maandag 11 november 2013

En slak zag dat het goed was ...

Eén van de leuke dingen aan de herfst is
(uitgezonderd de prachtige kleuren, wolken, frisse lucht)
dat het weer tijd is om wollen spullen te dragen.
Ik ben aan 3 breiwerken tegelijk bezig
(klinkt dit bekend in de oren??)
en eindelijk is er eentje klaar.
Nòg een voordeel van de herfst ...
lekker in de zetel hangen, onder een dekentje,
met een brei- of haakwerkje :-)

Fotosessie en dan hurry hurry naar binnen ... dat is dan weer een nadeel aan de herfst :-)
Patroontje uit Moments no 023 "Traditional meets modern" - Schachenmayr select
Wol: Lana Grossa Silkdream

En deze nieuwsgierige slak zag ook dat het goed was ...
(vond ie ook van de peterselieblaadjes
waarmee hij stiekem mee naar binnen geglipt was).


Nieuwsgierig bazeke hé!
(maar hij mocht wel het regenweer weer in, hurry hurry naar buiten!)

Ik zeg het misschien niet altijd,
maar dank jullie wel voor de fijne reacties
die ik steeds krijg op mijn blogberichten.
Mijn hart springt elke keer op als ik weer een nieuwtje krijg.
Maar ik begrijp ook dat er niet steeds gereageerd kan worden,
dan zouden we niets anders meer moeten doen dan bloggen
en waar blijven al die fijne creaties dan, niet waar?
Dat lukt bij mij ook niet hoor!
Dus ik ben ook heel blij met iedereen die gewoon lekker komt meelezen,
maar wilde het toch eventjes vermelden :-)
En welkom nieuwe volgers!

De zin van het leven
ben je zelf.
- J.A. Deelder -

48 opmerkingen:

  1. Owwww wat een prachtig hesje is dat geworden Trui!!!!
    En die slak ..... geweldig hahahaha

    Knuf van Moos

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie foto's maak je! Het is net of die slak zo van het beeldscherm af kan glippen ;-).
    Het hesje is prachtig, zo'n mooie kleur een breisteek. Je corsage viel me ook op; ben je net als ik gevallen voor de pijpenkrullen??
    Groetjes, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuk vestje heb je gemaakt! Helemaal in herfststijl ook. Erg leuk! En de slakjes zijn enig.....hadden ze ook post bij zich :-)?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ohhh leuk Trui!Staat je prachtig en mooie kleuren heb je gekozen!!De foto's van de slak zijn ook ontzettend mooi,maar ik zou dat glibberige baasje ook weer gauw naar buiten hebben gedaan.Wij hadden vroeger in mijn ouderlijke huis een vlinderstruik voor langs het huis staan en daar zaten ook altijd heel veel slakken,ik was denk ik 6 jaar of zo en kan me herinneren dat ik altijd samen met een leeftijdsgenootje van een paar deuren verder 'slakkenrace'hield op de raam aan de zijkant van ons huis...we namen beiden een slak...plaatste ze op het raam en dan wie zijn slak het eerste boven was,maar ik geloof dat mijn moeder daar nooit zo blij mee was met die slijmsporen op haar gewassen ramen,ha,ha.Ik heb overigens een hesje gehaakt wat dezelfde lengte heeft als dat van jou maar dan heel grof gehaakt en met een col,het komt ook net wat onder mijn borsten en de armsgaten zijn heel wijd,wilde het van het weekend toen we met onze vrienden de Glow in Eindhoven gingen lopen aantrekken,maar beiden mannen hier in huis vonden het maar mmmwhaaa....zoonlief begon s'middags al toen ik er boven op de badkamer mee voor de spiegel stond om te kijken hoe hij was geworden en hij met een vriend boven kwam van "wat heb jij voor een kogelvrij vest aan?!?!"En manlief zij'ja ik weet niet hoor....het lijkt gewoon net of er een stuk aan ontbreekt,je vraagt me toch om een eerlijk antwoord?!'....MANNEN!!!ha,ha,ha...maar goed zo onzeker als ik dan toch wel ben is hij dus in de kast beland en had ik wat anders aangedaan...nu nog de vraag van..zal ik het nog eens aan dochterlief vragen of maar gewoon aantrekken en ze laten denken,of maar uithalen en er een sjaal van haken?!?!?Pfff ik laat het maar even voor wat het is!

