woensdag 15 mei 2013

Een noodzakelijk kwaad

HIJ
was het beu om telkens opnieuw,
tot vervelens toe,
moeten uit te leggen hoe je ergens naartoe rijdt,
om dan in haar blik-op-oneindig-gezicht te zien,
dat het toch weer niet zal lukken.
Ze vergeet namelijk al meteen,
of hij nu links of rechts heeft gezegd ...

ZIJ
was het beu,
om telkens met de neus op de feiten geduwd te worden,
dat ze dan toch op één punt een typische vrouw is,
dat ze telkens met goede moed vertrekt,
100 (verkeerde) herkenningspunten zoekt,
om dan weer afgeleid te worden
door zoveel ander moois langs de weg.

HIJ
was het beu,
om een half hysterisch mens aan de telefoon te krijgen,
die weer niet meer weet waar ze uithangt
(nadat ze al 100x hetzelfde vreemde punt is gepasseerd
en uiteindelijk dan toch haar trots
heeft weten opzij te zetten om toch maar weer toe te geven
dat ze de weg niet meer terugvindt)

ZIJ
was het beu,
om telkens met een omweg van 20 kilometer
dan eindelijk ter plekke te geraken,
ondertussen half haar stuur heeft opgegeten,
wanhopig dat het nooit zal lukken.

WELKOM
GPS-systeem
Je hebt een hele uitdaging voor de boeg ...
want ZIJ weet
dat ze, EIGENWIJS als ze is,
HEM misschien helemaal niet zal geloven,
en alsnog verloren zal rijden.

Maar de eerste stap naar ontspannen de weg opgaan
is gezet uit noodzaak,
om het frustrerend telefoonverkeer te minderen
en de brandstofrekening te laten dalen,
uit PURE noodzaak dus!
 
Zakje volgens aangepast model "Speurneuzenzakje uit Zo Geknipt, recept 29"
(formaat aangepast, voorste vakje groter gemaakt, geen lussen en linten,
sluiting met rek en knopen, ik ben niet zo voor velcro)
Stofjes van op hobbybeurs Zwolle.
Muziekstofjes ... wij zingen namelijk nogal veel in de auto :-)

En al bij al was ZIJ blij
dat ze weer een reden had gekregen,
om een schoon zakske te maken
want wanneer er niet met de auto wordt gereden,
moet GPS uiteraard in stijl weggestoken worden.
(en HIJ omdat hij stiekem dat ding ook zal gebruiken! Ha!)
:-)

71 opmerkingen:

  1. Heerlijk zo'n gps zou hem niet willen missen. Jij hebt er wel een heel mooi zakje voor gemaakt. Leuk stofje.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Owwwwwwwww meis wat een geweldig relaas over een GPS ....hahahahaahaha
    Ik lig hier helemaal in een deuk hihihihihi

    Die van ons slaat altijd op hol in ons eigen buurtje ... weet niet hoe dat komt maar "ze - een belgische stem" blijft dan zeggen "draai waar mogelijk" ... constant en keer op keer .... en iedere keer weer zit ik te wachten tot ze vandaag of morgen een keertje zegt "zoek het lekker zelf uit" ....

    Dat speurzakje is wel heeeeeeeeeeeeel mooi!!!!!!

    Liefs Moos

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb het gevoel dat ik serieus veel tegen dat mens ga praten als ze dat bij ons ook gaat doen :-)

      Verwijderen
  3. ha, ha , ken dat verhaal... Alleen heb ik mijn ventje met Vaderdag een gps cadeau gedaan. Zogezegd omdat hij dat graag had en omdat ik ni wilde toegeven dat ik altijd verloren reed...
    Als de naaikamer terug in orde is, ga ik ook zo een schoon gps-zakje maken. Goed idee.
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahah... vooral niet toegeven, bij mij ligt de baan telkens anders dan ervoor :-)

      Verwijderen
  4. Hoop dat je een fijne GPS hebt, wij hebben er nu een (na een paar jaar een fijne TOMTOM) die helemaal niet fijn is, die zelf af en toe (heel erg)in de war is, die ons verleden jaar 10 keer dezelfde weg instuurde (die afgesloten was) waardoor we bijna 2 uur doelloos door de Vogezen toerde, die af en toe blijft herhalen NU links afslaan (met het stoplicht op rood) waarbij ze in onze verbeelding steeds bozer gaat klinken en waar we zo op vertrouwen dat we regelmatig haar route volgen terwijl we eigenlijk denken;"he moeten we niet daarheen?"om vervolgens te ontdekken dat wij toch gelijk hadden. En toch............ kunnen we tegenwoordig niet meer zonder.
    Maar eh (al doet het verhaal anders vermoeden) vaak gaat het gewoon goed hoor!!!


