woensdag 17 juli 2013

De zee ...


Voor mij het mooiste stukje op aarde ...
Dat wonder der natuur ...
De Noordzee, de Atlantische Oceaan,
De Middellandse Zee ...
Ik ben er gek op ...
Want als ik ergens tot rust kom, de muizenissen letterlijk uit mijn hoofd kan laten waaien, dan is het daar wel,
met mijn neus in de wind en mijn blik op die oneindige watervlakte ...



 Wij hielden het bij "De Noordzee" en we hadden geluk ...
Samen met onze vakantie aan zee, begon het mooie weer.
We hadden het niet beter kunnen treffen ...



Maar voor we naar zee gingen, bracht ik Jitske naar Zaventem-luchthaven, waar ze opnieuw het avontuur tegemoet ging met Topvakantie en ging diepzeeduiken in Sicilië.
De ongelooflijk enhousiaste sms'jes die ik dagelijks kreeg
(alles was bère tof, schoon, plezant ...),
stelde mijn toch wel weer ongerust moederhart
(oh help, mijn kind gaat diepzeeduiken!!)
gerust en we mochten vrijdag een bruine, stralende tiener weer ophalen.
En Sjobbe leefde zich uit op de festivalweide van 'Rock Werchter'
waarna hij nog een paar daagjes de baas in huis was ...
Mijn grote kids ... 
schupje, emmertje en zandkasteel zijn ze ondertussen ontgroeid.
Het was heel erg wennen om zonder hen op vakantie te gaan ...
Maar er komen andere schone tijden aan,
en ondertussen zal ik hun 'kleine kinderjaren" voor altijd blijven koesteren.


Bij thuiskomst bleek onze tuin letterlijk ontploft!!
Naast een overvloed aan komkommers, tomaatjes,
snel groeiende worteltjes, ajuin, kolen, patatjes in de zakken, ...
hangen de struiken door van het lekkere fruit!


En nu wordt er geoogst (zeg je dat ook van fruit eigenlijk?),
fruit gesmikkeld, fruit uitgedeeld,
nog een beetje meer fruit gesmikkeld, alles klaar gezet voor confituur. 
Jitske en Floris maakten tiramisu van aardbeien en er werd ook
een frambozentaart op tafel getoverd ... 
en ik, ik zag (en proefde) dat het goed was! :-)


Ook mijn mailbox stond op ontploffen en puilt uit van het werk,
ik weet weer wat gedaan de komende weken ...
maar we laten het niet aan ons hart komen
en tussen het werk door
droom ik weer even stiekem
van mijn geliefde zee ...


"Zoek je geluk niet te ver
straks kijk je erover"
- BZN -

34 opmerkingen:

  1. Ziet er goed uit zeg die vakantie van jullie.
    Vandaag heeft jongste haar laatste schooldag met musical dus heeeeeeeeeel spannend. Dan begint voor ons ook eindelijk de vakantie!

    Geniet nog lekker na.

    Groetjes Kiek

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een fijne foto's, jullie zien er zo ontspannen uit (nou ja, jou zie ik even nie haha)en wat een leuke foto ook van papa met z'n 3 kleintjes.
    Blij te horen dat je je groters weer heelhuids terug hebt, compleet met stoere verhalen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh, wat een mooie strandfoto's! Heerlijk! Ik ben al net zo gek op de zee! Heb dus even gezellig mee zitten genieten van al het moois! Lekker na genieten!!!

    Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja, onze kust is zo schoon! Puur genieten!
    Leuk om thuis te komen en zien dat er zoveel fruit rijp is!
    En, kleine kinderen worden groot...c'est la vie!
    (mooie foto's, heb kunnen meegenieten ;))

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi geschreven, slik ook wel, die groten! En heeeeeeerlijk he, de zee, ik ben er ook groot fan van :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtige foto's, heerlijke vakanties voor al je gezinsleden.
    Een fijne thuiskomst door al dat zalige fruit. Meer moet dat niet zijn.
    Wat kan het leven mooi zijn.

    Geniet nog maar even verder.
    Groetjes, Monique

    BeantwoordenVerwijderen

  7. ALS het goed weer is, is onze kust de leukste vakantieplek.....maar wij hebben daar eens een week met slecht weer geweest, uiteindelijk naar de sauna om ook eens warm te worden....en wij binnenkort ook ons eerste weekje vakantie zonder de twee oudsten...alhoewel ze al spijt krijgen hihi

    BeantwoordenVerwijderen
  8. heerlijk , de wonderen der natuur ! en de kinderjaren koesteren ? nou en of !
    geniet nog maar verder hoor, alles op zn tijd.

