woensdag 1 mei 2013

Vriendschap ...

Dit weekend was, naast mijn moeder, ook mijn beste vriendin jarig.
Door de organisatie van het geslaagde verrassingsfeest voor mijn mama, 
had ik het te druk om ook wat tijd aan haar te besteden.

Maar vandaag, ja vandaag werd het haar (en ook best wel) mijn dag.
Sjobbe hield zijn vrije dag in Oostende, druk bezig voor de 'ontgroening' van de studentenclub,
Jitske ging voor een dagje Gent met haar vriendje,
manlief trok met de drie kleinste meiden naar Planckendael (dierentuin).
Dus ik kreeg een vrije ME-dag cadeau!
En die vierde ik samen met haar, mijn jarig-geweest-vriendinneke.
Een hele dag creatief bezig zijn,
samen kletsen,
in het zonnetje wat haken,
patroon tekenen, naaien, ...
maar vooral een hele dag vitamienen opdoen,
de batterijen zijn weer opgeladen!

Ik liet haar natuurlijk niet met lege handen naar huis gaan ...
Kathleen is een, misschien zelfs nog meer dan ik, bezige bij,
breinaalden en breipatronen hebben geen geheimen meer voor haar,
dus ik haakte haar een breikip ...

Ik combineerde het haan- en kippenpatroon,
want een kip mag best ook gekleurd zijn en een fleurig kantje hebben vind ik.
En ja, ze kijkt een beetje boos, maar dat is uit opperste concentratie om geen steek te laten vallen!
Uit Haakpartij op de boerderij van Christel Krukkert

Ook de naaimachien kan ze goed de baas,
dus een XL speldenkussen kwam goed van pas.
Ik maakte meteen maar eentje voor mezelf ook, want ik heb er al drie
en nog steeds moet ik zoeken waar ik er eentje gelaten heb.
Misschien kijken we hier nu niet naast, gezien de afmetingen :-)

Voor elk van ons een XL-speldenkussen,
volgens het patroontje van Elisanna,
de stofjes, lint en knopen kochten we samen in Zwolle
 
En zijn we nu uitgepraat?
Neuuuu, nog LANG niet! :-)

49 opmerkingen:

  1. Whaaaaaaaaaaaaaaaa die kip is geweldig ! Jij zit ook niet stil hè. Ik maak trouwens bijna elke dag dankbaar gebruik van je mega speldenkussen, ben 'm nog niet kwijtgeraakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hihi, serious business, he, haken? :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaf! Schitterend gemaakt. Groetjes, Amarins

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie kip, of was het nu een haan ;-)
    Pas maar op voor dei spelden, straks ga je erop zitten, je zal dan direct voelen waar je die achterliet, hahahaha
    Groetjes Sofie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw! De kip is helemaal prachtig geworden! Zulke vrolijke kleurtjes, heel erg mooi hoor! <3

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ooooooooo! Die kip, zo zo mooi! Geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Gelukkige verjaardag, vriendin van Trui ! Wat een leuke zelfgemaakte cadeautjes kreeg, je. Die kip is geestig.

    Lieve groetjes,


    CreativEls

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat geweldig en wat een leuk idee!
    Jullie hadden ook echt geweldig weer om deze activiteiten buiten te doen, wat zullen jullie een lekker kleurtje opgedaan hebben!

    En die kip, wat een dotje, SUPER!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat klinkt als een perfect dagje! Leuke breikip, misschien kan ik Macaroni ook es voorstellen om aan het handwerken te gaan! .-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. FANTASTISCH !! Waar haal je het ! Dat breikippetje zal vast en zeker een ereplaatsje krijgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Geweldige kip! Mooi hoor. Lieve groet Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ooooh....helemaal verliefd op je haaksel ( haak-maaksel...:). )

