maandag 23 december 2013

Over het hart en het verstand

Wanneer je actief in blogland rondhangt,
kom je veel oproepen tegen voor goede doelen.
Allemaal doelen die je aandacht verdienen,
die je vanuit hun hart aanspreken
voor mensen zonder toekomstbeeld,
voor zieke kindjes of kinderen in nood,
voor recht op een beter bestaan voor dieren ...

Jammer genoeg kan je niet ingaan op alle oproepen,
echt jammer genoeg,
want elke keer, wanneer ik iets afsla,
blijf ik een beetje met een pijn hart zitten.
En ik weet ook dat de personen in kwestie je dat niet kwalijk nemen,
want het is gewoon onmogelijk, daar heb je anders een fulltime job aan ...

Maar dat ieniemienie schuldgevoel ... 
dat blijft soms hangen, uren nadat ik de pagina heb toegedaan.
Want wij hebben het zo goed, we klagen vaak, 
maar begot, wat hebben we het goed!

En zo ook deze keer ...
ik ging niet ...
ik heb nog zoveel te doen,
en ik deed toch al ...
en ook voor dat doel al een keertje ...
dus nee, deze keer echt niet ...

Maar mijn hart bleef protesteren,
mijn hersenen bleven malen op misschien toch dit 
en als ik een beetje tijd maak voor dat ...
... een paar uren tijd van mij,
in ruil voor een massa blije gezichtjes, geholpen mensen, 
bijdrage voor een betere werking of bestaan ...

Dus met een grote lap stof die hier al een hele tijd ligt 
en een kinderdekbedovertrek van de rommelmarkt 
maakte ik knikkerzakjes voor de schoendoosactie,
 hier kan je er meer over lezen.

Volgens de tutorial van Elisanna, ik paste wel de afmetingen aan.
Maar deze zakjes maakte ik niet helemaal alleen ...
Ik kreeg hulp van ons krullebolleke.
Ze nam plaats achter mijn oude stikmachien,
gloeiend van opwinding,
teentjes op de pedaal, oefenlapje in de aanslag, en stikken maar ...
Al gauw kon ze rechte lijntjes stikken, starten en stoppen, 
dus tijd om te helpen ...
en trots dat ze was!
 
Met het puntje van de tong buiten ... in opperste concentratie.
En alvast geleerd dat het tornmesje nooit ver weg mag liggen.
Ze had er zin in ... zelfs toen het donker werd, stikten we naarstig verder :-)

Wij zijn tevreden,
we hadden een leuke dag en maakten zo weer andere mensen blij.
En daar gaat het toch om niet?
Met de middelen die je hebt,
het een beetje aangenamer maken voor een ander ...

Het resterende stukje gestreepte katoen werd omgetoverd tot 
deze leukerd die me telkens weer doet glimlachen
als ik hem tegenkom op mijn pinterestbord.
Ik dook in mijn lappenmand voor een bijpassend stofje voor poten en snuit
en daar was Plattie ...
Maar tijdens het rondsnuisteren in mijn lappemand,
zag ik nog 2 mooie bijeenpassende stofjes
en ook deze toffe walvis zat al een tijdje in mijn hoofd rond te zwemmen ...


Mijn Poekiedoos is vol ...
na de drukke feestdagen verhuizen Plattie en walvis samen met Roodkapje
Mik en Mon en Pip XL naar Saskia, 
die weer een paar kindjes in het ziekenhuis kan blij maken.

Missie volbracht!

Ik wens jullie allen voor de komende dagen
een hele fijne tijd,
met massa's fijne momenten!
Prettige feestdagen!




50 opmerkingen:

  1. Wauw super mooie bijdrage voor ene prachtig doel
    X Es
    ps fijne dagen en wat een heerlijkheid achter de stikmachine!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ohhh wauw Trui wat heb je dat toch weer fantastisch gemaakt allemaal en JIJ niet alleen maar ook die lieverd achter je oude stikmachine...wat LIEFFFFF,ja ik ken de schoendozen actie nog van mijn kids toen ze nog op de lagere school zaten,ik stopte ze zo vol dat ze amper dicht konden,een super toffe actie en je knuffeltjes zijn ook leuk.Ook is het gevoel heel herkenbaar van mee willen doen aan al die leuke goede doelen die je ziet en ook ik voel me ooit schuldig er niet aan deel te kunnen nemen net zoals ik het vergeven van een give away altijd moeilijk vind....gun het ze allemaal zo,ha,ha...maar goed wat niet anders is is niet anders,ik heb Annemarie vorige week 2 gehaakte knuffels gestuurd die hier lagen voor kansloze kindjes in Roemenië een kennis van haar gaat er binnenkort heen en deelt het zelf uit aan arme kindjes daar,tja en ook daarvoor ontbrak me de tijd dus 2 dingen maar verstuurd,maar beter dat dan helemaal niets dacht ik...het blijft moeilijk...helaas :-( Lieve groetjes en hele fijne dagen voor jou en je gezin en wat heb je weer een mega leuke nieuwe banner bovenaan je blog! xx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo fijn dat je zoveel knikkerzakjes hebt genaaid!!!
    En je knuffels zijn ook geweldig!
    :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een berg knikkerzakjes hebben jullie gemaakt. Fijn dat je zo'n goede hulp kreeg ze heeft haar steentje goed bijgedragen je mag heel trots op haar zijn. Grappige knuffels ook. Fijne kerst en eindejaarsdagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een groot hart heb je toch! Er zullen heel wat kinderhartjes blijgemaakt worden met die kunstwerkjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. hard gewerkt jullie beiden :)
    doet dubbel deugd als je weet dat een ander er ook iets aan heeft
    fijne feestdagen gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat lief van je! Je hebt samen met je krullebolleke weer een heel goeie daad verricht!
    Platvis en walvis zullen ook met open armen ontvangen worden door de kindjes! Ze zien er super leuk uit!!!
    Voor jou ook fijne en gezellige kerstdagen toegewenst! Geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel herkenbaar,ook dat knagende gevoel en soms kan je niet anders dan er aan toe geven.... en zo samen wordt het nog gezellig ook!
    Prachtige banner heb je gemaakt!!
    Ook jij hele fijne dagen met je dierbaren en een voorspoedig en creatief 2014!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Helemaal gek van je nieuwe banner!
    Het zegt het helemaal: het moederkloekgevoelen!

