zaterdag 31 augustus 2013

Bomen door het bos

We worden verwend
in onze tuin,
bijna dagelijks eten we wel iets
van onze zelfgekweekte groentjes.

Kinderlogica:
"Die lange, rode stokjes, die zijn toch veel te straf om zo te eten hé"
"Ja, dat is waar Fé"
"Waarom zet papa die dan in de serre?????"
:-)
Bloempotjes geverfd door de meiden

Met liefde gekweekt en gemaakt,
dat smaakt!

Herinneren jullie nog onze 'zak-patatten'?
Wel, we hebben geoogst!
En het is gelukt!



Cool hé! :-)

En ook ik werd verwend.
 Jullie massale lieve berichtjes
hebben me door een zware werkperiode geloodst.
Het waren echte hartjes onder de riem!
En een paar dames
deden dit nog extra door mijn brievenbus vol te laden met hele fijne post.
Dank jullie wel Els, Monique, Esther en Mirjam
én Evita voor de leuke gewonnen give-away!
Dit doet deugd!


Maandag mogen de leerkrachten en leerlingen
weer aan de slag,
en leun ik moe maar voldaan,
achterover op mijn bureaustoel.
De naweeën zijn nog volop voelbaar,
nog net die laatste zaken online,
de laatkomers moeten nog verwerkt worden,
materiaal dat bleef hangen hier of daar,
inclusief frustraties :-)
maar we hebben het overleefd.
Het blijft nog efkes druk,
maar die bomen zijn toch al weer
te zien door het bos.
Zucht ... de laatste loodjes ...

Wie iets geeft,
mag dat nooit onthouden.
Wie iets krijgt,
mag dat nooit vergeten.
- BZN -

31 opmerkingen:

  1. Nog even volhouden meis! Succes!
    Liefs, Mirjam.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Laadste loodjes maar met zoveeeeeeel heerlijke tuinvitamientjes komt dat goed, hup Trui!!!!!
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  3. net nu ik een uurtje geleden dacht,.. hoe zou het met mis creatuurtje gaan??? komt er toch een bericht zeker. Leuk al dat lekkers uit de tuin. en hoe is het met je hand?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie oogst!! Rode tomaten, daar droom ik nog van... en die piepers, wat een idee om die in een zak te kweken! Succes met alle drukte!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. oh tof !
    Ren die pattatten ! Ik heb er ook in zakken gezet en ben erg benieuwd ! Maar ik heb ze pas in juni gepland dus ik denk dat ik nog effe wacht om te oogsten...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Goed gedaan van je!! en nu is't aan de leerkrachten om te travakken

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Goede zak patatten zeg!
    Als je die op hebt kun je zeker de hele wereld aan ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh dat lijkt me zó leuk (en lekker) groenten uit eigen tuin!
    Gelukkig is het einde van alle drukte in zicht voor jou, daar ben je ook wel aan toe! xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ooh wat lekker al die groente uit eigen tuin! En fijn dat de drukte minder wordt! Rustig aan en geniet van het weekend :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een heerlijke oogst. Goed gedaan meid, hard werken wordt beloond. Leuke post mocht je ontvangen, prachtige dingen.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oh dat lijkt me heerlijk zo alles te zien groeien en bloeien, dan heb je volgens mij heel bijzondere gerechten, zo vers en eigen. Smaakt beter denk ik zo.

    Ik geniet van jouw blogposten!!
    Ik zie dat je Jane Casey aan het lezen bent, toppertje!
    Ken je de boeken van Lisa Jackson ook? Zeker een aanrader!!
    Geniet van je achterover leunen, volgens mij heb je dat zwaar verdient!
    Fijne zondag!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor de tip! Ik ga zeker eens speuren in de bibliotheek. Het boek van Jane Casey is inderdaad heel goed, hoewel ik maar met 2 bladzijden tegelijk kan lezen en dat vind ik niet leuk ... nog efkes :-)

      Verwijderen
    2. Graag gedaan, zie dat we al veel dezelfden hebben gelezen.
      So much to read, so little time ;-)

