donderdag 23 mei 2013

De voordelen van het slechte weer! OF ... De optimist in mij :-)

 VOORDEEL 1 - Groen, Groener, Groenst 

Wij wachtten niet op het goede weer.
Een verloren zaak lijkt mij dat op dit moment.
Dus in plaats van onze zonnebril en zonnepet,
namen Mister Creatuur en ik onze regenjassen van de kapstok
en trokken er op 'Sinksenmaandag' samen op uit.

Siteseiing over de taalgrens,
we klopten aan bij onze Waalse buren.
Want echt, in onze Vlaamse Ardennen,
daar is het mooi en aangenaam vertoeven.
Ja, zelfs bij gebrek aan zonneschijn.
hebben we genoten van 100'n tinten groen ...

Weer of geen weer! 
 

 VOORDEEL 2 - Wolken, Wolker, Wolkst 

Regen, wind, donder, bliksem, waterzonnetje ...
geven prachtige wolkenpartijen!


VOORDEEL 3 - Groeien, Groeier, Groeist 

Alles, maar dan ook alles (lees inclusief onkruid en heermoes)
groeit en bloeit in de tuin!


Huh? Stenen aardbeien?!
Yep, wij zijn de Belgische proefkonijnen van Merula!
Hier kan je er alles over lezen!
 En Janina en haar vintexmoestuinman zijn de Nederlandse proefkonijnen,
ze maakte er een geweldig fijn blogberichtje over!
En echt waar, het werkt!
De eerste pik-bek-vogeltjes-sporen zijn zichtbaar op de stenen :-),
en Merulala heeft er nog meer!
 
VOORDEEL 4 - Naaien, Naaier, Naaist 

Achter je naaimachientje kruipen,
het is geen weer om een hond door te jagen!


 Als verjaardagskadootje maakte ik een make-uptasje
voor een nu 12-jarig vriendinnetje van Luna
(waar is de tijd dat we nog een pop kregen voor onze 12de verjaardag??).
Ik gebruikte hiervoor de mooie stofjes die ik kreeg van Juffra Toertjes,
meegestuurd met mijn give-away-bingokaart (Dank je wel Debora!).
Na 10 dagen heb ik nog steeds een blanco-kruisjes-kaart :-)
Ik heb ongelooflijk veel geluk in de liefde!

52 opmerkingen:

  1. Een man die samen met zijn vrouwtje de natuurelementen doorstaat om zulke mooie foto's te trekken.....das het grote lot uit de loterij!
    :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. :-) ik heb dit even doorgegeven aan mijn groot lot uit de loterij, hij is net 3 centimeter gegroeid :-)

      Verwijderen
  2. prachtige foto's! Is toch wondermooi hè, ook al is het koud, niet morren en mooie dingen ontdekken....Word je blij van!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw, zo bekijk je het weer toch weer helemaal anders, wat een mooie foto's!
    En wat grappig die stenen aardbeien :-) Succes met de bingo nog!
    Enne, al gevulde paprika gegeten?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nog niet, maar mijn kok is wel heel enthousiast over het recept, dus ik denk niet dat ik heel lang ga moeten wachten, ik laat het je zeker weten dan! :-)

      Verwijderen
  4. schoooooooon fotokes!!Ik dacht meteen , wat een speciale aardbeitjes zijn dat , wat een goed idee om de vogeltjes op andere gedachten te brengen, waarschijnlijk vliegen die nu rond met een krom bekje ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahaha... ik zie het al helemaal voor mij :-)

      Verwijderen
  5. Awel ik denk ook zo : als het heel goed weer is, dan haak ik of naai ik bijna niet, en breien al helemaal niet !
    Dus zooooooheel erg vind ik hetniet,nogniet......

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtige foto's inderdaad. En je hebt helemaal gelijk. Wij gaan ook erg graag naar de Ardennen!
    Fijne avond!

    Liefs, Evita

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Jij blijft ook wel optimist tot in de kist missie! En gelijk heb je, zo ben ik ook, een beetje koppig, maar een doordrammertje af en toe :) Je fototoestel heeft weer de prachtigste foto's gemaakt en jullie hebben duidelijk genoten van de wandeling!
    Het make-uptasje is supermooi, echt gaaf stofje ;)
    En wees maar blij dat je nog geen kruisjes hebt op je kaart maar wel heel veel geluk in de liefde, veel belangrijker.... als je het mij vraagt.
    knuffel, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Reacties
    1. oeps dat ging te snel,ha,ha....die aardbeitjes!

