vrijdag 18 oktober 2013

Tijd voor warme handjes ...

 
... hoewel,
vandaag was het niet echt nodig.
Een wolkenfoto zou enkele verschillende tinten grijs opleveren,
maar koud was het niet.

Ik fietste van huis naar kapper, kapper naar bakker, bakker naar huis ...
en wàààààrm dat ik het heb!
Waar is die conditie?

Fietsen,
dat doe ik de laatste tijd weer meer.
Aangezien ik met mijn (stilletjes beterende!!) arm
mijn fitness-WII-oefeningen nog niet kan hervatten,
zoek ik mijn heil bij mijn fietsje en 
ondertussen geniet ik nog van lekkere buitenlucht ook,
kopje in de wind, zorgen laten uitwaaien,
vriendelijk glimlachen naar
de (niet altijd even vriendelijk terugknikkende) medemens.
Auto aan de kant,
met de fiets naar de bakker,
liefst met nog een ommetoerke
want gelukkig wonen we heerlijk landelijk.
Heerlijk landelijk ... maar dan wel al die verdomde rotzooi
buiten beschouwing genomen die de mensen uit hun auto smijten.
Volgende keer als ik op ommetoer ben, gaat die vuilzak met mij mee,
ik vrees dat ik een aanhangwagentje aan mijn fiets ga moeten hangen
om alle troep te verslepen die ik onderweg vind,
alléé, ik kwam zelf een TV-toestel tegen, omgekeerd in de gracht gedropt ...
Shame on you people!

Maar back to de warme handjes ...
ik haakte met reliëfstokjes (afwisselend voor en achter)
deze vingerloze handschoenen ...
ze zitten als gegoten
en voelen lekker warm aan.

Haaknld nr. 4
Wol: Katia Basic Merino Flash

 
Prettig weekend!!

Zonder slechte momenten
zijn er geen goede momenten
- BZN -

40 opmerkingen:

  1. haha, 'k zie je zo fietsen in het zonneke met een frisgekapt kopke !
    mooie 'mitaines' !
    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie herfstplaatjes en wat een geweldige handschoenen, heerlijk he, fietsen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. goed bezig !!! en leuk geworden die handwarmertjes ! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. heerlijk....enne wat gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaf♥

    liefs jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuke kleur handwarmers! Gelukkig hebben we ze (hopelijk) nog even niet nodig. Een warm weekend gewenst!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijk warme handen. Wie wil dat nu niet, nou ik wel met mijn winterhanden. Mooie foto's heb je weer gemaakt. Veel lieve groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Owwwwwww die warme handen komen van pas ... als je straks weer een rondje fietst als fietsende vuilnisvrouw hihihihi!
    Ze zijn wel heeeeeeeeel leuk die handwarmers x x x x x

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi je handwarmers Trui en ze komen vast gauw genoeg van pas(helaas)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een leuke handschoentjes zijn dit, mooi patroontje...heb je dat uit je blote bolleke (op zijn belgisch:-) gedaan?! Ik heb toevallig net zelf ook handschoentjes gemaakt en ze zitten zalig ja! Het is niet te geloven wat de mensen allemaal de natuur in droppen, ik snap dat soms ook écht niet! Grtzz..Maddy

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Geniet van de zalig toffe wantjes...
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  11. wat een lekkere wantjes. Ze waren vandaag idd ook niet nodig maar alvast een fijn idee om ze bij de hand te hebben (gniffel bij de hand, leuk woordgrapje).
    Fiets ze

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik hou ook heel erg van vingerloze wanten.
    Die van jou zijn in een mooie blauwkleur. Zo wat Middellandsezeeblauw. Ik zie er automatisch een Grieks eiland bij (makes no sense at all).

    Toevallig deze week net ook foto's van een dikke vette kruisspin gemaakt. Vooral het web met dauw op tegen zon in, is megamooi.

    Fijn weekend,

    Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooi! En lekker warm straks. En een wijze spreuk weer!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Die handjes zien er buiten lekker warm, ook heel erg mooi uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. schandalig wat je kan vinden van vuilnis hé. Maar je handschoentjes zijn PRACHTIG!! verkoop je er??? is maar een vraagje hé. Vorig jaar kreeg ik er rode met een kerstswap. en nu....Ben ik er één verloren. En ik wil er graag terug zo'n. Maar helaas geen tijd om ze zelf te meken wegens grote verhuis. als je er verkoopt ben ik kandidaat koper. Voor herfsttinten. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Fietsen is heerlijk hé, soms zie vuilnis langs de weg maar vaak toch ook prachtige bloempjes en planten, vluchtende konijntjes en nog veel. Met deze leuk wanten kan je nog een tijdje blijven voortfietsen deze herfst. Kan ik het patroontje ergens vinden?

