maandag 30 december 2013

Tafeltje Dek Je

Een nieuw jaar op komst
vraagt om een nieuw tafelkleed.
Bij ons moet het tafelkleed functioneel zijn
en vooral AFWASBAAR :-)
Ik ging op zoek naar een schoon toile ciréeke ...
Wie zoekt die vindt ...
Op maat geknipt, keperlint errond
en klaar is kees ... euhm ... tafelkleed.

Vroeger ging ik nooit voor blauw gaan,
maar blijkbaar veranderen smaken met ouder worden.
Dus het werd blauw,
maar mijn geliefd groen kon natuurlijk niet ontbreken.

En toen vond ik het ook tijd
dat er eindelijk eens op mijn eigen tafel
een omhaakt waxinelichtje mocht staan,
nadat ik er al verschillende had weggegeven :-).
Kleurtje gezocht dat bij het tafelkleed paste
en me dan maar ineens helemaal laten gaan
(na al 100x in het 'Mollie Makes Haken'-boek te hebben gebladerd).
Alléé, een bijpassend doily'tje voor eronder dus ...


Gehaakt met Catania Katoen (effen blauw en groen) en Lammy Rio (gemailleerd groen) van Wol en Zo
Patroontje Doily uit 'Mollie Makes Haken'
Patroontje waxinelichtje: een herberekende versie van mijn vorige waxinelichtjes,
een Vera en Miss Creatuurtje-combinatie
Toile cirée: Tafelzeilonline.com
 
Ik ben klaar
voor het nieuwe jaar
en wens jullie een superfijne jaarwissel
en alvast een mooi en creatief begin voor 2014!

De dingen waarvan we houden
vertellen ons wie we zijn.
- BZN -

36 opmerkingen:

  1. wowwww wat een gaaf kleedje en waxine omhaaksel ♥♥♥ ( wol en zo haha)
    en je tafelzeil is het einde ik moest ff goed kijken want het lijkt wel hout waar je op kan lopen met daarop bloemen... WOWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWW ik wns jullie een tof uiteinde en een super 2014 xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jullie gaan met plezier aan tafel gaan. Kan niet anders met zo een leuk tafelkleed. Smakelijk....
    Het allerbeste voor 2014.
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie kleuren combinatie.... Fijne feestdagen verder,
    Groetjes sofie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ooo, dat staat echt perfect, geweldig. Fijne jaarwisseling en tot ziens in 2014!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat ziet er fris en vrolijk uit, heerlijke kleurtjes.
    Fijne jaarwisseling en op naar een super fantastisch 2014 :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. voor jullie een gezond en creatief vaar met veel vriendschap. en je tafelzeil vind ik mooi maar de lichtjes nog veel mooier. x

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Geweldige vrolijke tafel zo! Veilige jaarwisseling en tot onder d bloesems ;)
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Lekker vrolijk !
    Fijne jaarwisseling voor jou en de jouwen, dikke kus!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Schattig haaksel! Ik voel de lente al een beetje..

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Nog veel creatieve en kleurrijke dagen in 2014 ! Mooie creatie voor het nieuw tafelkleed.
    Een zonnige groet (voorlopig toch) vanuit Antwerpen,
    Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Da's gezellig aanschuiven zo bij jullie! Goede jaarwisseling Trui, liefs van Mirjam.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooie combinatie zo hoor, dat heb je goed voor elkaar!!...ik was juist altijd een enorme groen en (aqua) blauw fan, maar ga zelf steeds meer richting paars en roze tinten! Grappig hé hoe je daar in veranderd! Voor jullie ook een hele goed jaarwisseling en alle goeds voor 2014 gewenst!! xx..Maddy

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ziet er een leuk tafelkleed uit!! Onze beste wensen voor 2014,maak er een spetterend jaar van xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dat ziet er gezellig uit!
    Ik wens jullie ook een gezellige jaarwisseling en een geweldig 2014, maak er wat moois van!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Heel mooi!
    Fijne feestdagen en tot volgend jaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Prachtig, praktisch en dan chique afgemaakt door de mooie haaksels!
    Groetjes Talitha

