zondag 28 juli 2013

Brillenrokske

... en toen werd het HÓÓÓÓÓG tijd om te naaien ...
... ik kon mijn jeukende handen niet langer meer negeren.
Werk werd aan de kant geschoven,
stikmachientje onder het stof vandaan gehaald,
draden van de overlock weer ingeregen,
(en zo ben je al een half uur kwijt!)
brillenstofje gekozen en geknipt ...
Het werd een rokje voor Mona zonder patroon,
mijn opgedane kennis een beetje bij elkaar gepropt,
en het vooral simpel gehouden.

De enige vereiste van Mona was 
EEN KORT ROKSKE!

Stof en blauw biaslint met kant: Veritas
Het fluogele paspellintje stopte ik tussen de elastiekband en het rokje voor een beetje contrast.
Het stofje en lint kreeg ik toegestuurd van Veritas, als proefpakketje.
Ze hadden mij gevonden via mijn blog, waar bloggen niet allemaal goed voor is!? :-)



 Vwala, dus ik doe ook niet moeilijk ...



En toen we vandaag met de fiets naar de plaatselijke markt waren gereden,
kregen elk van onze meiden een zonnebloem toegestoken,
van een opa met zijn kleinkindjes,
zomaar ... uit hun tuin.


Hoe zeggen ze dat nu ook al weer?
"Het geluk zit in kleine dingetjes ..."
Awel, het is weeral bewezen si!


34 opmerkingen:

  1. Wat een schattig rokje, simpel en leuk! Het biasbandje is ook leuk, zal een kijken of ik het ook kan vinden.....voor ook zo een rokje voor mijn kleindochter van bijna 2 jaar

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hele toffe foto's van een Mona'tje in actie!
    Het rokske is goed gelukt seg, en dat zomaar uit de losse pols, chapeau zenne!
    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oooooowww, wat een stoere dame zeg. En wel eentje met een cool kort rokske waar je in gezien mag worden! Dit was toch een zeer goede reden om de boel even aan de kant schuiven zeg ik ;)

    XxRosalie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gaaf rokske!!!!! en wat een lieve zonnebloem-opa zeg!
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een schattig en toch stoer rokje, goed gelukt, Trui!
    Fijn om te lezen dat er nog zulke spontane acties plaatsvinden ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Tof stofje hé, heb er voor mezelf ook een rokje uit gemaakt :).
    Jouw meid staat er super goed mee!
    En wat een prachtige zonnebloemen heb je daar gekregen! Pitjes bijhouden hé ;) kan je mss volgend jaar ook mensen plezieren met zonnebloempjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zonnebloemen.....dat is eiGenlijk mijn vakantiegevoel....en als ze beginnen verwelken is meestal de zomer ook voorbij......

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Super gedaan, en wat staat het haar schattig! Echt een actie-rokje! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. guitige meid, die Mona! En superrokje zèg, het staat haar geweldig!
    wat lief dat jullie die zonnebloemen kregen! Mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Jeukende handen moeten worden gehoorzaamd.
    Altijd.
    Kijk maar wat een mooi resultaat.

    En Frankrijk in eigen land,
    wie wil nog meer dan dat?

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wow tof rokske en dat kan tegen een stootje dat zie je zo ! Stoere meid in een hip rokje !
    Lief van die opa zeg, dat is nu nog eens een simpel gebaar dat toch veel deugd doet hé. Mensen zouden dat terug eens meer moeten doen, de wereld wordt er een beetje mooier mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een parmantige meid is ze :))
    Zo stoefen dat ze doet met haar tof rokje aan !
    Knap werk Trui !
    Lief gebaar van opa en het zijn der dan nog heel mooie ook !

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dat rokje staat haar perfect, daar gaat ze plezier aan beleven zo te zien :)
    Zonnebloemen, het zijn de eerste die ik zie dit jaar, bij ons staan ze nog vrij klein, we gaan dus voor een lange hete zomer :)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een schattig rokje! Maar dat buikje is des te schattiger!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Heel mooi rokje en wat een prachtig modelletje dat hem draagt, zo mooi!
    Zonnebloemen zijn echt typisch vakantie, ik gaf die altijd met mijn kids mee voor de juffen de laatste dag van het schooljaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat heb je dat mooi gemaakt. Het staat haar ook heel goed. Ze kan zich er lekker in bewegen. Geniet nog lekker van het mooie weer.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik ken dat wel. Soms MOET je gewoon even iets maken!
    Leuk stofje! Leuk rokje!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Knap rokske, amai! Ma mee een knappe dochter erin is da nie moeilijk :)
    Leuk, die zonnebloemen zomaar!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wauw mooi gemaakt Trui, super leuk stofje en het kantje is helemaal geweldig, groetjes joke

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Kijk dochter helemaal in haar sas met haar mooie rokje en mamma trots, wat wil je nog meer!!!Supertof stofje!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Geweldig tof rokske en een schitterend model én een heel lieve opa!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Een mooi en vrolijk rokje voor een mooi en vrolijk kind. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Een bewegelijk rokje voor een bloem van een meid. En zo krijg je dan zonnebloemen cadeau...
    Grtjs

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat een mooi rokje, geweldige print ook en een super model is Mona!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Dag Miss Creatuurtje,

    Heel mooi rokje. Mona staat er prachtig mee!

    Vele creatieve groetjes,
    Het hele Veritas-team

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Een heel schoon rokske, en ze showt er nogal mee seg :-) super gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat een pretletter is die Mona met haar mooie rokje aan.
    En als ik zomaar zonnebloemen zou krijgen, zou ik tranen in mijn ogen krijgen. Wat een lief gebaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. hihi...zo schattig dat rokje en zo schattig die Mona!! Wat een prachtfoto's van de zonnebloemen, zou je zo een kaart van kunnen maken en zo lief dat jullie die zomaar kregen! Grtzz..Maddy

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Heerlijk leuk rokje om een heerlijk leuk meisje!!!

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je fijne reactie!
Liefs, Trui