    Veel plezier met je GPS
    Groetjes Kiek

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Welkom bij de TOMTOM club! Ook ik kan niet zonder!
    Ook al heb ik een bepaalde route al 10 keer gereden, dan nog zet ik 'm aan. ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Voor alle veiligheid ofzo? Zo weet je wel exact wanneer je gaat toekomen ook hé :-)

      Verwijderen
  6. Hallo,

    Hihi, leuk verhaal en supermooi zakje in prachtige stof en met toffe knoopjes op!

    Groetjes, Jaimie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hahahahahahaha hilarisch mens ! Ik zou ook niet weten wat ik zonder m'n Belgische vriendin moest (en dan bedoel ik de mevrouw van de gps in dit geval). Zo fijn als ze zegt : Volg de weg voor 300 meter (dát is écht geen Nederlands, zo zouden wij het niet zeggen maar ik vind haar gezellig).

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En zo blijft je Vlaams op pijl natuurlijk ... tegen dat we op die bloggersontmoetingsdag zitten dat je mij verstaat hé ;-)

      Verwijderen
  8. Mooi zakje! Laat dat nu geen excuus zijn om hem te laten zitten hé... :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. O ik wil ook echt niet zonder. Dan raak ik verdwaald.

    Liefs MamaNatuurlijk

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik hoop dat dat voor mij nu voor eens en altijd afgelopen is :-)

      Verwijderen
  10. Nooit meer verloren rijden en zo een heel mooi zakje erbij. Klasse!

    Groetjes,
    Jeanine

    BeantwoordenVerwijderen
  11. wat herkenbaar;)
    Je had 'm alleen al moeten hebben voor dat zakske..die doet 't m! Gaaf!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hihihi, zo ging dat hier zo ongeveer ook behalve dan met dat leuke zakje als resultaat erbij. Ik zou niet meer zonder onze Eva kunnen ;)

    Groetjes,
    Rosalie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik zit nog te broeden op een gepaste naam. Het zal ervan afhangen hoe vaak ik haar niet ga geloven hoe ik haar ga noemen :-)

      Verwijderen
  13. Fijn he zo'n gps. Scheelt een hoop onmin in de auto of onderweg. Zo herkenbaar het verhaal over hij en zij. Lijkt wel een beetje hoe het hier gaat. Ik vind het zakje mooi. Lieve groet Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  14. hihihi! wij zingen ook veel, zalig eh!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jaaa :-) en met de kinderen gaat het soms zelfs om het luidst, maar dan is het niet meer zo'n streling voor het oor... maar wel plezant :-)

      Verwijderen
  15. Leuk geschreven :-) en mooi zakje vr de GPS!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ow, mooi zakje! Trui, jij bent echt dikke maten met je naaimachine geworden hè!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Héle dikke maatjes ... de stoom komt er soms al uit aan de achterkant ;-)

      Verwijderen
  17. Wauw! Ik word toch zo hebberig van jouw tassen he ♥♥♥♥

    BeantwoordenVerwijderen
  18. kan niks zinnigs meer schrijven kan alleen maar lachen

    en zeggen MEID je hebt het mooi voor elkaar ook met je zakje ♥

    liefs jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  19. tof geschreven en zo herkenbaar. twee jaar geleden reed ik verloren en panikeerde ik voor de zoveelste keer bijna huilend aan de telefoon. En ik kwam thuis en daar lag een gps op de tafel. Al veel plezier van gehad. En jij zal er ook veel plezier van hebben hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben vooral gefrustreerd dat ik het niet vind en dan wordt ik boos enzo .... :-) Ik hoop er ook veel plezier van te hebben :-)

      Verwijderen
  20. Zo'n leuk, tof verhaal Trui, waar haal je het uit? Maar o zo herkenbaar :) Wij hebben al jaaaren een GPS-systeem in mijn man zijn auto voor de lange afstanden en om de flitspalen te verklikken op de autostrade (hij heeft nogal eens last van een zware voet) maar die komt wel niet in mijn auto hoor! Dat weiger ik want al dat gebabbel constant rond mijn oren leidt me zo af dat ik de weg niet meer vind. Ik rijd nog altijd op de ouderwetse manier ergens naartoe, zoek het op op google maps, bestudeer het en vertrek op hoop van zegen met een noodlijn in de buurt naar mijn man natuurlijk! Die is eigenlijk een GPS-systeem op zijn eigen want hij doorkruist voor zijn job voortdurend het hele land en weet overal de weg!
    Groetjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zelfs na het bestuderen van google maps vergeet ik het weer, onmogelijk mens ben ik op dat gebied, zelfs na 10x naar hetzelfde gereden te hebben :-) Nu ja, we moeten niet alles kunnen hé hihihi. Lang leve de noodlijn en nu de gps (laat ons hopen :-))

