vrijdag 8 november 2013

Van een droge derrière en veel bloemetjes

Vorig weekend pikte ik het enige zonnestraaltje
 dat we te zien kregen
tijdens mijn wandelingetje in ons bos.
Ik heb dat meer nodig dan ik denk,
een frisse neus halen.
Dus toen Katrien zich afvroeg waarom we iets,
wat we graag doen, zo weinig doen,
voegde ik ook daad bij het woord, of daad bij gedachte?
Ik haalde mijn stalen ros van stal,
wandelschoentjes aan,
en lekker in mijn eentje,
drukte achterlatend,
weer op wandel in 'mijn' bos
(néé ik ben niet zo rijk dat ik een bos bezit,
maar het grenst wel zo goed als aan onze achtertuin,
dus stiekem noem ik het een beetje 'van mij').
Op zondagmorgen moet ik het wel delen met een hele hoop
achter zichzelf aanlopende mensen, dus ièts minder rust dan,
(chapeau dat ze het doen hoor)
maar ik kwam toch weer met frisse wangetjes
én net voor de regenbui weer opgeladen thuis.

En met zo'n herfstweer,
moet een mens natuurlijk voorzienig zijn 
dus ik zorgde ervoor dat, bij noodweer,
mijn derrière het ook comfortabel heeft ...

Zadelhoesje uit Zo Geknipt!
Gemaakt uit restje toile cirée vanop de handwerkbeurs in Zwolle
En van waar nu die vele bloemetjes?
Wel, een vriendin van mij stuurde mij volgende mail door:

Hallo,

Misschien trekken de donkere herfstavonden je al langer naar je zetel?
Zin om daar een haakpen en -garen bij te pakken?
Zin om mee aan de slag te gaan voor een bijzonder kraam op de Leuvense kerstmarkt.

Lees dan zeker verder!

12 december start de jaarlijkse Leuvense kerstmarkt.

Elk jaar is daar een kraam gereserveerd voor ‘het goede doel’.
Dit jaar zijn het er drie, alledrie verbonden aan het kinderziekenhuis van het UZ Leuven:



kinderimmuundeficiënties.
Warmgelopen voor dit initiatief willen we het UZ-kraampje graag
(letterlijk) helpen opfleuren.
Onze vraag aan jou is simpel:

DOE JE MEE?



We zoeken immers massaal mensen die…

…bloemetjes willen haken!

Bloemetjes waar we (o.a.) kleine broches van kunnen maken.

Broches voor op sjaals, mutsen, jassen, truien en tassen.
We willen die verzamelen tegen 1 december.

We kiezen voor bloemetjes omdat bloemetjes

- gewoon mooi zijn,

- klein en snel te produceren zijn,

 - weinig draad vragen, en zo dus goedkoop in aanmaak zijn,
- met velen in een enveloppe geraken en dus relatief makkelijk en goedkoop
via de post van de ene kant van het land naar de andere kant geraken.
- allemaal samen vast heel schoon bijeen zullen hangen
en zo een ontzettend schoon symbool van verbondenheid kunnen zijn!

Overtuigd?

Doe je graag mee?

Indien dit zo is, 
mag je mij steeds een mailtje sturen 
(trui.wellens@gmail.com),
dan stuur ik jouw de mail met de juiste gegevens door.

Ik heb alvast eens gaan neuzen in mijn voorraad,
en deze bloemetjes gaan richting Leuvense Kerstmarkt.

Gekleurde bloemetjes naar een patroontje van Ellebel,
beige bloemetjes naar een patroontje uit In Haken Zomer

Fijn weekend !

"Elke dag iets leren, is kennis.
Elke dag iets loslaten, is wijsheid!"
- BZN -

41 opmerkingen:

  1. Natuurlijk doe ik mee met bloemetjes haken Trui, stuur de mail maar door naar mij hoor!
    En stoer dat je alleen in het bos wandelt, ik ben altijd bang dat ik de weg kwijt raak.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk zadelhoesje trouwens! Helemaal handig met het regenweer van nu.

