woensdag 21 augustus 2013

Dat komt ervan ...

... van al dat werken ...

Diagnose: beginnende RSI
Remedie:
Rust ... !!
Help dokter, het is nog superdruk tot minstens 1 september ...
Gelukkig een begrijpende dokter,
maar ook een goede dokter met een grote waarschuwingsvinger omhoog!!
Dus noodremedie:
rekverband van vingers t.e.m. elleboog en doosje ontstekingsremmers.
En na 1 september ... halveren dat werk!
Dat is zowiezo het plan ...
mijn tong hangt zo ongeveer halverwege mijn knieën
en mijn overgebleven hersencelletjes hebben het kookpunt bereikt ...
niet alleen mijn arm snakt naar rust.
(even ter verduidelijking:
ik werk (op zelfstandige basis) mee
aan het opmaken (lay-out) van schoolboeken,
digitaal schoolmateriaal beschikbaar maken voor leerkrachten en leerlingen,
m.a.w. 't internet' volstouwen met bordboeken, lerarenKits, ...
noodzakelijk schoolmateriaal, dat klaar moet zijn tegen 1 september
opdat onze kindertjes weer veel kunnen leren)

Maar euhm dokter ...
Mag ik nu nog haken? Of breien?
Mja ... zoek je niet best een andere hobby?
NO WAY! Dat is mijn therapie!! ...
En daar krijg ik dan weer die begrijpende glimlach:
"Een mens is zijn beste dokter, Trui,
wanneer je pijn of last hebt, moet je stoppen,
als het erger wordt, ga je er echt niet meer mee lachen"

(maar een beetje haken kan dus echt geen kwaad,
met een groot kussen onder mijn arm,
in die noodzakelijke rustpauzes .. toch? :-))
Denk ik, hoop ik ... zucht!
"... en anders steek ik je arm 3 weken in het gips!
Dan moet je wel rusten ..."
Dju ...


Zorgen dat het dus zo ver niet komt...
maar toch maar gauw tussendoor een randje aan dat rekverband gehaakt,
want dat rafelt uit... en dat stoort mij...
ja ja freak, I know :-)

Mijn arme kindertjes, ventje en huishouden
worden schandalig verwaarloosd,
maar het is nog even doorbijten... met bloedend hart
(en godzijdank héél véél begrip van mijn gezinnetje)
Gelukkig krijg ik hulp bij het werken ... ;-)!

 Tot later meiden!
Na 1 september hoop ik hier weer terug te zijn,
om weer lekker te bloggen en al jullie blogjes te lezen.
Hartelijk dank voor al jullie steunende berichtjes!
"We zijn er bijna, we zijn er bijna,
maar nog niet helemaal ... "
x

58 opmerkingen:

  1. Oei, veel succes en zorg goed voor jezelf!

    Liefs, Evita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. veel beterschap!
    lijkt me een geweldige baan wel

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wees voorzichtig. Ik heb er zelf mijn schouders mee verknald. Het is 14 jaar geleden heel erg geweest, met veel moeite ben ik toen een heel eind verbeterd, maar ik ben er nooit meer echt afgekomen. :(
    Sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. och jee,nou beterschap en probeer rustig aan te doen

    BeantwoordenVerwijderen
  5. owwwwwwwwwwwwwwwwwwww t hondje ♥♥♥

    en voor jou...... doe wat je moet doen en die extra's niet dit is nl not funny meis

    toi toi toi

    liefs jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Rustig aan moppie daar waar het wel kan. Met de boel nog meer overbelasten ben je nog verder van huis ....

    Een dikke beterschapsknuf x x x x x

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oei, dat klinkt niet best! Veel beterschap!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Door ooit geopereerdte zijn aan RSI heb ik heel veel moeite met breien. 5 minuten breien en ik heb al giga veel pijn aan mijn vingers. Breien doe ik niet meer sindsdien. Nota operatie is meer dan 11 jaar geleden.
    Luister dus maar goed naar dat lichaam van je!
    Liefs, Veerle

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh doe maar voorzichtig en neem je rust anders wordt het misschien nog erger

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oww, dat is wel heftig. RSI is niet zomaar iets. Echt niks meer doen dus, behalve wandelen, fietsen, kijken, zingen, dansen??
    Beterschap!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hou er de moed in meid. Gelukkig heb je lieve huisgenoten en en lieve woef, die je helpt.
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hallo,

    Beterschap en euh... Luisteren naar de dokter he of je staat nog verder sebiet.
    Gelukkig moet ik niet luisteren, want daar ben ik niet goed in hoor, doktersadvies volgen :-))

    Groetjes, Jaimie

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heel veel sterkte en vooral beterschap en herstel.Gelukkig heb je een hulpje op vier pootjes. ( misschien handig om te laten typen met vier pootjes te gelijk hihi )

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oooooo dit is echt niet leuk. Doe maar rustig aan al zal dat niet makkelijk voor je zijn. Heel veel sterkte, hou je taai, groetjes Amarins

    BeantwoordenVerwijderen
  15. O,o Trui, natuurlijk super vervelend voor je maar die foto met het gehaakte randje om het rekverband......HILARISCH!!!!!
    Ga even m'n lachtranen deppen.....