      Verwijderen
  9. Mja... als je het zo bekijkt, zou een mens bijna gaan hopen dat het blijft regenen :-)

    Dat gezegd zijnde... ben ik wel helemaal klaar voor de lente! groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. En het hartje van Bjorn is ook blij, dus ik ook!
    Heerlijke blog ik hou van mede optimisten XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtige foto's!
    Ik weet nog twee voordelen van dit weer: des te meer weten we een zonnestraaltje te waarderen én als het buiten grauw en grijs is, is het binnen nog knusser dan anders :-)

    Mooi make-uptasje!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat fijn iemand die van het groen geniet zonder de zon, je bent een gelukkig mens, je ziet veel en laat ons lekker meegenieten
    Dank je wel

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooi, mooier, mooist zijn al je foto's en je heerlijke zonnige optimisme :) Dankjewel! Ook voor die virtuele blogknuffel, ik kon 'm eventjes gebruiken. En nog een voordeel van veel wind...die waaien de zorgen zo uit je kop ;)

    Liefs,
    Rosalie

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Inderdaad je kan het ook anders zien, supermooie foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Heeeeeeeeeeerlijk! Ja, al die regen heeft zo zijn voordelen! Ik verbaasde mij er vanmiddag op de fiets nog over (middenin een hagelbui) hoe groen alles was! Zo mooi! En vanavond de prachtige wolkenluchten met een beetje zon, puur genieten! Het zijn weer prachtplaatjes, de foto's die je gemaakt hebt! Heel erg mooi!

    Liefs, Vera

    P.S. de aardbeitjes ga ik geloof ik maar ten uitvoer brengen, op zoek naar steentjes en een likje rode verf! ;) Strak plan!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Onder de indruk van zoveel moois. Vooral wolken zijn übercool, ik heb er deze namiddag ook zitten naar kijken en er een paar getrokken:
    http://homeiswherethedachshundis.blogspot.be/2013/05/honden-aan-de-leiband.html
    Daarvoor alleen moet je niet echt naar de Walen gaan. Wél voor de koeien, want Waalse koeien hebben een nóg dommere blik in hun ogen dan die van ons (maar dat maakt een koe net charmant).

    Wat de bingo-kaart van juffra Toertjes betreft. Ik heb ook helemaal geen geluk met mijn kaart. Ik heb al geopperd dat mijn kaart misschien uit een andere (parallelle) wereld komt, Narnia of zo, waar de prijzenpot allicht nog groter is . Wie weet, geldt jouw kaart ook in die andere wereld. Alleen nog uitzoeken op welke blog het handje daar in het zakje gaat. :)

    Je rozentasje is heel goed gelukt overigens, vooral mooi afgewerkt (dat is mijn grote zwakte)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. En nog iets positiefs: je hebt prachtige foto's gemaakt! Heel mooi allemaal!

    Liefs Riri

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Prachtige foto's. Tof tasje maakte je van de Juffra Toertjes Gift. Ik doe ook mee met de Bingo. Ik heb een beetje geluk in het spel ook wel wat in de liefde. Bij mij is het 50/50 verdeeld op dit ogenblik, heb inmiddels drie cijfertjes.
    Die stenen aardbeien, keigoe idee !

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een ontzettend mooie fotos weer, die eerste foto met al die tinten groen is werkelijk van adembenemende schoonheid!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hihihi jij maakt zelfs van koud en nat weer een prachtig iets!
    Die foto's meis superrrrrrrrrrrrr!!!!!!
    Een heerlijk inspirerend en optimistisch blog .... zaaaaalig meisie :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een mooie foto 's , en ik heb meteen over de aardbeitjes gelezen . Goed idee !

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Zo waar, ook van dit weer valt te genieten !
    Dat van die aardbeien is een super idee, ziet er nog leuk uit ook.
    Inderdaad, een 12 jarige met een make-up tasje ipv een pop.. Wat waren wij dan lang kind.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat een prachtige foto's en je hebt gelijk i.p.v. te klagen en zagen over het weer waar we toch niks aan kunnen veranderen kan je beter het positieve er uit halen en er het beste van te maken zoals jij hebt gedaan.

    Groetjes, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat een prachtige foto's, mercie om die te delen met ons. En inderdaad aan alles zit een positieve kant, je moet het alleen willen zien.
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  25. prachtig. De foto's en je instelling :)

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Met welke stof deed je binnenkant toilettas? Erg mooi :) me like!

    Http://liesellove.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Je hebt gelijk! Het gras is mooi groen, geen water hoeven te geven aan de planten, meer tijd om te naaien,... Look on the bright side of life!
    Mooie foto's heb je gemaakt! "d'ardennen" zijn inderdaad mooi! Fantastisch om te wandelen!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Hihi, de laatste keer dat ik checkte, zat ik ook nog aan 0 kruisjes op mijn bingokaart. En ik kreeg hetzelfde stofje! Als het zo'n triestig weer is, kan je maar beter overal het positieve in zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wat een vrolijke, optimistische post. Zo hoort het! "I love people who smile when it's raining!"
    Hihi, de aardbeitjes van Merula kom ik overal tegen, ze zijn ook zo leuk!!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Heerlijk positief berichtje, fijn niet gek laten maken door het slechte weer!
    Haha en leuk om mezelf als medeproefkonijn hier tegen te komen.
    Enne..prachtig tasje, maar dat zijn we gewend van jou! Altijd topkwaliteit!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. wat een mooie foto's !!! en ja het heeft zeker grote voordelen.
    ik vind het wel prima zo :-)
    dat tasje is een schatje !!!

    liefs, Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Ha fijn die positiviteit!! En mooie foto's!
    Deze hoorde ik van de week: er bestaat geen slecht weer, alleen slechte kleding.