      Verwijderen
  21. Die GPS gaat je vast een heel eind op weg helpen!! Als ze in Belgie tenminste niet om de haverklap wegen ineens 1richtingsverkeer maken, of de 1richtingsweg ineens van richting veranderen, want ik kan je vertellen, dat leidt tot hysterie :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahaha... waarom stel ik me daar weer vanalles bij voor? Ik kijk nu al uit naar een blogberichtje bij jou over dit onderwerp hahaha

      Verwijderen
  22. zo herkenbaar! ik kan ook niet zonder mijn gps, kan absoluut geen kaartlezen, begrijp niets van richtingen en dergelijke. Mijn gps gaat altijd mee.
    Inez

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Heerlijk geschreven! :-)

    http://liesellove.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ik was daar altijd tegen, omdat ik daar ook ruzie mee maak, niet weet hoe ik dat moet onstellen en er helemaal niet mee kan werken
    Maar ik ben precies aan het zwichten.......
    En zou zo n garminnekerecies toch ooit wel willen...
    Al was het maar om ook zo een zakje te maken

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vrees dat ik daar inderdaad ook ruzie ga mee maken, en dan weer gefrustreerd geraak :-) maar in elk geval heb ik nu wel dat zakske :-) we hebben voor een TomTom gekozen omdat volgens de winkel die sneller update tijdens het verkeer en sneller in reageren is ... we'll see. Hopelijk snel genoeg om mij bij te houden hahah :-)

      Verwijderen
  25. Dat hebben jullie weer mooi opgelost, leuk ook gelijk zo'n hoesje erom heen!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wauw, je had schrijfster moeten worden; zo'n mooi en beeldend verhaal!
    Tom Tom is soms ook heel Dom Dom dus blijf wel opletten he?!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ojee! Dat belooft, wie weet, nog meer frustratie :-)

      Verwijderen
  27. Mooi tasje! Zing niet te luid hé, of je hoort haar aanwijzingen niet! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  28. En in stijl opgeborgen worden zal ie. Soms gaat ge toch nog uw gevoel van richting moeten volgen want soms is de Gps ook een beetje het noorden kwijt. Maar in ieder geval zult ge nu al wa meer in de juiste richting zitten.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het probleem is dat ik GEEN gevoel voor richting heb, of het verkeerde gevoel. En toch ben ik zeker dat ik die TomTom niet ga geloven op tijd en stond ... vrouwen hé ;-)

      Verwijderen
  29. Wat een prachtig zakje is het geworden en wat een geweldig verhaal om te lezen! Gelukkig is er met mijn eigen GPS niets mis en rijd ik overal zo naar toe, het is bij ons eerder andersom! ;)

    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ahh fijn om te horen dat er ook nog een GPS is die niets mis doet :-)

      Verwijderen
  30. Ja hahaha, da's een prima reden om weer zo'n pronkstuk te maken!
    Mooi boek ben je aan het lezen trouwens; wel zwaarmoedig hè?
    Liefs, Mirjam.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb het net uit, ja het was wel de moeite. Het volgende boek ligt al klaar. Angeline heeft me overtuigd om aan Harlan Coben te beginnen, ik ben benieuwd!

      Verwijderen
  31. hihi je grijpt inderdaad iedere gelegenheid aan om weer achter de naaimachine te kruipen he!
    Wij hebben ook zo'n tomtom gps ding en daar kun je verschillende talen op instellen. En wij hebben altijd een Vlaams vrouwtje die tegen ons zegt waar we naar toe moeten! Leuk he?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik wist eigenlijk niet dat jullie een Vlaams vrouwke hadden op de GPS, wel fijn om te weten, zo wordt je Vlaams goed bijgeschaafd tegen de volgende keer ... in Roeselare misschien!? Ben nu wel benieuwd wat je gaat opsturen ivm met aardbeien. We hebben er echt veel staan dus je mag er echt eens komen plukken hoor :-)

