zaterdag 12 oktober 2013

Singing in the rain

Een jas zonder kap is
- vooral voor een kind -
 niet erg handig ...

Maar ja,
a) een gegeven paard mag je niet in de bek kijken;
b) het is een verdomd leuk excuus om een regenhoedje te maken ;-)
Ha!


Patroontje: het lentehoedje uit Ottobre 3/2011
Materiaal: gelamineerd katoen van Petit Pan
Met dit materiaal maakte ik al eerder dit Lunchzakje en zadelhoes,
héél leuk om mee te werken!
Binnenvoering: restjes fleece, lekker warm dus!



Zo en nu ga ik een inhaalmaneuvre doen
wat blogjeslezen betreft.

Ik was een paar avonden te vinden in mijn zetel onder een dekentje,
heb een fantastisch goed boek uitgelezen,
alles moest hier even voor wijken.
"De Naderende Storm' van Rachel Hore
 
Hij kwam een beetje traag op gang,
wat voor mij vaak een teken is dat het niet zo'n goed boek is,
maar how maar,
van uitzondering op de regel gesproken.
Van boemeltrein tot TGV,
hij las als een trein, eenmaal opgewarmd ...
... een echte aanrader,
vooral voor diegene die van oorlogsverhalen houden.

Waar ging het over?

 Lucy Cardwell heeft recent haar vader verloren. Wanneer ze zijn papieren uitzoekt,
ontdekt ze dat hij een oom had van wie ze het bestaan niet eens kende.
Ze raakt geïntrigeerd en besluit een bezoek te brengen aan Carlyon Manor,
het huis waar haar vader is opgegroeid.
Daar ontmoet ze Beatrice, een oude vrouw die haar een uitzonderlijk verhaal vertelt.
Beatrice groeide op in de jaren dertig en speelde vaak met de kinderen van
Carlyon Manor - vooral met Angelina Wincanton, Lucy's oma.
In de zomer van haar vijftiende verjaardag wordt ze verliefd op Rafe Ashton,
een jongeman die ze op een stormachtige dag redt uit de zee. Maar dan breekt de oorlog uit,
en Beatrice, Rafe en de familie Wincanton worden allemaal meegesleurd
in de dramatische gebeurtenissen die volgen.
Beatrices verhaal neemt de lezer mee van Londen naar Cornwall en het bezette Frankrijk.
Terwijl Lucy luistert naar haar geschiedenis vol moed, verraad en liefde,
komt ze achter een lang bewaard geheim dat alles zal veranderen wat ze ooit heeft gekend…



AANRADER !
Hup! ... naar de bib!

:-)

Als je je inleeft in de gevoelens van een ander,
herken je jezelf!
- BZN -

44 opmerkingen:

  1. Gave muts.. Zou voor mij ook wel handig zijn.. Is er ook een patroon voor volwassenen.?

    Fijn weekend, dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hop, hop, hop, laat de regen nu maar komen... Ehm nee doe toch maar liever niet eigenlijk, maar 't is wel een supergaaf hoedje!

    Fijn weekend!

    XxRosalie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Houd van het hoedje.
    Vooral de bovenkant is met veel liefde afgewerkt.

    Mooie foto met die gekleurde druppeltjes boven het hoedje.
    Fotogeniek meisje!
    ( en allicht ook goede fotograaf :) )

    Prettig weekend,
    lees nog goed,

    Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ooooooh een echte hippe zuidwester ik lig te kwijlen voor het scherm, hoe gaaf!!!!
    En het boek ga ik opschrijven (de titel) klinkt als een heerlijk boek...
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat ziet er super gaaf uit !!
    Lijkt me heerlijk, zo'n moeder die dat allemaal maakt :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk hoedje! Staat heel mooi bij je dochter!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je zou bijna naar regen verlangen met zo een vrolijk hoedje :)
    De samenvatting slaat aan, nu naar de bib en nog wat leestijd vinden.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je zou haast wensen dat het elke dag regende, zo een mooi hoedje !!!
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Owwwwwwwwwww weet je wel hoe het hier regent :-(
    En gisteren zat ik daar weer op mijn fietsie ........ en had ik alleen maar kunnen dromen van het feit dat ik zo een geweldige hoed zou hebben. En nu regent het weer en moet ik straks weer mijn stalen ros bestijgen voor de nachtdienst .... en droom ik verder van echt prachige regenhoedjes hihihihihi

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Maar je boterhammetjes blijven wel droog hé hihihi

      Verwijderen
  10. Wat een geweldig leuk regenhoedje. Als je mij soms ziet fietsen met zo een onhandige regenbash aan. Als ik dan naar links of rechts kijk, kijk ik in de binnenkant van mijn kap. Zo onhandig! Goed om ongelukken mee te krijgen. Nee doe mij dan maar zo een leuk miss creatuur hoedje ;-)

