zaterdag 18 mei 2013

De wereld vanuit Macrostand

Moppersmurf waardig
stapte ik vandaag mijn voortuin in.
Gewapend met tuingereedschap en onkruidbak
grommelde en mopperde ik erop los.


Mijn mooie mooie voortuin,
op een paar dagen overwoekerd door 'paardenstaarten'.
Laat het ons maar bij de latijnse naam houden
"Equisetum arvense"
dan heb ik toch tenminste iets chiques uitgetrokken.

Want internet afspeurend vind ik geen enkele bruikbare tip
om van deze ongelooflijke ambetanterikken af te geraken.
Uittrekken, uittrekken, uittrekken,
en ondertussen ZENNNNN.
De aanhouder wint ... naar het schijnt.


Wel,
en eigenlijk
moet ik toegeven,
dat ik er geweldig veel deugd van gehad heb.
Frisse neus gehaald,
verstand op nul,
en mijn fototoestel op macrostand...
... want echt, de mooiste stukjes natuur liggen eigenlijk gewoon
recht voor onze neus,
we lopen er dagelijks voorbij,
en de helft van de tijd hebben we ze niet gezien
door de drukte van elke dag.
 Dus ...
Klikkerdeklik klik klik
het resultaat na een voormiddagje Equisetum arvense-trekken
en ondertussen mijn voortuin bekeken
vanuit Macrostand.
Het mag gezien zijn ...


 En allemaal in mijne voortuin hé! :-)



En kijk nu toch eens wat een prachtige kaart ik ook nog kreeg deze week,
dat was effe een ferme grote krop in mijn keel wegslikken ... zo lief!
Ze komt van Beppy Boop en Essebes.
Het mooie zeepje kreeg ik onlangs van Mirjam (alias Stins).
Het omvilte zeepje wordt voorlopig alleen gebruikt om heel veel aan te snuffelen,
ik denk er nog niet aan mijn handen ermee te wassen :-)

Dank je wel Essebes, Beppy Boop en Mirjam!

En gisteren klepperde nogmaals de brievenbus
met opnieuw een enveloppe van Esther.
Ik had meegedaan aan de spreukenswap
en dit pakketje viel in mijn bus.
Dank je wel Essebes en vooral dank je wel Angeline,
zoveel mooie spreuken en zo prachtig gemaakt!
Super, ik hang er mijn huis mee vol!


Van Esther zelf kreeg ik nog een pakje zonnebloemmix :-)
'Denk niet in hokjes maar in hartjes'


En zo werd moppersmurf blije smurf :-)




Maar deze blije smurf,
wil toch nog graag de aandacht vestigen op onderstaande oproep ...
Een vreselijke oorlog, vele onschuldige mensen in nood,
een mens wordt er op slag terug minder blij van.
Elke bijdrage telt ... en je houdt er een mooie tas aan over.
Klik gauw even door!



Ik wens jullie allemaal nog een heel fijn verlengd weekend!
En ik eindig mijn blogberichtje met 
... jaja ... 
een BZN-spreuk

Leer van gisteren
Droom van morgen
Leef vandaag!

36 opmerkingen:

  1. Hier mopper ik altijd op de 'hanepoten'! Een of ander onkruid dat zowat niet uit te roeien is en overal maar op komt! Dat heeft ook maar een remedie, eruit trekken en dat keer tien!

    Je hebt wel weer prachtige foto's gemaakt van al het moois in je voortuin! Complimenten!

    Liefs, Vera

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het geeft altijd wel voldoening als al het onkruid uitgetrokken is. Ik wordt er ook wel redelijk zen van. Helaas laat mijn rug me vaak in de steek als ik in de tuin werk.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Verschrikkelijk dat onkruid allemaal. Het groeit nu ook super hard. Ben al geen tuinierder. Ga er liever in zitten als de zon schijnt tenminste. Je hebt wel hele mooie foto's gemaakt van jouw tuin.

    Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hé blije smurf !Goed bezig, ik denk waar heb je het over maar dat zijn die dingen. Die heb ik niet in de tuin, wel paardebloemen en nog veel meer ongein. Maar aangezien ik amper vooruit kom omdat ik mega pijn in m'n rug heb, vraag me niet hoe het komt maar er zit iemand een soort van elektriciteit door m'n rug te jagen, oef. Afijn, onkruid komt nog, maar moet wel snel ivm tuinfeest, ooow ik moet er even niet aan denken nog.
    En wat heb jij leuke presentjes gekregen! x Syl

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtige foto's van je voortuin. Alleen door er naar te kijken voel ik me al ZEN worden!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Die paardestaarten noemen wij tik-tak-jes. Als je ze net boven een nieuw stuk blaadjes uit elkaar haalt en dan terug op elkaar zet en draait hoor je een tik-tak geluidje (een horloge)...
    Geweldig mooie bloemen en die spreuken: wow!
    En dat zeepje en....
    Mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooie blog, goed eind ik ga eens surven naar de tas maar vooral voor de steun!Geweldig heh die spreuken van Angeline.
    Aah en die kaart heb je meer dan verdiend XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Yep ik ken dat !
    'Kattestaarten' noemde ik die 'krengen' en je hebt ze best met wortel en al mee ... het minste dat het afbreekt tijdens het uittrekken, groeit het weer verder aan. Onkruid vergaat niet! zeggen ze
    Alé Trui ik wil je ni bang maken hoor :)
    Ik werd steeds rustig van al dat wieden. Ik zeg 'werd' want nu woon ik in een app en hier groeit geen onkruid ;))
    Wat groeien er nog andere prachtige planten en bloemen in jullie tuin ! Mooie collage !
    En je bent verwent met leuke dingen. Wa moet ne mens nog meer hebben hé ;)
    Hier schijnt het avondzonneke, nog een fijne zondag verder :))

