donderdag 19 december 2013

Schittering vol liefde

Ik heb mezelf voorgenomen
om elk jaar met Kerstmis
één kerstboomhangertje te maken.
Als ik dan goed reken,
is mijn kerstboom volledig selfmade wanneer ik op pensioen ben.
Geen slecht vooruitzicht hé :-)

Dit jaar maakte ik een ster, volgens dit patroon.
Vorig jaar ging ik voor vilt en maakte dit mini-kerstboompje.

Het sterretje werd gehaakt met de wolletjes die ik kocht bij Flying Tiger.

En naast de vele versieringen in de boom, schitteren de lichtjes en maken het geheel af.

Schitteren ... en zo kom ik bij
Schittering vol liefde ...
Tom is een hele fijne collega,
en ik ontmoet hem vaak bij de uitgeverij
waar ik als freelancer werk voor doe.
Maar een tijd geleden kreeg Tom een agressieve kanker.
Nog steeds vecht hij zeer moedig tegen deze zware ziekte.
Hij schreef een prachtige gedichtenbundel 'Schittering vol liefde'



'Wat doe je als je als jonge vader tegen kanker moet strijden?

Tijdens de diagnose en behandeling van zijn ziekte ervoer Tom hoe de liefde
voor zijn dochtertje hem kracht en moed gaf.
Op zijn betere dagen besloot hij de warme indrukken
bij het reilen en zeilen van zijn dochter
te vertolken als iets wat universeel herkenbaar moest zijn.'


De royalty's van dit boek gaan integraal
naar de Vlaamse Liga tegen kanker.
(Kom op tegen Kanker)

Wil je graag zo'n boekje aankopen en tevens je steentje bijdragen
om deze vreselijke ziekte te bestrijden,
dan kan je dit bestellen via Boekscout.

En ondertussen blijven mijn beide duimen omhoog voor jou Tom!

En oké, oké,
aangezien ik mijn blunder toch al voor 100.000'n mensen heb opgebiecht,
wil ik hem jullie niet onthouden.
Klik hier voor de link naar de blunders.
De mijne kan je terugvinden bij 'Hautekiet - Meer Blunders - 18/12/2013'
(op ongeveer 12:30 min.)
en jaaa oké, lach maar! :-)

Ondertussen is de prijs uitgereikt aan een dame
die bij de bank per ongeluk het alarm aanzette
en zo een onschuldige klant werd opgepakt door de politie.
Gelukkig was de mijne iets minder erg,
hoewel, voor de personen in kwestie misschien niet die dag ;-)

Wij streven zo naar perfectie
dat we vergeten dat imperfectie
ook mooi kan zijn!
- BZN -

23 opmerkingen:

  1. Mooi Trui, dat wordt een prachtige pensioenskerstboom tegen die tijd ;) Jeetje, wat een heftig gebeuren voor je collega en zijn familie. Ik word daar toch altijd wat stil van....

    En die blunder, die bewaar ik voor later. Nu eerst even lekker slapen al ben ik wel reuzenieuwsgierig :)

    Liefs,
    Rosalie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat mooi zo'n pensioenboom en nu ga ik naar de uitgever voor het boekje....Wat en strijd....sterkte voor jou dappere collega!
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Kerstmoois, verdriet & blunders....

    Wat een mooi streven, een goedgevulde vrolijke zelfgemaakte Miss C Boom :D Ik vind dat gehaakte sterretje zo leuk!

    Wat een mooi initiatief, het gedichtenbundel. Dat soort nieuws raakt altijd, ik weet dan vaak niet wat ik kan zeggen. Heel knap dat hij het heeft kunnen verwoorden.

    En dan als toetje.. je blunder: :D !!

    Warme groetjes


    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ha, zo'n mooi pensioen sterretje hebben wij ook in de boom hangen; ook een echte Trui!
    Wat knap van je collega om op zo'n moment nog zo sterk te zijn...
    Je blunder moet ik nog even beluisteren.... Groetjes, Mirjamxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een moou sterretje mop.

    Heel veel kracht en sterkte voor jouw collega!