    lieve groetjes
    Angeline

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De kleuren, het patroon, ik vind het prachtig !!
    En wat staat het je mooi !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik ben zo'n meelezer die niet altijd reageert. Niet altijd de tijd of de puf voor, en soms ook niet echt iets te melden..... Maar hier moest ik toch even op reageren. Wat een leuk patroon heb je daar gebreid, ben heel benieuwd naar de breisteek want die ken ik nog niet!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een bijzondere steek heb je gebruikt. Heb ik nog nooit gezien. Het staat je in elk geval prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hallo,
    leuke breicreatie! Iets dat niet zo heel veel tijd in beslag neemt.
    Ik vind het leuk om op blogberichten te reageren maar inderdaad er kruipt wat tijd in ;)
    Wat ik niet leuk vind is die 'woordverificatie' die steeds ingevuld moet worden op sommige blogs. Dat neemt meer tijd in beslag dan het schrijven van een reactie ;)
    Nog een fijne feestdag!
    Groetjes Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  9. P.s. en jij hebt zo'n woordverificatie niet, oef! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuk staat ie je spencerhesje maar de steek is ook super leuk

    BeantwoordenVerwijderen
  11. gaaf je creatie! En als ik hier les wil ik ook altijd reageren...gewoon omdat je een geweldig kleurrijk mens bent en omdat je mooi schrijft en heerlijke foto's maakt...
    Dus jij een dikke dankjewel
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  12. wauwie ! leuk joh !Lekkere kleuren !
    Enne...wat flauw dat je slakje niet gewoon binnen mocht blijven ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een mooi hesje, ben jaloers op je breikwaliteiten..mooie kleuren en het staat je ook prachtig!
    ..en idd je kunt niet altijd op alle blogberichten reageren....maar dat geeft ook niet, van tijd tot tijd komen we elkaar weer tegen :)
    Anders komen die andere projecten nooit af, toch?
    Fijne week!
    groetjes,
    Letty/Elle-Bee

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooi truitje in een leuke kleurencombinatie.
    De slak ziet er schattig uit maar na haar fotosessie blijft ze best buiten.
    Groetjes,
    Martine/Homemade and more

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Heel mooie kleur groen in je vestje, het staat je heel erg goed.
    Helaas zelf geen tijd momenteel om te breien, maar ik vind het wel heel rustgevend

    Drie breiwerken tegelijk?
    You must be a very fast woman... :)

    Sjieke slakkenfoto's (het enige beest in de wereld waar je niet bang hoeft te zijn dat hij is gaan lopen vooraleer het toestel klaar is)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Meerdere projecten in uitvoering: zo herkenbaar.
    Wat een mooie trui in echte herfstkleuren.
    De slak is echt fotogeniek. Wat zijn het toch mooie beestjes.
    En af en toe de lastige keuze tussen bloggen of creatieve projecten aanpakken: daar heb ik ook last van.

    Plezierige herfstdag, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Het staat je heel mooi. Wat heb je die slak mooi op de foto gezet.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een fotogenieke meid en een fotogenieke slak ;-)
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Leuk truitje, Trui! Gave foto's van de slak!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. hihihi
    !wat een schattig slakje !
    En je trui is zo mooi herfstig !

