dinsdag 4 juni 2013

Huppelend moederhart

Wat gaat de tijd toch snel!?
Het was nog als de dag van gisteren dat we
Sjobbe met stoffen gitaar en al installeerden op zijn peda-kot.
Hij had er een fantastisch jaar,
leerde behoorlijk op eigen benen staan,
ondervond wat echte dag-en-nachtkameraadschap is,
won de verkiezingen als Cantor voor volgend academiejaar ...
Ondertussen is hij aan zijn eindsprint bezig om zijn
eerste jaar Industrieel Ingenieur af te ronden.

Een eindsprint
die hij doorbrengt op peda
om samen met zijn 'moaten' en medestudenten
te studeren en examens af te leggen
en om elkaar moed in te spreken
of te drinken misschien ook wel ... :-)
3 weken lang
3 weken van huis
in plaats van het weekend
toch nog ieniemienebeetje onder moeders vleugels
(of dat maakt ze er toch graag zelf van).

'Ik leer daar veel beter mama'
"Ja man, dat begrijp ik volledig ... géén probleem ... 
doe maar ... ik ben trots ..."
(slik)
Maar dit moedertje hier
kon natuurlijk geen ondergoed bij elkaar krijgen
voor 3 volledige weken,
hij heeft geen propere sokken voor 3 weken lang!
Ah nee!

Dus ikke vandaag
met huppelend hartje
na 1,5 week
naar Oostende.
Zak vol ondergoed, appels, water, ... voorraadje blokfood ...

Want loslaten ...
dat mag toch ook in kleine stukjes nietwaar??

Zien jullie ook de weerkaatsing van de zon op het dak van het Kursaal?

En zoonlief was toch blij zijn moedertje te zien.
We gingen op strandwandeling,
aten een ijsje,
praatten gezellig bij op een bankje.
Héérlijke omgeving om te studeren hé?
En deze mama haar moederhart is weer compleet.
Vitamientjes opgeladen
om de komende week en half door te komen.

Want hé, 
die grote stoere kerel van bijna 19 jaar en 1,92 m,
hij blijft toch ergens mijn kleine ventje! SSSsstttt!!)

40 opmerkingen:

  1. Heerlijk dat jullie zo'n fijne relatie hebben, gneiet ervan! xx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk, die moeder/zoon momenten!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die dochter van mij, van negentien, wilde niet op kot
    Ben eigenlijk stiekem wel blij......
    Cantor !!!!!hoho, dat zijn wel de straffe mannen hé

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ze blijven toch altijd mama´s kleine jongen hé! Beetje bij beetje moet je ze loslaten, maar nooit helemaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoe oud ze ook zijn je blijft hun mama hé. En dat zorgen voor zal er toch altijd wat blijven in zitten. Prachtige foto's. Fijn dat hij een toffe pauze kon doormaken met jou.
    Veel succes aan alle studenten.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jeetje, je bezorgt me een brok in de keel. Zoveel liefde als hier uit spreekt. Het blijft je mannetje ! En ik.... ik moet er echt nog heel even niet aan denken dat ook mijn kinderen hun vleugels uit gaan slaan. x Syl

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een geweldige lieve mam ben je toch wat een bofbibs die stoere zoon van wel zoveel centimeters lang!
    XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ja hoor, daar ga ik weer... ik smelt hier als een ijsblokje op een warme zomerdag ;)

    Rosalie xxx

    P.s. en over loslaten gesproken dat mag zeker in hele kleine stukjes daarom mag ons kleinste pollewopje na het lezen van dit stukje nog één nachtje langer in haar wiegje naast ons...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zoooooooooooooo lief!!!!!
    Wat ben jij een topmoeder, Trui!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ow, hoe herkenbaar! Dan mag mijn studentje nog wat jonger zijn (volgende maand wordt hij 18), ook hier moet ik al leren loslaten, zelfs al is zijn broer ruim 2 jaar ouder en heeft die me laten "oefenen" in het loslaten, mijn jongste blijft ook mijn kleine mannetje (laat het hem niet lezen, hahaha). Feit dat Sjobbe toch heeel blij is om je te zien, zegt genoeg, dat je het super doet als moeder zijnde ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Gij zijt een geweldige moeder.....
    EN ge trekt nog eens prachtige foto's ook!
    :)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een lieve mama! Sjobbe zal wel blij geweest zijn met je bezoekje en zijn voorraad lekkers! Succes met zijn examens!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Zo gezellig zeg! En ik volg je volledig... loslaten doe ik ook het liefst in (kleine) stapjes, die moeders toch ;-))
    Heel mooie foto's! Veel succes voor Sjobbe bij zijn examens maar met zoveel steun en liefde ... dat moet goed komen!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oh da's loslaten in het kwadraat! Ik moet er nog niet aan denken. Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Niet alleen de weerkaatsing op de cursaal, ook de spiegeling op het water is fenomenaal. Zo mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Prachtige foto's! Succes met de examens daar en met het loslaten, niet simpel, neen zelfs moeilijk maar ook zo nodig ...