      Verwijderen
    2. He ik zie nu dat je 'verhaal van mooi meisje' aan het lezen bent. Wat vond ik dat een prachtig boek!

      Verwijderen
    3. Ik ben heel benieuwd naar het boek, heb het gisteren uit de bieb gehaald, het ligt klaar :-) En leuk dat je ook bloemetjes wil haken, ik stuur je de mail door! x

      Verwijderen
  2. Heerlijke foto's weer! Het staat hier nu te plenzen van de regen, klinkt wel lekker op het platdak, maar om er nu nog uit te gaan... Denk het niet! Anne ligt naast me te knorren in haar nieuwe sweater en ik zit in de joggingbroek, fijn! Super, die bloemetjes, wat een leuk idee. Goed voornemen voor 2014: leren haken. :) Fijn weekend, geniet ervan! xx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige foto's Trui. Mooie zadelhoes, daar ben ik nog niet toe gekomen om die te maken.
    Prachtig initiatief voor het goede doel. Ik doe heel graag mee en stuur jou nog een mail. Ik veronderstel dat we er nog reclame voor mogen maken op onze blogs ?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik zal je de mail doorsturen Els, de bloemetjes moeten wel voor 1 december ter plaatse zijn. Maar ik veronderstel dat je er nog wel reclame mag mee maken :-)

      Verwijderen
  4. Goed gevangen die zonnestraal! Dat idee van die bloemetjes is hartstikke leuk.. Ben benieuwd hoeveel het er worden! Heel fijn weekend Trui, liefs van Mirjam.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijk hoor, zo de natuur in! Lekker vrolijk zadelhoesje heb je gemaakt; de regendruppels zullen voortaan lachend naar beneden komen :-)
    Succes met bloemetjes maken!
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wauw, prachtige foto's!
    Mooi doel voor de bloemetjes ♡ xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Da's nog eens een luxe, zacht, en mooi zitje.. met als extraatje ook nog eens een droge derrière... :D Als ik kon haken zou ik gráág meedoen (zal er wel mooi en zomers uitzien al die bloemen bij elkaar!)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Jaaa, bos is heerlijk. Wij waren er vanochtend ook. Even bijtanken en frisse neus halen tegelijk. Liefst als er geen mens te bekennen is. Mooie plaatjes. Oh en mooi zadelhoesje ;-) (sorry zit je te pesten)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. ook jij bent al voor zo een goed doel bezig topper

    liefs jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Die eerste foto is fantastisch, niet alleen een bos in je achtertuin, blijkbaar ook een romantische vijver. 't Is bijna Monet.
    En dat allemaal te kunnen bewonderen vanop een zacht vrolijk zadel.... wat wil een mens nog meer?

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik had je post gestuurd, zo'n 2 weken geleden…de post zat terug in mijn brievenbus, je zou daar niet meer wonen…maar kzie, je woont toch nog steeds aan dat bos. Zou je je adres nog eens willen mailen, dan onderneem ik een 2e poging

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoe raar!! Ik woon nog steeds op hetzelfde adres hoor! Hier is soms wel verwarring omdat ons huis net om de hoek staat en de voordeur nog met de andere straat meegaat, maar de postbode (en pakjesbrengers ondertussen ook) weten dat hier.

      Verwijderen
  12. Wat een prachtige bloemetjes meis en dat ook nog eens voor een mooi doel!

    Schitterende bosfoto's ... werkelijk waar prachtig!!!!!

    Dikke knuf

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heb je nog interesse in meer bloemetjes? Ik heb er ook nog een boel liggen, waar ik nog geen doel voor had! Dan is dit toch wel erg goed om wat voor te geven! Groetjes Susan creatieinspotlight.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Een droge bips in stijl !
    En wat de blommetjes betreft... ik zal proberen bloemetjes te haken. Niet dat ik dat niet kan maar ik ben zóveel tegelijk aan het doen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ken dat gevoel Syl, ik ben blij dat ik nog een voorraadje liggen heb want ik zou zooo graag met alle goede doelen meedoen en jammer genoeg kan dat niet.

