dinsdag 6 augustus 2013

Waxinelichtjes

Toen ik onlangs bij Vera van Geniet van elk moment
hele mooie omhaakte waxinelichtjes zag, was ik meteen verkocht.
Ik zocht de kelder af achter een stel glazen potjes,
maakte ze helemaal proper en ging met mijn haaknaald aan het werk.

Aangezien haar potjes een slagje kleiner zijn dan de mijne,
heb ik het patroontje wat langer moeten maken.
Ook zorgde ik voor een rij gaatjes om een lintje door te strikken.

Dit is het resultaat,
twee leuke stelletjes waxinelichtjes,
ideaal als kadootjes :-)



 Het eerste deel van de tutorial
kan je bij Vera vinden,
zij bracht me op het idee om er
deze exemplaren mee te maken.
Ik haakte met Catania katoen en haaknaald 2,5.

Toer 14 haakte ik 4 keer.
Vanaf rij 18 heb ik dit gedaan:
Rij 18: Haak elke 5e en 6e samen (35 v)
Rij 19: 1 rij vasten (35 v)
Rij 20: 4 lossen *stokje, losse* eindigen met halve vaste
Rij 21: *1 vaste in het bekomen gatje, 1 vaste in het stokje* (36 v)
Rij 22: het sierrandje van rij 19 bij Vera

Je kan hier dus spreken van een echte samenwerkende vennootschap :-)
Dank je wel Vera voor het originele idee!


   Ondertussen krijg ik maar niet genoeg van de wolken ...
Ik werd gisterenavond getrakteerd op exemplaren met een gouden randje,
exemplaren die perfect in de schilderijen van Rubens zouden passen,
en wolken in alle tinten van roze tot donkergrijs.
Hoewel ik ook wel graag aan de kust van Knokke was geweest,
blijkbaar was daar een indrukwekkende rolwolk te zien ...



En ook Ellen van Ietsiepietsiekitchie
trakteerde me op dit fijne pakketje.
Zomaar ... dank je wel Ellen!

Ellen, het manneke heeft hier veel succes bij de meisjes :-)

33 opmerkingen:

  1. Wauw! Superleuk die waxinelichtjes :-) Lekker vrolijk!
    En mooie wolkenpartijen heb je vastgelegd.
    Lief van Ellen dat gezellige pakketje, zomaar is altijd het leukst!
    xx Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Simpel maar heel mooi die waxinelichtjes.
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  3. zeer mooi, echt super. ik verzamel het ideetje bij de anderen om ooit mijn nieuwe huisje te pimpen met zoiets moois.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je waxinelichtjes zijn super !!!
    En ook ik mocht zo een fijn pakje ontvangen van Ellen... ook met een trolletje! Laura lag helemaal in een deuk maar toen ik haar leeftijd was (zucht) toen had iedereen die mannekes!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik krijg al goesting in kerstmis......

    BeantwoordenVerwijderen
  6. o die zijn leuk je waxine lichtjes. Ik zie al helemaal romantische zomeravonden voor me met die lichtjes op tafel naast m'n glaasje wijn :)
    Die wolken zijn bijna om bang van te worden! Heftige toestanden daar in de lucht (maar wel heel mooi :)
    Jeuj ik mocht ook post & trol ontvangen (waar Siem idd ook mee aan de haal ging.....)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat leuk en origineel seg, die waxine lichtjes!
    Jammer dat ik niet kan haken, want heb hier ook nog wel wat glazen potjes staan die geen nut hebben :).
    Hihi en dat trolletje! Jeugdnostalgie :D

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een fantastische samenwerking en wat een gaaf resultaat!
    Moooooie wolken, wauw als ik kon schilderen deed ik deze na...
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ze zijn prachtig die lichtjes ! En weer leuke post.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een gezellige waxinelichtjes zijn dat geworden! Super!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Watzien de waxinelichtjes er gezellig zomers uit. Echt mooi. Dank je voor de link met jouw aanvullingen.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dat haakjargon is Chinees voor mij......maar wat zijn je waxinelichtjes leuk geworden!
    :)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Leuk zo een samenwerkende vennootschap :-) hihihihi
    Met als resultaat nog meer prachtige potjes!!!!!

    Mooi die wolken!!!!!!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dat zijn heel gezellige waxinelichthoudertjes geworden, zoals het echte waxinelichthoudertjes betaamt ;-)
    Leuk gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat je al niet kan maken van lege glazenbokaaltjes, mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Leuk hoor die waxinelichtjes! Zou ik ook wel willen kunnen, maar helaas pindakaas... Liefs, Me

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Super deze lichtjes, leuk cadeautje zeker !
    Ohhh en de wolken, schitterend. Kan ik ook zo van genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Zeker een goede samenwerking ;) Die van jou zien er ook prachtig uit!!! Leuk ook, met dat strikje er door heen. Zo zie je maar, je brengt elkaar altijd weer op ideeën!

    De wolkenfoto's zijn prachtig!!! Ik kan daar ook zo van genieten! Niet altijd handig op de fiets, maar toch :p

    Lieve groetjes, Vera

    BeantwoordenVerwijderen
  19. wat een mooie omhaakte sfeerlichten, en inderdaad ook weer leuke cadeautjes !
    ik krijg meteen zin om het te gaan maken.!

    haha trolletje is grappig hey :-)

    liefs, Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Dit zijn prachtige zomerse lichtjes! Groetjes Talitha

    BeantwoordenVerwijderen
  21. echt mooi ontwerp en zomerse kleuren die lichtjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat je toch met weinig zulke leuke dingen kunt maken he.
    groetjes jokie

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ze zijn toch zoooo leuk. En helemaal in van die fijne kleurtjes.

    Groetjes Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Mooi, je lichtjes!
    En die wolken: wow! Een gouden randje maakt ze nog mooier he!
    Heb op de Redactie ook beelden gezien van die rolwolk: wow! Maar best ook een beetje griezelig om mee te maken,denk ik!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Toffe waxinelichtjes Trui! Dat heb je knap aangepast aan jouw potjes, ze zijn echt wel fleurig en leuk met die lintjes! En de wolken, tja, die zijn telkens weer verrassend anders :)
    Leuk cadeau kreeg je met de post.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat een supervrolijke potjes en prachtige wolkenfoto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Heel mooi!
    Dankzij jouw wolkenfoto's af en toe, ben ik ook veel alerter geworden. In de stad heb je wel niet zo'n mooie exemplaren.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Even via deze weg wat informatie:

    Hallo,

    Voor een plaatsje in het magazine ben ik enkele dingen van je nodig wat past in een vierkant van max. 8 cm. groot.
    Een goede foto (indien gewenst) van jezelf, blog of iets anders (niet te klein, verkleinen doe ik wel dit i.v.m. met de afdruk kwaliteit) en eventueel de tekst als je die er in wilt hebben.
    Het juiste blog adres heb ik graag d.m.v. een link ik kan hem dan kopiëren zodat hij ook werkt voor een eventuele online versie en ik daar geen fouten mee kan maken.

    Ik zie het graag z.s.m. tegemoet via email: inhaken@hotmail.com

    Groetjes Carla

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Simpel maar heel mooi die waxinelichtjes.

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je fijne reactie!
Liefs, Trui