javel en water
(en jajaaa ik weet het wel maar toch, ferme vlekken van het bleekwater op mijn kleren, tsssss)
Ik gaf het ronde tuintafel-bankstel een vers laagje groene tuinolie ...
Ik versleepte alles van het terras af
om dan beginnen te schuren
en te schuren
en te schuren
tot het terras weer heerlijk met-blote-pootjes-beloopbaar was.
En dan alles terug.
Terug zoals het was?
Ah nee, alles weer net een beetje anders,
oud rekje weg, oude tafel in de plaats,
potjes, bakjes, windlampje schikken ...
(en dan te bedenken dat het originele plan enkel wat opruimen was, tjaaa!)

Werken op een opgefrist terras,
wapperende was in het zonnetje (kijk wat een mooie schaduwen!),
een vogelke dat zijn nestje maakt in de oude bakken in het 'kot'
My Home Sweet Home ... mijn plek met de dagelijkse zorgen, maar die daar ook weer verjaagd worden,
waar ik toch telkens weer tot rust kom, ookal hebben we vaak drukke en stressvolle momenten ...
 En dan ... kers op de taart ...
bloempjes in de zinken potten en bloembakken.
Zucht ... amaai mijn armspieren en mijn arme rug,
maar wat een voldoening,
ik ben content!


Ook Mister Creatuur liet zich volledig gaan
en toverde de serre om
in een groeiplaats voor
tomaatjes, komkommers, paprika,
bakjes met zaadjes om te kiemen ...
nog iemand content dus :-)

Middenboven zie je zijn zelfgemaakte 'coushebak',
een mini-serre voor de salalade, gemaakt met overschot van hout en een oude venster, reclyclage in the garden :-)
 
De postbode maakte me ook een paar keer heel blij ...
enfin, hij bezorgde me fijne post uit blogland ...
én weeral vré content zeg!

Van Esther kreeg ik een hele lieve authentieke postcard (ik wist niet eens dat die bestonden :-)),
van CreaTinie een lieve kaart en gepimpt notitieboekje als bedanking op haar beterschapattentie
en van Janina kreeg ik een superleuke enveloppe, met daarin haar leuke
zelfgemaakte magneetjes, als presentje voor mijn één jaartje bloggen, wat een toffe verrassing!
Jullie zijn super madammen! Dank jullie wel!
Wat zei ik? Ja content hé :-)

Ik doe alvast mijn uiterste best om positief te zijn, doen jullie mee?
- BZN -

 Fijne week allemaal!
(en dank jullie wel voor jullie talrijke reacties op mijn vorige berichtjes,
ik ben een beetje overdonderd :-))

50 opmerkingen:

  1. Na gedane arbeid is het goed rusten (en genieten van een prachtig schoon en opgeruimd terras!). Dat heb je toch weer prima gefixed.
    En het andere oude gezegde: "wie goed doet, goed ontmoet" is ook al van toepassing ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gij hebt duidelijk een fijn weekend achter de rug......!
    :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een vlijt, wat een pracht! En vooral dat groene gras en die wapperende was, zalig!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een heerlijke plek heb je daar. Genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. jeetje wat een huis en jeetje wat een tuin!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Reacties
    1. Oei... twas niet pocherig bedoeld hoor :-) We moeten er dan ook 7 personen in proppen hé :-)

      Verwijderen
  7. Wat een heerlijke ruimte hebben jullie! En een mooi huis. Heerlijk de was buiten te drogen hangen, dat kan nu weer he? Enjoy!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ja weeeer een overeenkomst de zinken vuilnisemmer met bloemen haha!
    X es

    BeantwoordenVerwijderen
  9. wat een werk en wat een resultaat levert dat op, elke moment zo kunnen buiten zitten zal volop genieten zijn!!x

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hallo,

    Ik denk dat jij nu een rustmomentje hebt verdient op dat prachtig terras van jullie.
    Jullie hebben daar werk verzet van het weekend, dus nu aan de haak of brei hoor, een mens moet ook rusten hé :-)

    En als je nog geen nood aan rust hebt, ik zie dat je goed bent in tuinieren, hier wacht ook nog een tuintje hoor :-))
    Maar je moet eerst bouwafval eruit slepen :-)

    Goh en die plaatjes van die gekregen magneten ken ik, wij hadden als kind die domino !

