zaterdag 1 juni 2013

Culinair intermezzo

Wat??
Een culinair intermezzo 
bij DE analfabeet onder de analfabeten
wat keukenzaken betreft??

Awel ja,
maar eigenlijk omdat ik het zo mooi vind
in de fles,
de kruidenazijn
die mijn Mister Creatuur heeft gemaakt.

Met allemaal kruiden uit de tuin
uitgezonderd de peperbollekes, die kweken we (nog) niet zelf :-)
Je kan het natuurlijk ook
met gedroogde kruiden maken.

Ingrediënten:
Azijn
Peperkorrels
Laurier
Marjolein
Dragon
Salie
Thijm


Kruidenazijn 
kan je gebruiken om lekkere
vinaigrettes te maken,
of kruidensausjes.
Wanneer je zelf kruidenazijn maakt,
moet je hem wel een jaartje laten
trekken in de kelder.

En de rechts fles zit 'aardbeienlikeur',
ook zelfgemaakt met aardbeien van vorig jaar.
Mmmmm... lekker!!!!
Schol!

En dat je niet alleen mooie bloemen
in de bloementuin moet gaan zoeken,
zie je hier ...

De prachtige komkommer-bloem
en bovenaan ons eerste tomaatje en aardbeitje in spé!

 In om nog een beetje in de keukenzaken te blijven,
hierbij een klein assortiment van een aantal lekkernijen
die onlangs onder mijn neusje werden geschoven.
Met uiteraard ALLE LOF
aan mijn Mister Creatuur.
Hoewel mijn taak ook niet zo onbelangrijk is ...
... namelijk lekker opsmullen!
:-)
Linksboven: ontbijt op bed - cornflaces, mascarpone, rode vruchtencoulis
Rechtsboven: vegetarisch hapje met o.a. avocado, sla, wrap, soja'vlees'
Linksonder: gebraad met patatjes, raapjes, ajuin en spekjes
Rechtsonder: asperges met ei en garnalen
(we hadden allebei een laat-avondhongerke, woeps, ventje verdween in de keuken
en toverde dit aspergebordje tevoorschijn :-))

Ja, jaaa ... ik wéét dat ik met mijn gat in de boter ben gevallen! :-) 

Door alle 'moeten'
los te laten,
ont-moet je jezelf!
- BZN -

35 opmerkingen:

  1. Het ziet er erg goed uit. Handig zo'n man! En ik heb meteen weer een aantal kruiden die echt in onze tuin moeten komen.

    Fijn weekeinde nog!

    Liefs, Evita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie foto's. Man,man, wat is dat handig zo ne man met culinair talent.
    Ge zou kunnen zeggen dat ge op restaurant zit, zo pro ziet er dat uit.
    Smakelijk !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. O wat een genot zo'n handige man in de keuken. Ziet er allemaal verrukkelijk uit. Die aardbeienlikeur lijkt mij ook wel heel lekker.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zit nu dus likkebaardend achter de compu... Ziet er goed uit!! Dikke zaterdagavondknuf van Kapoentje & Vrouwtje. xx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jaja, pronk er maar mee, ik moet het allemaal zelf doen en ik kan je vertellen, dat ziet er echt niet zo prachtig uit als hierboven, maar ja, ze zeggen dat je krijgt wat je toekomt ;-) Ik gun het je van harte!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Fijn zo een handige Harry eh ik bedoel mister Creatuur. Zo een keukenprins zoek ik nou ook.

    Ziet er allemaal lekker uit. Geniet ze.

    Groetjes, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooie foto's Trui...
    En wat een boel lekkernijen! Die asperges met garnalen lijken mij super lekker!
    Het is duidelijk dat hij heel veel van je houdt...;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh Trui.. mmm...smikkelsmakkel.. mm ! Da ziet er leeekkkkeeerrr uit !!
    Complimenten aan de chef alhoewel ik er nog ni van geproefd heb hihi.
    Jullie aardbeilikeur zal zeker e vree goe smaakske hebben :) Ik heb een keer likeur van braambessen (uit eigen tuin toen) gemaakt. Ook ni slecht zenne :) Schol hé Trui ! Ik ga mijn tas koffie uitdrinken nu.
    Mooie foto's !
    Nog een zalig weekend :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Geweldig allemaal!!! Puur genieten als je het mij vraagt.
    Genieten maar Trui!!!
    Liefs, Veerle