    BeantwoordenVerwijderen
  17. ha volgende keer een zakje haken aan je handwarmers voor al dat straatafval ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Jij bent al goed voorzien tegen dat het echt koud wordt. Zalig om te genieten van een fietstochtje en de omgeving in je op te nemen.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Super zijn ze !! Ik zit ook weer meer op de fiets, en dan vooral als het met bakken naar beneden komt. Niet dat ik dat leuk vind, maar dat komt dan zo uit. Op de een of andere manier regent het altijd als ik Christian van school moet halen of als ik ergens heen moet waar ik de auto niet kwijt kan grrr. Mijn kapsel ziet er dan uit als een platte pannenkoek. Ik ben gisteren begonnen aan een warme sjaal voor als ik het koud krijg op de fiets, ik vind 'm nu al leuk (dat kun je zo hebben hè).

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ergerlijk he dat mensen zo met de natuur om gaan. Gelukkig zijn ze niet allemaal zo!
    Mooie handschoenen en een leuk patroontje. Voor je het weet heb je ze heel vaak aan. Helaas.

    Fijn weekend, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Jammer he mensen die de natuur zo verslonzen,
    Wat heb je een mooie handschoenen gemaakt, Lekker handig warm en toch je vingers vrij om te gebruiken. (ps. Ik heb eindelijk je kaartje op mijn blog gezet hoor, kwam zo ongelukkig uit mijn verjaardag en de verhuizing, maar super bedankt je hebt er mooi aan geborduurd)
    groetjes joke

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Toch asociaal hè dat mensen dat durven te doen! Gelukkig heb jij ook een boel mooie dingen te laten zien... Je handwarmers zijn prachtig! Enne... gewoon blijven doorlachen naar al die mensen hè,
    je hebt zo'n mooie stralende toet ! Liefs van Mirjam.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. oh wat zijn je handwarmers mooi!!! Wil ik ook al zo lang eens haken maar het is er nog niet van gekomen. Heb je een tip voor een goede werkbeschrijving?
    daaaaaaag, nog een fijn weekend!
    liefs
    Hilde

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Asociaal zeker! Denk dat het komt (tenminste hier is dat) dat de mensen zoveel moeten betalen om hun vuil kwijt te kunnen, dat ze het maar ergens achteraf dumpen. Als iedere gemeente die rommel gewoon zou inzamelen voor niks zouden ze volgens mij nog minder kwijt zijn aan kosten dan nu de hele dag overal zwerfvuil op gaan ruimen. Maar ja,ik ben maar een simpele ziel die te makkelijk denkt waarschijnlijk ;-)
    En YAY, ik ben aan de Granny Squares begonnen, leek me het makkelijkst om te proberen, zal wel een of ander recht toe recht aan dekentje worden voor op de bank of zo. Dus die handwarmers gaan nog een eind boven mijn pet ;-)

    Fijn weekend!!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ik vind ze prachtig! Ik wilde dat ik dat ook kon :) En ja, aan die rotzooi die mensen gewoon in de natuur weggooien, heb ik ook een enorme hekel!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. die reliëfstokjes geven echt wel een heel mooi patroontje !

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Ze zijn enig ,ook de kleur .
    En ja die puin hoop die mensen overal neergooien loop ook dagelijks tijdens mijn rondjes hond van alles op te rapen , maar geeft wel weer een lekker gevoel en minder ergernis ,dus blijven doen ...!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Superideetje zulke mouwloze gevalletjes. Hahaha, tja die medemens zou je soms wel achter t behang willen plakken. Ik vraag me dan weleens af ben ik nou zot of die ander???

    Liefs,
    Rosalie

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Heel leuk, die vingerloze wanten. Heerlijk warm en handig. Schandalig wat mensen allemaal durven achterlaten he. Waar is dat verantwoordelijkheidsgevoel bij sommigen? X

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Wat heb een leuke blog!
    Ik ga je volgen hoor :).
    Liefs Arja

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Hele mooie handwarmers heb je gehaakt, leuk kleurtje en heel mooi patroontje! Echt knap!
    En dat fietsen, ja bij jullie is het heerlijk fietsen, hier iets minder, altijd bergop en bergaf, pfff!
    Geniet ervan en spaar op tijd je arm!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Leuke wanten, heel mooie kleur ook. Jij bent klaar voor de koude (want nu was het inderdaad precies meer lente dan herfst hè). En serieus, een TV in de gracht?? Maak dat mee seg...
    fijne week!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Geweldig mooie foto's, again!!!
    Merci lieve Trui!
    Geniet van je fietstochtjes! En succes met je aanhangwagen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Jouw armwarmers zien er heerlijk warm en heel mooi uit. Wat heb je er mooie herfstfoto's omheen gezet.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je fijne reactie!
Liefs, Trui