    Groetjes, Jaimie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een super resultaat. Heerlijk genieten nu op een prachtig terras en super de super weer. Geniet ervan. Groetjes, Amarins

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ziet er uit als een heerlijk (hard werkend) weekend! Kan zien dat je genoten hebt..groene vingers heb je dus ook al;)
    Geniet van je mooie buitenleven!!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. prachtig huis en wonderschone tuin..
    alleen gebruik ik nooit bleek of javel.. das zoooo milieuonvriendelijk.
    ik heb mijn houten vlonders en tegels volledig mos en alg vrij gemaakt met de hogedrukspuit.. alleen met water dus!
    dat was ook nog eens zo gebeurd!
    alleen de plastic tuinmeubels duurde lang ahahah
    die staan al 15 tot 25 jaar in weer en wind.. dus heel moeilijk weer schoon te krijgen
    wat een heerlijk gezicht die wapperende was.. dat geeft me ook altijd een heel goed gevoel!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Je hebt weer prachtige foto's gemaakt van alle mooie dingen in de tuin! Ik zat er net echt even lekker bij weg te dromen! Zag het helemaal voor me hoe jij daar lekker zit te genieten van al dat moois. Nieuwe plantjes in de potten, schoon terras, schone tafel, wapperende was... Hmmmmm, genieten ten top als ik de foto's mag geloven!

    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hard gewerkt zèg. Ziet er netjes uit allemaal. En vruchtbare grond daar, plantjes schieten goed op. Plezant hé alles zo te zien groeien en bloeien.
    En was die buiten hangt, niets huislijkers en gezelligers dan dat.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Haha, hierbij stelt mijn moestuin echt helemaal niets voor...geweldig om zo vrij te wonen en heerlijk die was aan de lijn, ik kan het bijna ruiken, zo lekker fris!
    En javel...is dat bleekwater? Nog nooit van gehoord!
    De postbode heeft zijn werk weer goed gedaan :)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. heeeeeeel gezellig ziet het er uit. je knutselde in het groot.
    ik zal proberen positief te denken, ook als het minder gaat. dan denk ik aan je uitspraak. :-) Maar ik heb ook net een gezellig weekend gehad. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Zo fijn, lekker aanrommelen in de tuin. Het levert mij meestal ook wel wat spierpijn op maar het is zo leuk.

    Groetjes Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat woon je fantastisch meis en wat ben je lekker bezig geweest!
    Ziet er toppie uit!!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Een mooie tuin kan werkelijk een lust voor het oog zijn.
    Die van jou is dat absoluut.
    En af en toe wat tuinwerk= therapeutisch.
    Voor mij toch (het geeft je de kans je gedachten te ordenen)

    Het ziet er allemaal heel gezellig uit.
    zo, en nu terug naar het handwerk.

    Fijne avond,

    Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Heerlijke foto's! Heb even mee zitten genieten...

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Oh wat ziet dat er allemaal gezellig uit... En die was aan de waslijn op zo'n mooi gazonnetje, wat heerlijk. Dan wonen wij hier in Nederland toch wel errug dicht op elkaar gepakt hoor....

    Liefs,
    Rosalie

    P.s. hahaha, laat kleine pollewop nou net voor haar verjaardag een step gekregen hebben! Ja ja, toeval? Ik dacht het niet he ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Gezellig terras en mooi huis hoor... ik doe zeker mee om positief te denken!
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ohhh wat ziet dat er toch weer goed uit allemaal!iedereen heeft de 'tuinkriebels'....wij hebben afgelopen weekend ook bloemetjes gehaald voor in de potten...alvast een gedeelte,de rest wat nog in bloei moet komen in de tuin zit ik zowat uit hun knop te kijken,heerlijk al die bloemenpracht in de tuin,wij zitten ook als het maar enigzins kan in onze tuin,te lezen,eten,fikkie stoken onder het genot van een drankje of gewoon gezellig te klessebessen of te haken;-),vandaar dat ik ook een echt 'mooi weer'mens ben,wat is er nou heerlijker als lekker met een warm zonnestraaltje op je huid buiten te vertoeven?!?!?;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Lekker genoten zo te lezen , en wat is je tuin prachtig zeg !

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Een heerlijk weekend in de tuin! Zo herkenbaar...ik kom nu ook echt niet aan handwerken toe hoor, van s'morgens vroeg tot s'svonds laat in de tuin. Geniet van je prachtige terras!