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wow wat knap gemaakt! En het staat ook nog goed ;-)!
    En hou die slak in de gaten hè? Mcht ie ooit het loodje leggen kun je zijn huisje nog gebruiken ;-)...
    Tsja, bloggen en reageren kost soms zoveel tijd; het is super en gezellig maar er zijn (gelukkig...) ook nog andere bezigheden hè... Ik ben ook altijd heel dankbaar voor elke reaktie!
    Veel liefs van Mirjam.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat prachtig gemaakt Trui, en ook prachtige glibberige fotoos

    Liefs
    marjo

    BeantwoordenVerwijderen
  23. En ik vind het leuk om hier te lezen/kijken/reageren; zijn we allebei blij! :-D
    Wat een leuke top heb je gemaakt, staat je ontzettend goed! Mooie steek, ziet er ingewikkeld uit.
    Ja, die slak hoort buiten te glibberen, niet binnen :-p

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Een echt herfst hesje. Wat een mooi werkje zit er in dat breiwerk. en dat bloempje erbij maakt het helemaal af. Met slakken heb ik helemaal niks, brrrrr enge glibber beessies.

    Lieve groet, dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat een prachtig hesje, ik ben onder de indruk!! Ik ben helemaal geen breiwonder, dus respect hoor.
    En de kleuren zijn ook zo mooi, lekker herfstachtig.
    En al ben ik geen slakkenfan, je hebt er wel prachtige foto's van gemaakt hoor :)

    BeantwoordenVerwijderen
  26. mooi zeg wat je gemaakt hebt, staat je goed <3
    De slak vind ik geweldig.. ik hou zo van slakjes , vind ze zoo lief xxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Jij kan ook gewoon alles hé:-)! Nou brei je weer allemaal moois, ik vind het echt superknap (ik kan niet breien :-)!! Ja en slakje heeft het goed bekeken...binnen is het gezellig...hahaha...maar ik zie ze toch ook liever buiten! xx..Maddy

    BeantwoordenVerwijderen
  28. die slak hahaha... die denkt heej in dit huisje wil ik wel wonen ♥

    en wat heb je voor moois gemaakt zeg voor jezelf ♥
    liefs jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  29. hup voor de foto even snel naar buiten en dan weer snel naar binnen idd! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Mooi!!!! Jij en het groen en het Hesje!
    En zelfs de slak ;)
    En Jules Deelder, speciale maar geweldige vent.

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Gewoonweg kunst die breisteek (of noem je dat anders?!)!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Jaaa, dat zijn nog eens voordelen van de winter ;)
    dat had dat slakje ook goed gezien!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Hihihi geweldig die slak!!!
    Maar je ziet er stoer uit met dat aparte breisel!! Mooi patroontje is het!
    En bloggen moet fun zijn en geen must, maar je trekt wel de aandacht qua bloggen met je mooie foto's, creatieve creaties en spontane geschrijf! Dus daarom komen we natuurlijk massaal terug. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Meestal vind ik slakken gewoon vieeeeeees!maar deze ziet er heel mooi uit op de foto. Een fotogenieke slak haha. Dat hesje is ook erg mooi. Zucht moet ik ook nog leren breien...
    Groetjes,
    Susan
    creatieinspotlight.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  35. amaai, dat is echt wel heel erg super mooi, staat je goed. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Wat een prachtig breiwerk !!! Chapeau !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Super mooi breisel! Ik ben het helemaal met je eens dat het zo fijn is om wollen spullen te dragen!
    Helemaal als je ze zelf kunt breien!

    BeantwoordenVerwijderen
  38. daar was ik getuige van.. heel schoon truitje is het geworden.. knap gedaan zus.. bloem is ook leuk.. xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  39. haha overal en altijd reageren lukt mij ook niet, dat geeft toch niets ? leuk die slak in actie haha

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Ja, het is zo. Overal reageren lukt niet. dan zouden we de hele dag bezig zijn. Over wat moeten we dan nog bloggen, als we geen tijd hebben om iets te maken. IK bekijk wel elke dag de nieuwe berichten en reageer hier en daar..;

    Groetjes,
    Jeanine

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Prachtig gebreid. I kksan het niet. Het staat je fantastisch. Lieve groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Leuk! Niet iedereen kan die kleuren hebben maar jou staan ze geweldig! Goed gedaan slakkie haha!

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Wat een prachtig truitje heb je daar gemaakt in hele mooie kleurtjes! Het staat je keigoed!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Heel mooi geworden, het staat je goed en groen is gewoon een mooie kleur!

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je fijne reactie!
Liefs, Trui