donderdag 12 december 2013

Pip XX-L

Zoooo.... dat hebben we ook weer gehad!
Een werkje van 2 dagen groeide uit tot een opdracht van een week en half.
Maar we hebben het gefixt.

Gisteren deed ik mezelf een dagje chillen kadoo,
geslapen tot 10 uur (en dat is làààààng geleden)
klèèèèin beetje huishoudklusjes en dan gezellig
naar mijn vriendinnetjes van ons breiclubje.
Breiclubje is eigenlijk niet de juiste naam ...
want naast breien en haken,
kunnen we ons hart luchten bij elkaar,
samen heel hartelijk lachen,
vitamientjes opdoen,
voor uiteenlopende redenen een stukje taart eten,
maar vooral onze vriendschap delen met elkaar!
Wie mij 5 jaar geleden had gezegd,
dat ik mijn draai ging vinden in een vrouwenclubje,
die had ik hartelijk uitgelachen :-)
Maar echt,
ik zou hen nu niet meer kunnen missen!

Dus tijdens ons gezellig samenzijn gisteren
maakte ik Pip af.
Pip was mijn tussendoortje,
en werd in 512 verschillende stappen gemaakt ...
een oortje gisteren,
drie rijen vasten vandaag ...
... ik kan echt niet zonder haakwerk,
ook niet in drukke tijden,
dus zo'n gezelligerd maken is ideaal om tussendoor te doen.

Mijn Pip is wel een flink uit de kluiten gewassen kereltje geworden.
In het gratis patroontje van Stip en Haak wordt gesproken over haaknaald 2,5.
Ik viste restjes wol uit mijn mand en haalde haaknaald 7 boven ...
vandaar deze hele grote maar superlieve Pip!

Gelukkig heeft Pip XX-L een warm vachtje :-)
Ohja en achteraan heeft hij nog een schattig krulstaartje!

Hij zit hier nu op de TV-kast met bengelende beentjes te wachten
(want buiten was het nu toch wel een beetje te frisjes,
zo met zijn poepeke in het gras)
tot hij mee in de doos mag voor Poekie
want zijn droom is een ziek kindje blij maken,
awel, binnenkort mag hij dat gaan doen!

De boog kan niet altijd
gespannen staan!
- BZN -

49 opmerkingen:

  1. Hij is superlief geworden in zijn grote formaat :-)
    En gelukkig kan/mag je nu terug ontstressen.
    Geniet van je vriendinnen en de tijd samen, dat huishouden loopt (spijtig genoeg) niet weg, komt je zo enkel (ok weer spijtig) wel sneller tegemoet :-)

    Groetjes, Jaimie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ooooooow Pip is leuk zeg !!!
    Wat heerlijk dat je zo een gezellig vriendinnenclubje om je heen hebt ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oooooh.... wat 'n lieverd zeg!!! Goed idee, zo'n maxi-knuffel!
    En ja, daar ga je, via Poekie, zeker een kindje héél blij mee kunnen maken hoor! :)
    Lieve groetjes van Poekie & Saskia xxx


    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb Pip nog niet gemaakt. Ik vind die beentjes nogal slap hangen... Maar zo een grote is weer heel wat anders.... Wat een lieve... Maar ik heb nu een Poekie pauze.. Na nieuwjaar begin ik er opnieuw aan.

    Groetjes,
    Jeanine

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leukerd is dat geworden. En dat met het moeilijke garen, knap hoor. Je kunt er ook nog armpjes aanmaken krijg je meteen weer heel iets anders.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het is inderdaad echt een gezellig bazeke geworden! En amai.. uitslapen tot 10 uur.. een droom! Bij mij voor het laatst 10 jaar geleden ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een geweldig leuke knuffel heb je gemaakt! Lekker zacht vachtje!
    Die is vast heel welkom.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een leukerd! Daar wordt een kindje heel blij mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oooh, die is kweenie hoe zalig !! Zo zacht en lief dat ie er uitziet ! Geniet maar veel van die ontspannende momenten in je clubje !

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Alle Pipjes zijn LEUK hihi, gaaaaaf
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zo gaaf dat je dit soort dingen doet! Ik ben een grote egoïst want wil eerst aaaaal die projectjes voor onszelf eens af hebben... en ja daar blijven dagelijks dingen bij komen vrees ik. Wat een fijne lieverd heb je weer gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Altijd sjiek zo'n megabeest! En zo'n brei- en haakclub mét taart... dan kan toch alleen zaaaaaalig zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ooooo ik vind Pip kei zalig geweldig mooi. Die lieverd heeft mijn hart helemaal gestolen. Geniet nog van je breiclubje.
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een heerlijke zachte knuffel pip is het geworden. Heel leuk.
    Zo'n meidenclubje lijkt mij anders ook wel wat hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. het is wel koud om een rondje te steppen idd! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een heerlijke PIP....zo knuffelzacht lijkt hij mij,daar gaat een kindje vast heel erg blij mee worden Trui!

    lieve groetjes
    Angeline

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wauw wat geweldig om zulke mensen om je heen te hebben!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Haha wat zit ie daar mooi op de step :)!
    Fijn dat je er iemand blij mee gaat maken...

