donderdag 31 oktober 2013

Boeken en Blikken

De Antwerpse boekenbeurs...
Vandaag is ze voor de 77ste keer van start gegaan,
ze zal weer duizenden mensen lokken en
er zullen minstens evenveel boeken over de toonbank gaan.
Ik had gisteren het geluk om ze allemaal voor te zijn :-)
Het was namelijk vooropening ...
en met een uitnodiging op zak gingen mijn collega en ik al een voorproefje nemen.
Met een glaasje wijn in de hand, bijpraten met redacteurs
waar we in de loop van het jaar mee samenwerken,
maar stiekem ga ik toch wel meer om al die boeken te mogen aanschouwen.
En het is weer de moeite ... !
Ben wel trots op mezelf, heb deze keer geen enkele roman/thriller gekocht ;-).
Waar ik echter niet aan kon weerstaan waren de véééle hobbyboeken.
En deze exemplaren landden uiteindelijk op de achterbank van de auto.


 Omdat ik mijn To-Do-Lijstje nog niet niet lang genoeg vind ... :-)



En ook deze prachtexemplaartjes wil ik nog even tonen.
Zondag verraste Mirjam mij met een stel hele leuke blikken!

Dankzij het circusblik heb ik nu een leuk stelletje :-)
En het bulletjesblik is al omgedoopt tot haaknaaldenetuitje
Dank je wel Mirjam!

Het leven is eenvoudig
maar de mensen hebben het zo ingewikkeld gemaakt
Louis Couperus

31 opmerkingen:

  1. Oh ik wil ook zo graag gaan, maar is niet zo goed voor mijn portemonnee dus denk dat ik dit jaar maar ga overslaan :(. Je hebt wel leuke boeken gekocht! Die staan weer garant voor uren creatief plezier ;). Ik ben al benieuwd naar de creaties.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ooooooh die boekjes ! Vooral de eerste ♥
    En wat lief hè van Mirjam.... ze nam voor mij zo een mooi kleedje/tapijtje mee waar ik iets mee ga doen. Post voor haar is ook bijna onderweg...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een glas wijn, boeken .... Mmm een leuk uitje!
    Xx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw, wat moet dat een paradijs zijn zo'n boekenbeurs! Goed geslaagd ook!
    Groetjes van Mirjam.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je hebt leuke boeken gescoord.
    Die blikken mogen er ook wezen!

    Groetjes, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wat ontzettend leuk om daar vooraf al bij te hebben mogen zijn....mooie boeken trui
    en wat een leuke blikken heb je gekregen

    liefs jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wowwww wat een leuke aanwinsten en wat een superleuke blikken , geniet er van

    Liefs
    Marjo

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik vind de circus blikken heeeel apart. Nooit eerder gezien zoiets.
    De boeken zijn natuurlijk helemaal super, alleen al het doorbladeren. En dan er nog iets uit maken ook, heerlijk :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Boeken en Blikken....hoe rijk kun je zijn, mooooooooooooooi X

    BeantwoordenVerwijderen
  10. ok, hoe koop ik je om om volgend jaar mee naar zo'n pre-opening te gaan? :)
    'k ga morgen al naar't stoffenspektakel dus ik vrees dat boekenbeurs overgeslagen zal moeten worden...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. wat een leuke aanwinsten, ach met al dat nieuws in die boeken zal je je niet vervelen

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Echt genieten! Het middelste en het rechtse boek heb ik ook. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Je hebt geluk dat je al kon gaan kijken op de vooropening en niet in al die drukte. Leuke boeken kocht je. Ik weet nog niet of ik er zal geraken dit jaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. ik ga niet dit jaar : even 'vingers op de knip ' wat boeken betreft want ik heb er nog wat liggen die ik moet lezen. Maar de boekenbeurs is plezant natuurlijk !

