zondag 12 mei 2013

Uit de oude(re) doos

Nog een beetje onvast op haar beentjes,
maar oh zo enthousiast ...
mijn éénjarige Jitske.
Mijn zonnestraaltje :-)

Foto anno mei 1997

Ik maakte het broekpakje als doopkleding
(ik was niet zo aan al die witte lange jurkjes)
maar het ding bleef meegroeien :-)
Er hoorde ook nog een mutsje bij.

Opgediept uit mijn goed bewaarde doos "Eerste kleedjes van ..."

 In haar handjes haar ik-kan-niet-zonder-konijnenknuffeltje.
Ze hield hem steeds bij zijn oortjes vast, ook als ze sliep.
Ik borduurde eerst een konijntje op aïda-stof en maakte er dan een knuffeltje van.
Hij bleef haar troost en toeverlaat doorheen haar kinderjaren.

Foto anno 12 mei 2013 :-)
Ik moest van Jitske zeggen dat er enorm veel wind was,
vandaar haar niet zo correcte kapsel hahaha... mja, belangrijk hé! :-)

Ook nu heeft hij nog een opvallend plekje in haar ondertussen tienerkamer.
Alleen ziet hij er niet meer zo stralend uit.
OP-geknuffeld maar nog altijd heel geliefd :-)

48 opmerkingen:

  1. wat leuk !!! oude doos fotoos!
    en ja..zo lief dat ze de opgeknuffelde knuffel nog heeft!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat super leuk zo'n voor en na foto. Mooie meid hoor! Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ah, lief....... superfoto van mini-Jitske, kan zo op Pinterest. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ow smullen deze foto's ook die met wapperend haartjes :)
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een schattig pakje. Erg leuk
    Groetjes madebynijn

    BeantwoordenVerwijderen
  6. knap meisje en oooh dat broekje, zalig gewoon

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hallo,

    Amai ség, hoe ligt die haar haren er nu bij....LOL, sorry kon het niet laten :-)
    Neen, mooie foto's hoor!
    Tja en die knuffels toch hé, volwassen of niet , we hebben er allemaal wel nog ergens zo ééntje liggen hé,
    die ons door delen van ons leven hebben doorgeholpen.
    Ons dochter van bijna 9 jaar heeft zo een knuffel, die ook al een paar operaties heeft gehad :-) en amai als ik hem wil wassen, gaat ze voor het wadmachine zitten, want er zou eens iets mee moeten gebeuren he ség!

    Groetjes, Jaimie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een schatje in haar broekje :)
    En ze ziet er nog lief uit en ook weer zo'n mooi kind.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ahhh wat een heerlijke foto's!!!!
    En wat geweldig toch om al die jaren later deze kostbaarheden nog steeds te hebben!!!!
    Dat pakje geweldig ... en dat konijntje .... daar kan geen andere knuffel tegen op :-)

    Ik vind haar haar wel gaaf zo met die wind hihihihihi
    Maar ja ik ben dan ook al "oud" hahahahahhhaha

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een geweldig outfitje van toen, zo zou ik er best ook wel eentje willen (maar dan in groot formaat)! En wat lijkt ze nog op die kleine versie van zichzelf!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Het was, is en blijft een mooie meid! Met of zonder verwaaide haren ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ow zó lief, ik smelt hier achter de laptop. En dat kapsel kan ze zo ook wel hebben hoor ;)

    Liefs,
    Rosalie

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een leuke meid, vroeger en nu nog steeds, haha!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een leuk stukje, Trui!
    En wat bijzonder dat het konijntje nog steeds bij haar is.
    Mooie meid hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. super dat je dat hebt bijgehouden. Wat een toffe meid, sinds kinds af met stralende glimlach!!X

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Een leuk berichtje ! Een terechte fiere mama !

    BeantwoordenVerwijderen
  17. En zo horen op het hart gedragen knuffels er precies uit te zien!!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Die foto's van vroeger zijn echt schitterend.Ook hier worden knuffels mee gedragen door de jaren heen,ze kunnne er geen afstand van doen...

    Liefs,

    Liesbeth

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Zo schattig, ik zou die in een breed lijsje steken met die foto erbij en een heel schoon gedichtje door jou geschreven, ik zie het al voor me :)
    Dat haar is perfect, in een fotostudio zetten ze daar een ventilator op , dit is gewoon naturel, je mooie meid!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Een mooie herinnering die foto! Wat gaat de tijd toch vlug!
    Zo'n knuffel heeft toch bijna iedereen? Mijn dochter haar 'Waffie' begint ook al aardig te slijten maar de liefde blijft nog even groot!
    Mijn man zijn 'Bobbie-knuffel' van toen, ligt nu in bed bij mijn 3 jarig zoontje!
    Dus haar knuffel kan nog 100 jaar worden!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ja ik ken dat, hier slaapt de Teddy na bijna 24 jaar nog altijd bij de zoon. Maar niet verder vertellen hé, want dat klinkt niet zo stoer...
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  22. ow wat liehief ! Dat pakje :-) en dat konijntje, schattig dat ze het nog heeft. Laura heeft ook haar Noukie nog steeds, helemaal kapotgeknuffeld, al 100x opgelapt maar ze slaapt er nog steeds mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. en ik dacht bij de eerste oogopslag op de foto dat jij het was. Ik zag mijn kleine zusje anno 1973.. zo zie je maar hoe hard ons Jitske op haar mama gelijkt..