    Ga ik nu ff je blunder luisteren ;)

    Dikke knuf x x x

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Da's nog eens een haalbaar doel, elk jaar 1 ornament zelf maken. De eerste 2 zijn alvast zeer mooi! Je blunder beluisteren doen we later nog wel een keertje...
    Liefs, Veerle

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Sterretje kan schitteren in je boom. Toi, toi voor Tom. Iedereen kent wel iemand in zijn buurt die met deze vreselijke ziekte heeft te maken. Mooi hoe Tom dit tracht te verwerken.
    Straks nog even naar je blunder luisteren...
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  8. wat een enorme leuke hangers.. sterkte aan je collega
    liefs jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooie hangers, dat wordt een mooie boom mettertijd.
    Heel veel sterkte voor je collega en zijn familie.
    Lieve groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een leuk idee, ieder jaar een kersthanger. Zo geniet je straks "op je ouwe dag " van een gevulde boom ;-)
    Wat mooi dat boek. Zelf verloor ik mijn vader op mijn 8e en hij was pas 38. Een rotziekte.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik moet lachen om je pensioenboom :) Hopelijk wordt je 103, krijg je wel een erg goed gevulde boom, haha.
    Wat een akelig verhaal van je lieve collega, afschuwelijk dat mensen zoiets moeten doorstaan! Veel sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoe grappig, een kerstboom die af is als je met pensioen gaat! Hopelijk duurt dat nog wat, want met 2 hangertjes vul je nog lang geen boom :-) Maar ze zijn wel prachtig!
    Voor je collega duim ik mee, heb het zelf ook al ooit ervaren, het is een hel! Veel sterkte Tom!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een rot ziekte is het toch. Sterkte voor jou en je collega !
    ik ga nu je blunder lezen :-)
    liefs, Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooie hangertjes. We duimen hier mee voor je collega hoor. Benieuwd naar je blunder. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Leuk idee zo een pensioenkerstboom!
    Heel veel sterkte voor je collega.
    Je blunder ga ik later even beluisteren ;-)

    Groetjes, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ons nette werkt op eaterdag bij renmans, ge moet daar zo een volgnummer nemen....een paar weken eleden had iemand op het brandalarm geduwd....ook lomp

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hallo,

    Wat een moedige man is je collega, wat moet het vreselijk zijn en nog extra nu met de feestdagen!
    Heel mooi hoe hij het heeft verwoord dan.

    Mooi doel heb je voor jezelf gemaakt, ik hoop dat je tegen dan een mooie volle boom hebt staan en we het nog kunnen zien , allemaal een pakje ouder, maar nog achter onze pc, op onze blogs :-)

    Groetjes, Jaimie

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Moed voor je collega!
    En jullie schoentjes zijn zo geweldig!
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Leuke nieuwe banner ! Toffe Kerstboom in wording en tof idee, zo heb je geen druk om ineens een nieuwe outfit te moeten maken voor de Kerstboom maar op termijn staat hij toch in het nieuw.
    Nog veel sterkte aan jouw collega. En eh die blunder die zoek ik nog eens op :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een gave ster! Wel een leuk idee, pensioenboom, misschien ga je tegen die tijd overwinteren in het zonnige zuiden en sleep je telkens al je boomhangers mee ;-)
    Heel veel sterkte voor je collega, ik hoop dat hij net als een vriendin van mij pas geleden te horen kreeg, dat er binnenkort geen kwaad meer in zijn lijf zit.... Kl***ziekte, bah!!

    Je blunder hahaha, ik vond het toch aan de andere kant ook wel heel lief dat je nog probeerde het zo goed als kon op te lossen! LOL!!

    En je nieuwe header is supertof!! Symbolisch en heel stoer!
    Fijne zondag!!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Je blunder beluisterd hoor ;) Leuk dat je op de radio was, best spannend denk ik.
    Leuk om te zien dat je de wol van de Flying Tiger gelijk gebruikt hebt, dat komt wel goed met die kerstboom tegen de tijd dat je met pensioen bent! Toch maar goed dat ik het tasje aan jouw terug heb gegeven op het laatste moment...anders had je vast geen haakwol in huis gehad, haha.
    Het verhaal van jouw collega doet ons weer beseffen dat we de mensen om ons heen moeten koesteren. Het doet mij weer even stilstaan met het realiseren wat er echt toe doet in ons leven.

    Fijne zondag!
    En tot slot, mooie header! Leuk gedaan!!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Oepsie.... Wat zul jij in de stress hebben gezeten die dag! Maar je zult er maar voor zorgen dat iemand onterecht opgepakt wordt, dat is wel heel erg! Heel veel sterkte en toitoitoi voor Collega Tom!! xx

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je fijne reactie!
Liefs, Trui