vrijdag 19 juli 2013

Oehoe ...

... oehoee ooeeehhooeeee ...
dit uiltje vloog vrolijk naar een jarige toffe meid toe ...
maar niet voor hij in de boom zijn vleugeltjes wilde strekken
dus kon ik stiekem gauw wat foto's trekken!
En wens ik jullie samen met deze lieve 'oehooee'
een heel fijn en zomers weekend toe!

Uit 'Amigurumi & forest friends' - Catania Katoen

 Want na een week heel hard werken
kijk ik ook uit naar het weekend.
Mister Creatuur en ik
gaan naar 'The Wall' 
op de festivalweide in Werchter.
Als vervroegd verjaardagcadeautje voor mijn ventje ...
we zijn benieuwd!

En wij Belgen krijgen dit weekend ook een nieuwe koning.
Maar jammer genoeg zijn wij niet zo'n super enthousiast volk
als onze leuke Noorderburen en wordt het hier minder 'gevierd'.
En oké, onze nieuwe koning heeft wel wat minder 'charisma' :-)
... maar ik geef hem het voordeel van de twijfel.
Al jaren wil ik graag eens onze Nationale Feestdag gaan vieren in Brussel,
de festiviteiten meebeleven in het Warandepark,
het vuurwerk zien knallen 's avonds laat.
Dus dit jaar laat ik deze unieke Nationale Feestdag,
"een troonsafstand en een nieuwe koning",
niet aan mij voorbij gaan.
Je kan mij spotten in Brussel zondag!
(de die met haar haakwerk en boek onder hare arm ;-))


45 opmerkingen:

  1. Schattig!
    En veel plezier in Werchter en Brussel!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ha,ha,ha....leuk en geniet ervan Trui(vrienden van ons zijn ook jaarlijks op Werchter te vinden,dagen achter elkaar)Misschien kun je iets 'wildhaken'voor ergens aan te bevestigen in Brussel en ehhh Oehooee is a nice and beautiful owl....wij hebben hier ook een uil in de buurt die ik regelmatig s'nachts hoor roepen,in het begin was mijn 18 jarige dochter wat geschrokken,ze kwam in de donkere gang achter ons huis terug van haar vriend op de fiets en tegelijkertijd riep meneer de uil,zij dacht dat het jongens waren en wist niet hoe snel ze achterom moest komen en de poort achter haar moest sluiten...een klein beetje beangstigend kwam ze binnen en vertelde het....dingen die je nooit meer vergeet.

    grtzzzz and have fun!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wauwie hoe gaaf the wall! Grappig idd dat zoon er dan pas geleden ook nog was daar. Ik geloof niet dat ik hem gezien heb daar.... (maar als hij misschien door wat 2 ietsjes oudere dames aan de kant werd geduwd omdat ze vooraan wilde staan, excuus hiervoor ;) Ons motto was een beetje 'wij moeten nu vooraan want wij zijn oud en jullie jonkies kunnen altijd nog'! :)
    Anyway geniet ervan! Het zal zeker een spektakel worden (in tegenstelling tot jullie feest voor de nieuwe Koning :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gaaaaaaf, genietze en wat de koning betreft...de allerleukste woont hier :) onze koning Hommel
    en wat een schattig en wijs uiltje
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja Werchter, das niet zo ver van bij ons. In de jeugdjaren, regelmatig op die weide vertoefd.... schone tijd...
    Wat een prachtige uil heb je gehaakt. Wat een "gelukzak" is die jarige weeral.
    Doe de groeten aan de koning en ik zal voor de tv zitten. Misschien zie ik u wel passeren...
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuke uil! Daar zal de jarige zeker blij mee zijn geweest.
    Heel veel plezier bij 'the wall'. Ontzettend leuk zeg en veel plezier in Brussel!

    Liefs, Evita

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ohhhh wat een schattige uil! Ik val beslist voor z'n mooie grote blauwe ogen icm de rest, super! Veel plezier in Brussel!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een leuk uiltje!!! Heel veel plezier, geniet van alle leuke dingen die je gaat doen!!!

    Liefs, Vera

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oehoe..toffenuil !!
    Amusement in Werchter Trui en ook in Brussel :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. leuk die uil,een heel fijn weekend,geniet ervan

    gr yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat is je uiltje een schoonheid! Mooi gemaakt!
    Fijn weekend, geniet met volle teugen!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Zo een uil mag hier ook wel eens langs komen vliegen. Wat een leukerd.
    Heel veel plezier in Werchter. En ach, volgens mij is Philip de slechtste niet.

    Geniet ze.
    Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Een heel schattige oehoe :-) en geniet ervan daar in Werchter en Brussel!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Jouw uiltje is ook al zo leuk. Ze vliegen voorbij in Blogland. Een heel fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Een schat van een uiltje heb je daar weer gemaakt Trui! Een waar kunstwerkje :) En zo'n druk weekend voor de boeg, daar is geen tijd meer over om naar rommelmarkten te komen zie ik. Geniet ervan! En doe de groeten aan de koning, pas maar op voor je haakwerk :)
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Vrolijk uiltje!! Die is pas goed te spotten (vind dat blauw echt super!) En alvast heel veel plezier zondag (ennuh.. da's iig al één 'super-enthousiast-eling' die erbij zal zijn!)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Oh je uiltje is super schattig en de kleurtjes waarin je hem gemaakt hebt vind ik de max (zo vrolijk)! Veel plezier zondag :D! Het zal vast een hele belevenis worden. Ik kijk al uit naar het verslag ;).

