zondag 29 september 2013

Fallen leaves

We kunnen er niet onderuit ...
de blaadjes beginnen te verkleuren en naar beneden te dwarrelen.


Maar echt erg vind ik dit niet.
De natuur toont nu zijn mooiste kleuren,
en gunt ons nog af en toe een heerlijke nazomerdag ... zoals gisteren.
Ook ons voortuintje is nog één grote bloemenweelde,
de bijtjes en hommels kunnen hun geluk niet op.
En samen met een heerlijk zonnestraaltje,
kon ik deze mooie kiekjes maken ...



Kan er iemand mij vertellen welke bloemen dit zijn?
Ik zaaide 2 jaar geleden een zakje 'wildbloemen' ...
met dit o.a. als resultaat!

Nog zoveel mogelijk genieten van het najaarszonnetje, van het samen met Fé lekker handwerken
(Fé is een rood/wit gestreept zebra aan het punniken)
en van de lekkere oogst die mijn Mister Creatuur heeft binnengehaald,
en waar je ook een fijn kadomandje van kan maken, lekker hé!



Verder nog een 'nieuwtje' over mijn arm.
Ik kreeg van de dokter voor mijn verjaardag
een armbrace kadoo ...
Het belemmert mijn handelingen en
helpt tegen overbelastingen en tenniselleboog.
En nu afwachten of het helpt.
Ik kan ermee leven, alleen jammer dat ik nergens een randje kan aanhaken ;-)




Nog een hele mooie zondag fijne mensen,
en wees lief voor elkaar,
er zit al zoveel rottigheid in de wereld!
En nog eens VAN HARTE bedankt,
voor de talrijke en fijne verjaardagswensen, -liedjes en -gedichtjes :-)

'Wie je bent is belangrijker
dan wat je hebt'
BZN -

26 opmerkingen:

  1. Geen idee welke bloem het is, maar mooi is 'ie zeker! Lekker genieten van het laatste restje zon he! Sterkte met je arm, ik hoop dat het helpt!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Volgens mij is het cosmos, die wil ik ook noggraag in onze tuin! Wat een heerlijke foto's!!
    Enne...die arm gewoon helemaal omhaken; zoals wildhaken ;-)!
    Liefs van Mirjam.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. oh, die cosmosbloemen...ik ben er zo verzot op! Wat haal jij veel moois en lekkers uit je tuin! Heerlijk!
    Veel beterschap met je arm,...tenniselleboogellende...ik heb er ook geregeld superveel last van, maar mits wat minder te belasten gaat het bij mij nog vanzelf weg na wat opgelegde "rust"!
    doei,
    Hilde

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mss kan je een mooi hoesje naaien voor je brace? Hoe hou je dat ding anders een beetje proper?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ahhhh Moos heeft totaal geen verstand van bloempjes hihihi ... ben al blij met de paar die ik herken hahahahahaha

    Hopelijk werkt de brace moppie .... valt er echt niks aan te haken????? hahahahaha

    Dikke knuf Moos

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ik zeg ook : cosmos, ik heb ze hier ook gehad en met mijn groene vingers waren ze ook zo weer verdwenen. Ow brace, da's dan weer niet fijn maar het houdt je wel in toom en da's de bedoeling. Echte rust voor die arm. En dan verder met links haken, wie weet wordt het een kunstwerk.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja cosmea ik heb ze ook in de tuin (pot) maar zo mooi als bij jou zijn ze niet..................
    Vervelend van je arm succes

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooie herfstfoto's! Prachtig he die kleuren :) Misschien een gezellig hoesje voor je brace ;)?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. wat prachtig zo dat groente en fruit uit eigen tuin! Heerlijk. Als ik naar de stad fiets kom ik altijd langs een huisje waar de voortuin deze tijd van het jaar helemaal prop en prop vol staat met die bloemen. Ook echt alleen maar deze bloemen en verder bloeit er volgens mij nooit wat. Het is zo'n mooi gezicht!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Seizoenen zijn een groot goed al moet ik toch altijd wel weer even wennen aan al die vallende blaadjes en de kou die weer komt opzetten. Maar wat een heerlijke dag was het gisteren en is het vandaag! Je cosmea staat er prachtig bij, mijn moeder noemt ze ook wel juffertjes in het groen :)

    En ik ben benieuwd naar die roodwittte zebra!

    Fijne zondag.