      Verwijderen
  15. Prachtige foto's weer Trui,had ik maar zo'n mooi bos in mijn 'achtertuin'!Dan die vijver!!!Daar komen vast en zeker heel vroeg in de ochtend wel eens reeën drinken...ohhh ik zou dan een keer klaarliggen met mijn camera ergens verdekt,ha,ha.En je derriere hoesje is ook heel mooi geworden!Nou ik ben benieuwd welke prachtige camerariem er onder jou kerstboom zal belanden,maar dat weet ik ook alweer voordat ik met mijn ogen heb geknipperd zo snel als de tijd vliegt!

    lieve groetjes en een heel fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Heel belangrijk nen droge derrière!!! Wat heb je weer schitterende foto's genomen. Das genieten.
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Heerlijk om jouw bos te zien dat zo in de buurt ligt, al ben je niet zo rijk dat het van jou is, toch ben je rijk dat je zo kunt genieten!!
    Altijd prettig om met een droog achterste ergens te arriveren!
    Ik zou je graag helpen met je bloemetjes, maar aangezien ik niet zo van de snelle ben met haken, zouden ze waarschijnlijk wel voor 1 december bij jou zijn, maar van welk jaar zou ik niet kunnen beloven. Succes er mee, dat sowieso!!

    Fijn weekend!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat lekker zo samen de natuur in, Prachtige foto's!!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Leuk zo'n zadelhoesje, zoiets mis ik nog, als ik van men werk kom en het heeft geregend zit ik met een nat zadel en juist dan natuurlijk geen zakdoek ofzo bij en kom ik elke keer thuis met een natte derrière ;)
    Mooi initiatief die bloemetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Welke billetjes willen daar nu niet op zitten? Supermooie foto's weer.
    En helemaal geweldig, die bloemetjes voor de goeie doelen. Helaas heb ik weinig haaktalent (er wordt aan gewerkt!) en zouden het waarschijnlijk bloemetjes voor de mesthoop worden, maar op mentaal vlak ben ik jullie grootste supporter! Go go go!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Goed bezig! De natuur in, hoe heerlijk is dat en nodig ook om op te laden. In m'n uppie vind ik dat ook het beste lukken. Gaaf zadelhoesje en succes met jullie bloemenhaakproject!!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Fijn dat je derrière droog blijft nu! Je hebt echt wel een knap hoesje gemaakt! En dat buitenkomen zou ik ook meer moeten doen eigenlijk. En met de bloemetjes ben ik al bezig, ik heb er al wat doorgegeven :-)
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hihi, dat filelopen in het bos is herkenbaar, hier is t op zondags het zelfde verhaal. En dan moet je ook nog oppassen dat je tenen er niet af gereden worden door een overenthousiaste mountainbiker. Vraag me nu ik dit zo optyp ineens af waarom een mountainbike eigenlijk in nederland ook mountainbike genoemd wordt. Weinig bergen hier... Enfin, bloemetjes haken daar ben ik wel voor te porren. Wil je me de mail doorsturen? Fijne week!

    Liefs,
    Rosalie

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ik heb heerlijk bloemetjes gehaakt op de bank, voor de TV deze week. Heb nog een beetje reclame gemaakt op mijn blog voor deze leuke actie, wel ok denk ik?.
    Fijne zondag

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Hoi Trui,

    Nu kan ik natuurlijk niet achterblijven he? Ik ga natuurlijk ook bloemetjes sturen, ook echte Ellebel-bloemetjes! Leuk om ze weer hier te zien!!

    Groetjes van Ellebel

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

      Verwijderen
    2. Ik heb sowieso nog een give-away liggen van bloemetjes, waar door de winnares nooit op gereageerd is, dus die stuur ik in ieder geval op!!

      Verwijderen
  26. Wat een mooie actie! Helaas zouden die van mij nooit op tijd aankomen, maar chapeau voor alle bloemetjeshaaksters.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Ojee zou ik het nog kunnen redden??
    Ik duik morgen meteen mijn bak in om te zoeken en dan haak ik er nog wat bij!
    Ik heb je adres nog wel denk ik !!

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je fijne reactie!
Liefs, Trui