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hallo,

    Oh wat een lieve blogspot.
    Ja mama's, ze zijn onmisbaar hé :-)
    wat super dat jullie samen een toffe dag hebben gehad, geniet nog heerlijk na.

    Groetjes, Jaimie

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik ken dat gevoel :) die bloeikes van kinderen blijven toch je kleine schatjes ook al steken ze met kop en schouders boven je uit.
    En ook al zijn ze 30 jaar en meer, je blijft ze als je kleine mannen bezien hé :)
    Altijd fijn als je een dag met 1 van je kinderen kan doorbrengen, gewoon alle aandacht geven en genieten. Heerlijk !!!
    Lieve groet :)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hihi, met huppelend hartje, dat klinkt heeeeeerlijk :)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ik zou nu eens juist hetzelfde doen!! Dat loslaten begint hier ook.Oudste is wel "nog maar" 14 maar je merkt het al,steeds dat stapje meer...Ik hou mijn hart al vast als ze hier beginnen studeren...

    Liefs,

    Liesbeth

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Natuurlijk zijn jongens van 19 groot en zelfstandig !!! Maar wat smelten ze als de ma langs komt. Wel met de juiste reden langs komen hé. Proper ondergoed, das een goei rede! Mijn zoon wordt 24 en heel af en toe, als er niemand anders bij is, ja dan mag ik hem nog eens een dikke knuffel geven. En das dan genieten...
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ik kan hier alleen maar zalig bij glimlachen... :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. ooo ik begrijp je helemaal,ik vind dat los laten ook heel moeilijk,maar ze zijn dan al zo zelfstandig he,is maar goed ook natuurlijk.

    succes,of moet ik sterkte zeggen.

    liefs yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ik kan me voorstellen dat je hart opzwelt van trots. Fijn als het goed gaat met je kinderen. Ze zullen altijd hoe oud ze ook zijn mama's "kleine" jongen/meisje blijven.

    Fijne dag,
    Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Moederliefde overstijgt alles, zelfs grote jongens;-)
    Mijn zoon is 25 en wordt altijd gek als hij op motor of met auto weg rijdt en ik zeg: Kijk je wel uit?
    Leeftijd, hoogte en breedte wil niks zeggen, blijven inderdaad je kleine mannetjes;-)

    Mooi!
    Groetjes José

    BeantwoordenVerwijderen
  26. een klein ventje met een groot-hart-mama!!!
    veel studeer succes!
    liefs els

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Zo lief. Dat vraag ik me nu al vaak af, hoe dat zit met die moederliefde, en hoe dat evolueert. Mijn hart loopt nu al over, en als ik jouw post lees, zal dat blijkbaar voor altijd blijven duren. En als ik jou was, zou ik hem géén extra onderbroeken kopen :-) Veel succes nog, zowel voor de blokker als de mama

    BeantwoordenVerwijderen
  28. moeders houden hun kinderen een tijdje bij de hand
    maar voor eeuwig in hun hart


    xxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Ja, dat loslaten gaat de ene minuut vlot en de volgende minuut wil je het echt niet. In kleine stukjes lukt het wel, alhoewel, mijn 2 zoons zijn 31 en 26 en als ik ze niet op tijd zie of hoor krijg ik kriebels. Natuurlijk, ze werken, hebben een vriendin, maar toch... blijft een moederkloek nu eenmaal een moederkloek :) haar leven lang! En maar goed ook :)
    Knuffel, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Gaat zo snel, hij doet het volgens mij schitterend. Straks na de blok mag je volgens mij heerlijk blinken!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. heerlijk om zo saampjes met zijn tweetjes is te genieten toch?!?!?quality time!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Hoe vertederend....hoop later ook zo'n band met m'n "zonie" te hebben!! Nu is die pas 7...

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Wat heerlijk zo samen dan even meis!!!!
    Tja kleine jongens worden groot .... heel groot hihihihihi

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Heerlijk om zo'n goede moeder-zoon band te hebben, geniet er van!!

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Oh oh Sam gaat naar de zomer naar de grote school (nog geen 500 meter verderop,vanaf de voordeur kan ik de achterkant van de school zien :-)) en dat vind ik al zo spannend :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  36. OO man, wat is dat toch moeilijk hè ;-) ! Hier ook een 11 jarig ventje dat na de zomer naar de middelbare school gaat... Ik heb wel alle vertrouwen in hem, maar de rest van de wereld is er ook nog hè ?

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je fijne reactie!
Liefs, Trui