maandag 25 november 2013

Happy moments

Happy Moments ... voor mijn vitamienenteller.
Nee, mijn lapop is nog niet hersteld, dat zou anders wel een huzarenstukje zijn hé ;-)

Wel beleefde ik gisteren een hele fijne dag in Ieper.
En ik was daar niet alleen ... samen met Els van KoekjeHaakjeMaakje
gingen we op stadswandeling langs de Vesten,
een prachtig stukje natuur, rondom de stad.
We genoten van de mooie herfstkleurtjes rondom ons
én van de kennismaking met elkaar,
en ojeee, wat hadden we veel te vertellen :-)
Het was wederom een geslaagde ontmoeting uit blogland!
Wat is het toch steeds een aangename verrassing
te ontdekken dat de klik, die je virtueel voelt,
ook in het echt absoluut aanwezig is.
's Middags dachten we snel een spaghetti te eten in Restaurant Pacific Eiland
gezellig gelegen in het water en enkel te bereiken via een idyllisch brugje.
We hadden echter buiten de zéér vriendelijke maar niet te vermurwen ober
met zijn zondagsmenu gerekend.
Het werd dus iets langer tafelen,
waarbij we onze visschotel zelf mochten bakken op een steen,
maar het was super lekker én uiteraard werd er nog meer verteld :-)
Na onze wandeling brachten we nog een bezoek aan het In Flanders Fields Museum.
We zijn beiden zeer geïnteresseerd in onze geschiedenis,
en dan vooral in die van de 2 Wereldoorlogen.


Het werd een leerrijke maar bovenal heel fijne dag!
Dank je wel Els voor het fijne gezelschap!

Maar ik sprak dus over een aantal Happy Moments ...
Ik kreeg nog van 2 mensen, 
die absoluut een heel speciaal plaatsje hebben in mijn hart,
deze kadootjes:

Kikker van 'Zij maakt' van Kathleen
(al veel gebruikte) omslagdoek van Heidi
Dank je wel Kathleen en Heidi,
mijn trouwe bloglezertjes, voor de fijne kadootjes
maar vooral voor alle onvoorwaardelijke vriendschap
die ik van jullie mag ontvangen!


En herinneren jullie je onze blogsterrenontmoetingsdag nog?
Van Esther mochten we niet naar huis,
alvorens haar halve fruitboomgaard te plunderen
en zakken stoofpeertjes mee naar huis te zeulen.
Mijn Mister Creatuur ging niet aan het stoven maar 
maakte er deze lekkere gelei van ...

Mijn zeer geringe bijdrage beperkt zich tot het 'aankleden'
van de potjes gelei en het zeulen van de stoofpeertjes
(want zelfs het oprapen deed Juffrouw Waardvleugel voor mij ;-))
Dank je wel Esther,
hij smaakt héérlijk!


En vandaag kreeg ik er spontaan nog een mini-Happy-Moment bij ...
een pracht van een regenboog :-)


Somewhere over the rainbow
Blue birds fly
And the dreams that you dreamed of
Dreams really do come true ...
Somewhere over the rainbow - The Wizard of Oz 



Hierbij nog een stukje toeristische info :-)
De Vesten is een versterkte verdedigingsmuur rond de stad Ieper, gebouwd in opdracht van Vauban (bekend bouwmeester van vestingwerken uit de 17de eeuw, misschien had onze Sjobbe toen wel moeten leven met zijn opleiding Industrieel Ingenieur Bouwkunde ;-)). Een gedeelte van de Vesten werd gesloopt tijdens de 19de eeuw, maar toch blijft het stadscentrum voor bijna driekwart omsingeld door een prachtige groene gordel waar het heerlijk om wandelen is.
De stadswandeling vond ik bij reisroutes.be, absoluut een aanraden voor wie Ieper wil bezoeken.
Het In Flanders Fields Museum brengt het historisch verhaal van de Eerste Wereldoorlog in de West-Vlaamse frontstreek. Het is gevestigd in de heropgebouwde Lakenhallen van Ieper. 

