zaterdag 2 november 2013

Love you ... Allemaal beestjes

Vandaag was het opsplitsdag :-)
Sjobbe in actie voor de beenham-avond van zijn studentenclub ...
Jitske met het vriendje naar de boekenbeurs ...
Luna met de papa op 'verjaardagshopping'
(want deze meid is ook al 12 jaar geworden)
en wat gingen Mona, Fé en Trui doen?
... naar het Neerhoffestival in Brugge.

We maakten kennis met konijntjes, eenden, ganzen, kippen, duiven, cavia's,
de "oohhh's" en de "aaahhh's" en "ieeee die zijn zacht" waren geregeld te horen.
En ik was best ook onder de indruk van die schattige snoetjes ...



En daarna was het tijd om te 'ravotten' in een binnenspeeltuin,
inclusief een ongezonde chips en frisdrank, moet kunnen :-)
 tot papa en Luna er waren ...
en ikke kon zo nog een beetje haken,
iedereen blij :-).

De Toverplaneet - Brugge

Geslaagde dag!
... met een emotioneel kantje ...
Dochterlief kwam thuis met dit boekje ...

Love you, mam
Het gaat meestal om mij, maar vandaag draait om jou, mam!
Blossom Books.nl
met lieve, maar vooral veel grappige tekstjes erin
zoals:

"Je ziet er altijd al supermooi uit,
maar je kunt nooit genoeg kleding hebben.
Waar wachten we nog op?
Love you, mam."

of

"Het mag soms lijken alsof ik
de helft van het advies
dat jij me geeft negeer,
maar het is eigenlijk meer
zoiets als een derde, wat?
Love you, mam."

maar ook ...

"Als ik ziek ben, ben jij
de enige die kan zorgen
dat ik me beter voel!
Love you, mam."

of

"Ik mag dan duizend-en-een dingen WILLEN ...
maar... het enige dat ik NODIG heb, ben jij!
Love you, mam."

Zucht ... tienerdochters zijn ook nog steeds lief!
Love you, Jitske!
xxx

36 opmerkingen:

  1. Heerlijk om te lezen! Hoe heerlijk om dochters te hebben denk ik dan ietwat jaloers. Mijn 3 zonen zijn me heeeel lief maar dit is een meidending (zucht....).
    Verder vind ik je haakwerkje erg intrigerend. Wat is dat toch voor stek en wat wordt het?
    Groetjes, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh oh, fantastisch, recht naar het hart, zoals Es zegt koesteren, koesteren, koesteren!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ohhhh die snoetjes.... En jaaaaa lief die gedichtjes. Fijn zulke kinderen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtige dag had jij. Zeker eentje om te onthouden... Mooie foto's van de dieren. De haan vind ik het mooist.

    Groetjes,
    Jeanine

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh, daar smelt je toch voor, als je dochter met zo'n boekje voor je thuis komt! :-)
    Heerlijk zo'n dag; morgen weer zo een?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ohhh heerlijk zeg wat een mooie herinnering zo om dat van je dochter te krijgen ECHT SUPERLIEF!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. oooh, ieeeee, aaaaah wat een super schattige dierensnoetjes allemaal!!!
    En wat heb jij toch een schat van een dochter hé!
    Inderdaad weer een moment om te koesteren.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Da's wel een superdag met een gouden rand.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een lieverd die Jitske meis ♡♡♡♡

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ach wat lief van dat boekje.
    Mijn dochter heet trouwens Jiske

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik smelt echt van dat boek, zo lief van je meiske!! Hier vind ik regelmatig briefjes overal opgeplakt, ik pink regelmatig een traantje weg.
    En wat heerlijk dat je het kleine grut van de familie onder je hoede hebt genomen, wat een lieve beestenboel, aaibaar! En zo een binnenspeeltuin hebben wij hier zelfs in de wijk. Ik kom er niet te vaak want het is zó heet. Maar volgende keer neem ik ook m'n haakwerk mee, yeah! Goed weekend nog verder meis!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dat klinkt als een heerlijke dag.
    Wat een fijn cadeau van je grote dochter!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Superschattige foto's van zoveel dieren. ik kan me voorstellen dat de klein gruttekes zich hebben geamuseerd (en mama ook een beetje met het fototoestel, niets zo leuk als foto's van dieren maken,in tegenstelling tot mensen, staan ze altijd goed op de foto, vooral koeien, dat zijn mijn favorieten)

    Ja, en dat boekje krijgen, dat is helemaal de max,
    zoals ik hier al je posts lees, heb je het dubbel en dik verdiend!

    Prettige zondag,

    Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oh wat lief!! Heerlijk als je zulke leuke verrassinkjes krijgt als je het niet verwacht.
    Ziet er weer gezellie uit bij jullie!

    Fijne zondag!!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een GEWELDIG boekje heb je gekregen, allen de gedachte dat het voor jou is uitgezocht, is al heel lief!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Oh wat lief dat boekje om te koesteren!!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. owww dat boekje wat superlief en allemaal een drukke en leuke dag achter de rug

    gave foto's

    liefs jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Oooo dat mooie eendje links en die cavia's, ik ben dol op caviaatjes. En wat een glunderende koppies van je meisjes en zo lief dat boekje van je grote dochter, heerlijk toch zo'n blijk van liefde!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ow slik, wat ontzettend lief dat boekje ( én dochter natuurlijk...)!
    Je dieren foto's zijn superleuk...
    Die schoentjes naast elkaar vind ik ook zo'n leuk detail! Wij hebben geloof ik iets met voetjes enzo ;-)
    Veel liefs van Mirjam.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat lief die dierenkopjes en natuurlijk dat boekje! Fijne zondag!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Mooie foto's en zo ontzettend mooi dat boekje, eentje om te koesteren ...

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Jouw kinderen zijn een superknuffel waard. Wat een kanjer van een dochter, die met zo'n boekje thuiskomt. Daar doe je het toch allemaal voor.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Oh, een lieve dochter voor een lieve mama!
    En wat een fotomodellen, de dochters én de beestjes!
    liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Die beestjes, er is er hier eentje die met je mee had willen gaan :)
    Lieve tienerdochter, koesteren Trui!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat heerlijk he, dat je pubers zulke lieve briefjes schrijven! Daar mag je triest op zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Mooie foto's heb je weer gemaakt. Wat een ontzettend lieve dochter, daar mag je trots op zijn en dat moet je zeker koesteren. Lieve groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Opsplitsdag...leuke benaming :) en dan nog zo'n lief boekje krijgen van je dochter...helemaal top!
    Lieve groet,
    Letty/Elle-Bee

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Allemaal bezige mensen daar bij jullie, leuk gevonden opsplitsdag :-) Om dan te kunnen afsluiten met zo'n lief boekje van een tienerdochter die je waardeert om wie je bent is dan toch een moment suprème van de dag!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wow, wat een geweldig lief gebaar, dat boekje!!! Oké, ook oh's en ah's voor de schattige diertjes, maar de grootste schat van dit verhaal is je dochter Jitske, echt lief! Een heerlijke dag hadden jullie!

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je fijne reactie!
Liefs, Trui