maandag 27 mei 2013

De 985-vragen-hoodie

Ons Fé ...
Het is een leergierig meiske.
Samen met Fé naaien aan de naaimachine of overlock
staat gelijk aan
een hulpje bij het materiaal verzamelen ...
iemand om speldjes te steken ...
 en diezelfde iemand om
tijdens het stikken de speldjes er weer af te doen ...
maar vooral
een 1001-vragen-steller ...
"Waarom doe je dat zo?
Hoe komt het dat dit machien 2 naalden heeft?
Waarom gebruik je nu dit machien en niet de naaimachine?
Waarom rekt die stof en die niet?
Is dat mes hééél scherp?
Hoe moet je die knopjes gebruiken op de naaimachine?
Waarom is je speldenkussen zo groot?"
Na vraag 763 ...
"Waarom zucht je?"
:-)
Enfin,
op haar stoeltje gezeten
of rond mij heen dartelend
is ze een goede assistente
en doet ze een mens nadenken
waarom zij nu net iets ZO doet :-)

En wanneer Fé blij is
krult haar neusje :-)
En nu is ze blij
want samen met het beantwoorden van 985 vragen
hebben we een hoodie in elkaar gestopt.
Enthousiast van de eerste tot de laatste minuut!
En ze is vooral superblij
dat die trui voor haar is.
Want Luna vond het stofje toch niet meer je dat voor een 11-jarige,
hoewel de spijt op haar gezichtje stond toen ze hem in elkaar gestoken zag.
 AJAMAARJA JIJ MOEST HEM NIET HEBBEN, aldus ons krulneusje :-)

Patroon: Hoodie uit Stof voor Durf-het-zelvers
Ronde zakjes toegevoegd volgens deze tutorial
Tricot (Lillestof) gekocht bij Suz-designerstoffen (aangeschaft op de hobbybeurs in Zwolle)
En bij een nieuwe trui
hoort een nieuwe stap:
vanaf nu
op een grotere fiets!
Zo stoer!

Even testen of mijn Hoodie bestend is tegen veel actie!

Zie je dat neusje nu krullen?
Grappig hé :-)

Spreuk van de dag van BZN
Zeg het ook eens
als het goed is!

58 opmerkingen:

  1. Ik vind het een gewaagde stofcombinatie, ik zou 't zelf nooit gedurfd hebben.
    Maar het resultaat is prachtig! Eén van de mooiste hoodies die ik al zag....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een heerlijk verhaal, heerlijke meid en happy. Een super trui.
    Groetjes, Amarins

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een heerlijk BLIJ bericht! Als de zon nog niet scheen, doet ie dat nu wel ;-)
    Kan me wel voorstellen dat ze blij met de trui (én met Trui) is :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi verhaal, om blij van te worden. Fijn dat ze er zo blij mee was. Het ziet er ook geweldig uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel mooi! En de dochter straalt! Super

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een lief meisje in een mooie trui.
    Groetjes,
    Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Trui dat heb jij weer knap gedaan !!
    Kijk maar naar het stralende gezichtje :)
    Kind is blij met haar toffe Hoodie :)
    Heerlijke post !

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Knap gedaan Trui! Tja, kinderen zijn nu eenmaal heeeeul errug nieuwsgierig!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een prachtig krulneusje en die hoodie wauwwwwwwwwww
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een knap kind ! En wees fier, die gaat in uw voetsporen lopen

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtige hoodie en super stoffencombinatie. Goedgekeurd om in alle omstandigheden te dragen.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een prachtige dochter! :-) Je kunt zo wel zien dat daar een uitgesproken karaktertje in schuil gaat... Mooi he, die verschillen onderling! Dat is nou het leuke van veel kinderen, ze hebben toch allemaal hun eigen karakters. En stiekum heb ik toch een beetje met je andere dochter te doen dat het nu aan haar neus voorbij gaat... Nou ja, dan is zij volgende keer weer aan de beurt?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En de hoodie is óók mooi, maar ik ben zo op het eerste gezicht meer onder de indruk van je dochter, dus vergeet ik dat helemaal te zeggen! ;-)

      Verwijderen
    2. :-) Ja, we hebben er hier echt wel 5 verschillende rondlopen En Fé heeft inderdaad een heel uitgesproken karaktertje, ze komt zeker en vast waar ze wil zijn later :-)

      Verwijderen
  13. :-)
    mooi gemaakt !
    en ja soms is het vermoeiend al die vragen :-)
    gelukkig heb jij veeeeeeeeeel geduld :-)

    liefs Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Van zo een hoodie zou niet alleen mijn neus gaan krullen hoor! Dat hebben jullie mooi gemaakt.

    Groetjes, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  15. yep, de mijne is ook al aan het krullen! Prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een stoere meid, kijk haar es gaan in haar prachtige hoodie met jeans en op de grote fiets!!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Past haar helemaal!! Leuk hoor.

    Groetjes van Ellebel

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Een prachtig verhaal weer en een mooie trui!

