zondag 29 december 2013

Op wandel

Ze zit erop,
mijn laatste wandeling van dit jaar.
Voor het eerst ging ik op stap met een uitgestippelde Pasarwandeling.

Al een tijdje heb ik weer last van mijn rug,
tot zelfs een doktersprik in mijn bil toe (en nu een fameuze blauwe plek)
en het kersenpitkussentje heeft al menig overuren gedraaid.
Maar vandaag ging het beter,
en het zonnetje scheen zo schoon ...

Dus ik trok mijn stoute bergschoenen aan,
stak wandelkaartje, flesje water en natuurlijk
mijn fototoestel op zak en waagde het erop.

Het was een mooie wandeling,
met af en toe behoorlijk pijnlijk gehobbel,
want soms was de onverharde weg omgetoverd
tot vastzuigende modderpoeltjes.
Maar bewegen kan geen kwaad ...
dus ik ging dapper door.
De prachtige herfstkleuren hebben duidelijk
plaats moeten maken voor Koning Winter.
Maar ook dit seizoen doet de natuur zijn best.
En terwijl ik mijn ogen weer uitkeek,
deed ik een frisse neus op
en konden alle muizenissen mijn hoofd weer uit. 


Toch was ik blij dat ik mijn autootje terugvond,
en nu, na een lekker warm, naar eucalyptus ruikend badje,
met het kersenpitkussentje als beste vriend in de zetel,
is al het pijnlijke leed al weer vergeten,
en geniet ik na van mijn vitamienenkuur.


Schol! (warme chocomelk hoor! ;-))

37 opmerkingen:

  1. Was je nou helemaal alleen gaan lopen met je zere rug?? Nee toch he?
    Wel heerlijk weer voor een wandeling en ook hele mooie plaatjes die je maakte!!!
    Geniet maar lekker van je kersepitten en je "borrel" ;-)). Hopelijk knapt die rug snel op.
    Groetjes, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heeft vast en zeker deugd gedaa, die wandeling! Je foto's zijn in elk geval prachtig! Veel beterschap met de rug, laat het kersenpitje maar overuren draaien, het kan maar helpen! Daag, dikke knuffel van mij

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een fijne buiten plaatjes. Heerlijk hoor! Sterkte met je rug, bah! Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Bij mij beperkte mijn beweging vandaag zich tot werken "in den hof" en zit nu - geloof het of niet - met m'n kersepitkussen tegen mijn rug(pijn) in de zetel blogs te lezen :-(
    Jij hebt er wel mooie foto's aan overgehouden, amai super sfeerbeelden.
    Geniet nog lekker na en tot de volgende

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Scol! met een wijntje en hier ook een rotplek in mijn rug.....Prachtige foto's en mooie broek heb je aan, wauw!
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  6. haha lekker chocomelk .... balen van je rug als je daar eenmaal mee aangelegd bent :-(
    maar wat heb ik genoten van je foto's.....

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtige foto's! Wat heerlijk dat je er lekker op uit bent geweest met dat fijne zonnetje van vandaag... Beterschap met je rug! Liefs Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Imposante foto's.
    Vooral prachtig licht.

    Rugpijn, spreek me niet ervan,
    in juni herniaoperatie gehad,
    de rug gaat beetje bij beetje
    maar de uitstralingen in mijn been laten zich nog steeds gevoelen
    bij drukke dagen zoals vandaag.
    Kersepitzakjes doen dan wonderen
    (en warm compreskes om rond je been te binden)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Genieten is het buiten, mooie plaatjes! Sterkte met je rug!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooie foto's alweer! De winter heeft ook zo zijn charmes, maar geef mij toch ook maar de herfst dan ;). Veel beterschap met je rug en laat de choco je smaken!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. hallo, Ik vind het heel dapper van je. Natuurlijk heeft het deugd gedaan, maar toch ook wel wat afzien. Ik wens je in het nieuwe jaar een pijnloze rug en een globaal goede gezondheid, veel creativiteit en veel vriendschap.
    Groeten katrientje

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooie plaatjes weer, Trui!
    Heel veel sterkte met je rug, die pijn kan een behoorlijke hindernis zijn in de dagelijkse bezigheden (ook bij niet dagelijkse trouwens).

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een prachtfoto's!!! Lekker even van mee genoten hoor. Had de moed vandaag niet voor een flinke wandeling, maar toch een klein blokje om geweest.

    Rustig aan met je rug! Liefs, Vera

    BeantwoordenVerwijderen
  14. OH, wat vervelend van je rug!