    Groetjes van Ellebel

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Klopt bij ons doet de tuin het ook geweldig, en inderdaad als de zon schijnt wil je niet achter je naaimachine maar naar buiten, dus laten we nog maar even "genieten" van deze dagen en creatief zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Wat een prachtfoto's ! Elluk nadeel hep zun voordeel (vrij naar Johan Cruijff) zeggen we dan maar. Ik ben de tuin nog niet ingeweest. Ben blij dat ik de boodschappen in huis heb voor morgen en doe steeds 5 minuutjes ergens poetsen. Zo tegen 14.00 uur morgenmiddag ben ik dan wel klaar ha!
    Oh en wat de bingo betreft, ik heb 1 nummertje tot nu toe hahahaha, hoe bestaat het toch hè. Maar wij komen nog aan de beurt hoor... wie het laatst lacht..

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Geweldig schone foto's en niet alleen van de wolken ;)
    Alé, wij zitten weer eens op dezelfde lijn hé, fijn!!
    Geniet nog van al dat moois en de liefde ;)
    Liefs els

    BeantwoordenVerwijderen
  36. wauw super mooie foto's heb je gemaakt joh! Het groen, de wolken, de plantjes. Leuk dat je ze meteen getest hebt :)
    Het make up tasje is ook lief. Volgens mij speelde ik op m'n 12de ook nog met lego en playmobil (en ach ja nu dus weer...)

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Prachtige foto's! Ja die Ardennen, daar zijn wij op huwelijksreis geweest (slik, dit jaar 25 jaar geleden al...). Het was grauw grijs weer, maar ik heb ergens nog een prachtige foto van zo'n kasteeltje, zó mooi met het groene gras en de grijze lucht!
    Geweldig, die aardbeien! :-)) En dat tasje is super, dat zal in de smaak vallen!

    BeantwoordenVerwijderen
  38. uper mooie foto's en fijne gedachten, heerlijk blijven genieten van alles :)

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Hallo,

    Prachtige foto's !!!

    hihi, dat van geluk in de liefde...

    in de supermarkt kreeg de persoon voor mij aan de kassa een familiepak vlees gratis, omdat ze er al één gekocht had en het tweede pak was gratis. Ik zei voor te lachen tegen de kassierster, "Oh heb ik ook iets gratis op de band liggen ? ", de persoon voor mij stond nog even te wachten op haar tweede pak vlees. terwijl liepen mijn producten over de pieper en neen ik had niks gratis bij zei de kassiertser lachend terug.
    Ik zei " ik heb toch ook altijd pecht hé " :-), waarop de wachtende persoon zei, "maar u heeft misschien meer geluk in de liefde? ", waarop ik héééééél fier kon zeggen op mijn bijna 35 jaar, "Jaaaaaaaa, dat is waar, ik ben dit jaar 20 jaar bij mijn ventje, waarvan 10 jaar getrouwd en wij twee kinderen samen!", , "voila" zei de persoon, " 20 jaar ! Dat is pas mooi ! en van geluk spreken, ik heb dat liefdesgeluk dus helemaal niet". En zo ging ik met een goed geoel en grote lach naar huis om mijn ventje eens goed vast te nemen :-)

    Groetjes, Jaimie

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Prachtige foto's Trui !! Tis schoon in eigen land :)
    En een wreed schoon tasje ! Kind zal blij zijn. Ja waar is den tijd .. dat van die pop enzo ...

    Stenen aardbeien ??? Eerste keer dat ik dit hoor. Ocharme al die kromgebekte bichkes, langs de andere is het een ongewenst gedoe als ze er met je rode vruchtjes vandoor gaan .. heu vliegen ..

    Nog een fijne zondag ..

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Niet naar aanleiding van deze post, maar van eentje wat langer geleden: hier:
    http://3voor12.vpro.nl/luisterpaal/albums/Mumford-And-Sons.html
    vind je nog flink wat dagen het concert van Mumford +Sons in de Nederlandse Ziggodome.

    Heb me toentertijd lang afgevraagd hoe je nog aan kaartjes had kunnen komen en het niet bedacht. Dus vandaar. Hoop dat de Nederlandse link ook in België werkt!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hé wat fijn dat je dat hier even vermeld! Bedankt voor die leuke tip!

      Verwijderen

Dank je wel voor je fijne reactie!
Liefs, Trui