donderdag 19 september 2013

In good and bad times ...

Het was nodig ... time-out!
Een paar daagjes rust
in een fantastische B&B in Burgh Haamstede
de Zeeuwster.

Hij en ik
... regen en wind konden ons niet deren ...

Ik iets minder dapper op de paaltjes ;-)

We hadden een heerlijke WE-TIME ...
en opnieuw beseffen we dat we dit veel te weinig doen.
Dagelijks worden we opgeslokt door de kleine en grote zorgen,
door de kleine en grote frustraties,
en soms vergeten we hierbij
hoe kostbaar die tijd voor elkaar wel is.
Maar met zo'n paar daagjes WE-TIME
kunnen we er weer tegenaan,
om ons drukke, maar vrolijke huisgezin
alles te geven wat het nodig heeft.

Het is fijn verblijven in Burgh-Haamstede

Onze B&B

Mister Creatuur is weer naar huis
en ik mocht nog 2,5 daagjes langer uitblazen,
al de stress en spanning van het harde werken eraf,
enkel kiezen tussen
lezen
haken
breien
borduren
arm laten rusten
dus nog meer lezen
(lastige keuzes!! ;-))
maar ook vele foto's maken,
van de kleine mooie dingen om me heen.

Bij regen ...

... bij zonneschijn ...
... en bij een overvloed aan wolkjes.


Na vandaag,
rest er mij nog 1 dagje,
I bet It's Gonna Be One Fine Day!
Ik duik weer in mijn boek van Harlan Coben, spannend!!! ...
(en heb net Een Keukenmeidenroman van Kathryn Stockett uitgelezen,
een aanrader, één van mijn favoriete onderwerpen)
en lees jullie blogjes weer als ik thuis ben,
liefs!
x

PS: in de rechtermarge kan je nu ook de stand van zaken van mijn grooooots plan volgen,
dank jullie wel voor de massale aanmoedigingen,
ik ben nu nog meer vastbesloten om het tot een goed én vooral mooi einde te brengen ;-)

43 opmerkingen:

  1. Wat een mooie foto's heb je gemaakt! Fijn dat je samen hebt kunnen genieten van we-time en nu de zo verdiende rust hebt om jezelf weer op te laden.
    Heel leuk om je blog te lezen :-)
    Groetjes, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw !
    Fijn dat je ons laat meegenieten via je prachtige foto's !
    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Kan me voorstellen dat het deugd heeft gedaan. Hopelijk kan je nog lang nagenieten!!!
    Liefs, Veerle

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Och...Burgh Haamstede...melancholie. eén van de laatste vakanties met mama was daarheen...
    Geniet er nog van!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het grootslan is al bijna klaar !!.
    Awel daarvoor wil ik die caravan
    Daar kan ik toch niets anders doen dan lezen of handwerken
    Thuis bent ge toch direct weer poetsvrouw, taxichauffeur, glazenwasser, opruimer, tuinier, vuilnisman, .....
    En idd, als ge weer thuis komt, kunt ge er weer tegen
    Geniet er nog van !!!
    Vee

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahaha ja, nog maar 216 te gaan ... 215,5 ;-)
      Ik denk dat ik ook ga uitkijken naar een caravan, het bevalt mij hier veel te goed

      Verwijderen
  6. whoeiiiiiii heeeeerlijk wat een genietmomenten en zo verdiend!!!!
    XXXXX

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Geniet nog een beetje van je "me-time" Prachtige foto's trouwens.
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh heerlijk meid !! Dat is echt genieten zo samen. En wat een mooie foto's. Voor vandaag en morgen wens ik je nog een heeeeeel fijn verblijf. xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Nou Trui, jij hebt echt oog voor mooie dingen! Wat een mooie foto's heb je gemaakt!
    Ik ken jullie allebei niet, maar iedere keer dat ik jullie op foto's zie denk ik: "wat is dat toch een prachtig kloppend stel".
    Geniet nog van je laatste dag, het zal je goed doen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Geniet nog van je laatste dagje, ik heb al genoten van de mooie foto's.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dat klinkt als een geslaagd uitstapje. En wat maak je toch een mooie fotos, de klueren, de details... Het is net alsof ik even zelf op het herfstige strand liep en o wat zou ik dat graag doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. He! Harlan coben lees ik ook erg graag. Lekker spannend.
    Die keukenmeidenroman ken ik niet. Is hij goed?

