dinsdag 24 september 2013

Van een kip en een ei ...

Staring:
Kaas
Beatrijs
Didl
Omeletje
John Travolta

 Het begint allemaal
op een koele zomeravond ...
er hangt iets in de lucht ...
de spanning is te snijden ...

Plots ... uit het niets ... een doos ...
geruis ... gekakel ... 
Eén voor één wandelen ze de doos uit
of is het eerder strompelen,
of over elkaar vallend ...
anyway,
daar zijn ze de langverwachte kippen én haan!



Alles was kip én ei ...
en ze leefden nog lang en gelukkig ...
MAAAARRRR welk ei??
Iets minder gelukkig wordt er rondgescharreld,
naar elkaar gekeken,
mesthoopjes gemaakt,
nog gescharreld ...

En toen
eindelijk,
3 dagen geleden!
Was er daar EEN EI !


 Oké, een heel klein eitje nog maar,
maar kom, 
alle begin is moeilijk!

Maar wie oh wie heeft het gedaan!
Wie legde dit uiterst schattige eitje!??

Is het Beatrijs?
De moederkloek,
die, met haar pluizige poep omhoog,
de volledige aarde omwoelt met haar klauwen,
hopend op NOG een korreltje graan.


 Of is het Didl?
Muisstil maar heel elegant paradeert ze
door het hoenderhok.
Neus in de lucht
'ik weet van niks' ...



Of is het Omeletje,
die graag haar naam alle eer wil aandoen,
en alvast het eerste piepkleine omeletje
heeft gemaakt.



Of nee, toch John Travolta?
Het 'man'wijf,
graag stoer,
op hoge poten rondmarcherend,
maar dan toch moeten toegeven dat ze
... een vrouw is!



En wat is het aandeel van Kaas, de haan???
Heeft hij misschien ... ?
Hij kijkt in elk geval een beetje schuldig ...


 Wordt gegarandeerd vervolgd!



Nawoord:
Indien er vragen gerezen zijn over de namen van de kippen,
Don't shoot the messenger.
4 kippen, 1 haan.
4 dochters, 1 zoon
We hebben ze hun gang laten gaan
en de namen laten kiezen ...
... de kippen schudden meewarig hun hoofd
maar dat ze unieke namen hebben,
dat is geen fictie, maar feit!

John Travolta (Kip Mona, bijna 5 jaar, minifan van Grease), Didl (Kip Fé, bijna 8 jaar),
Omeletje (Kip Luna, bijna 12 jaar), Beatrijs (Kip Jitske, 17 jaar),
Kaas (Haan Sjobbe, bijna 19 jaar, humor hahaha)

39 opmerkingen:

  1. Dat ei is vast en zeker van John Travolta .... dat kan niet missen hoor!!!!!
    Gelegd onder het zingen van Grease Lighting ... hij floepte er zo uit :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Offe.... you're the one that I want, floep, floep, floep!!

      Verwijderen
  2. Geweldige namen. De onze noemen Eufrazie, Eulalie en Eugenie... En het eerste eitje, das toch wel speciaal hé. Laat het u smaken.
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Haha, leuk verhaal met leuke foto's. Het zijn wel prachtige dames en heer. Van Kaas zal het zeker niet zijn dat ei. Maar wie o wie heeft dat gedaan ? Wacht maar tot ze allemaal gaan leggen. Dan word je vanzelf een bakwonder om al die eieren weggewerkt te krijgen, hihi.

    Groetjes,

    CreativEls

    BeantwoordenVerwijderen
  4. haha, hier word ik vrolijk van...en die namen,... super gewoon. dat er nog veel eitjes mogen komen. smakelijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. haha, we hebben ook kippen en een haan en die hebben ook van die unieke namen. Van Kwebbel tot Aneastacia :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoera, je hebt een ei gelegd ! Oh wacht.... jij was 't niet. Ik gok ook op John. Want is het niet zo dat John het in het dagelijks leven ook niet helemaal precies weet of hij het mannetje of vrouwtje is?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zalig stukje!! Hier 4 kippetjes en (bijna) elke dag 4 eitjes ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hahaha, die namen!! Ik denk dat het eitje van BeatrEIs was...
    Eet smakelijk in ieder geval! Ik ben benieuwd hoe het verder met ze gaat; wie weet kan ik manlief zo ook enthousiast krijgen voor wat kipjes in de tuin...;-)
    Liefs, Mirjam.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik weet ondertussen van mijn mama dat de kip met de roodste kam de dader(es) is! Ik ga morgen op inspectie :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Kan niet missen ... dat is John Travolta ;-)