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dat kan je wel zeggen ja! Geweldig allemaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. potverdikkie da's fijn zo'n chef kok in huis! De azijn in zo'n fles ziet er inderdaad mooi uit. Te mooi om te gebruiken? ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. oelala... yep klein beetje jaloers toch haha!
    Geniet lekker van je man én al die heerlijkheden!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Een culinair blogje hihihihi .... ik heb nu wel trek ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat leuk jouw mister heeft dezelfde hobby als Essebes....maar eens een uitwisseling van lekkernijen plannen!
    Smulze!!! Doet Berry hier ook graag ook hij neemt zijn taak erg serieus
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik zie jullie al samen zitten op een mooie zomeravond, met een aardbeienlikeurtje en heerlijke hapjes in de tuin, onder een prachtige sterrenhemel :)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. wat een herkenbare post zeg , mijn wederhelft kookt ook altijd en mijn taak is dan je kan het vast raden om alles op te eten , de flesjes zien er inderdaad prachtig uit !

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hallo,

    Jij moet thuis niet omkomen van de honger zo te lezen :-)
    En het ziet er allemaal zeer lekker uit en ik geloof ook dat het even lekker was hé?!
    Geniet maar heerlijk van dit alles en verwen je kok maar eens goed :-)

    Groetjes, Jaimie

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een fijne man zeg , heerlijk ! * stiekem jaloers *

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Amai, zoveel lekkere dingen... en ik zit hier met mijn boke met confituur...
    Neen, ik ben niet jaloers, echt ni... ;-)
    Grtjs

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een heerlijke man heb jij ;-)
    Het ziet er allemaal zo smakelijk uit, hmmm
    En wat wonen jullie toch schitterend.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Jij wordt toch wel verwend hoor met al dat lekkere eten, ik zou zo bij aanschuiven als je de foto's ziet :) En de kruidenazijn wordt heel lekker na een jaartje geduld. De aardbeilikeur is minder mijn ding, ik maak er meestal gelei mee of eet ze zo op. Je tuintje ziet er prachtig uit, hier nog geen tomaatjes :(
    Groetjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Mijn ventje helpt ook in de keuken maar niet zo creatief!!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Dat ziet er culinair helemaal verantwoord uit die fles *biologische* azijn!! Ik heb ook heel wat flesjes olijfolie en azijn in de keuken staan, maar ben alles behalve een chef-kok, haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Oooo...je zegt het zelf al, wat een bofkontje ben jij! Als ik ooit al eens ontbijt op bed krijg is het een plak ontbijtkoek of een beschuitje:-)) Laat staan dat hij verder in de keuken is te vinden...neuh..Leuk hoor je eigen kruidenazijntje, ziet er echt leuk uit in zo'n fles! Mooie foto's van de ontluikende vruchtjes! Grtzz..Maddy

    BeantwoordenVerwijderen
  25. wees maar zeker dat je met je gat in de boter bent gevallen ;) een heel botervat denk ik ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Ik begrijpnu een beetje uw opmerking over uw zussen en datgij een beetje hetbuitenbeentje bent.....komt door uw ventje ! Ziet er wel zalig uit !!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat ziet dat er prachtig en heerlijk uit! Ik krijg spontaan trek :)

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Die mister van je kan er wat van, kruidenazijn is altijd een goed idee! doet me eraan denken dat de mijne weer op is, ik moet ook nog eens aan de slag!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Mmmmm, super!!! Lekker én mooi éééén lief!!!
    Vooral die aardbeienlikeur lijkt me zalig :)
    liefs Els

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Is u ventje uitleenbaar, enkel voor het koken hé :)))

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Ohhh Trui wat heb je het heerlijk voor elkaar thuis,ha,ha ;-)...en de complimenten voor Mister Creatuurtje!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Het water loopt me zo in de mond :)

    Liefs,
    Rosalie

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Het is werkelijk niet te geloven wat jij voor een superman hebt opgeduikeld. En het is je zo gegund! Ik ben echt blij voor je, Trui.

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Godsamme, heb ik dit gemist?
    Om jaloers van te worden inderdaad! Ziet er heerlijk uit!!
    En de kruidenazijn is een supertip! Maar een jaar trekken??!!? Phieuw, als ik daar maar zolang geduld voor heb dan :-P
    Ik ga het proberen, eerst nog wat flessen op de kop tiken!!
    THX voor de link, en de gekregen honger van die mooie gerechten-foto's .....:-P

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je fijne reactie!
Liefs, Trui