    XxRosalie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. De brace belemmert je niet bij het fotograferen zie ik, wat een prachtige fotos weer!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. mooie foto's, met bloemen namen kan ik niet helpen. We zijn hier altijd lief voor elkaar. xx, en ook voor jou nog een fijne zondag en hopelijk een goed herstel met die brace.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ohhh Trui wat een bloemenpracht nog bij jou in de tuin,bij mij is het vooral groen momenteel,ha,ha...maar ook dat is wel mooi,al hou ik wel van bloemen moet ik zeggen...ik hoop dat je arm-brace niet al te vervelend zal zijn voor je en dat je er spoedig weer vanaf mag komen!


    groetjes en nog een fijne zondag verder!
    Angeline

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooie foto's en dit is nog maar pas het begin van de kleurenpracht. Zo leuk om te wandelen in deze periode. Succes nog met je armbrace, lijkt mij wat ambetant maar hopelijk helpt het.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. De Cosmea, zooooo mooi zo moooi, vele malen mooier dan je brace,,,,balen maar hopen dat het helpt..hadden ze geen roze?? hihi

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik heb cosmea's die dit jaar hoger zijn dan mijn hoofd!
    Nog veel punnikplezier Fé!
    Enne: wow: jullie wortels zijn recht!
    Veel arm-beterschap!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik vind die kleuren in de herfst ook zo mooi. En dan dat zalig zonnetje...en zalig lekkere groenten, wat moet ne mens nog meer hebben. Euu nen arm zonder brache. Nog een beetje moed meisje en hopelijk ben je er vlug van af.
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Very beautiful photos ;)

    I follow you beautiful blog. I hope you will follow me back and I will wait for you in my blog www.gabusiek.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Prachtige foto's weer!
    Gezellig, zo samen handwerken (volgens mij staat dat mondje niet veel stil ;-) ) Jij bent ook met een heel leuk breiwerk bezig, zo te zien. De oogst is fantastisch!
    Sterkte met de brace, er zijn leukere dingen om te dragen :-(

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een gezelligheid weer allemaal!

    En zoveel bloemen nog? Ziet er schitterend uit. In namen ben ik ook heel slecht. Verder ben ik het volmondig met je eens wat hommels betreft. Zo'n geweldige beesten. Ik kan er maar niet genoeg van krijgen om ze te observeren terwijl ze met hun koppeke in een bloem vliegen en hun kont eruit blijft steken. En dan maar hoveren! wat stom eigenlijk ook.

    En als je aan je bracelet geen randje kan haken, misschien eens proberen met een kleurrijke tape?
    Hartjes of zo?

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Mmm en ik zie daar precies ook een schoon breiwerk liggen, wat ne mens niet kan als hem wil hé, ons moeder had zo nen brace rond haar hand en duim, toen haar pees over was enzo, awel die kon zelfs nog met vier priemen sokken breien, volgens mij zou ze dat nog met haar tenen leren als het niet anders kon....

    BeantwoordenVerwijderen
  22. mooie foto's weer ! Het is een erg prachtig weekend geweest vind ik, mooi om te fotograferen .
    En ik hoop dat je arm snel weer beter is !

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Jij maakt toch altijd ongelooflijk mooie foto's, heerlijk genieten wij mee van alles en nog wat dan!
    Zelf hou ik het meest van lente en herfst, meer dan van zomer en winter. Dan zijn er hele mooie kleuren vind ik, puur genieten.
    Zag ik daar geen groen breiwerkje pronken??? Let maar op je arm!! En Fé wordt een goede opvolgster precies :)
    Draag maar braaf je brace en luister naar de dokter! Het is moeilijk, ik weet het :) maar toch....
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Zo leuk, wilde bloemen in de tuin. Ik neem me elk jaar voor ze ook te zaaien maar het komt er nooit van.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Beautiful photos!!! nice blog! would you like to follow each other with GFC and Bloglovin?
    Besos, desde España, Marcela♥

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Geen wonder dat jij zoveel volgers hebt, je maakt dat we ons thuis voelen, alsof we in een warm bad kukelen met ons achterste ;-)
    Heerlijke foto's weer!!
    Jeej, punniken! Dat heb ik ook veel gedaan, kilometers restjes heb ik opgemaakt. Leuk om te doen!

    Geniet van de prachtige nazomer!

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je fijne reactie!
Liefs, Trui