woensdag 13 november 2013

Op avontuur

Er was eens ...
een mooi jeansvestje.
Elke dag keek het weemoedig toe,
hoe de andere jassen van de haak werden genomen
en vrolijk mee naar school huppelden.
Het mooie jeansvestje bleef telkens achter,
blijkbaar zijn de kids hier niet zo jeansvest-minded ...

Tot de moeder des huizes het niet meer kon aanzien ...
ze nam het jeansvestje van de haak
en beloofde het een mooie toekomst.

En kijk,
jeansvestje is ondertussen jeanszakje,
en mag vanaf nu mee op avontuur,
hoog boven de wolken,
als opbergzakje voor een heuse stewardess ...

Jeansstofje: ongelukkig jeansvestje aan de kapstok
Binnenstof: koopje op de hobbybeurs Zwolle
Paspel: zelf gemaakt van Petit Pan biaislint
Patroontje: tutorial volgens Eva Maria's mannengerief
maar dan met vrouwelijk toetske :-)

Hebben jullie dat ook, dat dingen je soms 'roepen'?
Eenmaal ik dat dan 'gehoord' heb, kan ik er nog moeilijk aan voorbijgaan.
Hele verhalen passeren dan de revue in mijn hoofd.
En ook zijn die dingen vaak bolletjes wol, handwerkboekjes, stofkes,
lastig hoor! ;-)
Beetje zot in mijn kop?
Misschien wel!

Maar dat laat ik nu niet aan mijn hart komen si,
want kijk,de zon schijnt vandaag!
Genieten jullie lekker mee?
Ons zizietje in elk geval al wel ... :-)


 En wieuw, wat een talrijke leuke reacties op mijn vorig blogbericht.
Dank jullie wel, bloos bloos ...
Indien er liefhebbers zijn, wil ik best de 'breisteek'
(Ja Hanne, correcte naam, volgens mij toch ;-))
eens uitschrijven, laat maar weten dan.
Het patroontje zelf mag natuurlijk niet
(komt uit een boekske, copyright en al, weet je wel),
maar met een beetje creatieve wil lukt het vast
ook om er wat moois van te maken.

Elke dag krijg je
als een kans om
gelukkig te zijn!
- BZN -

32 opmerkingen:

  1. wauw wat een super leuk die (etui)of opbergzakje of hoe je het ook wilt noemen ,en ach wat lief die schat van een hond,hier ook een heerlijk zonnetje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Owwww wat een leuk jeanszakje is dat geworden.
    Kijk die jeans weer blij zijn hihihihi

    Ahhhh en die zizietje ..... wat is het toch een poepie hè hihihihi

    Enigste dat hier momenteel "roept" is het werk hahahahaha

    Dikke knuffel x x x

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wow tasje van gerecyKleerd vestje is supermooi !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. En weer iemand, uhm... iets gelukkig! XD
    Mooi etui geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het jasje had gewoon z'n doel nog niet gevonden! :D Zo is hij nl super.. Leuke combinatie met dat binnenstofje en vliegtuigje.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een prachtig creatief projectje om die jeansjas een tweede leven te geven, en laat ze maar roepen de ene keer luister je waarschijnlijk en de andere keer doe je of je doof bent! ;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heerlijk creatief hergebruik van dat ongelukkige jeansvestje. Prachtig opbergzakje. Deze blijft zeker weten niet ongebruikt in de kast liggen.
    Bij mij in mijn hoofd worden zo vaak nieuwe dingen bedacht. Lastig is dat mijn hoofd véél sneller werkt dan mijn handen aankunnen.
    En ja, al die prachtige ideeën komen in een boekje. Nu nog op zoek naar extra tijd.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat vestje heeft een mooie bestemming gekregen. Echt een mooi opbergzakje heb je er van gemaakt. Lieve groet Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hier riepen de crocusbollen en de laatste knoflooktenen: wij willen NU de grond in hahaha dus uiteraard gedaan! Oooow die Zizietje zooooo lief en slim, zonnestraaltjes vangen. Heerlijk!
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wow! Goed dat er een einde aan het leven van het vestje is gekomen, nu gaat die tenminste lekker op reis. Heel mooi geworden, top werk Trui!
    En jullie hondje, zo lief :)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. afwijkende hoofden zijn de leukste ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Je hebt je weer uitgeleefd met het jeansvestje met een ongelooflijk supermooi leuk resultaat zeg, wat ben ik jaloers op je naaikunsten, ik heb nog veel te leren, spijtig dat je zo ver weg woont :-( Een beetje zot in de kop hebben veel handwerksters last van denk ik :-)
    Zolang het nie zeer doet, niks ergs.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wow, jij kunt toveren met stof!
    En je hondje...ohh... lief!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ach meisje zijn we niet allemaal een beetje "zot in ons kopje". Ik in ieder geval wel. Hoe zou ik anders die poppen verhalen kunnen maken. Doe zo lekker voort, daar komen mooie dingen van.
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een dotje je hondje maar je tasje is echt ook super leuk ,en hier praat ik ook de hele dag tegen van alles lekker toch , liefs marloes

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ja ja ook hier een gezond hoekje af en genoten van de zonnige dag maar last but not least een super mooie tas en zo mooi afgewerkt. Je kan het echt wel!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Leuk!! En mooi dat ik weer een nieuw woord heb bijgeleerd! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik krijg alleen al een big smile op mijn gezicht door je enthousiasme bij elke post!!
    Helemaal leuk!! Naaimachine waag ik me niet aan, das voor mij abracadabra.
    Je kunt beter zot in je koppie zijn dan een zuurpruim, das zeker ;-)

    Geniet van de zonnige dagen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Jij hebt het jeans-vestje weer helemaal gelukkig gemaakt! :-) Super gedaan, heel origineel! En als jij 'zot in de kop' bent, ben ik het ook! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Van jaske naar zakske. Heel slim zo krijgt het toch weer een nieuw leven.
    Heel leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ohhh wat een mega gaaf opbergetui/hoesje!!Leuk hoor en dan dat heerlijke koppie van jullie lieve schat op vier pootjes....ahhh daar wil je toch zo naast kruipen...heerlijk in het zonnetje!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. whihi zizietje ♥ wat sta je dr weer mooi op

    enne wat fijn dat het jasje nu een tas is geworden prachtig zeg

    liefs jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  23. ahwel, das nu echt een mooi tweede leven zie voor den jeansjas!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. ik ken dat zene zus.... het pand in Wommelgem riep ook op mij, al jaaaren... et voila... Nona's Hobby Atelier komt eindelijk tot leven.. maar schrijven zoals jij... dat kan ik niet.... die genen heb ik niet geërfd. :-) xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Hoe creatiever hoe zotter denk ik ;) Leuk idee om van de jas een tas te maken!

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je fijne reactie!
Liefs, Trui