donderdag 1 augustus 2013

Två bläckfiskar från Belgien

 Geweldig leuke taal dat Zweeds!

Maar wat nog leuker is,
is dat er een Zweeds project op poten is gezet.
Er werd namelijk ontdekt dat te vroeg geboren kindjes
geborgenheid vinden wanneer ze iets kunnen vasthouden.
Dit geeft de baby's het gevoel dat ze de navelstreng vasthouden
en ze worden hier veel rustiger door.
Een Zweedse mevrouw begon met het maken van gehaakte octopussen
met tentakels om de vingertjes in te verstrengelen.

Hier en hier kan je er meer over lezen.
Ze maakten zelf ook al hele mooie exemplaren.

Dus toen Ria's oproep kwam,
had ik onmiddellijk zin mijn steentje bij te dragen
en een paar leuke inktvisjes te maken.
Op deze facebookpagina kan je al
een hele school inktvisjes spotten
(zeggen ze dat ook van inktvissen??).

Het is echt een gaaf patroontje,
helemaal niet moeilijk,
en fijn om tussen de soep en de patatten te maken.


Ik maakte ook nog een bedankkaartje voor Ria met het Margrietje dat ik ook gebruikte
voor mijn wild-haak-project. Het is een patroontje uit het magazine In Haken
"Hope" en "Sunny" (de inktvissen kregen een naam)
werden met een begeleidend kaartje
opgestuurd naar Ria,
zij zal ze dan in Zweden aan de organisatie bezorgen.
Bedankt Ria!


En toen ik gisteren met mijn pakje inktvissen op weg was naar het postkantoor,
viel ik bijna van mijn fiets
door het rondkijken naar de keischone wolken rondom mij ...
... een mens voelt zich dan zóóó klein op haar fietske ...

 
Vandaag echter geen wolkje aan de hemel ...



Ik denk dat ik nog maar eens in ons zwembadje ga plonsen om af te koelen ... :-)
Tot later!

32 opmerkingen:

  1. Super lieve inktvissen, een mooi initiatief en mooi dat je je daar voor inzet :-)
    Prachtige wolkenfoto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja dat project is mooi. En ik weet uit ervaring hoe dankbaar mensen dan zijn ( niet persoonlijk). En die wolken.... Prachtig weer!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Maar gij kunt dan toch heel rap haken of er is veel tijd tussen uw soep en uw patatten.....het zijn wel heel schoontjes die twee!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. We eten niet altijd soep EN patatten per dag, dus daarmee is er vaak wel wat meer tijd tussen ;-)

      Verwijderen
  4. Ik kijk er al helemaal naar uit Trui. Alvast heel erg bedankt!!! Ik weet nu al dat ze prachtig zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Geweldig leuke inktvisjes. Fantastisch initiatief.

    Prachtig die wolken. Het lijkt wel geschilderd.

    Ik hoop dat je ondertussen bent afgekoeld.
    Groetjes, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gij zijt toch een lieve zene......wat een mooi initiatief!
    En uw wolkenfot's zijn heel schoon!
    :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig en weer helemaal des Truis om er volop in te gaan, liefffff
    En die wolken hoe indrukwekkend!
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Volgende week begint mijn vakantie. De PDF van Ria al uitgeprint en bij m'n wolletjes gelegd.....

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een mooi project. Die kindjes kunnen weer op "wolkjes" slapen. Zouden uw foto's daar voor iets tussen zitten.
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ah, ben ik een tijdje niet op het blog geweest en loop ik meteen een heel eind achter. Val ik met mijn neus in het inktvissen verhaal wat ik zo gaaf vind. Zie ik dat jij al weer aan de slag bent geweest voor dit project en zie ik ook dat de foto's van je gezin zijn veranderd in weer hele mooie andere foto's.
    Ik heb de smaak weer te pakken en ik geloof dat ik weer moet schrijven. Even een time out geweest denk ik. Ik kom weer lekker bij je lezen.
    Weer leuke dingen on het verschiet dus een hoop om over te schrijven.

    Groetjes saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ohhh Trui je inktvisjes zijn erg mooi en hangen zo leuk in die boom,ha,ha...het is een geweldig project en ik hoop dat Ria veel fishies mee mag nemen op haar volgende trip naar Zweden!Ook ben ik benieuwd of en wanneer er een van de medehaaksters van zo'n visje misschien eens een berichtje of wat te horen krijgen van zo'n ouder van een kindje....zou wel heel erg leuk zijn!;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja ik ook, terwijl ik de kaartjes aan het maken was, zat ik te denken dat dit voor een kindje is dat waarschijnlijk nog niet geboren is en of ik daar inderdaad nog iets zou van horen. Zou inderdaad heel leuk zijn :-)

      Verwijderen
  12. Ze zijn leuk Trui. Ik ben ook al druk bezig met inktvisjes, zo leuk om te zien hoe iedereen er zijn eigen draai aan geeft.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben heel benieuwd naar die van jou. Ja, het is één vrolijke bende aan het worden al die inktvisjes, tof!

      Verwijderen
  13. Zo n toffe inktvissen zeg! En wat een warm hart vooral.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een superleuke inktvisjes! Mooi project zeg, en wat goed dat je daaraan meedoet!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een mooie inktvisjes heb je gemaakt en wat een leuke namen hebben ze:-)! Prachtig die wolkenluchten! Veel "plonsplezier" ook vandaag weer warm! Grtzz..Maddy

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Mooi project en mooie inktvisjes gemaakt. Ook vandaag zal het plonsen zijn ...

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Heel schoon die beestjes én lief!
    En die luchten: wow!
    Dan voelt het fijn, klein zijn he!
    Liefs Els

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ze zijn er en ze zijn nog prachtiger dan ik al dacht.
    Ook heel erg bedankt voor de mooie kaart met bloem voor mij.
    Het pakket was wel opengegaan onderweg. Er zat een sticker van PostNL op dat ze het weer dichtgeplakt hadden.
    Maar gelukkig zat alles wat op je foto staat er nog in. Washitape op een pakketje is geen goed idee. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wauw dat is snel! Oké, dan maar weer die saaie bruine plakband :-) Met washitape over ;-)

      Verwijderen
  19. super leuk geworden je inktvisjes denk dat Ria er al een heleboel heeft !
    en ja een frisse duik dat ga ik ook eens doen ! :-)

    liefs, Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat ontzettend lief! En leuk die inktvissen. Groetjes Talitha

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Je bent toch zo een lieve schat hé Trui. Mooi gebaar. Leuke en mooie foto's in jouw vernieuwde Banner. Alle drie superfoto's !

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een schatjes heb je gemaakt !! Heel lief van je Trui !
    Zo mooi !! Alsook je wolkenfoto's !

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat heb je ze prachtig gemaakt zeg!!! Heel erg mooi!

    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Jeetje wat een mooi initiatief! En ze zien er gaaf uit!
    Even gekeken op die FB-pagina, er staan echt veel mooie exemplaren op.

    En luchten ...... ik ben een echte wolkendromer dus ik geniet er met volle teugen van en waan me vaak in hoger sferen, qua wolken dan;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ze zien er geweldig tof uit, je inktvisjes en keileuk om te maken denk ik! Een tussendoorprojectje :) alweer 1 (zucht) maar we gaan ons best doen, misschien ook leuk voor poekie???
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Keilief dat navelstrengidee, en vooral zij die er zich voor inzetten!

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je fijne reactie!
Liefs, Trui