    Maar wel een heerlijk gebied waar je bent gaan wandelen. Prachtige plaatjes... Hopelijk hebben het badje en kussentje z´n werk gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat heerlijk dat je hoofd weer lekker leeg gemaakt is! En ik vind de eerste foto met de zon tussen de bomen door zo mooi (en de anderen ook hoor ;)! Wat leuk trouwend die site met wandelroutes waarbij je aan kan geven waar en hoever je wilt wandelen.
    Sterkte met je rug, ik hoop dat je je snel wat beter voelt! Maar rustig aan hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. wauw mooie foto's! Balen van je rug, doe rustig aan hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Weer prachtige foto's Trui. We genieten zo mee van jouw wandeling. Jammer van de rug. Soigneert u maar goe of laat u goe soigneren.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hele toffe foto's!! Ik heb vandaag ook een stuk gewandeld, maar dat zag er dan toch stukken minder impossant uit. Beterschap met je rug. En alvast een heel mooie jaarwisseling en alle goeds en liefs en veel goede gezondheid voor in het nieuwe jaar.

    liefs,
    rosalie

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Niks zo lekker als ne warme choco na een pracht van een wandeling.
    Fijne eindejaarsfeesten
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Jij maakt leuke wandelingen en heel mooie foto's! Fijne jaarwisseling en hopelijk minder rugpijn in 2014!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hi!tijdje geleden dat ik regeerde! Lees steeds mee hoor:D verhuizing achter de rug! Nu alles een plekje geven, letterlijk en figuurlijk! Klinkt heerlijk zo'n wandeling...ziet er ook erg mooi uit zeg!heerlijk zonnetje, lekker dik ingepakt! Jammer van de rug, maar beweging is idd goed! Ken je ook de warmte pleister van hansaplast?die geven 8 uur warmte, je hebt ze speciaal voor de rug.Zijn erg fijn!!nou hele fijne jaarwisseling!!!!en tot blogs weer!groeten, Susan
    creatieinspotlight.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ik geniet altijd zo van de foto's die jij maakt. Prachtig!
    Ik wens dat de pijn snel over is.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Lieve Trui wat heerlijk dat we op deze manier met jou mee mogen genieten van jouw wandeltochten. Zo mooi !! Minder mooi is de pijn in je rug :-( Zo af en toe merk ik dat mijn rugperikelen van afgelopen zomer weer opspelen en dan ga ik inderdaad flink bewegen (hoe stram dat dan ook voelt zucht). Hopelijk mag je het nieuwe jaar fris en fruitig beginnen xxx Syl

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Goed gedaan trui ,bewegen is het toverwoord

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Mooie foto's, das pas echt genieten. Verschrikkelijk balen van je rug, doe je kalm aan? Lieve groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Mooie foto's! Wat rot dat je zo'n last van je rug hebt, hopelijk gaat het snel beter!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Oh wauw wat een schitterende wandeling en dito foto's!!!
    Geen route paaltjes gemist dus ;-)!
    Wat naar van je rug zeg... wel extra goed om op zo'n manier in beweging te blijven denk ik.
    Veel liefs van Mirjam.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Jij hebt precies een schitterende wandeling gemaakt! En mooie foto's zoals gewoonlijk! Kunnen wij heerlijk meegenieten:-) Let toch maar op je rug en koester je pittenkussen!
    Lieve groetjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Heerlijk, wandelen, ik kan daar ook zo van genieten, samen met mijn honden.
    En zo broodnodig is het.
    Beterschap met je rug, dat lijkt me heel akelig..
    Ik wens je veel fijne wandelingen in het nieuwe jaar :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Geweldig!! De wandeling ziet er mooi uit! Ik hoop dat er ooit een dag komt dat ik dat ook alleen aan durf! Ik denk dat je dan alles nog mooier en intenser beleefd...Chic hoor! Beterschap aan je rug!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Wat een heerlijke wandeling met prachtige foto's .....
    ......bedankt om het met ons te delen!
    ......bedankt ook voor de knikkerzakjes, ze kwamen vandaag aan met de post!
    Mercikes he!
    :)
    X

    BeantwoordenVerwijderen
  32. wat een heerlijke wandeling zeg,veel sterkte met je rug

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Een wandeling kan zo verfrissend werken, lekker je hoofd even leeg maken. Je hebt prachtige foto’s gemaakt. Hoop dat het met je rug snel beter zal gaan. Fijne jaarwisseling.
    Groetjes, Helene

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Verdorie!(Oeps...sorry!) en ook HIER de reactie van mijn mobiel destijds NIET geplaatst...zucht denk je makkelijk zo'n smartphone....op je werk in de pauzes lekker even bijlezen,reactie plaatsen...maar nee hoor!Prachtige foto's,heerlijk zo even uitwaaien he....ik doe dat ook graag tesamen met ons doggie!Wat een gave foto's weer en dan nu ook nog zo'n top camera riem,of moet ik zeggen een teKEKKE camerariem,ha,ha!You go girl!!!

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je fijne reactie!
Liefs, Trui