    Zo te zien was de B&B en Burgh Haamstede wel een succes.
    Krijgen we de link?
    Voor als we zelf met onze meneer eens willen uitblazen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb het linkje erbij geplaatst. Ja Keukenmeidenroman is héél goed, gaat over het verschil tussen blanken en zwarten in de huisgezinnen. En een blanke vrouw en 2 zwarte hulpen die er iets proberen aan te doen, echt héél goed geschreven.

      Verwijderen
  13. Heerlijke foto's, ik geniet met je mee :)

    XxRosalie

    BeantwoordenVerwijderen
  14. ooo wat heerlijk zo even weg met zn tweetjes en daarna ook nog eens even in je uppie. Super dat dat allemaal kan! Even uitblazen na alle hectiek, fijn.
    De B&B ziet er leuk uit. Ik zit me ook enorm af te vragen wat ik nu zie op die ene foto in het grasveld. Is het een paard van wit ijzerdraad ofzo???

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja dat heb je goed gezien :-), een paard en vikingbootjes in witte draad, gaat over de neerzettingen van vroeger

      Verwijderen
  15. Wat is dat heerlijk he?!?! Wij hebben al drie jaar op een rij geen zomervakantie meer gehad...wel vakantie maar niet weggeweest,als vorig jaar in de meivakantie een weekje naar het Gardameer.Tja met studerende kinderen zit het er ooit gewoon niet aan ofwel we hadden er de afgelopen 3 jaar 'de poen gewoon niet voor'ha,ha,ha....ja en toch hebben we heerlijke zomervakanties gehad,al was die vorig jaar 3 weken lang regen...wij gaan er dan wel saampjes ook even 2 nachtjes tussenuit in ons eigen landje want aanbiedingen genoeg en dat is inderdaad zoooo fijn!Dat doet een mens goed!Harlan Coben...wooooh lekker spannend,goede schrijver en ehhh die keukenmeidenroman is ook erg mooi en een heerlijk boek om te lezen,weer zo heel anders als de door mij geliefde thrillers maar ohhh zo'n leuk en heerlijk boek om eens een keer mee te wisselen!


    grtzzzz

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Fijn dat jullie een fantastische WEtime hadden. Prachtige foto's. Hopelijk zijn jouw batterijen terug opgeladen om inderdaad alles te doen wat een mens wil doen. Zorgen dat het gezin draait en iedereen gelukkig is, voldoende aandacht aan mekaar, hobby's,....
    Keukenmeidenroman las ik ook, inderdaad een aanrader.
    Geniet nog verder meid !
    Lieve groetjes,
    CreativEls

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik heb dat plan gemist precies dus even gaan neuzen (of ik ben het vergeten, kan ook hihi)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Héérlijk, geniet er nog even van!! Ik heb net weer een paar hotel-bonnen gekocht, ideaal om er even low-budget met z'n tweetjes uit te gaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ja inderdaad WE-time is heeeel belangrijk, moet je onderhouden! Maar jullie hebben je schade weer ingehaald en kunnen er weer tegenaan! Prachtige foto's maakte je alweer! Neem het er maar van, lekker doen waar je zin in hebt, maar nog niet teveel haken (voor je arme polsje), lees je boek maar lekker uit. Harlan Coben lees ik ook heel graag, ben momenteel ook van hem aan het lezen. Tot binnenkort als je weer in het land bent!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat heeeeeeerlijk zeg! Geniet er nog lekker van :-) Hele mooie foto's...
    Burgh-Haamstede is al jaren ons favoriete stekkie om even lekker uit te waaien, het is prachtig!
    xx Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Heel goed dat jullie een We time in lassen. Is soms wel nodig. Lekker van elkaar genieten zonder de kids.