    Groetjes,
    Jeanine

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ach wat een lief vertederend klein krulneusje!Moet je toch die lach op die snoet zien?!?!?Daar doe je het toch voor?!?!?(ondanks de 985 vragen die je hebt beantwoord!)Haar hoodie is overigens erg leuk...zo mams is klaar en kan weer lekker in een Harlan Coben duiken,ha,ha...;-)


    lieve groetjes
    Angeline

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een schattig mooi meidje , en wat een supertrui !

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Zo een toffe combinatie van je stofjes!
    Knap van jou en Fé, laat je neusje maar mee krullen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Dat neusje .... hihihi en kijk haar eens blij zijn met haar hoodie! En terecht!!!!!!! Wie wordt hier nu niet blij van hahaha

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hallo,

    Prachtige dochter, en die vragen...zucht herkenbaar :-))
    Mooie keuze van stofjes, heel uniek is ze zo , leuk toch hé!
    En knappe afwerking ook!
    Geniet nog van je kleine krulneusje :-)

    Groetjes, Jaimie

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Oohja die is gaaf! Geweldig stofje, ik snap dat grote zus baalt ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Man, man, man, met zo een mooie trui zou mijn neus ook krullen. En dan nog een nieuwe fiets... helemaal af !!!
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  26. mooi. En leuk dat ze zo enthousiast meehelpt :) Alleen al die vragen wordt je soms hardstikke gek van.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wauw wat een geweldige trui ! topstofjes en het staat Fé superlief.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Zo wijs!!

    Ik maakte vorige week voort eerst de hoodie maar ik vond dat er zakken aan ontbraken... Ik zat te denken om zo sweater geweg een grote doorlopende zak aan te maken... Maar deze is zo veel leuker!!!

    Zeg mag ik ook nog een vraagje stellen...
    ik vraag mij da al een tijdje af...
    Da blauw gestreept is da nu boordstof? En is da nu anders dan pak weg gewoon tricot?
    Alle ik ben nog niet zo lang 'in den wereld vanden tricot' gestapt... En voorlopig heb ik het telkens gedaan met de tricot stof zelf...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat blauw-gestreept is deze keer ook gewoon tricot. Het is iets minder stevig dan boordstof maar doordat het ook dubbelgeplooid is, vind ik het best oké zo. Voor een rokje gebruik ik als tailleband altijd boordstof omdat het tenslotte het rokje moet ophouden maar in dit geval is het niet nodig. Ik nam als breedte 85% van de breedte van de mouwen/onderkant.

      Verwijderen
  29. Die staat haar super mooi. Leuk als ze zo enthousiast zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Toffe kaptrui! Leuke stoffencombinatie!
    Ik heb er laatst ook één gemaakt voor mijn (bijna) 11 jarige dochter maar met zo'n grote doorsteekzak.
    Die van jou vind ik ook super!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Die stoffencombinatie is echt schitterend !

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Keileuke Hoodie Trui! Begrijpelijk dat je dochter zooo blij is, zou ik ook zijn! Je hebt dus duidelijk niet stilgezeten en alweer iemand content gesteld, zo kennen we je :)
    En ja, ze worden groot, nu weer een grotere fiets en zo gaat het maar door...
    En dat ze zoveel vragen stelt is goed, daar worden ze slim van! Mijn jongste zoon was ook zo iemand, dus ik ken het wel, en dat kan soms serieus op je systeem werken :) maar meestal zijn dat heel sociale personen.
    Groetjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Je hebt je blogpagina veranderd! Tof met die fleurige bloemetjes aan de zijkant :)
    Knuffel, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Zo wat heb je dat toch weer mooi gedaan. En de stof is toch gewelgig. snap dat ze daar blij mee is, en Luna nu spijt heeft!!!
    Maar ja heerlijk toch als er iemand met een gekrulde neus in rond loopt.

    groetjes joke

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Wat is ie stoer zeg, ik zou er ook wel zo een willen! Eerst maar eens leren naaien.....

    BeantwoordenVerwijderen
  36. das kei knap zeg.. en idd dat krulneusje is weer gelukkig.. fijn toch hé.. en die grote.. tja, te klein voor t ene en te groot voor t andere.. ik ken dat.. thuis dezelfde leeftijd ronddartelen.. Leuke stofcombinatie.. je mag trots zijn op jullie samenwerking.. xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  37. En het is goed: knap gedaan van jullie beide!! En cool! Die fiets ook :)
    liefs Els

    BeantwoordenVerwijderen
  38. awel ik zal het eens zeggen sé, 't is goed. neen 't is super goed. :-) wat een fier meisje. Zelfs mijn hartje smelt er van.

    BeantwoordenVerwijderen
  39. *smelt* zeg..als ze er is uitgegroeid..;)

    BeantwoordenVerwijderen
  40. o stoere viking stof en gave retro bloemen stof! De perfecte combinatie! Mooi gemaakt hoor en het staat Krulneus ook heel leuk :)

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Wauw, heel knap gemaakt! En uw klein meisje is er precies heel blij mij :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  42. ooooooooooooooooo, hipperdepip!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Wat een gewaagde maar MEER DAN geslaagde combinatie! Ik heb dat bloemenstofje ook liggen, was van plan om een rokje te maken voor mijn dochter maar dit is een VEEL LEUKER idee!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je fijne reactie!
Liefs, Trui