    Fijn weekend,
    Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  11. owwwwwwwwwwwwwwwww zo zou je toch op regen zitten te wachten

    hij is het einde ♥

    liefs jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  12. o wat een super leuk hoedje! Zo zou je inderdaad zin krijgen in de regen.
    Ik ben helaas geen goede boekenlezer, ik dwaal altijd met mn gedachte af. Hoewel het me wel een mooi verhaal lijkt.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Oh, wat een fantastisch regenhoedje, het staat haar super!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat staat ze mooi met dat geweldige hoedje. Heel mooi gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Oh dit is zo leuk bedacht en gemaakt!!! Ik zou ook een jas zonder kap kopen hoor als ik zo een tof regenhoedje kreeg dan ;). Je dochter staat er fantastisch mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wow, die gaat hip voor de dag komen als het regent en vooral goed beschermd. Heel leuke regenhoed.
    Bedankt ook voor de boekentip, ik lees wel eens graag een oorlogsverhaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Gaaf regenhoedje. Heel origineel als een capuchon ontbreekt. Mooi gemaakt.
    Thanks voor de boekentip.

    Fijne zondag, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  18. `t Staat haar prachtig! En hoe heerlijk, op de bank met dekentje en boek...!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Nice Blog :)

    Wanna follow each other on GFC, Bloglovin, Facebook or Twitter???

    Just let me know and I will make sure to follow ya back
    xoxo

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Een heerlijk boek is altijd goed! Ik heb van de week (in één dag *schaam*) een boek van Santa Montefiore uitgelezen. Namelijk 'De vuurtoren van Connemara'. Ik was er echt helemaal in verdiept, heerlijk! Was alweer een tijd geleden...

    Fijne zondag nog! Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Oh leuk! Dat stralende snoetje onder dat guitige hoedje is helemaal geweldig!
    Lijkt me een mooi boek, meteen ff gereserveerd bij onze Bieb ;-) Benieuwd!!
    Fijne zondag allemaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Super tof hoedje!!
    En leuk dat jij een kind hebt die hem ook op wil :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat een leuke regenhoed, staat haar ook erg goed!
    Fijne zondag!
    Helene

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat een schattig hoedje, staat haar geweldig! Heerlijk, af en toe zo'n leespauze! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Prachtig regenhoedje, ik weet niet hoe het bij jullie is maar die zou hier vandaag wel goed van pas komen met al die regen. Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Het regenhoedje komt hier vandaag wel te pas, het regent al heel de ochtend. Ik vind 'm leuk!
    En het boek heb ik gelijk op mijn lijstje gezet, jij hebt mij nog nooit teleurgesteld met aanraders van boeken dus ik ga 'm lezen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Het boek, dat ga ik onthouden!
    Wat een tof regenhoedje, zal nog goed van pas komen!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Ohhh wat heb je dat toch weer knap voor elkaar,staat haar ook geweldig leuk,dat modelletje van je...leuke foto's weer Trui e die met die regendruppeltjes vind ik ook zooooo leuk!

    grtzzz
    Angeline

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Helemaal regenproof! Ze staat er schattig mee :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Geweldig hoedje, alvast perfect voor vandaag! Elke keer opnieuw weet je me te overdonderen met weeral iets superleuk!

    Merci voor de boekentip!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Ze staat er beeldig mee! Lijkt me een leuk boek, eentje om te onthouden.

    BeantwoordenVerwijderen
  32. wow, wat een knap hoedje zeg. zo zou ik er ook eens eentje moeten maken, voor mijzelf hihi.
    Hoe is het nu eigenlijk met je hand ondertussen?

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Mooie jas en heel tof regenhoedje! Boek klinkt goed, bedankt voor de tip :)

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Wat een knap hoedje! Het boek is er eentje om te onthouden... lezen over geheimen, I love it. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Wat een leuk hoedje! Maak je die ook voor mensen zoals ik??? Keileuk, supertof en je wordt niet nat, hoeft geen stomme paraplu, geweldige oplossing! En jij bent er zo'n krak in, ongelooflijk!!
    Je boek kende ik nog niet, misschien eens lezen???
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Gaaf regenhoedje!!! Volgens mij is het model er zeer me in haar nopjes, staat haar geweldig leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Ik zet altijd een pet op met regenweer zodat mij bril zoveel mogelijk droogblijft maar dir hoedje heeft zeer zekers ook wat. In ieder geval staat het model het hoedje geweldig! Ga jou zekers volgen, je maakt leuke dingen! Knuff!

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je fijne reactie!
Liefs, Trui