      Verwijderen
  10. En ze scharrelen nog lang en gelukkig in huize creatuurtje ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Allemaal kei-coole-kippennamen, al moet ik zeggen dat ik de keuze van Mona het meest indrukwekkend vind. Sterker zelfs: de kip lijkt op Travolta in zijn Grease periode.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hopelijk kunnen jullie nog veel eitjes rapen en het zijn echt wel mooie kippen en natuurlijk super die namen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Inderdaad! De kippen met de roodste kam zijn degene die goed eitjes leggen (zei mijn oma me ook altijd ;)).
    Het zal nog wel eventjes duren hoor voor je eitjes vindt. Hier zijn ze nu pas volop aan het leggen. Mini eitjes nog weliswaar, maar zeker even lekker ;).
    Oh en leuke namen ook en mooie kippetjes :D!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. haha leukkkkk!! ik wil ook kipjes!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Mooie kippetjes. Enkel die John Travolta staat mij niet aan... Hij kijkt zo vies.... :-)

    Groetjes,
    Jeanine

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik kocht een ei, de melkboer zei, komt zo onder de kip vandaan, ben nog te laat van huis gegaan, om `t mee te kunnen nemen... (ken je `m?!)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ze zijn keileuk !
    Gave namen ook . Onze twee dames heten Akka en Beppie <3
    Kippen zijn een aanwinst in je tuin , zo leuk ! Geniet ervan meid xx

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een leuke kipjes hebben jullie zeg! het legseizoen is al bijna afgelopen volgens mij maar hier worden ook nog regelmatig eitjes gelegd!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Zalige kippennamen, je kroost heeft humor en fantasie, super!
    (Ik hoop wel dat jullie dat ene kleine eitje niet hebt moeten delen met z'n allen )
    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Lig in een deuk hier, wat een super leuk bericht hahaha

    BeantwoordenVerwijderen
  21. O wat leuk en helemaal dat je een eitje hebt. Wij hebben sinds kort twee krielkipjes. Nog te jong om eieren te leggen maar we hebben goede hoop voor de lente. De onze heten Poppy en Polly.

    Liefs MamaNatuurlijk

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Reacties
    1. We zijn nog aan het sparen, we hebben er al 4! :-) Nog 3 te gaan en iedereen heeft zijn eigen eitje

      Verwijderen
  23. Keileuk verhaaltje, maar nog leuker zijn de gekke namen voor je kippen die je bengels bedachten :)
    Maar toch echt wel heel origineel moet ik zeggen!
    Dat eitje zal vast smaken!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. haha! Die namen! De foto's zijn ook sprekend! :) Laat het smaken, dat eerste eitje. Zachtgekookt met soldaatjes... Mmmm... Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat een schitterende namen hebben jullie kippen gekregen. Daar raak je toch ook van van de leg.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Met zo een namen gaat dat eieren geven achtereen!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Ohhh ze zijn zo leuk die Wyandotte kippetjes!Wij hebben er ook 2....De echtgenoot van de dame waar wij gisteravond zaten (omdat we ons freubelavondje weer hadden en dit maal bij haar )was er van overtuigd dat er zeker 20 eieren zouden liggen als wij weg waren!!!ha,ha,ha...ik vond dit wel een hele rake opmerking van hem...zo deed een andere echtgenoot al eens ooit een keer een stel kippen na toen hij in het voorbijgaan ooit langs kwam lopen en kwam mijn hubbie ook een keer thuis van zijn werk toen we bij mij zaten met de mededeling van 'zo het lijkt hier wel een kippenhok!',maar de tokkies hadden gisteravond weer een plezant avondje!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Reacties
    1. We weten het nog niet :-) nog 3 eitjes en we hebben er 7 en dan allemaal tegelijk ons eerste eitje :-)

      Verwijderen
  29. Als kipje spreekt mij dit natuurlijk zeer aan ;) Geweldig leuke post over je kippen en haan!! En ik vind de namen helemaal super! Zou ik als kip heel blij mee zijn, oké, die Travolta wat minder, maar ach, past heel goed bij de dame in kwestie ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Hoi,

    Je had gevraagd uit welke landleven de kippen kwamen, althans het haakpatroon: nr 1 2011,

    groetjes Hanneke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Even gecheckt maar dat exemplaar hebben we niet. Toch bedankt om laten te weten!

      Verwijderen

Dank je wel voor je fijne reactie!
Liefs, Trui