    Jouw knikkerzakjes zien er heerlijk uit
    en krullenbol heeft flink haar best gedaan.
    Binnenkort haar eigen blog.

    Die plattie is megacool en zal heel wat kinderhartjes sneller doen kloppen .


    Heel veel liefs voor de feestdagen voor jou en je gezin!

    Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Super gedaan, super mooi. Alle bijdragen helpen. En jouw meisje is een echte kanjer.

    Gezellige Kerstdagen, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat heb je een prachtige foto heb je bovenaan je blog staan! Zo leuk al die schoenen op een rijtje, tof!!! Enne, je bent weer heerlijk bezig geweest om bij te dragen aan het goede doel. Wat kun je trots zijn op je dochter dat ze zo ijverig mee helpt!!! Helemaal super!!!

    Fijne dagen, Trui en op naar een creatief 2014!

    Liefs, Vera

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Super gedaan van jullie!! Complimentjes aan de ijverige kleine dame :)

    xxRosalie

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een een kleuren pracht, en leuk als je het samen met je dochter kan doen.
    Hele fijne feestdagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. oooo wauw he wat super van je,dat je daar zoveel werk van hebt gemaakt,echt SUPER

    jij ook hele fijne dagen samen met je gezin en een goed 2014

    liefs yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Het kinderdekbed van de rommelmarkt heeft een waardige bestemming gekregen, perfect voor de knikkerzakken! En ook nog twee Poekieknuffels....lief van je Trui!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat mooi van jullie! Complimenten. Super dat jullie dit doen, zoveel blije snoetjes :-)
    Hele fijne dagen gewenst en het allerbeste voor 2014!
    Liefs Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Owww kijk je krullebolleke eens druk aan het werk .... geweldig moppie♡
    En wat een resultaat! Geweldig!!!!!!

    Hele fijne dagen moppie en een op en top fantastsch 2014 x x x x

    BeantwoordenVerwijderen
  18. je goeden hart heeft deze feestdagen goed gewerkt.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wauw, wat een kerstgedachte hier al ;) Wat een concentratie bij je dochter, leuk om dat samen te kunnen delen! (en wat een knappe meid zeg!).
    Plattie is geweldig leuk, die gaat vast voor veel glimlachjes zorgen.
    Fijne, liefdevolle dagen samen! Warme groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ohhh wat maak je dat toch allemaal prachtig ! En met zo'n fijne hulp ;-)
    Hele fijne, warme dagen gewenst, maar dat gaat vast lukken bij jullie !

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een mooie aktie met die dappere dochter

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een hoop knikkerzakjes, gelukkig kreeg je fantastische hulp!
    Hiermee maak je die kids supergelukkig!
    Een fijne kerst en geniet!
    Groetjes Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat een zalig dochter, moeder moment. Mooie creaties zijn daar van verder gekomen.
    Beste wensen en fijne feesten.
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wel Trui, daar heb ik nu bewondering voor sè! Prachtige knikkerzakjes en knuffels maakte je samen met dochterlief! Jullie hebben het hart op de juiste plaats!!!! Mijn hartje wordt er warm van bij het lezen en bekijken van dit heerlijke blogje!
    En thx voor het mooie kaartje vol wensen...jullie hebben véél talent in huis!
    lieve warme knuffel vanuit een "stormachtig Limburg"