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ohhh Pip heeft al heel veel fans zie ik, logisch hij is leuk!!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. WAuw wat ziet je Pip er super uit, prachtig gedaan.
    Groetjes, Amarins

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Fantastisch zo'n grote knuffel :-))))

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een droppie! Die gaat zeker een kind opvrolijken :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Leuk!! Moet ik ook eens proberen met de Catania Grande.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hoe mooi is pip! Hij heeft kleurtjes die aanspreken.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Een lieve lieverd is het net zoals jij denk ik zo :) En brrr, ik zou niet met mijn blote billen in het gras willen zitten nu :s

    XxRosalie

    BeantwoordenVerwijderen
  26. pip ziet er een schattig ventje uit ! Maar ook een beetje ondeugend ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat een luxe!! Zo heerlijk uitslapen tot 10 uur. Fijn dat de opdracht gelukt is!
    Ennuh, dit ventje, wat een leukerd. Ideaal formaatje om mee te kroelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. hahaha...zo met zijn poepeke in het gras :-) wat een grote leukerd zeg en wat een mooi garen heb je gebruikt tis een plaatje
    wat heerlijk eindelijk ff een dagje voor jezelf en je crea dinnen
    liefs jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Geweldig, wat een lieverd. Zo lekker zacht! Lieve groet Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Geweldig! Pip en het clubke en jij!!!
    Liefs Els

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Een hele leuke pip geworden, en zo'n clubje is geweldig! Net wat je zegt, meer dan breien en haken alleen! Je gaat weer iemand blij maken met pip!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Hèhè, het is mij na verschillende pogingen eindelijk gelukt om te kunnen reageren op jouw leuke bericht. Sinds gisteren al aan het proberen. Deze maxi knuffel is superlief en mooi. Mooie kleurtjes gebruikt. Ik heb een nieuwe browser geïnstalleerd en nu loopt het hier terug zoals het moet.

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Hij is groot maar toch heeft ie iets schattigs, heel leuk gedaan! Groetjes Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Pip die gaat een geweldig plekje vinden in kinderarmen,en samen wilde plannen smeden :)
    Lang leve de clubjes, brengt mesen dichter bij elkaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Wat een snoezelige Pip!! Gaaf ook hoe je je werkjes steeds fotografeert. Kunstzinnig.
    En ja, een breiclubje, als ze mij 20 jaar geleden hadden gezegd dat ik nog eens aan het haken en breien zou slaan, had ik ze ook uitgelachen waarschijnlijk, want hey, dat is zòòòòò niet cool joh!! ;-)
    Maar stiekem houden we toch wel allemaal van dat kneuterige, huiselijke gevoel van gezellig dingen doen of bezig zijn met anderen die je na staan. Zo cool zijn we dus gewoon!! ;-)
    Geniet van jullie weekend!!

    BeantwoordenVerwijderen
  36. heel leuk! En hij heeft heel wat taart en verhalen meegemaakt
    Is met liefde en vertrouwen tot stand gekomen en zo zal hij ook dat juist door kunnen geven!
    mooi hoor

    BeantwoordenVerwijderen
  37. En leuke! Hier gaat een kindje héél blij met zijn. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Helemaal geslaagd deze versie en klaar om een kindje blij te maken, super!

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Aaaaaaaaaaaaah.......... geweldig! Pip-X-L is fantastisch, daar zal idd een kindje helemaal blij mee zijn, watistielief! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Ach ik heb Het berichtje over Pip helemaal gemist. Wat een lieve knuffel, daar zal zeker een kindje heel blij van worden, lief van je Trui om weer een knuffel voor Poekie te haken!
    xx Janina

    BeantwoordenVerwijderen
  41. even een reactie op je vraag,als je op het mijn blog bent HET TJOKVOLLE HUIS staat er rechtsboven een link waar je naar mijn HUIS TJOKVOL blog gaat ,als je deze blog nu in je lezerslijst zet zie je altijd een update van mijn blog,ik hoop dat het duidelijk is anders mail je maar weer hoor.

    gr yvonne

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je fijne reactie!
Liefs, Trui