maandag 24 juni 2013

Gehaakt... maar voor wie?

Ik kijk graag in handwerkboekjes.
Fantaseer wat ik nog allemaal zou willen maken 
(moest een dag uit 72 uur bestaan).
Wanneer ik maar 5 minuten over heb,
vul ik deze op met boekjes kijken.

Zo ook met dit boekje.
Sinds het in mijn vizier verscheen
blijf ik steeds haperen bij dezelfde bladzijde.


"Nee Trui,
je bent echt niet mooi met iets op je hoofd,
zeker niet met een barret
(praten jullie ook zoveel tegen jezelf? :-)).
Het ziet er niet uit ...
Dus nee, we gaan dat niet maken".

Maar ze bleef me achtervolgen, die barret,
en het boekje bleef openvallen op die pagina,
ze lachtte me toe,
smeekte om gemaakt te worden ...
en ik heb toegegeven ...
 en maakte ze met heel veel plezier.

Maar bij deze is het nog eens bevestigd,
ik zie er niet uit met iets op mijn hoofd.
"Het is geen meerwaarde voor je gezichtje"
is de voorzichtige opmerking van manlief :-)

Néé, er komt geen foto van mezelf...!

Dochterlief was zo lief om te showen ...
(en ik vind haar persoonlijk er prachtig mee staan).
Maar ze is geen liefhebber ...

Dus... misschien is iemand van jullie wel liefhebber?
Of ken je iemand die liefhebber is?
Laat me dit dan maar even weten ...
ik geef ze namelijk weg ...
Iets voor jou?

Ohja, en dank je wel voor jullie superlieve reacties op mijn vorig bericht!

46 opmerkingen:

  1. Oh ik vind hem geweldig !
    Ik draag de hele herfst en winter iets op mijn hoofd (soms zelfs binnen in huis Hi Hi) te warm in lente en zomer maar deze versie kan best den ik nu :)
    Ben gek op beanies en baretten ! Ruil pakketje doen?
    Ben dol op grijs maar groen vind ik ook erg mooi;) Nou laat maar horen
    Groetjes claudia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ooo wat leuk in zo'n felgroene kleur. Ik ben gek op gehaakte details of accessoires, op de gehele sixties stijl met de olifantepijpen, lange rokken etc.... :-). Had zelfs een lichtblauw gehaakt mutsje op tijdens mijn eerste communie, jaaaaren geleden ergens in 1981 ;-). Ik doe graag mee aan de give-away.

    Groetjes
    Cindy

    BeantwoordenVerwijderen
  3. oh, nou die wil ik wel hoor. Ik hou wel van mutsjes en hoedjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ooooh ben dol op mutsjes en petjes, super leuk dus uuuh ja ik ding graag mee *bloos*
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoe mmoi ze ook is....voor mijn gezicht zal het ook geen meerwaarde zijn ( schitterende uitdrukking)
    Als ze ooit verplichten om met de fiets een helmop te zetten, fiets ik niet meer....
    Ik praat ook zo tegen mezelf, ik vermoed zelfsop dezelfde toon....

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Trui jouw dochter staat er inderdaad prachtig mee !!
    Ik wil graag meedoen aan jouw weg-gever :) Niet voor mezelf maar ik ken iemand die ik daar een enorm plezier mee zou doen.
    En om het over het praten tegen jezelf te hebben, ik doe dit ook ;)
    Have fun !

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik vind de grijze prachtig en anders mijn dochter wel!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik vind ze supermooi maar ook ik sta echt met niets op men hoofd, je dochter staat er anders wel heel mooi mee vind ik. Praten doe ik heel de dag door tegen mezelf en het is besmettelijk denk ik want men dochters doen dat ook ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Haha, leuk om te lezen :) Ik vind 'm prachtig, maar zou hem ook niet (durven) dragen. Dus ik doe niet mee, maar weet zeker dat je iemand blij kan maken.
    En je dochter, een topmodel!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Het staat je dochter erg goed! Erg mooi!

