dinsdag 5 november 2013

Onbedwingbare drang

Zondagavond was het nog eens tijd voor WE-time
en trokken Mister Creatuur en ik
naar Cinéma Lumière te Brugge
waar we gingen kijken naar de Belgische film
'Het Vonnis', een topfilm én een aanklacht tegen Justitie.
De film gaat over een man
die zijn vrouw en dochtertje verliest bij een brutale roofmoord.
De verdachte wordt opgepakt maar even later vrijgesproken
ten gevolge van een procedurefout ...
de procureur des Konings vergat zijn handtekening te zetten
op het aanhoudingsbevel!
De verontwaardiging is dan al te voelen in de zaal.
Aangezien zijn laatste strohalm, zijn enige troost,
namelijk het veroordelen van de moordenaar, in rook opgaat,
neemt hij het recht in eigen handen en brengt de moordenaar om.
De film gaat vooral over de rechtszaak tegen hem.
Is dit moord of spreekt men hier van onbedwingbare drang
ten gevolge van het falen van ons rechtssysteem ...?
De uitspraak van de jury heeft tot gevolg,
dat hij ofwel vrijgesproken ofwel voor vele jaren achter de tralies moet.
Recht is niet hetzelfde als rechtvaardigheid ...
Een aanrader en eentje die zeker aan je ribben blijft plakken!


Enfin...
Ondertussen heb ook ik last van onbedwingbare drang... 
het blijkt onmogelijk te weerstaan aan de bolletjes Fenna
(alom bekend in Blogland, maar tot nu toe nog niet tot bij mij)
die hier gisteren werden afgeleverd.
Een kadootje van die lieve Moos.
Ik had bijna de postbode gekust,
zo blij was ik met mijn pakketje
(ik wist natuurlijk al wat erin zat ;-)).
Die wolletjes Fenna, ze hebben volgens mij
een magische uitwerking... op mens én dier.


In ruil voor een hondenkoekje en de belofte
van een extra lange knuffelronde in de zetel,
kon ik mijn buit terug bemachtigen,
want ons madam had zich al lekker geïnstalleerd
tussen de zachte bolletjes.
met een prachtige rand gezocht,
haaknaald in de aanslag
ét voilà ...
Ondanks het sombere weer, spatten de kleurtjes toch van mijn scherm af, vind je niet?
Mijn ventje vindt een omslagdoek maar ouderwets ... ziet mij nu vast voor zich
als een soort boerinneke met een kappeke op mijn hoofd en een sjaal om :-)
Gauw verder haken dus om het tegendeel te bewijzen ;-)
 ik zei het toch?
Onbedwingbare drang!
Mijn groooots plan moet éventjes wijken,
een omslagdoek om lekker knus mee in de zetel te hangen,
heeft eventjes voorrang,
het is er tenslotte het weer voor, nietwaar?
Dank je wel lieve Moos,
van hieruit een vreugdedansje en dikke knuffel voor jou!

Voor deze mooie zonsondergang,
mocht de haaknaald wel even aan de kant ... 

En deze leukerd kreeg ik van mijn zus Lies,
ik had hem nog tegoed voor mijn verjaardag :-)
Dank je wel zus! xxx


Waar harten spreken,
verschillen verbleken
- BZN -

36 opmerkingen:

  1. Mijn man zou ook zijn wenkbrauwen ophalen als ik zou zeggen dat ik plannen hebt om een omslagdoek te gaan maken.....hahhha

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ooooooh jouw zus is al net zo'n kunstenares wauw!!! En wat ben je al ver met de Fennaatjes jeempie....
    Jij kan echt toveren...
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ohh die omslagdoek wordt mooi!!!ha,ha en dan jullie hondje!LIEF!De kikker die je van je zus hebt is prachtig en ik zie de gloed van die geweldige zonsondergang nog op zijn mooie lijfje als een gouden gloed.....

    liefs
    Angeline

    BeantwoordenVerwijderen
  4. je hebt ook gewoon een handige zus! Zo te zien weer fijn bezig geweest met de bolletjes. De zonsondergangen zijn ook prachtig bij jullie in het zuiden!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ah, jouw zus kan er dus ook wat van: wat een droppie!
    En Moos is ook droppie! Wat ongelofelijk lief van haar! Je sjaal wordt extra mooi doordat het garen door zo'n ontzettende lieverd is gegeven :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. De kleuren spatten inderdaad ervan af. Ziet er schitterend uit.

    En wat een mooie zonsondergang heb je daar gefotografeerd!
    Daarstraks heb ik op mijn gmail gezien dat je me een mail over de blogbijeenkomst hebt gestuurd (ja, mijn gmail doe ik heel weinig open, vandaar de vertraging) en net als ik jou wou antwoorden viel mijn internet uit (het heeft veel kuren deze dagen).
    Daarom via deze weg (vlug nu het weer even werkt) je laten weten dat ik het ook jammer vond dat we niet hebben kunnen kennismaken. Waren er nog Vlamingen daar?

    Ik twijfel niet eraan dat we elkaar nog ooit zullen ontmoeten, daarvoor is de wereld veel te klein.

    fijne avond,

    Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat wordt een mooie omslagdoek. Ik ben momenteel met hetzelfde Fenna garen een sjaal aan het haken. Wat een leuke kikker heeft je zus gemaakt.
    Wat een prachtige zonsondergang foto's.