    Groetjes martine

    BeantwoordenVerwijderen
  27. owwwwwwwwwwwwwwwwww dat ziet er helemaal heerlijk uit je bent WEL creatief geweest met je handen alleen op een andere manier ☺
    mooie foto's allemaal

    liefs jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Heerlijke tuin zeg, en ook nog eens eigen groenten al alvast smakelijk eten!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Ja, het kan zo een deugd doen, alles kuisen schuren, laten blinken. En dan die bloemen pracht... zalig. Ik hou daar ook zo veel van. Binnen kort verse groentjes, joepie...laat ze smaken !!!
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  30. prachtig plekje weer gemaakt,heerlijk alles schoon,kun je er vandaag heerlijk van genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Wat een geweldig gevoel geeft dit toch, als je zo alles kan opruimen, opkuisen en weer herinrichten met zulk mooi weer om er daarna dan van te genieten, doodmoe maar tevreden! En we zijn weer blij :) We zijn rijk als we van zulke dingen kunnen en mogen genieten, dat geeft het positieve in ons leven, ook ik voel het zo aan! En ook ik heb groentjes geplant!
    Groetjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  32. O,wat wonen jullie mooi, heerlijk zo vrij rondom!! En wat heb je een hoop werk verzet maar wat knapt het dan ook lekker op en nu genieten van de zon!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Prachtige foto's. Wat wonen jullie prachtig, heerlijk zoveel ruimte om het huis. Hier is ook alles bijna weer tip top en dan kan het grote genieten beginnen. Lieve groet Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Zelfs ik word content als ik je foto's zie. Wat een heerlijk huis met prachtig terras en tuin. Ik kan me voorstellen dat dat een plek is waar je je thuis voelt en helemaal ontspant. Heerlijk he als alles weer schoon is en de bakken zijn gevuld met plantjes. Echt genieten. Je waant je gelijk in een andere wereld.
    Ook een moestuin lijkt me fantastisch om te hebben. Het smaakt allemaal veel lekkerder.

    Geniet er van. Je hebt het wel verdiend om vandaag lekker buiten te handwerken. Je maakt zulke mooie en leuke dingen dat het zonde is om ook maar één minuut van je vrije tijd verloren te laten gaan aan iets anders dan handwerken.

    Groetjes, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  35. oh, geweldig gezellig! Ik had ook rugpijn van het werken in de tuin :)
    Maar zo fijn om alles terug vol plantjes en bleomen te zien he!
    En binnenkort smullen, mmmm!
    dat positief zijn van u masjeert heel goed hoor, merci!!!
    liefs Els

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Wat heb je er een mooi en gezellig terras van gemaakt! Zo heerlijk ook die wapperende was aan de lijn....
    Jullie zijn geweldig bezig in de tuin zeg.... Superman- and woman!
    Jij ook een hele fijn week toegewenst , liefs van Mirjam.

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Ja hé, positieve mensen laden je enorm op!
    Dank voor dit bericht! Ik ben terug wat meer opgeladen :-)
    Liefs,
    Veerle

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Wat een energie !
    Wat een prestatie !
    Welke vitamientjes neem jij ?
    Het ziet er mooi en gezellig uit !
    Voor mij een wit wijntje aub :)
    Geniet jij nu maar van al je mooie bloemekes na al dat labeur !
    Enne... jij content, iedereen content hé :))
    Meer moet da ni zijn !

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Héérlijk! Wat knapt de tuin en dan ook de mens die het heft in handen heeft genomen daar van op, hé? Beetje regen zou wel fijn zijn... Hebben ze 't gelijk over onweer en hagel... Nou ja zeg! Nou komt de tijd om er lekker van te genieten, dus ik zeg; LET THE SUNSHINE IN!

    Liefs Riri

    PS: Ben weer een beetje bijgelezen, was zo druk afgelopen tijd...

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Wat mooi je foto's! Die wapperende was en het vogelnest...echt lente/zomer ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Je bent zeker wel hartstikke creatief geweest, alleen dan met andere materialen:-)) Laat de zomer maar komen, jij bent er vast klaar voor en ik ben benieuwd wat voor moois en lekkers Mr. creatuurtje allemaal gaat opkweken!! Grtzz..Maddy

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Heerlijk wat een landgoed!
    Mooi al die schoon geboende plekken, helemaal goed bezig!
    Leuke foto's en plaatjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  43. wat een ruimte heb jij. Het is vast goed om even niet te haken enzo anders verpieterd die mooie tuin van jou! Dus.....handen uit de mouwen en naar buiten!

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Lekker oosten deze zomer :)
    Geen handwerk, wel veel creatieve hoekjes en toepasselijke post met kaboutertjes :)

    BeantwoordenVerwijderen
  45. oh wat heb jij een geweldige tuin !!
    leuk gedaan met de decoratie !! super hoor, gaat veel tijd in zitten maar is dan ook erg leuk het resultaat
    :-)
    liefs, Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Mooi geworden hoor!!
    Die verwijderde auteur dat ben ik :-)
    Ben iemand aan het helpen maar was vergeten uit te loggen hihi

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je fijne reactie!
Liefs, Trui