Fijne week allemaal!
x

43 opmerkingen:

  1. Wat een goed plan die gelei, super meneer Creatuurtje hahaha enne moooooie dksels Trui
    XXX Es

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vitamientjes moet ge ten gepasten tijde nuttigen, hoe meer hoe beter :)
    Dank zij de gelei blijft de blogontmoetingsdag nog lang heerlijk nasmaken, wat moet dat meer zijn :D

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja jong dat zag er een heerlijke dag uit. En niets zo lekker als zelf gemaakte gelei. Laat het jullie smaken.
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een schitterende foto's weer. Ieper staat al erg lang op mijn verlanglijstje. Tijd om er eens werk van te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtige foto's die ons mooi mee laten genieten.
    Goed idee om gelei te maken. Zo geniet je lekker lang van het fruit.
    Wat een verwennerij. Geniet fijn van de cadeautjes die twee lieve volgers jou stuurde.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh, leuk, het verslag is er al van onze leuke zondag. Je hebt mijn gedachten letterlijk neergeschreven Trui, wat nog ne keer een bevestiging is van "...te ontdekken dat de klik, die je virtueel voelt, ook in het echt absoluut aanwezig is". De foto's zijn prachtig, de kleuren zijn levensecht. Nogmaals bedankt voor deze fantastische dag. Ik ben heel blij jou in echt te mogen te ontmoeten.
    Lieve groetjes,

    CreativEls (Koekje Haakje Maak Je)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dag Trui,

    De Ieperdag ziet er een luilekkerdag uit. Jouw foto's zijn uitermate mooi en geven me zin om er ook naartoe te gaan (maar dan moet het eerst lente worden)

    Wat bof je maar met zo'n meneer die confituur kan maken. (jaloers hoor)

    En een omslagdoek, daarnaar verlang ik a lang, als het niet zo groot was, had ik er allang een gemaakt. Nu concentreer ik me op sjaals (vlugger klaar)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ge zijt dicht bij mij thuis geweest, ik woon in Poperinge :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ohhh die perengelei....had ik ook maar zo'n vent,ha,ha...maar ja een mens kan ook niet alles hebben he?!?!Ha,ha,ha....Wat heb je het weer leuk gehad en prachtige dingen mogen ontvangen zeg!Ja blogland lijkt haast fantasialand zo leuk ,kan me zonder ook niet meer voorstellen ;-)

    lieve groetjes
    Angeline

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dat ziet er zeker uit als een boel happy moments!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat leuk dat het in het echte leven ook 'klikt' tussen jullie! Blogland bestaat dus ook uit mensen die in het echte leven ook vrienden kunnen zijn, wat mooi!
    Blij dat jullie genoten hebben van het weekend!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Flanders field...daar moet ik echt eens heen...erg dat we de wereld afreizen maar wat in de achtertuin ligt zien we niet eens...
    Katrien x

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dat zijn zeker happy momenten om te koesteren!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Weer eer berichtje boordevol leuke dingen en belevenissen, daar wordt een mens content van, zo op een grijze dinsdagochtend!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een fijne 'happy moments'! Leuk om mee te genieten en voor het eerst van stoofpeertjesgelei te horen. Gebruik je dat als jam, gewoon op je brood? Het klinkt lekker in ieder geval.
    Fijne dinsdag!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Super om te zien hoe een virtuele vriendschap ook in het echt kan overspringen! Bij sommige mensen heb je dankzij hun blog zo hard het gevoel dat je ze al jaren kent. Echt fijn...
    Jullie korte verslagje roept leuke herinneringen bij me op, want ik ben in Ieper naar school geweest en voor de LO-les gingen we in de zomer altijd op de vesten gaan lopen. Het is daar echt prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. ahhh gelei wat een top idee zeg en wat een leuke dag heb je gehad en ook nog eens hele gave kado s van lieve blogdinnen top

    liefs jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hallo,

    Jij hebt blijkbaar een drukke, maar leuke en mooie dag gehad, doet een mens toch goed hé !
    Die gelei ziet er heerlijk uit, zal het ook wel zijn zeker, want hij is met liefde gemaakt :-)
    Geniet nog heerlijk na van alle het goeds en moois hoor!

    Groetjes, Jaimie

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Die hub van jou die kan dat toch wel goed hoor!!! Is dat lekker ? Doe je dat op brood?
    Ik kwam niet verder dan stoven (wat natuurlijk ook heel lekker is). Wat een prachtfoto's toch weer! En wat heb je een fijne dag gehad zo te lezen. De ontvangen cadeaus zijn geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik kwam helemaal nergens met die peertjes, uitgezonderd het zeulen :-) Ja héél lekker voor op je boterham!