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Zo kunnen waxine-lichtjes ook mooi zijn.
    Geniet van je vernieuwde tafel!!!
    Liefs, Veerle

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik vind de spreuk zo mooi...'de dingen waarvan we houden, vertellen ons wie we zijn'.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. En leuk dat omgehaakte potje op dat kleedje, goed om eens iets voor jezelf te maken. En het kleedje eronder (zowel de doily als het nieuwe tafelkleed) maakt het helemaal af! Ik heb mezelf ook op het haakboek van Molly Makes getrakteerd (en er ook al 100 keer doorheen gebladerd). Zal er ook eens wat uit gaan haken, kan best naast mijn andere 5 haakprojecten toch?!
    Liefs, Janina

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Dat past mooi bij elkaar, gezellig!
    Ik wens jou en je gezin ook een leuk uiteinde en een geweldig 2014! Liefs Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hallo daar reisgenoot. Fijne avond en een heel mooi jaar gewenst!
    Xx

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Haha wat een fijn blogpostje om het jaar mee af te luiden :) Geniet samen met je gezinnetje van een fijne jaarwisseling. En voor 2014 wens ik je alle liefs, geluk, moois en goeds toe. En tot ziens in 2014 :)

    Liefs,
    Rosalie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En je BZN spreuk slaat de spijker weer op z'n kop :)

      Verwijderen
  23. Wowwwwwwwwwwww zo mooi .....

    Liefs
    Marjo

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hallo,

    Hihi, ik dacht eerst dat het doorschijnend was en dat jullie zo een mooie houten tafel hebben eronder, maar dan zag ik dat het zo op het zeil stond :-) Ik vind het wel een mooie hoor !
    Ook het omhaakte theelichtje staat er prachtig bij !

    Ik wens u en uw familie een fijn 2014!

    Groetjes, Jaimie

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Nou jullie gaan in 2014 tafelen in stijl :) dat doily patroontje is leuk om te maken he!
    Ik wens jou en je gezin een mooi en liefdevol 2014!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Geweldig weeral! Zo vrolijk! Voor jullie ook alle goeds en geluk!
    En als je quote waar is ben jij geweldig :)

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Prachtig tafelkleed zeg met bijpassende tafelversiering, jij zet het nieuwe jaar alvast goed in! Vrolijk stofje! Je bent weer lekker bezig :-)
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Kei-mooi!
    Bedankt voor de wensen.
    Hopelijk waren het bij jullie ook super gezellige feestdagen.
    Groetjes Frullemieke

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Ow man, ik ben blij dat ik een aantal jaren Frans heb gehad op school en dat het al over een tafelkleed ging, ik begon alweer te tintelen bij het lezen van een schoon toile cireéke, alleen al de manier waarop je je berichten schrijft geven mijn mondhoeken al opwaartse spieroefeningen ;-)

    Het ziet er heel erg leuk uit allemaal bij elkaar .
    Ik wens jou en alle mensen waar je van houdt alle goeds en zonnige aangelegenheden voor het komend jaar en dat schaduwen alleen maar voor de dag komen als het leuk uitziet op een foto ;-)
    Liefs terug en jij bedankt voor al je mooie reacties !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Heel mooi! Trui, de aller-, allerbeste wensen voor het nieuwe jaar. Dat het een mooi jaar mag worden, met familie, met hoop maar zonder verwachtingen en hopelijk zonder teleurstellingen!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Prachtig en ik had hier ook al een reactie geplaatst via mijn mobiel,maar zie nu niets staan...strange...is me al eens vaker opgevallen zo via de mobiel,dat als ik er nog eens terug kwam via de pc er niets stond :-(

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je fijne reactie!
Liefs, Trui