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Supermooie uil en een leuk weekend voor de boeg. Geniet er van !

    BeantwoordenVerwijderen
  19. ♥♥♥♥♥♥ je uiltje is geweldig ♥♥♥♥♥ mooie kleurtjes ♥♥♥♥♥
    Geniet van je weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Uiltje is geweldig !
    Ene kom je is niet binnen nu je vandaag toch nog eens in Werchter bent ?

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa je uiltje is bij mij ! Zo lief in mijn lievelingskleur! En nu bedenk ik me dat m'n vriendje niet op de foto is gegaan. Dat komt omdat hij zo uit de doos vloog de vensterbank in. Ikke blij ♥
    Fotootje volgt dus nog :-) x Syl

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tof he, ik heb een zusje of broertje van je uiltje en ik geniet er ook elke dag van op mijn bureau, tis een heel braveke, kan niet anders hé, tis van Trui, een supermama :)

      Verwijderen
  22. Aiiiii wat een super gave uil, prachtig met zijn blauwe oogjes :-))))
    Heel fijn weekend !

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Lief uiltje! Fijn weekend, groetjes Talitha

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat een mooi uiltje Trui, en heel veel plezier met de troonswisseling, maak er een fijne dag van.
    groetjes joke

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Mooi uiltje! En veel plezier op The Wall! Zal wel lukken!!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Hallo,

    Mooie uil in vrolijke kleuren.
    En zo te lezen hebben jullie een supervakantie aan de zee gehad.
    Gelukkig is het weer nu zalig en hadden jullie dat ook mee.
    Geniet van het weekend, klinkt veelbelovend en vol :-)

    En hmm vers fruit uit eigen tuin, klinkt heerlijk!
    Zover zijn wij nog niet, wij hebben nog maar 4 groenten en kruiden gekweekt.
    Maar al wel van de kruiden gegeten, zo lekker vers he !

    Groetjes, Jaimie

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Veel plezier morgen, deze keer zal het droog blijven, het zal zelfs heel warm worden, veel drinken is de boodschap.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Ik denk dat Filip het wel goed gaat doen, hopelijk een jongere wind door het land blazen.

    Maar dat terzijde.
    Wat een prachtige uil, zo'n prachtige en vrolijke kleuren. Zeer mooie en geslaagde combinatie.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Geweldig mooie nieuwe heading(?) heb je!!
    Geniet er van morgen!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. U banner is geweldig, helemaal jij :)
    Ik ga je linken voor mijn vakantiegevoel, al is het hier elke keer vakantiegevoel, je ziet maar wat lukt, niets moet, mensen gaan hier graag langskomen :))))

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Hahaha, geniet er van!! Ik denk dat bij ons Maxima de koning laat stralen, zonder haar zou het misschien ook allemaal wat minder zijn ;-)

    Je uil ziet er megalief uit!!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Wat een geweldig uiltje!! Hopelijk heb je een fijn weekend gehad. Aan het weer kon het in elk geval niet liggen ;-)
    Fijne nieuwe week, liefs Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Hopelijk heb je een heerlijk weekend achter de rug! Het uiltje is weer zo leuk, tja maar wat is nou niet leuk wat ik hier allemaal zie :)
    Je nieuwe header, prachtig!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Wat een super uiltje! En je nieuwe header is gaaf!!

    BeantwoordenVerwijderen
  35. OOooo, Trui, wat een dotje en precies de kleuren waar ik van hou!!!! Geen verrassing als ik zeg dat ik gek ben op uiltjes en dit exemplaar heb ik nog niet gemaakt. Heb intussen al in boekwinkels en de bieb gekeken maar helaas het boekje (nog)niet gevonden.
    Vrees dat ik het boekje zelf aan moet schaffen (betaal me arm aan haakboekjes momenteel!). Staan er ook nog leuke andere patroontjes in???
    Voordat ik het vergeet, TOFFE LAY-OUT!!!!!
    Groetjes van Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het staat vol met leuke patroontjes dus echt wel de moeite om het aan te schaffen (en ik ken dat fenomeen van je arm betalen aan haakboekjes :-))

      Verwijderen
  36. Wat een mooie kleurtjes heeft jouw uiltje. Weer eentje die jij af hebt en bij mij nog moet samengenaaid worden... Maar ik ben nu toch ook bezig met alles af te maken wat nog te wachten ligt. Weet je nog die grote groene draak... Ze is bijna aan de beurt...
    En hoe was je dagje Brussel? Niet te warm om te haken of te lezen....
    Je nieuwe banner is heeeel mooi!!!

    Groetjes,
    Jeanine

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thanks :-) Verslagje van Brussel komt eraan :-) Oh ja, die lieve draak, ik ben benieuwd tegen dat je alles samengenaaid hebt!

      Verwijderen
  37. Hé Trui, je banner is mooi!!!! Zo zomers!
    Is je boek al uit?(familieportret) mooi hé...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel :-) Ja, hij is uit van gisteren en ik ben nog altijd een beetje onder de indruk. Echt prachtig boek, moet van mijn part zeker niet onder doen voor 'Haar naam was Sarah'.

      Verwijderen
  38. Dank jullie wel voor de fijne reacties op mijn banner, zo heb ik telkens een vakantiegevoel als ik mijn blog open :-) en ook al jullie andere toffe berichtjes natuuuurlijk!

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je fijne reactie!
Liefs, Trui