    BeantwoordenVerwijderen
  24. yep. de knorrie knuffel van dochterlief is inmiddels op haar adres terecht gekomen en foeffie ligt nog hier. Die repareer ik eerst voordat deze naar zoonlief zn adres kan :-) onmisbaar.. die knuffels :-)
    xxxxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Oh, zo schattig!
    Ik heb ook nog een koffer vol met allemaal kleertjes met een herinnering of bepaald gevoel. Meeverhuisd naar Zweden. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  26. aaaahhhh wat een schatje en nu nog hoor,super dat ze het knuffeltje nog heeft,mijn zoon van 18 jaar heeft zijn koetje nog die we toen hij baby was hebben gekocht in oostenrijk,hij heeft hem niet meer in zijn bed,maar dit moet wel bewaard worden vind ik,leuk voor later toch.


    liefs yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Schattig die foto's uit de oude doos :) sentiment, maar oh zo fijn om terug te zien! En dan dat konijntje, zo leuk en lief! Mijn oudste zoon had zo een gebreid minikousje waar doopsuiker in had gezeten, maar dat hij ook altijd bijhad en zeker om te slapen vasthad :)
    Groetjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Ach hoe lief, zo'n op geknuffeld konijn en wat een schoonheid is je dochter!!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. zo schattig, dat broekpakje ! Ik breide in de tijd ook een aantal truitjes voor mijn toen nog babyjongens ... en van één truitje heb ik zoveel spijt dat ik het doorgegeven heb ... gelukkig heeft de oudste het aan op de foto op het geboortekaartje van zijn jongere broer, zo heb ik toch nog een vereeuwigde herinnering ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Amai, wat lijkt groot Jitske nog steeds sterk op klein Jitske! Knuffels zijn fantastisch eh, ik heb de mijne ook nog altijd (apie en beresoet) :)

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Gewoon geweldig mooi én ontroerend!!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Niet dat ik ook maar één ogenblik dacht dat ze haar haren speciaal zo geföhnd had *lol* Mooi he die fotootjes uit de 'oude doos'? Wat vliegt de tijd, een zucht en ze zijn groot. Ze vliegt waarschijnlijk al eens weg maar komt nog steeds terug, geniet ervan zolang het nog kan!!!
    Enne, ik mis hier ook geen enkele post hoor. Altijd leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Ik vind dat juist wel gaaf zo die coupe:-))! Wij noemen dat "Coupe Windhoos"...LOL.. zo schattig die foto, ik heb ook een doos met van die speciale 'baby items'.....waar blijft de tijd hé...

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Opgegroeid tot een prachtige meid. Je bent volgens mij een uitzonderlijk trotse moeder.

    Groetjes Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Ooooo, wat een vreselijk schattige foto... En die bovenste ook, hahaha!
    Ik heb van ventje ook nog wat kleertjes bewaard, zo schattig klein!
    Liefs, Mirjam.

    BeantwoordenVerwijderen
  36. ooo ja wat een lieve foto! En wat een leuk koppie (nu nog steeds he maar door al die wapperende haren is dat natuurlijk lastig te zien he!). Het pakje is ook echt te lief!!! Net als het konijntje.
    Siem heeft vanaf z'n geboorte een gehaakt konijn. Ik zal hem binnenkort ook eens op de foto zetten!

    BeantwoordenVerwijderen
  37. en oja nog een vraagje, heb je ook aardbeien in de tuin?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Yep, we hebben ook aardbeien. Maar toen ik de foto's nam, stonden die nog bedolven onder het onkruid van vorig jaar hahaha... nu zijn ze herplant en hopen dat er vele aardbeitjes aankomen. Kom je een beetje oogsten dan?

      Verwijderen
    2. Ja dat misschien ook wel. Ik kwam er van het weekend achter dat je echt 10 minuten van Roeseleare afwoont (ik weet ook niet of ik het goed schrijf hoor!). Maar dan ga ik je iets opsturen voor bij je aardbeien :)

      Verwijderen
  38. Wat leuk al jullie reacties over eigen knuffels, en met allemaal leuke namen voor deze lieverds. Jitske hield het bij 'konijntje' :-) Bedankt voor alle fijne reacties. En ja, ik ben een fiere moeder :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Heerlijk he? Ik had een kameeltje... Mijn moeder had hem gevonden aan de dijk, vlakbij ons huis vroeger en had hem meegenomen en vertelde mij een verhaal over storm op zee enzo... Dus toen wilde ik alleen nog maar voor dat lieve beest zorgen! Járen hebben we hem niet kunnen vinden, tot de verhuizing van m'n ouders afgelopen week! Wie kwam daar uit een tas met andere soortgenoten? Juist! Mijn Kameeltje! Die heb ik nu thuis... Misschien binnenkort maar een blogje aan wijden? Haha! Enneh, wat groeit het hard allemaal in je tuin (en huis dus blijkbaar ook :-) )
    Liefs Riri

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Zo lief!
    Mooi Meisje!

    Je mag terecht een fiere moeder zijn :)

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Zo schattig in dat pakje en al zo lang creatief bezig, super.

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Moh, zo geestig! Heel tof breisteekpatroon ook, ik zit nog net niet mijn computerscherm te strelen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Ah zo lief zo,n plat geknuffeld knuffeltje!
    Hilarisch gps verhaal ook :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je fijne reactie!
Liefs, Trui