woensdag 4 december 2013

Presenting Twix

Al een een paar dagen vertoef ik niet in Blogland,
niet achter mijn naaimachien,
niet knus in de zetel met haaknaald of breipennen.
Nee ...
de plicht is weer heel luid aan het roepen,
en er moeten weer een paar deadlines gehaald worden.

Dus tot ik jullie weer wat creatiefs kan laten zien,
en ik me weer achter mijn pc kan hangen
(ipv rechtop, zwaar geconcentreerd en best al met piepoogjes nu)
om al jullie fijne blogberichtjes te lezen
wil ik toch al onze 'Twix' voorstellen ...

Het vrije vrouwenbestaan was van korte duur voor onze kippies,
een nieuwe haan heeft zijn opwachting gemaakt.
Voorlopig wordt hij nog danig onder de voet gelopen
en op zijn plaats gezet door onze vier bazige vrouwtjes,
maar ik ben er zeker van 
dat hij binnen geen tijd
zijn manneken zal staan en
 haantje de voorste zal zijn!

Het buitenspelen is even voorbij,
tot haantje Twix zich thuisvoelt ...
de dames zijn niet blij ;-)
Oh oh wat is het toch lastig om een kip te zijn!
En met deze bedeesde hanenbeelden,
laat ik jullie weer
en kruip in mijn bedje
om er morgen weer fris en monter (of zal het eerder monster zijn)
mezelf uit mijn bed te hijsen
voor de volgende ronde ...

Erit tibi!
In posterum!

(ons Jitske heeft net Latijn zitten studeren bij mij in de bureau, valt het op? ;-)
Het enige verschil is dat zij het uit haar hoofd kent,
ik heb Google translate moeten raadplegen :-)

Carpe diem!

Het leven is wat je
overkomt terwijl je
andere plannen maakt
- BZN -

26 opmerkingen:

  1. Succes met je deadline Trui en wat heb je toch een pracht kippen EN haan!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw wat een knappe gast die Twix !
    Werkse meid zxx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zalige kipjes heb je en...die haan is prachtig!
    Ook een latiniste in huis,hier ook zo eentje,derdejaars momenteel en volgend jaar heel waarschijnlijk een eerstejaars erbij,we worden hier ook ondergedompeld in het Latijn!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. owww die gaan hihi wat enorm mooi zeg werk ze hoor xxx

    liefs jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Die dames boffen maar met zo'n knappe man!
    Succes met de deadlines :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oooh, da's precies verre familie van die van ons ;-)
    http://karootje.blogspot.be/2013/05/gezinsuitbreiding.html

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hihi, lief monster... Mooie haan hoor!
    Succes met 't werk ! Xxx Mirjam.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Aan de uitdrukking van de haan te zien zal het inderdaad niet lang duren voor hij haantje de voorste zal zijn.

    Groetjes, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een parmantig haantje !! Twix rules....
    Enne....jij succes maar pas ook op jezelf hè.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. O een nieuwe meneer in de dames hun hok. Daar zal inderdaad één dametje niet tevreden mee zijn. Als de haan weg valt, dan neemt er een dame de leiding over en die zal dat niet zo graag afgeven. De heer zal op zijn strepen moeten staan....
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  11. mooie haan hoor!
    Maar toch maken vrouwen de dienst uit.
    Tok!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Daar komt vast haantjesgedrag van met zoveel dames :)
    Hier ook druk hoor, te veel andere zaken, te weinig tijd voor creatieve maaksels, maar geen nood, al is het wat minder het is altijd uitkijken naar wat je maakt, altijd even fijn en afgewerkt!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ah wat een mooi haantje. Heb je gelijk een nieuwe wekker :-) Succes met al je deadlines!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ow jee wat zal die haan het zwaar hebben tussen al die vrouwen! Wel een hele mooie met dat felle rood op zijn koppie! En Twix is wel een heel lekkere naam, maar dat zal wel aan mij liggen ;-)

    Werk ze ennuh, dat Latijn gaat boven mijn pet, dus ik hou het wel bij Carpe Diem :-)

    Fijn weekend alvast!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Succes! En groetjes aan jullie stoere man Twix!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een knappe haan zeg, daar gaat voor gevochten worden :-) Alhoewel, de vrouwen zullen soms ook wel weer wensen dat er geen man in het hok was!!! En, rustigaan doen of je geraakt overstressed!!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. dat werk hé... veel succes en geniet van de Twix. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Niet alleen een prachtig haantje, ook nog eens zo'n toffe naam :D

    Succes met de drukte, deadlines en rondvliegende latijnse woorden!
    (die ik natuurlijk ook móest opzoeken.... en waarschijnlijk morgen alweer vergeten ben..)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. ik vind hem anders al heel indrukwekkend zenne, de haan ! Hij zal gauw zijn plaatske veroverd hebben me dunkt !

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Succes met het werk en vergeet niet af en toe effe pauze te nemen he ;) en ook succes met de blokkers natuurlijk, ik zit er hier ook met 2

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Go Twix en Go Trui, allebei aan het werk;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Gezellig, zulke kipjes en die haan moet even de rangorde doorkrijgen! :-) Onze goede lobbes van een Wener-konijn kreeg een zeer pittig vrouwmensch. Het duurde even, maar toen schoot hij uit z'n slof als madam het te bont maakte. En nu zitten ze weer vredig naast elkaar elkaars koppies schoon te likken! Komt goed!
    Succes met al je bezigheden!

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je fijne reactie!
Liefs, Trui