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heerlijk, zo'n kwaliteitsdag met je vriendin! Je hebt haar prachtige creaties gegeven! Echt volgens origineel Trui's recept ;-) Geniet nog maar lekker na.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. whoeiiii wat een geweldige maaksels en het klinkt als een super dag!
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Geweldige, gekleurde kip. Mooi, mooi. Wat zalig zo een creatieve vriendin te hebben. De XL speldenkussens die moet ik onthouden. Goed idee. En mister creatuur, was vandaag dicht bij mij in de buurt. Planckendael is niet zover van bij ons. En zo mooi om te bezoeken. Die zullen ook wel genoten hebben.
    Grtjs
    daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hij is prachtig geworden! daar is ze vast heel blij mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Owwwwwwwww die kip .... die is geweldig meis! Wat zal ze daar een lol van en mee hebben!!!!!!!!!
    Heerlijk zo een dagje met z'n tweetjes meis. Die zijn goud waard!!!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Heel lief... wat fijn zo een vriendschap!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. ZOOOOOOOOOO leuk die kip helemaal geweldig, en wat een heerlijke grote spelden kussen, die zie je niet over het hoofd
    groetjes joke

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Oh die kip is geweldig!!!! Je hebt je vriendin goed verwend ze zal zeker superblij zijn met die cadeautjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat geweldig fijn om zo'n goede vriendin te hebben!
    En die mag je zeker wel verwennen met zulke toffe spulletjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Dat moet een super zalige namiddag zijn geweest, die kip is fantastisch tof!!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. heel erg mooi,en heerlijk zeg even bij kletsen.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. een echte super kip gemaakt, leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. We zullen voor jou eens een bezig bijtje maken he ;) Wat een gaaf kippetje!

    Groetjes,
    Rosalie

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Heerlijk klinkt je quality time dag samen met je vriendin en je hebt haar alsnog heerlijk verwent en zo te horen hebben jullie een geweldige dag gehad!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Lekker zo'n vriendinnendagje . Leuk die kip , staat nog op mijn te doen lijstje . Mooi gemaakt allemaal , erg leuk . De gezelligheid spat ervan af x

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wat een geweldige kip. En wat heerlijk dat je lekker met je moeder een hele dag hebt doorgebracht al kletsend en freubelend. Daar kan je weer op teren.

    Groetjes, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  29. owwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwww die kip is enorm gaaf zeg en wat een gezellige dag zullen jullie hebben gehad
    nog feliessss met dinneke
    liefs jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Wat een mooie kip. Het klinkt als een hele gezellige dag!

    Liefs, Evita

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Wat een heerlijke dag! En super zeg die kip!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Zalig zo'n vriendschap!
    En wat een geweldige haaksels maak jij!!!
    liefs, veerle

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Geweldig mooi, je kip!
    En de dag klinkt al even geweldig!!!
    Geniet maar lekker na, liefs Els

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Wat een coole kip! Die kijkt niet boos joh, dat noemen ze toch 'fierce'?! Lekker hoor zo'n dagje in de zon en met vriendin!

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Wat een keitoffe kip, ziet die er even fleurig en knap uit! En ze kan breien en naaien, wat een handige om in huis te hebben, heb je tenminste hulp van! Jullie hebben keihard genoten dat lees ik wel en dat moet af en toe!
    Groetjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Lekker zo'n dagje kletsen en breien met zo'n gezellige kip als resultaat!!

    BeantwoordenVerwijderen
  37. en zo staat moeder kloek nu te pronken op mijn kast. En de vitamientjes kwamen er zomaar bij, goed op tijd voor een druk open we in onze school in Brugge waar ik vele dames mag begeleiden in onze leuke hobby. Danke Trui voor de super dag!!!!!! Groedtjes tanteke

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Supergezellige dag voor jullie allebei! En wat een lekker kippie!

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Mooie kip en kussentjes...

    Groetjes,
    Jeanine

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Hallo,

    Bedankt voor uw bezoekje aan mijn blog, ik ben gelijk ook hier komen kijken.
    Wat een toffe blog heeft u, ben ook gelijk volger geworden van u hoor :-)
    En ja, ik heb mijn mama en schoonzusje aangezet om een blog te beginnen, ik heb ook al een goedlopende knutselblog en het is leuk om te bloggen hé :-) Als we de tijd vinden toch he!

    Groetjes, Jaimie

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Wat waren jullie weer vrijgevig met al die lofbetuigingen :-) Dank jullie wel!

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je fijne reactie!
Liefs, Trui