woensdag 23 oktober 2013

Over een andere boeg

Ik kwam eens uit mijn comfortzone ...
Na 1 verbrande vingertop,
enige behendigheid en schikvermogen
en toch wel wat gedwongen volhouden
hangt er nu DIT naast onze voordeur ...

Het ideetje vond ik hier.
Wat ik eigenlijk nog véél leuker vond om te doen,
was al die eikeltjes en beukennootjes gaan sprokkelen.
Samen met Fé, Mona en Mister Creatuur
gingen we op zoektocht
en excuseerden we ons tegenover de eekhoorntjes ...

Leren fluiten op de hoedjes van de eikeltjes
Gelukkig hebben we een groot bos
en valt er nog genoeg te bikkelen 
voor deze snelle rakkertjes.


En dan actie ...
De groene eikeltjes zijn ondertussen bruin geworden,
maar al die bruine kleurschakeringen gaven ook nog een heel leuk resultaat.

Mijn trouwe helpster kon natuurlijk niet ontbreken :-)

Een gewillig modelletje uit de tuin :-)
- BZN -
Welkom aan mijn nieuwe volgers!
En een dikke knuffel voor al mijn trouwe volgers :-)
x x x

44 opmerkingen:

  1. Ooo, dit is verrassend... en zo mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. knuf terug! wat een prachtige foto's weer en de krans is supergelukt! en hoe beviel het, zo buiten de comfoorzoon? groetjes! x

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige-uit-je-comfortzone-krans
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hele mooie krans. En wat heb je daar veel voor nodig!!! En inderdaad, het zoeken van het materiaal is soms nog leuker dan het maken zelf. Zalig zo als het bos nu is met die mooie herfstkleuren. Geniet nog van de mooie creatie.
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Echt schoon !!!! Het was volgens mij een goed notenjaar, dus de eekhoorns zullen niet hongerig zijn. Ik heb ooit ne keer bladeren aan een ijzerdraad geregen en daar een krans van gemaakt,,dat was ook wel schoon, maar van belangenniet zo ferm als den deze

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Reacties
    1. Met een lijmpistool ... dat heel erg warm wordt ... en de lijm dus ook :-) vandaar verbrande vingertop :-)

      Verwijderen
  7. Wat een mooie krans is dat geworden. Je hebt wel eer van jullie werk.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Amai dat is een werkje geweest. Prachtige foto's. Zo een wandeling kan deugd doen in al die mooie herfstkleuren.
    De krans is prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Whow wat een geduld moet jij gehad hebben om dit te maken..
    Very sjiek!!!
    Knuffel terug!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. prachtige krans!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Gezellig, zo met al die hulp van dochtertjes en manlief! En de eekhoorntjes zullen het jou vast vergeven!
    lieve warme knuffel terug, meid!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtig. Zo geniet je lekker lang van de herfst. Mooie herfstfoto's.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wauw, wat een werk, maar vooral : wat een PRACHTresultaat!
    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. gezellig zo samen in het bos op zoek naar natuur dingen! En helemaal als je er dan uiteindelijk ook nog iets mee kan doen. Super leuke krans geworden

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat leuk om te zien dat je ook een herfstkrans hebt gemaakt! En wat is hij mooi geworden. Leuk met die verschillende noten. Je verhaal is heel herkenbaar: het rapen van de nootjes is al heerlijk en ook ik liep een verbrande vinger op, hihi.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. AWEL...ge hebt dat heel ferm gedaan!
    En ik kan het weten, want ik maakte al ontzettend veel van die vingerverbrandende kransen ( ben ooit bloemiste geweest!)
    ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat mooi die krans die je hebt gemaakt Trui!Echt prachtig en wat een werk moet dat zijn geweest zeg!leuke foto's zo van jullie van het verzamelen van al die 'bos schatten'!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Vaker uit je comfortzone komen hihihi! Wow prachtige krans Truitje x x x x

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Dat is nog eens teamwork. Heel mooi geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Mooi, het verhaal en de plaatjes...

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Dikke knuffel terug! Je foto's zijn om van te genieten, want dat doen jullie zichtbaar ook! En een mooie krans als resultaat, da's een mooi onthaal voor alle bezoekers aan jullie deur!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een mooie krans is het geworden!!! Prachtig zeg! Ik geloof niet dat ik daar zoveel geduld voor zou hebben... ;) Mooi gedaan!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. wat een ijver, met een prachtig resultaat ! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Dat samen bezig zijn geeft een prachtig resultaat en vooral heel gezellige beelden :)

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Prachtige herfstkrans! Nu maar hopen dat de eekhoorntjes in het bos blijven en niet gaan snoepen van je krans!!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. ooo wauw wat is die krans mooi,ga ik ook eens proberen(denk ik als ik er de zin in kan krijgen)

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Supermooie krans Trui, dan is die verbrande vingertop het toch wel waard geweest of niet? Als ik de voorbereidingen zie en lees weegt dat toch niet op en zelfs nu kan je nog lang nagenieten van dit prachtexemplaar naast je deur :)
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Oh wat is dat fijn bezig zijn saampjes. Wat is de herfst toch een mooi seizoen. De krans is super!

    Liefs,
    Rosalie

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Mooie krans heb je gemaakt. En heerlijk genieten toch in het bos. De natuur op zijn retour maar ook op zijn mooist. Ook een dikke knuffel voor jou, lieve groet Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Het sprokkelen lijkt me ook het leukste!
    Met jou engelengeduld en plakkende vingers heb je een supertoffe herfstkrans gemaakt!
    Groetjes en een knuffel terug!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Wat een mooie grote gezellige krans,maar dat rapen en zoeken vind ik ook altijd erg leuk

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Ohh wat zijn jullie creatief geweest. De kransen zijn super!! Liefs Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Oh, die is mooi geworden!! Wat een werk ook! Wel lekker genoten van de zoektocht en nu dus van het resultaat van je noeste arbeid! Mooie foto's ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Een heel mooie en toffe krans heb je gemaakt, en wat gezellig om samen alles bij elkaar te zoeken hé!
    Gr, M-J.

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Gezellig zo samen sprokkelen in het bos en het resultaat is prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Wauw! Wat een mooie krans! Daar ben je denk ik wel een tijdje mee zoet geweest maar ik vind het resultaat echt super mooi! Leuk ook om zo met het gezin de materialen te verzamelen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Jeej, dat ziet er niet uit of het buiten je comfortzone is!! Wat stoer!! En zo mooi vol ook. Als je ze soms bij tuincentra ziet is het net gatenkaas ;-)

    Heerlijke sfeerbeelden weer!
    Fijn weekend!!

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Prachtige krans, klaar voor in een boekske te staan!

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Ooh wat een geweldig mooie foto's Trui!! Ik geniet mee van jullie wandeling....:-)
    En je krans is wonderschoon geworden... wat een geduld....
    Liefs, Mirjam.

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je fijne reactie!
Liefs, Trui