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Heerlijk om te mogen neuzen op de boekenbeurs voordat het grote publiek naar binnen mag. Ik heb ook in boekenwinkel gewerkt en dat was echt een walhalla. Op en beurs ben ik helaas nooit geweest. Veel plezier met je nieuwe aanwinsten, maar dat gaat vast goed komen.
    De blikken zijn ook prachtig. Lieve groet Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Heerlijk zo'n boekenbeurs! En dat kermistrommeltje is zo leuk!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Owwww heerlijk lees- en creatiefvoer meisie x x x

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Gelukzak om zo in vooropening naar de boekenbeurs te mogen gaan!
    Lekker rustig de boeken kunnen bekijken zonder dat er gedrumd wordt... me like ;)
    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. oh de boekenbeurs...zaaalig. En jij hebt je kunnen beperken tot 3 boeken? Chique! Hoop dat mij dat ook lukt als ik ga. En die kermistrommels zijn geweldig

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Heerlijk al die boeken hé, maar inderdaad wel verleidelijk. Ik heb het boekje van de bungels ook, heel leuk en kleine projectjes!
    Ga a.s. zondag naar de KreaDoe in Utrecht, ook al zo verleidelijk en ook bij mij zal er het 1 en ander op de achterbank van de auto belanden, daar ben ik heus niet bang voor!!
    Fijn weekend, groetjes Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ik denk dat ik spontaan ADHD zou krijgen op zo'n boekenbeurs!! Bij wijze van spreken dan, het walhalla voor boeksnuffelaars en junks. Knap dat je je nog zo hebt kunnen inhouden!

    Mooi al die blikken inderdaad!
    Geniet van jullie weekend :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Boekenbeurs met drank en mooie buit op zak, beter kan toch niet :)))

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Die Bungelknuffels zijn heel leuk. Heb het ook. Maar nog geen tijd gevonden om eraan te beginnen. Dat blik met de carrousel is een hele mooie!!!

    Groetjes,
    Jeanine

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Klinkt zaaaalig! Veel haak-plezier :)

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat zalig dat je al op de eerste rij mag staan om bij de eerste rond te neuzen op de beurs. Wij gaan morgen... Pfff zal er druk zijn, maar morgen signeert een vriendin boeken en daar ga je toch ook een beetje voor hé.
    Leuke blikken dozen.
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Altijd verleidelijk, een boekenbeurs, je kan er moeilijk weerstaan aan al die leuke handwerkboeken die er te vinden zijn! Ik ga dit jaar passen denk ik, ga me stilaan concentreren op het komende kleinkind. En op je blikken dozen ben ik wel jaloers, ze zijn prachtig!!!!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Driedubbele verwennerij, voor de anderen uit mogen rondkijken (dat zou iedereen wel willen), heerlijke nieuwe creatieve ideeën door je nieuwe boeken en een set prachtige nieuwe blikken.

    Geniet er lekker van, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Heerlijke boeken...de Mollie Makes haken is ook zo leuk!Ik heb de doiley al verschillende keren gehaakt(o.a voor Esther in het 'oeranje'ha,ha....nu zegt jou kid vast weer dat dat verkeerd geschreven staat)en die blikjes van Mirjam...zoooo leuk!Echte iets voor jou!

    lieve groetjes
    Angeline

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Leuke boeken gekocht. Ik vind het meestal net iets te druk op de boekbeurs en er staat dan zoveel dat ik gewoon het noorden kwijt raak ;) Zo leuk die verzameling blikken!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Heel graag gedaan! Ben blij dat de blikken bij jou zo'n goed thuis hebben gevonden. :) En idd, wat een superleuke combi, met dat grote circusblik! En heerlijk, zo'n boekenbeurs. In het begin denk ik dan altijd dat ik nix kan vinden en toch ga ik iedere keer weer naar huis met een volle shopper. Ahum. De tweedehandsboekenbeurs waar ik laatst naar toe was, is altijd het eerste weekend van november. In oktober 2014 zal ik je wel een remindertje sturen! Wel heel knap trouwens, dat je geen thrillers of romans hebt gekocht........ :)

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je fijne reactie!
Liefs, Trui