woensdag 29 mei 2013

Van drie trolletjes ...

3 kleine trolletjes
dronken samen een glas
ze waren heel erg vrolijk
omdat er iemand jarig was.


 3 kleine trolletjes
die klonken en zeiden 'Santé!'
de eerste sprong in zijn envelop
toen waren er nog maar twee
 

2 kleine trolletjes
keken om zich heen
de tweede nam toen ook zijn plunjezak
toen was er nog maar één 


1 klein trolletje
dacht toen 'k heb 't hier gezien
hij nam zijn valiesje in zijn hand
je ziet ze vast nog terug ... misschien!


Want mijn 3 kleine trolletjes
gewapend met een handvol wensen
zijn nu elk onderweg
naar 3 toffe jarige mensen!


Uit: Amigurumi & forest friends van Tessa van Riet-Ernst

53 opmerkingen:

  1. Maar zo geweldig!!! Ik ben binnenkort ook jarig LOL. Gelukkige verjaardag aan de jarigen en ik ben benieuwd of ik ze alle drie nog tegenkom.
    Liefs, Veerle

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat zijn ze leuk geworden! Prachtig!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk! Met een toffe tekst!
    Proficiat aan de drie jarigen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk gedaan weer...daar wordt een mens blij van X

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hihi.. tis weer plezant zenne !
    Te gekke creatuurtjes om los te laten lopen !
    Der gaan r enkelen blij zijn !! Hip hip h ...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een lieve trolletjes! Je hebt ze fantastisch gepresenteerd!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een ontzettend leuke blogpost! Geweldig! Die trolletjes zijn om te gappen en dan dat liedje/gedichtje :) Dank voor een glimlach op een alweer sombere dag :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh, zo schattig! Echt heel mooi gemaakt! De jarigen zullen er ongetwijfeld heel blij mee zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een gezellige trolletjes! En... waren ze een beetje tipsy van de wijn? Hihi! En de hoody van gister is mooi, zeg! Heel tof en wat 'n stoere fiets ook.

    Liefs Riri

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoe mooi weer... leuk gebracht heel origineel!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Owwwww lig in een deuk nu van het lachen hihihihi Hoe kom je er op .... GEWELDIG!!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Leuk bedacht en gemaakt!!Daar wordt iedereen vrolijk van op een verjaardag haha

    Groetjes,
    Soe

    lifebyesoe.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hahaha, ze zien er zo "levend" uit met die oogjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Leuk verhaaltje weer... Ze zien er heel grappig uit. Ik ben er ook aan het maken.

    Groetjes,
    Jeanine

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat hebben die geluk, zeg, die jarigen ! Zo schattig ! Die foto met dat glas, en de tekst : geweldig !

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een schattige trolletjes, die kom je met plezier tegen.
    Santé aan de jarigen!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat heb je er een leuk verhaal bij gemaakt. Ze zijn leuk om te maken. Die van jouw kijken ook zo streng.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Haha, leuk verhaaltje. Die trolletjes zijn te leuk.
    Mmm vreemd ik heb geen trol gezien met mijn verjaardag :-( nee hoor dat is een grapje!

    Groetjes, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  19. tof en lief! en grappig én schattig!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. haha, wat geweldig, vooral die eerste foto!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ge wel dig !!!!
    Super schattig deze trolletjes, iedereen wil wel jarig zijn denk ik :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Heel leuke trolletjes, zijn de jarigen vast blij mee :D

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ohhh Trui wat geweldig leuk zeg!Ook de manier waarop je ze hier hebt gepresenteerd echt KEI leuk!Nou daar worden die jarige jobben vast heel erg vrolijk van!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Super leuk stelletje hoor Tui
    groetjes joke

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Oh wat een vrolijk triootje! jammer om ze uit elkaar te halen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Oooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo, die zijn super super mooi! Jammer dat het nog zolang duurt voor ik jarig ben :-). Zo mooi, zo grappig, zo speels en ondeugend en een tikje lef. super!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat een geweldige trollen. Je zou willen dat je elke dag jarig was...
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Ik zie het al, die komen dronken bij hun nieuwe eigenaren aan :D (wel gezellig denk ik, tenzij ze zich als echt trollen gaan gedragen ;))

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wat een schatjes! Ik denk dat je jarige daar wel blij mee zullen zijn :)

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Wat een schattige trolletjes en enige tekst!!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Gaaaaaaaaaaaaaf, wat zijn ze leuk geworden. Groetjes, Amarins

    BeantwoordenVerwijderen
  32. wat een schatjes ! en wat een superleuke presentatie haha :-)
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Maar jong, waar haalt gij den tijd !!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  34. OOOOOHHHHHH ZO MOOI !!! ZOOOO schattig!!! Ik ben meteen verliefd, verkocht, mijn hart verloren :( Waar vind je die toffe trollen? Geweldig!
    Je hebt het toch weer gepresteerd missie en ze zijn al verstuurd! Je hebt er een tof verhaaltje van gemaakt met alweer topfoto's zoals steeds, je bent een echte crak !
    Groetjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Jammer ik ben niet jarig maar ze zijn hilarisch! (die neusjes!!!!)

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Lol, ah, je trolletjes zijn dolletjes ;) Erg leuk!

    Liefs,
    Rosalie

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Trui! Zo origineel weeral! Als die maar niet wagenziek worden bij de postbode, na al dat borrelen... Zou zonde zijn als ze met een kater bij de jarigen aankwamen. Superleuk gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Lieve Trui, ik had gisteren dit berichtje al gelezen en heb mij stillekes gehouden. Ik voelde aan dat er zo een leuk trolletje onderweg was naar mij. En wat blijkt mijn intuïtie werkt nog goed. Hartelijk bedankt, ik ben er heel blij mee. Het ontroerd me, het is hartverwarmend. Je bent zo lief. Wat ik ermee van plan ben lees je op mijn blog. Je krijgt ook nog een persoonlijke mail van mij.

    Lieve groetjes,

    CreativEls
    http://koekjehaakjemaakje.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Hahaha,wat maak je er weer een geweldig verhaal van !!

    BeantwoordenVerwijderen
  40. :-D Wat een leuk versje en idem dito voor de trolletjes! De ontvangers zullen meer dan blij zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Whaaa, Trui, ik zie ze nu pas nadat ik er een in mijn brievenbus vond!!!!
    Geweldig is tie!!! Heeeeeel erg bedankt!! Liefs van Mirjam.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. :-) :-) Graag gedaan!!! x En een heel fijne verjaardag voor maandag!

      Verwijderen
  42. Dank jullie wel! Gelukkig lieten ze nog een beetje wijn over en ik heb nog geen klachten gehoord over dronken trollen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Leuk!! Ben benieuwd naar de foto's van de trolletjes op bestemming!

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je fijne reactie!
Liefs, Trui