      Verwijderen
  20. Hmm, gelei is weer eens iets anders...smaakt vast heel lekker!
    Mooie dag heb je gehad en fijn dat het zo gezellig was.
    Veel plezier met de cadeaus, zien er prachtig uit!
    groetjes,
    Letty/Elle-Bee

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Jeetje Trui, wat ben ik (te) lang niet bij je langs geweest. Maar nu ben ik weer bijgelezen bij je.
    Bedankt voor al je fijne berichtjes en mooie werkstukken en foto's.
    Groetjes, Ria.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wow wat weer een heerlijke sfeerbeelden!!
    Zo veel moois te zien als je maar kijkt, en dat doe jij volop.
    Kun je die Mister Creatuur van jou niet eens wat recepten ontfutselen?? Lijkt me heerlijk die gelei!

    Die omslagdoek is ook echt te gek! Is daar ook eventueel een "recept" van te vinden?? :-)

    Helemaal blij met jou leuke reacties altijd trouwens! Dank daarvoor :-)

    Fijne dag! En geniet van je Happy Moments ....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De perengelei is gemaakt volgens het kookboek van de Boerinnenbond ;-) Vroeger was het de traditie dat elke vrouw die trouwde, zo'n boek kadoo kreeg, staat bij mij behoorlijk nutteloos in de kast dus ... tot nu! Ha! Maar als je wil, dan stuur ik het je wel even door. De omslagdoek is door mijn vriendin gemaakt, maar ik wil wel een poging doen om het recept te ontfutselen :-)

      Verwijderen
    2. Oh dat is vast zoiets als mijn Oma's kookboek van tijdschrift Margriet vroeger, daar moest ook iedereen een exemplaar van in huis hebben, die heb ik nu, daar zal het ook in staan denk ik ;-)
      Hahaha, je ontfutselt maar! (al ben ik zoals gewoonlijk weer met teveel dingen tegelijk bezig;-))

      Verwijderen
  23. Mooie foto's heb je wederom gemaakt. Ook heb je prachtige cadeautjes mogen ontvangen, fantastisch dat bloggen. Geniet van je perengelei! Lieve groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  24. hihi jij boft maar met Esther, jufr.Waardvleugel en mister Creatuur, haha helemaal leuk :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat leuk zo'n lekker dagje met een blogvriendin. Genieten he!!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Prachtige foto's van een heerlijk dagje en fijne cadeau's! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Jou vitaminen zijn dik aangevuld hoor! En wat een verwennerij alweer zeg, een schat van een kikker en een ongelooflijk mooie omslagsjaal! Je foto's van Ieper zijn ook wel super, ik ken het daar ook heel goed ;-) we doen ook regelmatig de vestenwandeling en flanders field deed ik ook al eens maar nog niet sinds het verbouwd is. Mijn man heeft de Menenpoort ooit opgekuist dat ze terug mooi wit was en het vorige flanders field museum maakte hij met de vorige firma waar hij werkte, dus nostalgie voor ons.
    Op het einlandje heb ik nog nooit gegeten, enkel rondgewandeld. Ziet er goed uit.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Perfect geluk!!! Heel mooi!
    En dat liedje is geweldig he!
    Blijf maar nagenieten, liefs Els

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Die foto's spreken voor zich... Mooie streek zo te zien,ga ik ook eens op ontdekkingstocht moeten gaan (kids waren er al met school). Fijne week nog!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Fijn dat zo'n ontmoeting dan zo'n leuke dag oplevert! Mooie foto's ook. Geniet nog lekker na!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Dat kan ik me voorstellen dat het klikte, Els een zalig persoon... Wat een leuke dag hadden jullie, lekker genoten hebben jullie, groot gelijk dames!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. heerlijk blogje weer,fijn dat je zo genoten hebt

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Ziet er allemaal weer heel leuk uit. Momentjes om te koesteren :-)

    Cindy x

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Mooie foto's, mooi verhaal, de gelei ziet er overheerlijk uit en ik ben al helemaal warm gemaakt om bij gelegenheid een bezoek te brengen aan Ieper ...

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Wat bijzonder en mooi dat het dan ook real life zo fijn klikt! :D

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Dank jullie wel voor de fijne berichtjes en yep, Ieper is echt een aanrader!

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je fijne reactie!
Liefs, Trui