    Liefs, Evita

    BeantwoordenVerwijderen
  11. o, wat een leukertjes. Ik zou er wel één willen winnen dan geef ik hem aan het dapperste meisje dat ik ken. Ze kan wel een muts gebruiken op dit moment !
    En praten in mezelf doe ik de hele dag en als ik manlief moet geloven zelfs snachts

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Superleuk zo'n gehaakte baret! Staat je dochter super :-)
    Mij staat een hoofddeksel helaas ook helemaal niet... Ik draag mijn haar graag groots opgestoken ;-)
    En wat een lieve opmerking van jouw man, tactisch verwoord, haha!
    Xx Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat spijtig dat je dochter ze niet wil dragen. Ze staat er prachtig mee. En eu neen voor mij geen muts. Al vind ik ze geweldig hoor, maar op mijn hoofd ietsje minder...
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooi gemaakt Trui! Ik bén wel een muts, maar draag eigenlijk ook nooit wat op mijn hoofd....;-)
    Het zou mij ook niet mooier maken vrees ik!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik vind ze heel mooi maar vrees dat ik er ook geen kop voor heb, ik laat mijn kans passeren dus deze keer. Jij krijgt het dan toch nog gemaakt zoiets uit zo een boekske. Ik begrijp de uitleg niet altijd, maar dat ligt voor 100% aan mezelf natuurlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Owwwwwwwww hij staat haar echt geweldig!!!!!
    Wat jammer dat ze hem niet wil!

    Mij staat het wel ... maar ik beken eerlijk ik draag ze ook niet veel (ja in de winter hihihihi)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Haha, die mister creatuur laat me lachen :) En ik vind 'm prachtig echt waar, maar ben toch ook niet zo'n hoofddekselmens vrees ik...

    Xxx Rosalie

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik vind het prachtig gemaakt, maar ook ik heb geen hoeden/mutsen hoofd. Ik laat deze kans dus aan mij voorbij gaan.

    Groetjes, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  19. mooi zijn ze die groene zou ik wel willen ik ,waag een gokje, ene ik praat ook altijd tegen mijzelf!!!! gr mery

    BeantwoordenVerwijderen
  20. jazeker !! ik waag een gokje
    voor mezelf ? nee ik zie er belachelijk uit met iets op mn hoofd :-)
    maar .. dochterlief draagt graag wat op haar hoofd en het staat
    haar ook nog eens fantastisch :-)

    liefs, Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Heel erg mooi gemaakt! Zelf draag ik alleen in de winter en op de ijsbaan mutsen, maar dan van die strakke modelletjes; lekker praktisch... Verder staat ook mij lang niet alles! Dus verwen de juiste persoon ermee en de muts gaat nog veel van de wereld zien, toch? Groetjes Riri

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ik sluit me aan bij de opmerking van Vee...ondanks dat je hem prachtig mooi hebt gehaakt,jammer dat je dochter geen liefhebber is,hij staat haar n.l wel mooi ;-)Lief dat ze hem toch wil showen!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Erg mooi gemaakt , en staat prachtig bij je dochter .
    Sla deze weggever over ..

    BeantwoordenVerwijderen
  24. momenteel draag ik ze niet ( ha ha) maar zodra het kouder is wel...heb er nu een paar gemaakt en ik vind het geweldig
    je dochter staat het ook gaaf zeg ♥
    ik ding HEEL graag mee

    liefs jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ik vind het superleuk maar (zoals je weet) heb ik nooit iets op m'n hoofd, zelfs niet bij -33 ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Ik vind het super! Mooi! Maar zelf draag ik zelden hoofddeksels.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. die groene vind mijn dochter echt super leuk,ze zijn echt heel leuk

    liefs yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Staat haar helemaal te gek!! Leuke foto's.
    Helaas geen hoeden-, mutsenhoofd. Lief dat je er anderen blij mee maakt!

    Groetjes José

    BeantwoordenVerwijderen
  29. De baret is supermooi! Je dochter staat er goed mee. Zelf draag ik ook niets op het hoofd, is echt geen zicht. Maar mijn oudste dochter daarentegen, ziet er heel leuk uit met mutsen, hoeden enz. Dus doe ik graag mee voor haar.
    Inez

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Oh! Ik vind die super! Dat is een van de redenen waarom ik baal als een stekker dat ik niet kan haken...