    Groetjes, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Owwww ben zo blij dat ze veilig en snel bij jou beland zijn meis!!!!
    En wat heb je een leuke omslagdoek uitgekozen!!!!!!
    Veel haak- en knuffelplezier met de Fenna lieve Trui!!!!

    Die kikker van je zus .... geweldig hahahahahaha

    Knuffie van Moos

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zalige kleurtjes! En wat een dot van een kikker!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Aha, die kikker ken ik. Heb hem ook eens voor een vriendin gemaakt en die was er toen ook heel blij mee. Geniet van je fenna garen en die sjaal die wordt prachtig.
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wacht maar, straks wil je man ook zo'n fijne warme omslagdoek....;-)!
    Schitterende zonsondergang foto's Trui....
    Die Fenna krijg ik maar niet te pakken; steeds uitverkocht helaas.
    Liefs van Mirjam.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wow die omslagdoek die je aan het haken bent is prachtig ! En ja die Fenna wol ben ik hier in de Belgische Wibra nog niet tegengekomen. Zou hij enkel in Nederland verkrijgbaar zijn ?

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een mooi omslagdoek gaat dat worden. Bofkont met die mooie wol. Die kikker is ook super leuk

    BeantwoordenVerwijderen
  14. aahhh wat een schatje die hond van jullie en wat een vrolijke kleurtjes,super.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Lieve Trui, soms moet je toegeven aan een onbedwingbare drang, toch? Het is supermooi garen dus de omslagdoek zal fantastisch worden. Mooie zonsondergang foto's! Lieve groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Bijzondere film. Ik zet hem op mijn lijstje om ook eens naar toe te gaan.
    De onbedwingbare drang is herkenbaar. Als je zulke mooie bollen garen hebt. Onbegrijpelijk dat de Wibra deze niet meer verkoopt. En wat lief van Moos.
    Je bent al lekker op weg met de omslagdoek. Hij wordt met dit garen vast heel mooi.
    Prachtige foto's heb je gemaakt.

    Veel haakplezier, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ohh wat een droppig hondje heb je :)
    Veel haakplezier, die wel schijnt erg gewild te zijn he!!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Zo mooi, je omslagdoek! Zou ik daar nu als groentje ook aan durven beginnen?!
    En schitterende foto's van het zonnetje, genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Omslagdoeken, saai?!? Pas maar op, voor je het weet ligt dat prachtige regenboogdoekje over manliefs schouders of benen ;)

    Liefs,
    Rosalie

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Jij hebt zo'n schattig hondje, een snoepje!!! Achter de Fennawol heb ik al gezocht maar nog niet gevonden hier in de wibra bij ons. Jij hebt toch weer geluk dat je hem zomaar toegestuurd krijgt :-) maar let toch maar op je pols !!! En die omslagdoek gaat je prima staan, niks boerinneke! Chique zonsondergang daar bij jullie zeg, echt weer de moeite en die kikker, een dropje :-)
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. ijverige Trui !
    de omslagdoek wordt vast prachtig en schiet precies goed op!
    fijn dat je over de film 'het vonnis' vertelt....ik wil OOK naar de film met manlief, hopelijk komt het er binnenkort van!
    fijn dagje nog

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Leuk cadeau!
    Benieuwd hoe hij eruit zal zien!
    En 'ouderwets', dat zou mijn man ook vinden maar ik weet zeker dat je de omslagdoek 'cool' 'trendy' en 'hip' zal maken :)
    Groetjes Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  23. OOOOhhhhh, ben helemaal jaloers op je bolletjes,ik vind ze zo mooi, ga toch ook maar eens langs de wibra,

    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ik heb zo een doek, nog van mijn oma vroeger ;)
    Doe hem veel aan in huis, werkt troostend!
    En wat een mooie ben jij aan het maken!!
    En wat een mooie luchten: merci!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. ziet er heel mooi uit, en helemaal niet ouderwets hoor haha mannen weten daar niets van :-) en de tip over de film ga ik onthouden !! thanx :-) xx

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Die kleuren zijn echt wel mooi, al paar keer in de Wibra geweest maar gelukkig nog niet tegengekomen anders zou ik er misschien ook niet kunnen weerstaan ;)
    Mooie foto's van de zonsondergang!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat een mazzelaar ben jij, zomaar de felbegeerde Fenna, dat gaat zeker weten mooi worden :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Ik heb de Fenna tot nu toe kunnen weerstaan. Nu ik jouw foto's zie heb ik voor de zóveelste keer spijt... Heerlijk, je zonsondergang-foto's! En wat een lollige kikker! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Ja, heftige discussie. Want kom niet aan je geliefden.... Klinkt als een goeie film! Ben benieuwd naar het resultaat van je Fennacreatie! En wat lag Kapoentje lief op de bolletjes.... Lekker ding!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Wat is het mooie wol hè de Fenna, zó lief van Moos. En je gaat als een speer zie ik.
    Die film lijkt me heftig maar wel heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Wat een mooie zonsondergang!
    Wat lief van Moos trouwens! Dat geeft zo'n omslagdoek nog iets extra specials :)

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Dat lijkt me een aangrijpende film! Mooie bollen en gelijk al zo'n stuk gehaakt, mooi! Prachtige zonsondergang foto's! En Kikker aanschouwde dit alles en zag dat het goed was ;) Fijne week!

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je fijne reactie!
Liefs, Trui