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een mooie foto's! Zo zijn zelfs de paardenstaarten mooi :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een prachtige foto's! Geniet van jullie weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. de tas bestelde ik al. en ik roep hier luid: OOOOOOOH WAAAUUUWWW? ZOOOO MOOOOI. die foto's.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooie foto's van al wat in je voortuin staat, inclusief de paardenstaarten die er nu niet meer staan! Prettig weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Waar mopperend de tuin induiken wel niet goed voor is! Zeer mooie foto's heb je geschoten!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat moppersmurf kan bereiken! Je bent er flink tegenaan gegaan en MET resultaat! In de tuin werken werkt ZENNNN en je ziet, je komt er goedgezind weer uit!
    Mooie cadeautjes kreeg je, maar echt wel verdiend.
    Groetjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wauw, ik wist niet dat moppersmurf zo een mooie macrofoto's kan maken. En blije smurf is weer verwend met mooie cadeautjes. Geniet er van.
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wauw, wat een supermooie foto's... Zo ontdek je nog eens wat in je eigen tuintje :-)
    Fijn weekend! Xx

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hele knappe foto's!
    En wat een leuke post!
    :)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Leuk blogbericht met mooie foto's, leuke attenties, wijsheden (spreuken), een warm hart....

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ben blij dat je weer een blije smurf bent ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. prachtige foto's en ik denk dat iedereen zich wel eens een dagje moppersmurf voelt!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Idd uittrekkenuittrekkenuittrekken!! Zo put je de plant uit, als hij alleen ondergronds kan groeien kan hij geen nieuwe zonne-energie opdoen :)

    Goed werk geleverd, en genieten van al dat moois!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wauw wat een fantastische foto's!! Geen leuk werk, maar gelukkig wel eer van je werk...en wat een lieve post!! Snap dat je daar vochtige oogjes van krijgt, dat krijg ik ook hoor en vooral ook van het zien hoe Beppy Boop geniet van jouw hartediefje!! Mooie spreuken, dat heb ik helaas gemist bij Essebes. Geniet van je week-end!! Grtzz..Maddy

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Geweldige foto's? Op het moment zijn we alleen maar bezig met de tuin. Hopelijk komen er net zo'n schitterende planten te voorschijn bij ons.
    Fijne post, inderdaad om van te genieten.
    Nog een heel fijn weekeinde!

    Liefs, evita

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Jij hebt fijn gesmurfd in je tuin.. zo zie je dat iets wat op het eerste zicht tegenvalt, toch nog plezant kan worden! Schitterende foto's!
    En heerlijke post voor je, jij bent een gelukssmurfinnetje :-)

    genieten van die extra maandag morgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Kattestaart heeft iets te maken met zure grond, veel kalken dus , en geduld.
    Als kind was ik er zot op, je kon dat draaien en dan hoorde je een krakkend geluidje, zoals een klokje zei onze papa :)
    Mooie foto's, lieve pakjes :)

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Ik heb hier ook heel veel last van die kattestaarten, elk jaar opnieuw en elk jaar opnieuw al van alles geprobeerd. Het wordt ook wel gebruikt in de homeopathie, daar noemt het dan heermoes en als je ziet waar je dat dan allemaal voor kan gebruiken zou je er gewoon een tuin vol van zetten ;)
    http://www.ziezozon.com/zo-gezond/de-geneeskrachtige-heermoes

    BeantwoordenVerwijderen
  27. paardenstaart kan je gebruiken als een soort medicijn voor je rozen of andere planten als ze last van meeldauw hebben
    en het wordt gebruikt in shampoos en andere haarprodukten..
    de ouwe romeinen gebruikte paardenstaart al tegen haaruitval..
    dussss.. eerst thee er van zetten en dan pas weggooien!! en met die thee je haar spoelen voor dikker haar!
    echt alles heeft een nut!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. check deze blz eens.. je kan er zelfs thee van zetten!
    http://www.ziezozon.com/zo-gezond/de-geneeskrachtige-heermoes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oké, ga ik zeker doen! Dank je wel voor de info!

      Verwijderen
  29. Wat een prachtige fotos! Die lelietjes, nostalgie ten top...!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Hoi Hoi,

    Wat een leuke blog heb je!!
    Ben er via via op terecht gekomen en eens lekker zitten lezen!
    Wat maak je een super leuke dingen!
    Ik zelf mag ook graag haken, naaien kan ik dan jammer genoeg weer niet.
    Ben volger geworden zodat ik niks van je leuke creatie's en verhaaltjes hoef te missen.

    Salukes

    Liefs Priscilla

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Welkom :-) en dank je wel voor je fijne reactie! Heb jij ook een blog?

      Verwijderen
  31. Hihi hilarisch jij!!!
    Mooie foto,s hoor!!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Macrosmurf doet dat goed, jaloers op de foto's!

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je fijne reactie!
Liefs, Trui