    BeantwoordenVerwijderen
  31. nou wat kan ik nog toevoegen!
    Het is echt een heel erg toffe baret!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Oh, kan jij toveren dat je dag uit 72 uur bestaat? Dan kom ik even langs om dit ook voor mij te fixen :) Zou dat namelijk ook kunnen gebruiken :) zeker om te handwerken dan :) :)
    De baret is prachtig!!!!!! En je dochter ziet er hip uit met de baret aan! Ik ben niet meteen kandidaat, is ook niks voor mij:(
    Een liefhebber? Weet niet zo meteen iemand, zal eens navragen...
    En JA, OOK IK PRAAT TEGEN MEZELF!! Je bent niet abnormaal :)
    Knuffel, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Zo ze zijn super leuk hoor Trui, en ze staan je dochter echt prachtig.
    Ik heb hier ook een dochter én een schoondochter die er allebei wel blij mee zouden zijn
    groetjes joke

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Je hebt ze leuk gehaakt, maar niet voor mij. Ik zie er ook niet uit met iets op mijn hoofd. Ben benieuwd wie de gelukkige winnaar gaat/winnaars gaan worden.
    Sterkte met de laatste werkloodjes. Hopelijk heb je daarna een beetje tijd voor de inktvisjes. Lief dat je meedoet! Maak ze niet te mooi hè? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Ik snap helemaal dat je oog hierop blijft vallen. Ik lees net je blog en dacht al zo een baret moet ik ook maken voor mezelf. Vooral die grijze. Uiteindelijk kon ik toch wegkijken van de foto en je bericht verder lezen. En wat blijkt, je geeft ze weg!
    Nou, ik zou graag een kansje wagen. Want die grijze vind ik echt helemaal super.

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Ik vind hem dochter ook leuk staan hoor! Bij jou pieken vast je plukjes haar door de haakgaatjes heen :) Gniffel ik probeer me nu voor te stellen hoe dat er dan weer uitziet!
    Ik vind petjes en mutsen wel leuk hoor. Maar ze zijn dan meestal functioneel (een petje voor de regen en muts voor de kou)
    Nog thanx voor je mailtje. Jeemig spannend allemaal hoor. Balen dat het dan weer altijd om het geld moet draaien....

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Mooi! Maar daar moet je zo`n mooie bos lange haren voor hebben en dat heb ik niet... Maak er iemand maar heel gelukkig mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Mijn dochter van 11 zeurt al een eeuwigheid om zo'n baggy muts. Ik heb er zelf al een paar voor haar gemaakt, maar die zijn, volgens haar niet 'bagy' genoeg.
    nu zie ik die van jou, ideaal ... enne ... moest ik niet winnen, kan je me doorgeven in welk boekje dit patroon te vinden is, dan kan ik hem toch nog zelf maken voor haar.

    Op voorhand al nen dikke dankuwel!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het modelletje komt uit "Schachenmayr SMC Inspiration No. 050" en is gehaakt met Catania Grande en is heel plezant om te maken :-)

      Verwijderen
  39. Misschien kunnen we ruilen? Mijn handtas tegen een muts van jou? :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Ik maak binnenkort de winnaar bekend! Wel kleine rechtzetting: er is enkel een groen exemplaar te winnen (de grijze is de zwart-witfoto :-)).

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Heel mooi gehaakt ! Maar ook hier geen kandidaat wegens dezelfde reden als jij ;)
    Aan de reacties te zien zul je wel een liefhebber vinden die er wél meestaat.
    'n vrolijke groet,
    sneksniltje

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Knap gemaakt....!
    Ik wenste dat ik ook zomaar iets uit een boekske kon namaken ( nahaken!)....
    Ik sta ook niet met een hoofddeksel, maar je zal er ongetwijfeld iemand heel erg blij mee maken!
    En de nieuwe ' korte' coupe van je dochter staat haar BEELDIG ( knappe meid!)

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Prachtig is deze baret en zo mooi gehaakt !
    Is het ook mogelijk om het patron hier van te mogen lenen ?
    Verder succes met je mooie blog , ik ben juist lid geworden en kan je nu mooi volgen
    Hartelijke groet van Geertje

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Geertje, welkom! Kan je me even mailen ivm het patroon, je vindt mijn mailadres bij About me.

      Verwijderen

Dank je wel voor je fijne reactie!
Liefs, Trui