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Oh wat vervelend zeg, sterkte ermee!!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Oeeee, bummer!!
    Ja eigenlijk weten we zelf best wanneer we moeten stoppen, maar zo'n dokter zal nooit zeggen, stop maar met afwassen, koken, wassen, schrobben, dweilen of andere lullige (mag ik dat zeggen op een blog? ;-)) klusjes ... het zijn altijd de leukste dingen die je moet gaan minderen, helaas.
    Maar ik zie dat je goeie hulp hebt!

    Heel veel sterkte met werk en je pogingen tot rustig aan doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Alle jong, daar een randje aan haken !!!! Gij zijt echt de max!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Veel beterschap!
    Dat randje vind ik super! Het maakt het verband af! Moet je een patent op nemen (hi,hi)!
    Doe het toch maar iets rustiger aan met je hand (een gips of operatie is ook geen lachertje). Maar, je kan altijd leren haken,... met je andere hand. Zoals ik nu ook kan naaien met mijn lindervoet.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. ooooooh nee mop, rsi is nie grappig nie. Pas je wel op hè. Gelukkig duurt het niet heel lang meer tot 1 september, zodat je niet meer hele dagen hoeft te 'muizen'. xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  21. tja.. ik ben eraan geopereerd (rechts) Heb het gekregen na intensief Mario spelen op de spelcomputer destijds hahaha. Links heb ik het ook en zou daar eigenlijk ook geholpen moeten worden want als de zenuw bekneld raakt verga je van de pijn. Dicolfenac helpt wel maar toch..
    ik wens je beterschap en je stopt vanzelf wel als je pijn krijgt...
    liefs, Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Bekend verschijnsel,ook hier problemen van peesontsteking hand-pols tot tenniselleboog en dit al door mijn werk(kinesitherapeute).Rust:gaat niet omwille van het werk,OP gaat ook nog niet(3 maanden werkonbekwaam als ze alles moeten opereren) dus...werken we op halve kracht nu en proberen zo wat te ontlasten.Veel beterschap alvast!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Oei, veel beterschap !! Die pijn is niet leuk, en je hobby moeten laten ook niet. Ik leef met je mee ! Hopelijk komt het vlug in orde.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Luister goed naar je lichaam... En sterkte.. Tot gauw.

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  25. STOP HO HALT maar dat randje aan je rekverband vind ik dan wel weer fantiestas XXXXX

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Oei, veel beterschap, en laat het niet te ver komen. Verzorg je goed.
    Gr, M-J.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Veel sterkte!!!! zorg goed voor jezelf en tot 1 september.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Arme jij. Dat wordt allerlei standjes uitproberen met typen en met haken.
    Veel sterkte en luister goed naar je eigen armen en handen.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Beterschap!!! En zo leuk dat je je 'ziek-zijn' gepimpt hebt!!
    Zal je hand vast heeel fijn vinden!
    liefs Els

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Oei wat vervelend! Zoiets komt natuurlijk nooit gelegen, maar ik hoop dat je het snel wat rustiger krijgt zodat je hand wat meer rust kan krijgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Owww auw dat is niet zo best...
    Toch maar rustig aan anders gaat het herstel nog langer duren vrees ik.
    Beterschap !

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Och meissie wat een pech. Gelukkig kan je toch nog haken maar doe toch maar rustig aan hoor!

    Ik moest wel lachen toen ik dat gehaakte randje aan je rekverband zag.

    Groetjes, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  33. oei oei, doe maar rustig aan hoor, voor je het weet belast je het en ben je nog verder van huis.
    strekte er mee
    groetjes jokie

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Hahaha, dat gehaakte randje, prachtig! RSI is geen pretje, wat naar dat je (nog) geen rust kunt nemen! Ik zou als therapie zoveel mogelijk breien, en dan de rechter arm zoveel mogelijk stil houden daarbij.... zou dat gaan?