      Verwijderen
  32. Haha, is het zo erg met je?
    Je hebt nu in elk geval een mooi zakje gemaakt om het noodzakelijk kwaad stijlvol in te verstoppen.
    Misschien kun je ook nog zoiets maken voor als ie in gebruik is. Dan geniet je daar tenminste van. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nu voortaan ook nog wel precies weten waar je naartoe wilt, hè. Want ik denk opeens aan mijn zoektocht naar jou. :-)

      Verwijderen
    2. Uit eigen ondervinding weet je nu zeker dat het echt zo erg met me is Ria ;-)

      Verwijderen
  33. hihihi wederom eng herkanbaar...alleen heb ik niet zo'n tof hoesje maar slingerd Chiel voor elke wegdebiel (ja zo heet de mijne)door mijn riante dashbordkast hahaha

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahaha kei chique naam!! Chiel voor elke wegdebiel hahaha, wij dus :-)

      Verwijderen
  34. Heel herkenbaar. Wij zijn ook niks zonder GPS.
    Prachtig zakje heb je er voor gemaakt. Maar ik had ook niks anders verwacht!

    Groetjes, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Ja heeeel herkenbaar haha
    Prachtig tasje !!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Ha, ha heel herkenbaar. Kan ook niet meer zonder dat ding! Wat een leuk zakje heb je er voor gemaakt, zo brengt hij je zeker nog sneller op de juiste weg! Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Dank jullie wel allemaal voor de weer supertoffe reacties! Doet een mens zooooooo deugd ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  38. De mug hé Trui, die kan er niet veel van bakken, en ze kan er niet eens aan doen :)
    Bij ons in de auto noemen we haar Lucie, bij onze pa is het Amadé, mijn zus foeterd er altijd op, mijn pa is er wreed content van en ik , ik rij zonder blozen op aangeven van Lucie straatjes in met verbodsbord, mag van Lucie :)
    Ondertussen blijven zingen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  39. hahaha...mooi verhaal weer Trui...jij was toch niet toevallig die Belgische mevrouw die naar Brussel ging en in een compleet ander land uitkwam:-)) Dat was een poosje terug op het nieuws. Bij ons heet het helpikbendewegkwijtenwaarmoetiknaartoeding 'Grietje'...geen idee waarom eigenlijk...hihihi

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Gps , ik kan het niet missen, al moet ik toegeven dat ik met dat ding soms nog verkeerd rij en dus een haat -liefde relatie heb. Ik had zo eens om 17u gedaan op mijn vorige school in Anderlecht. Wegens een wegblokkade door een omvergevallen vrachtwagen met olieverlies, nam ik de verkeerde afrit. Met dat ding maar toertjes draaien en niet komen waar ik moest zijn, ik zat uiteindelijk ergens diep in Brussel waar ze geen woord vlaams verstaan.Hoe ik er geraakt ben, ik weet het niet maar de frustratie zat hééééél hoog en de tranen ook. Kan je het geloven, het was pas 20 u eer ik thuis was. Ik stond uiteindelijk ergens op een parking op aanraden van mijn ventje die me via gsm zei dat ik me niet meer mocht verplaatsten. Ik stond te bleiten op die parking omdat de batterij van mijn gsm zo goed als plat was en ik dacht nooit meer thuis te raken. Mijn ventje is me daar komen oppikken. Als een klein kind zat ik daar achter mijn stuurtje in de middle of nowhere. Je kan al denken , dat verhaal moet ik nog aanhoren ;)en dat door één vrachtwagen die was gekanteld.

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Das nog eens een verhaal zie :)
    Wat de gps betreft, de mijne ligt ergens in Gent in de gracht. Ik werd dat geval zo beu, keer op keer dat we verkeerd zaten met dat ding en ik heb op een onbeheerst moment het raamke van mijn auto opengedraaid en het ding een zwier gegeven !! grrr ... Maar laat dit jou nu niet beletten om van de jouwe te genieten hoor :))
    Je hebt wel een wreed SCHOON zakske voor je gps gemaakt ! Das een kunstig werkje !!!
    Lieve groet .. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Haha, leuk verwoord! Veel succes met je gps!
    En bedankt voor je mooie spreuk!!! Liefs Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  43. hahaa! Dat is wat een relatie soms nodig heeft, een goeie GPS! En dan zeker eentje met zo'n schoon jasje aan! veel plezier ermee!

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Haha, 't zou over mij kunnen gaan! Leuk geschreven,herkenbaar ook. Ik heb de GPS onlangs(alleen) gebruikt en ben op de juiste bestemming geraakt.Wel nog veel zenuwen maar het was gelukt.
    Veel succes aan de gps gebruiker ,je kan het!
    Groeten, Martine

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je fijne reactie!
Liefs, Trui