      Verwijderen
  12. Mmm... Groenten zien er lekker uit! Liefs, Me

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooie oogst!
    Fijn dat je bijna alle drukte achter je hebt, dat het einde in zicht is.
    Al die lieve post zal wellicht geholpen hebben met "bomen kappen";-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ohhh wat leuk al jullie groente uit eigen tuin,heerlijk lijkt me dat....maar ja een mens kan nu eenmaal niet alles hebben,ha,ha...Die pepers!mooie foto's Trui en ehhh fijn dat de bomen weer zichtbaar zijn voor je en daarnaast al die leuke post!Komt goed meid!xx

    grtzzzz
    Angeline

    BeantwoordenVerwijderen
  15. heerlijk al die verwennerij uit eigen tuin. Dat smaakt toch altijd het lekkerste he?
    Mooie post kreeg je ook van lieve mensen , genieten!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Heerlijk weer iets van je te lezen, en wat een heerlijk eten allemaal uit eigen kweerk en ja waarom eigenlijk die rode bonen die zo heet zijn?? (Fé je hebt gelijk hoor ;)) . En wat heerlijk toch die lieve bloggers die jou zo verwennen en een hart onder de riem steken.
    Nou nog even vol houden en doe rustig aan mied.
    groetjes joke

    BeantwoordenVerwijderen
  17. wat een lieve leuke post,en heerlijke toch als de kindjes weer naar school gaan,krijg je weer een ritme,succes met de laatste loodjes wat jij moet doen

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wauw wat goed zeg dat je tuin het zo goed doet!!!
    En wat een leuke banner ook weer!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Vitamientjes uit eigen tuin! Om er weer wat bovenop te komen!
    Fijne schooldag voor je kroost morgen!
    Liefs Els

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Super zo een moestuin! Ik ben jaloers op je druiven en tomaten :). Die laatste wilde bij mij niet lukken.
    En nog even volhouden dan, je bent er bijna!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ik had dit jaar ook zo eens de patat ik zakken geprobeerd, maar bij mij was het resultaat vele minder :-(
    Jullie tuintje ziet er echt top uit! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wauw! Je wordt echt goed in het vastleggen van al dat moois; goeie collages, Trui! En nu lekker genieten van al dat lekkers uit de tuin en alle mooie dingen die je toegestuurd zijn =)
    Groetjes Riri

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Gelukkig loopt je stressperiode bijna teneinde! En recupereer dan eerst maar wat met dat polsje van je!! Beloofd???
    Geniet maar van al het lekkers uit je tuin, doen wij ook, heerlijk hé!
    Rake opmerking heb je geschreven onderaan.
    En je kreeg een leuke give away!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Oh wat een fijn gevoel zal dat zijn dat de eindstreep bijna in zicht is. Nog eventjes en dan genieten van een mooie lange nazomer en lekkere hapjes uit eigen tuin :)

    Kus Rosalie

    BeantwoordenVerwijderen
  25. He, lieve Trui, of is het Geertrui, heel erg bedankt voor de mooie lapjes voor mijn deken ik heb ze ook op mijn blog staan, kan ik je ergens blij mee maken? Wil je iets gezelligs retour?
    Goeie slagzin ook op je blog!
    Een mooi schooljaar gewenst, met je kinders en geniet ook af en toe nog van je vrijheid hé
    Liefs Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Graag gedaan Tineke! En ik hoef niets in retour hoor, het is graag gegeven. En ja, mijn officiële naam is Geertrui :-) Ik had een paar belangrijke documenten moeten invullen en dan gebruik ik mijn volledige naam, vandaar dat hij ook op de enveloppe belandde :-)

      Verwijderen
  26. Hahaha ja papa, waarom!? Mooie stippenpotten.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Dank jullie wel meiden, voor de fijne reacties!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Owwwwwwwww helemaal gemist deze .... foei Moos! hihihihihi
    Die laatste loodjes nu hopelijk ook achter de rug lieverd!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je fijne reactie!
Liefs, Trui