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Oh nee hè... Neem een voorbeeld aan hondjelief zou ik zeggen! Maar ja, daar heb je nu even niks aan natuurlijk. Balen zeg! Maar dat gehaakte randje is wel lekker eigenwijs!
    Liefs van Mirjam.

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Grappig, een randje haken aan verband. Maar wel pech voor jou dat je het moet dragen. Ik hoop mee dat de pijn niet erger wordt en na 1 sep helemaal verdwijnt, zodat je weer kan gaan doen wat je wilt.

    BeantwoordenVerwijderen
  37. het gehaakte randje is te leuk! Maar even serieus wel rustig aan doen he!

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Oei, das geen fijn nieuws....maar je gehaakte randje is wel heel erg leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  39. lief randje. en doe het op jouw manier hé. Na 1 september begin ik weer met het werk en dan moet jij maar effe rusten. Groeten en geniet van het moeten rusten.

    BeantwoordenVerwijderen
  40. oh nee!
    Wat hard.
    Maar het gaat je nieuwe dingen brengen.
    Echt!
    ( ja je gelooft me nu vast nog niet ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Sterkte ermee, en goed luisteren he naar je lijf!!

    Groetjes van Ellebel

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Ai Trui, is niet fijn om lezen....
    luister toch maar effkes naar de goede raad van je dokter...hij zal wel weten waarom!
    Vlugge beterschap, in elk geval!
    warme knuf,
    van Hilde

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Oei dat klinkt nie zo best. Luisteren naar je lichaam zal het beste zijn denk ik, nog effe volhouden en dan rust ... of toch een beetje ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Oeioei, dat klinkt niet best! Heel veel beterschap hoor! Waar krijg je RSI van, is dat alleen van computerwerk of kan het ook van haken komen? Ik ga eens even op zoek via Google, want ik heb de laatste tijd ook wat klachten in mijn arm en hand, moet m'n hobby's maar wat af gaan wisselen denk ik. M'n vriendin had al het over één of ander tunnel-syndroom wat je kunt krijgen van steeds dezelfde beweging maken, is dat hetzelfde?

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Dat is wel heel vervelend. Doe toch maar rustig aan anders kun je straks helemaal niet meer freubelen. Beterschap. Het randje staat wel leuk hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Getsie wat naar en wat een ongelukkige timing. Ik houd niet van opgestoken vingertjes, maar eh luister wel goed naar je lichaam hoor Trui. RSI is iets om heel serieus te nemen. Beterschap en knuffels van iedereen in huize pollewop, ook van mrs. Wilsons en Saar ;)

    XxRosalie

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Ai pijnlijk! Probeer het doktersadvies zo veel mogelijk te volgen, en laat je thuis zoveel mogelijk verwennen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  48. verzorg je goed meid! Tot binnenkort, groetjes en een spoedig herstel, de creazusjes

    BeantwoordenVerwijderen
  49. Veel beterschap, toch af en toe een rustpauze inlassen.
    Tot later.
    Groetjes, Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  50. verzorg dat maar goed! Ik lach me wel een kriek met dat gehaakt randje, je moet er maar opkomen

    BeantwoordenVerwijderen
  51. allee zus, dan zit het in de familie, mijn pols ook van 't haken maar ben nog ni naar dokter geweest. Had het vorig jaar ook en kreeg toen briefje voor platen maar ben nooit geweest. Nu hangt het ervan af wat ik doe. Heb wel geen kracht meer in die pols..
    Verzorg je maar goed (zegt de die die zelf ni ga ;-)) en tot binnenkort... xxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  52. Ja en je polsen en handen heb je de rest van je leven nog nodig Trui en niet enkel om te handwerken!!! Doe dus effe wat rustigeraan zodra het kan en mag ik je wat zeggen? Haken is echt heel slecht voor je polsen heb ook ikzelf al ondervonden, breien is niet zo schadelijk. Misschien toch omswitchen en anders echt wel doseren, moet ik ook doen hoor!
    Verzorg je en denk er eens over na, veel beterschap!
    dikke kus, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  53. Nog 6 dagen, je telt al af!
    Blaas dan maar eens lekker uit, lekker hangen :)
    Voorzichtig hé!

    BeantwoordenVerwijderen
  54. Ach jakkes wat vervelend,Sorry ik had het even volledig gemist
    (pffff nog 595 blogberichten te gaan :-))
    Goed luisteren naar je lijf he !!!
    Dat gehaakte randje vindt ik dan wel weer geniaal :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je fijne reactie!
Liefs, Trui