    BeantwoordenVerwijderen
  25. dat tongetje van je dochter gehele inspanning wat leuk zeg en wat voor mooi's maakte julle allemaal zeg ♥

    liefs jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Liehief, zo goed bezig. En met zo een goede hulp hè!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Een mooi gebaar, wat een leuke zakjes in vrolijke kleurtjes.
    Jong geleerd is ......
    Sfeervolle feestdagen voor u en uw familie,
    Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wauw wat een actie! Fijne dagen ook voor jullie!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Zo'n mooie verhalen lees je alleen in blogland, echt waar ...
    Fijne feestdagen voor jou en je familie en alvast een gelukkig, gezond en creatief 2014 gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Wat ben je toch een lieverd Trui en wat heb je samen met je dochter weer mooie dingen gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Oh zo herkenbaar..... ik voel me ook rot als ik niet aan een actie mee doe! Wat een lieverd ben je dat je deze knikkerzakken nog gauw hebt gemaakt. En leuk zijn ze!! Fijne kerst!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Dag lieve Trui! Na de feestdagen neemt Poekie weer plaats naast de brievenbus, om de postbode op te wachten met de Poekie-knuffel-pakketjes! Zoveel moois en zoveel liefs dat je hebt gemaakt, super!!!! Alvast 'nen dikke merci'!
    En ja, dat van hart & verstand... ik begrijp het maar al te goed! Toch fijn dat je steeds aan Poekie denkt! :)
    Poekie wenst je mooie eindejaarsdagen en een schitterend & creatief 2014!
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Fijne Kerst allerliefste schatjespatatjes!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Ohhh wat een lieve gedachte !
    Je bent een mooi mens!!!!
    En wat leuk dat je krullenbolleke zo fanatiek mee werkte om zoveel kindjes blij te maken.
    Prachtig initiatief en het ziet er weer kleurrijk uit!
    Voor jou en allen die je dierbaar zijn ook fijne dagen .. geniet er van!
    Lieve kerstgroetjessss

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Ja, lastig he? Iedereen en alles redden en steunen gaat gewoon niet. Maar oooo, wat zou ik het graag willen. Zucht. Maar wat hebben Krullebolletje en jij een mooie spullen gemaakt! Geweldige combi, gezellig samen iets moois maken voor een ander. xx Mooie nieuwe foto bovenaan trouwens!

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Wat hebben jullie je best gedaan... hartstikke leuk!
    Jullie ook hele fijne dagen met elkaar, veel liefs van Mirjam.

    BeantwoordenVerwijderen
  37. o wat lief dat naaihulpje :) Je kan inderdaad niet overal aan meedoen.... Tja ik kan niet haken, breien of naaien helaas (en dat komt soms dan wel goed uit ;). Nee zo bedoel ik het natuurlijk niet!!! Enfin. dus. Super projecten en super mensen die eraan meedoen.
    En ik vind je nieuwe header met de schoenen en tekst ook cool!
    Fijne dagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Respect!!! Je bent een echt naaiwonder. Ik denk niet dat ik zoiets voor mekaar zou krijgen. Maar je hebt wel een mooi zaadje in mijn hoofd gepland voor 2014...het goede doel, ik ga me daar zeker eens in verdiepen want inderdaad, wij hebben het zo goed!
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Wowwww Trui wat zijn ze mooi die knikkerzakjes, super ...en wat tof dat je dochter mee helpt...jong geleerd ..........
    Ook ik ken het gevoel helemaal .....

    Fijne dagen

    Liefs
    Marjo

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Wow, wat mooi, daar zullen veel kinderen blij van worden. Fijne dagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Jij bent toch niet te schatten hé, geweldig zeg! Die positieve, warme sfeer en energie die je hier kan opsnuiven daar word ik toch altijd zo blij van... en dan al die kinderen die je blij zal maken, super! Fijne feestdagen voor jou en je familie! Groetjes, creazusje An

    BeantwoordenVerwijderen
  42. En zo snijd het mes aan twee kanten, super! Fijne dagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Wat ben je toch een prachtig mens hé Trui met een groot hart ! Tof dat je een maatje in huis hebt om te helpen. Dat heeft ze ook goed gedaan !

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Al dat moois weer om weg te geven... Moet leuk zij om dat samen met je dochtertje te kunnen maken. Nog fijne dagen! Een gezond en heel creatief 2014!!! voor jou en je gein!

    Groetjes,
    Jeanine

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Goede daad verricht, jullie stikten knap gerief bijeen! fijne feestdagen lieve trui!

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Een goede daad verricht en zo'n prachtig resultaat. Hier zullen veel kinderen blij van worden!
    Fijne feestdagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Great !
    Greetings from Poland :)
    Katarzyna

    www.sajuki.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  48. Trui, je hebt maar weer eens je hart laten spreken, maar zo ken ik je! Ook ik denk hetzelfde over de goede doelen, maar heb me ook voorgenomen om voor Saskia ook wat te gaan maken, liefst samen met het handwerkclubje, moet lukken! Je hebt hele leuke zakjes gemaakt samen met "krullebol" die ook de smaak al te pakken heeft! Knappe samenwerking!
    En je heb je blog veranderd bovenaan! Heel origineel en knap gevonden, top!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  49. Trui, je bent een topper! In heel veel opzichten.
    De wereld zou een heel stuk mooier zijn als er alleen maar mensen zoals jij zouden rondlopen.

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je fijne reactie!
Liefs, Trui