    Prachtige foto's heb je gemaakt. Geniet nog maar lekker van je laatste dagje.
    Groetjes, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Mooie foto's! Je brengt zelfs mij ermee tot rust! Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wauw Trui prachtige foto's en heerlijk even saampjes weg, altijd goed voor je relatie, geniet van je laatste vrije dag en top dat je verder gaat met je mooie deken, liefs Linda.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Prachtige foto 's zeg ! Heerlijk even tijd voor elkaar en jezelf . Neem het er maar lekker van , je had het hard nodig ! X

    BeantwoordenVerwijderen
  25. wat een mega mooie foto's ik geniet hier nu net zo hard mee, en wat een heerlijke tijd zeg ♥

    liefs jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Owww wat heerlijk even samen genieten en opladen ! Geniet er nog lekker lang van. Prachtige foto's, de ontspanning spat er van af.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. zalig genieten!!! Zowel dat we-time als je me-time!!! Zou ik ook eens met volle teugen van genieten, ookal zit je dan de helft van de dag in je hoofd toch nog thuis

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Fijn dat je hebt genoten. Je had het ook echt verdiend.
    Een prachtig boek inderdaad 'keukenmeidenroman'.

    Liefs, Evita

    BeantwoordenVerwijderen
  29. ooo ja heerlijk zo,n we-time,wij gaan in maart altijd even samen weg,geniet van je weekend

    liefs yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Owwwwwwwww heerlijke foto's meis .... en een heerlijk WE / ME time!
    Daar ging het om .... goed gedaan hihihihihi

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Lekker toch zo met z'n tweetjes op stap! En nu weer vol energie!
    De keukenmeidenroman staat ook op mijn lijst van favoriete boeken, zo van genoten!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Wat ziet dat er geweldig uit! Fijn voor jullie! Doe zo verder zou ik zeggen!
    Ook met je geweldig mooie foto's! Vooral van de wolken: wow!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Wat heerlijk om met z'n tweetjes er zo even tussenuit te kunnen. Volgens mij had je het ook hard nodig. Geniet nog van je laatste dagje Burgh Haamstede en vergeet niet straks bij thuiskomst lekker na te genieten van deze fijne dagen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Lekker genieten, dat doen we allemaal wel te weinig. Je hebt helemaal gelijk...
    Geniet nog even want het wordt nog mooi weer ook...

    Fijn weekend, dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Ja, af en toe broodnodig, me-time en we-time! Jullie genieten er goed van, zo te zien! Om nog een poos van na te kunnen genieten! Mooie foto's!! Goed weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Schitterende foto's! En zo af en toe wat we- en me-time is geen overbodige luxe! Geniet nog van je dagje!

    En al 24 lapjes, you go girl!!

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Wow, ik waan me meteen in een relaxmodus, mooie foto's Trui!!
    Alleen die luchten al, daar word ik heel blij van.

    Keukenmeidenroman is ook een van mijn favorieten! Als je van dat genre houdt, weet je wat dan ook een heel bijzonder boek is? (ik blijf aant tippen;-) )
    Het verhaal van mooi meisje - geschreven door Rachel Simon, ff link naar dat boek tussen mijn leesvoer: http://josesprakeloos.blogspot.nl/2012/03/rachel-simon-het-verhaal-van-mooi.html

    Hoop dat je weer helemaal fris en fruitig terug bent en genoten hebt van jullie We&Me-Time.
    Fijne zondag nog!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Alle tips welkom en zeker van jou, ons genre loopt nogal gelijk :-)

      Verwijderen
  38. Ooh heerlijk klinkt jullie we-time! Geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je fijne reactie!
Liefs, Trui