    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  9. oooooh ik heb heerlijk mee genoten, dank!
    Fijn je weer te lezen sommige personen mis je gewoon in blogland en daar ben jij er één van.
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Fijn dat je weer terug bent en nog mooier dat jullie het zo getroffen hebben met het weer. Schitterende foto`s van het strand en van jullie zoete tuin!

    Geniet weer van het 'Thuis" zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heerlijk dat jullie zo hebben genoten, de batterijtjes zijn weeer opgeladen, denk ik ;-)
    Fijn dat je er weer bent, ik miste je al.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dat zag er heel erg genieten uit, ik hou ook van de zee :)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een fijne vakantie en ook fijn dat het weer heeft meegeholpen!
    Mooi zo een ontplofte tuin! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Het ziet er uit als een geweldige vakantie! Heerlijk zeg. En zo'n thuiskomst is ook heerlijk.
    Fijne dag!

    Liefs, Evita

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Fijn dat jullie zo genoten hebben van die prachtige noordzee en het mooie weer. Houd dat ontspannen gevoel nog maar eventjes vast ondanks bergen emails enzovoorts. Alles op z'n tijd he!

    Liefs,
    Rosalie

    P.s. en wauw gaaf, diepzeeduiken!!! En Rock Werchter klinkt ook goed he :) Zo heb je nog fijne vakantiegespreksstof voor weken als je kindjes uitvliegen.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Dat heb je weer mooi gehad. Kan je nog lekker lang van nagenieten. En bij thuis komst is er dan het genieten van het fruit, hmmmmmm
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Fijn dat je zo hebt genoten. Je hebt ook wel geboft met het mooie weer. Geeft toch net dat extraatje. Nu lekker genieten van je fruit, ziet er lekker uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. om ter geweldigst allemaal! fijn!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ja mooi he de zee, ik verlang er ook naar! Fijn dat jullie zo hebben genoten!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Leuk om te mogen meegenieten van die prachtige foto's. wij waren zondagavond nog aan onze mooie Noordzee,natuurlijk hadden we het weer mee (wat toch wel belangrijk is). Een paar uurtjes wandelen op het strand,ook een beetje "Knokke-sfeer" opsnuiven,zalige avonden zijn het...

    Geniet nog van de zomerse temperaturen nu,de vakantie duurt dan toch een beetje langer hé.

    Gr,

    Liesbeth

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Mooie foto's! En je passie voor de zee, die deel ik!
    Onze oudste gaat ook niet meer mee, maar ligt nu al heerlijk aan het Spaanse strand...wij moeten nog een weekje of vier wachten. De jongste heeft nog altijd geen vakantie....

    BeantwoordenVerwijderen
  22. PRACHTIGE foto's. Ik hou ook zo van de zee.
    Fijn dat jullie zo genoten hebben. Nu de vruchten kunnen plukken en de groenten oogsten zal jullie ook plezieren zo alles uit eigen tuin.
    Jouw oudsten staan intussen goed op eigen benen, dat hoort bij het jongvolwassen zijn hé zo af en toe het nest uitvliegen. Werchter, waar is de tijd, 20 jaar geleden was dat ook telkens mijn start van de vakantie. Zalig.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Mooi verhaal, heel mooie foto's. Ik herken mijn favoriete Nieuwpoort :)
    Fijne zomer verder!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. heerlijke vakantie dus,wij gaan ook voor het eerst zonder de 2 oudsten op vakantie,ik heb het idee dat mijn gezin uiteen valt,ik vind het best moeilijk,maar ik ga proberen er extra van te genieten die wel nog graag mee gaan.

    gr yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Zo leuk als het in eigen land mooi weer is.
    Ik heb geen vakantie gevoel gehad als ik de zee niet heb gezien.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Zaaaaaalig zo lekker uitwaaien aan zee! Een strandmens ben ik niet, maar wel wandelen in de wind op de dijk :) Vakantie in eigen land kan zeker zo mooi zijn als elders! Het is maar wat je ervan maakt.
    En jullie kunnen het duidelijk wel, ook al zijn de 2 oudsten alleen op vakantie, je moet leren loslaten, maar koester de herinneringen!
    Ook ik heb al veel aardbeien geplukt en confituur gemaakt :)
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat een PRACHTIGE foto's zeg!! Ik hoor de zee al ruisen (figuurlijk dan he!).

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Zaaaaalige foto's! En zalige vakantiepret (zee is top, duiken is super! Werchter heeft geen woorden nodig!), da's genieten! En zeker met al dat lekkers uit jullie tuin, smullen maar!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Dat is meegenieten!!! Prachtige foto's... en toppunt van happiness :D zo'n zonnetje, strandje, gezinnetje ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Prachtige foto's, en een prachtige quote aan het einde van je berichtje :) Die ga ik onthouden!

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je fijne reactie!
Liefs, Trui